Karbon az biztos

Karbon az biztos


Sajnáljuk, nem vettük a lapot, így a csattanó is kisebb. A Lamborghini hetekkel ezelőtt képeket kezdett küldeni a Párizsi Autószalonra tervezett újdonságáról. Sejtető fotók tények nélkül – mi pedig nem tudtuk, mihez is kezdhetnénk velük. Eddig öt jött.

Most azonban nyilvánvalóvá vált a céljuk. Kiszivárgott ugyanis a teljes autó fotója és néhány információ. Úgy hívják, Sesto Elemento Concept, vagyis a Hatodik elem tanulmány. Ez a hatodik kép.
Ám nem azért nevezték hatodik elemnek, hogy küldhessenek öt képet előtte, az csak egy frappáns médiakampány eszköze, hanem mert a periódusos rendszer hatodik elem a szén.

A Hatodik elem

A Hatodik elem


A Hatodik elem tanulmány pedig kiemelkedő mértékben alkalmazza a karbont. A szénszálas műanyag átfogó használata nyomán a koncepció mindössze 999 kilogramm. Bár műszaki adatokat egyelőre nem tudunk, az egyik kép elárulja, hogy V10-es motor lapul a járgányban. A Lotus Exige hasonló tömeg mellett már 220 lóerővel is kiemelkedő vezetési élményt nyújt, így elképzelhető, hogy 550-600 lóerős motorral milyen lehet.

Nagyjából 2,5 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig elérheti a 350 km/órát.

A Reventón jegyei köszönnek vissza

A Reventón jegyei köszönnek vissza


Persze nincs semmi meglepő a tanulmányban, a Lamborghini még 2008-ban elárulta, hogy erre számíthatunk: a Lamborghini Reventón formai elemeit és technológiáját felhasználva készülnek a jövő Lamborghinijei, “így a sorozatgyártású modellek karosszériájánál is jelentős mértékben alkalmazzuk majd az ultrakönnyű szénszálas műanyagot, miközben a kocsi vázának tömegét alumínium felhasználásával csökkentjük” – mondták.

Erre azért van szükség, mert a bolognai gyár célja, hogy autóik 2012-re 40 százalékkal kevesebbet fogyasszanak, mint 2008-ban, viszont az élményről, a dinamizmusról nem mondanak le.

A Hatodik elem arányai egy régebbi tanulmányra, a Calára hasonlítanak, vagyis még a Gallardónál is kisebbnek tűnik, miközben a karosszériája a lopakodó, hivatalos nevén az F117 Nighthawk radarhullámkioltó külsejére hasonlít. Ami azonban változatlan, hogy marad a négykerék-hajtás az olasz sportkocsigyár repertoárjában.  

Érdemes holnap reggel is nálunk kezdeni, miután estére hivatalosak vagyunk a Volkswagen-konszern zártkörű rendezvényére, ahol több más világújdonság mellett az új Lamborghinit is leleplezik.