A Volvo a visszafogottság mintaképe. Egyszerű, letisztult formák és megoldások jellemzik. Emiatt egyesek elpártolhatnak, ezért a svéd gyár kissé sportosabbra veszi a figurát, legalábbis az S60 és V60 esetében. A Volvo R-Design néven sportcsomagot dolgozott ki legújabb modelljeihez, hogy a vezetési élményt előnyben részesítők és a fiatalabb vásárlók közül is többen kössenek ki náluk.


Átrajzolt hűtőmaszk, módosított lökhárítók, agresszív diffúzor, kétoldali kipufogóvég és egyedi, 18 colos keréktárcsák azonosítják az így átalakított modelleket. Belül az első sorban sportüléseket találunk, de az R csomagban sportkormány, eltérő váltókar, alumíniumpedálok is járnak az autóhoz.

Nem csak a látványon dolgoztak a Volvónál, de sportosabb az autók viselkedése is. Kicserélik a hátsó lengéscsillapítókat, illetve az összes rugót, ettől feszesebb a futómű, illetve 15 mm-rel alacsonyabbra kerül a karosszéria. A gyorsabb kanyarvételt segíti a beépített toronymerevítő, az alulkormányozottságot elektronikus nyomatékvezérléssel csökkenti a rendszer.

Nehogy azt gondoljuk, hogy csak a legdrágább modellekhez kérhető az R-Design. Igaz, leginkább a 308 lóerős T6 modellhez illik, de ugyanúgy elérhető az 1,6-os dízelmotorral szerelt változatokhoz is. Forgalmazása a hamarosan kezdődő Párizsi Autószalonnal egy időben kezdődik.