KERS, azaz fékenergia visszatápláló rendszer is van benne

KERS, azaz fékenergia-visszatápláló rendszer is van benne


Új éra kezdődik a Lotusnál, olyan autót építenek, amely mostanában nemigen volt a brit gyár kínálatában. A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Elite nem könnyű, viszont baromi erős, vagyis a jó súly-lóerő arányt nem a kis tömeggel éri el a Lotus. További újdonság, hogy az Elite orrmotoros.

Nem ez az első Elite a Lotusnál, hiszen ezen a néven 1958-1963 és 1974-1982 között is készült már autó, azokban is a vezető elé építették be a motort. A gyár közleménye szerint az Elite igazi GT, egy elsőrangú sportkocsi, komforttal és valamelyest tágasabb belsővel. 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,32 méter magas. Egyetlen szépséghibája, hogy a sorozatgyártású variáns 2014 tavaszára készül el, a tíz nap múlva kezdődő Párizsi Autószalonon csak tanulmányként lesz ott az Elite.

Kényelmes GT, de piszok gyors

Kényelmes GT, de piszok gyors


Pedig nagyon biztató, miután a 2+2 üléses autóba 5,0 literes motor kerül. Természetesen az autó hátsókerék-hajtású, az igazi érdekesség a sebességváltója, abba ugyanis villanymotort és KERS-t is elrejtettek. Az Elite ugyanis hibrid, amely képes tisztán villanymotorral is közlekedni.

A V8-asra alapozott hibrid hajtómű teljesítménye 620 lóerő, míg maximális nyomatéka 720 Nm. Ezzel az 1650 kilós kocsi 3,5-3,7 másodperc alatt éri el a száz km/órás sebességet. Az Elite végsebessége 315 km/óra.

Bár a gyártás még messze van, már az árát is tudni, jelen árfolyamon az autó nettó ára 33 millió forint körüli Európában.