Április végén négyajtós kupé tanulmányt mutatott be Pekingben a BMW, amely előre vetítette, hogy hamarosan új modell veszi át a jelenlegi Hatos helyét. Az október elején megnyíló Párizsi Autószalonon mutatja be az új Hatos kupét a bajor gyártó, egyelőre tanulmányként.


Persze ez nézőpont kérdése, mi mindössze két olyan részletet találtunk (a külső visszapillantó tükröket és a kipufogókat), amik tanulmányautósak, de még ezekkel együtt is akár már holnap forgalomba kerülhetne a kocsi, annyira késznek hat.  

Hasonlóan elődjéhez, hosszú tengelytáv, rövidebb első és hosszabb hátsó túlnyúlás jellemzi. A hosszú motorháztető uralja az autó első felét, míg az utastér inkább a hátsó tengely felé eltolva kapott helyet. Összevetve a korábbi modellel, egy kicsit laposabbnak tűnik a kocsi és könnyebbnek hat. A tanulmányautóra egyetlen tömbből készülő, 20 colos alumínium keréktárcsák kerülnek.

Most először a BMW teljesen LED-es fényszórókat szerel egy autójára. Az adaptív világítótest minden funkció, így a tompított, a távolsági fény, a nappali menetfény és az irányjelző esetén is LED-ekkel dolgozik. A fényszóró követi az utat, összhangban az elfordulással, a kormányzási szöggel és a jármű sebességével. Hátul szintén LED-eket találunk a tipikus BMW-s, L alakú lámpatestekben.


Belül semmi nem utal rá, hogy ez egy koncepcióautó, talán csak a kissé szokatlan színösszeállítás. Feketével alig, világos színekkel annál inkább találkozunk a 2+2 üléses utastérben. A látvány természetesen utal a minőségre: szaténfényű fémrészek és dupla varrással díszített bőrrészek.

BMW-kre jellemzően a vezető helye kissé elkülönül az utasokétól. Figyeljék meg, ahogy az anyósülés előtti műszerfalrészt összekötötték a könyöktámasszal középen, ezzel mintegy kettéválasztva az utasteret.

A vezető előtt hagyományos stílusú, kerek számlapok láthatók, de ezek a jelen technológiájának megfelelően elektronikus számlapúak. Nyugalmi állapotban minden kijelző láthatatlan, csak ha a motor beindul, akkor kel életre a műszeregység. A korábbi modellhez hasonlóan egy méretes képernyő trónol a középkonzol tetején. A 10,2 colos képernyőn az iDrive legújabb variációjának rendszerei futnak.


Az autót ezen túlmenően head-up displayjel is felszerelték, amely a vezető látómezejébe vetít ki fontos információkat. A maximális zenei élményről pedig a korábban az Audinál feltűnt dán specialista, a Bang&Olufsen 16 hangszórós rendszere gondoskodik. A rendszer teljesen aktív, ami azt jelenti, hogy minden hangszóróhoz külön erősítő is tartozik.  

Arról nem ír a BMW közleménye, hogy milyen motort rejt a tanulmány orra, de sportos és exkluzív vezetési élményt ígérnek. Nem tévedünk azonban nagyot, ha azt mondjuk, hogy a Hetes sorozat motorjai köszönnek majd vissza. Az új 650i már nem 4,8-as szívómotort, hanem 4,4-es turbót takar, de továbbra is lesz dízelmotor is. Az M6-ba a 4,4-es továbbfejlesztett változata kerül nagyjából 580 lóerővel.

A tanulmányból várhatóan pár hónapon belül sorozatgyártású modell lesz, a következő Detroiti vagy Los Angeles-i Autószalonon várható a leleplezése, hogy jövő év elején piacra kerülhessen. Elsőként jön a kupé, majd nagyjából egy évre rá, a kabrió. Emellett négyajtós kupéként és pár év múlva sportkombiként is piacra kerül.