Kiemelten takarékos variáns készül a Mondeóból

Kiemelten takarékos variáns készül a Mondeóból


A Párizsi Autószalonon az új, immár sorozatgyártású Focusé lesz a főszerep a Ford standján, ahol persze ott lesz a nemrég felfrissült Mondeo is. Emellett azonban számos kisebb érdekességet is felvonultat a márka. Jönnek a takarékos modellek.

A francia fővárosban mutatkozik be az alacsony CO2-emissziójú Mondeo ECOnetic változat, amelyben többek között intelligens fékenergia-visszatápláló rendszer is lesz. Részleteket egyelőre nem közöltek az autóról, így csak a kiszivárgott hírekre támaszkodhatunk.

A legtakarékosabb Mondeóban minden bizonnyal 1,6-os dízelmotort találunk, amely speciális szívó és kipufogó rendszert kap, valamint módosított befecskendezéssel gazdagodik. A motor alkatrészeit kis viszkozitású olaj keni, de csak ha mozog az autó, hiszen a járműben Start-Stop rendszert is lesz, amely automatikusan leállítja a motort például piros lámpánál.

Széria lesz a Start&Stop

Széria lesz a Start-Stop


A fogyasztáscsökkentés érdekében a hagyományos modellekhez képest hosszabb harmadik, negyedik és ötödik fokozattal készülő, ötfokozatú manuális váltó kerül a Mondeo ECOnetic modellbe. Persze nem hiányoznak a kis gördülési ellenállású abroncsok és az aerodinamikai módosítások sem. A legérdekesebb az aktív hűtőnyílás, az ehhez tartozó rendszer bezárja a rostélyokat, csökkentve a légellenállást, ha nincs szükség akkora hűtésre.

Párizsban itt áll a nagyközönség elé a Ford Ka továbbfejlesztett változata is. Ebben immár széria lesz a motorleállító Start-Stop rendszer.

A Ford emellett jól halad európai elektromos autó programjával is, s első ízben állítja ki a C-Max PHEV (hálózatról tölthető, hibrid elektromos autó) modellbe szánt technológiát. A C-Max hibrid modellje Valenciában, Spanyolországban készül majd, európai piaci bevezetése 2013-ban lesz.

A C-Max hibrid technikáját is kiállítják

A C-Max hibrid technikáját is kiállítják


Az elektromos motorral támogatott modelleket a típus ötszemélyes kivitelére építik. A típusból a konnektorról tölthető mellett készül hagyományos hibrid is. Már ez az egyszerűbb változat is fullhibrid lesz, azaz tisztán a villanymotorral is képes lesz közlekedésre, a telepeket szükség esetén a belső égésű motor tölti mindkét modell esetében, ugyanakkor lassításkor a fékenergiát is visszatáplálják.  

A C-Max modellek részei a Ford globális programjának, amelynek keretében 2013-ig öt elektromos, illetve hibrid járművet mutat be a gyár. Az első ezek közül a jövő nyáron érkező elektromos Transit Connect, majd 2012-ben érkezik a Ford Focus Electric, illetve 2013-ban a C-Max mellett bemutatkozik a hibrid Mondeo.

Ezekkel a modellekkel szeretné megvalósítani a Ford azt a saját vállalását, amelyben azt tűzte ki célul, hogy a 2006-os értékeket alapnak tekintve 2020-ra minden új modelljénél 30 százalékkal mérsékli a CO2-emissziót.