2011 elején 70 fős Saab-flotta kezdi meg tesztjeit Svédországban, az autókban a jövő modelljeinek technikáját próbálgatják, hiszen villanyhajtásúak. A prototípusok első darabját a Párizsi Autószalonon állítja ki a svéd gyártó, Saab 9-3 ePower néven.   

150 km/óra a maximális sebessége

150 km/óra a maximális sebessége


Ez a Saab első elektromos hajtású modellje, elkészítésében több cég is segített, az akkumulátorokat pl. a Boston Power szállítja. A technikát egy hagyományos 9-3 karosszériájába rejtették. A villanymotor a kocsi orrába került, innen hajtja az első kerekeket, sebességváltó nincs. Az akkumulátorokat a jármű módosított padlójában találjuk, főként a korábbi üzemanyagtank és kipufogó helyén.

A Saab 9-3 ePower villanymotorja 184 lóerős, amivel 8,5 másodperc alatt gyorsulhat százra az autó, végsebessége 150 km/óra. Mindkettő teljesen megfelel a napi használatban. A lítiumion akkumulátorokkal szerelt jármű körülbelül 200 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ami 3-6 óra közötti időt vesz igénybe. Az akkumulátorok -30 fokos hidegben is működőképesek, ami a Saab közleménye szerint legalább 10 fokkal alatta van a ma megszokott működési hőmérsékletnek.

Ahogy a jármű külseje, úgy az utastere sem futurisztikus. Hagyományos automata sebességváltókart találunk, azzal a különbséggel, hogy csak négy állása van ‘drive’, ‘neutral’, ‘park’ és ‘reverse’. A műszerfalon a fordulatszámmérő, az üzemanyagszint-, illetve a turbónyomás-jelző helyett az akkumulátor állapotáról, az energiafelhasználásról és a még megtehető út hosszáról kaphatunk információkat.

A 2011-2012-re tervezett tesztek során több száz család teheti próbára az autókat, hogy valós használatból származó információkkal szolgáljon a Saab számára. 2015-re már évi félmillió villanyautó eladását jósolja világszerte a Saab, és az egyre bővülő piacból a márka is szeretne egy szeletet.