Még nincs hároméves, de a Hyundai máris kúrára fogta az i10-est. A kisautó az ix20 mellett, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be. Az első hivatalos fotók pedig már itt is vannak a kocsiról.

Nehéz megmondani, hogy új

Nehéz megmondani, hogy új


Mint látható, az autó új arccal büszkélkedhet, amelyen kicserélték a fényszórókat, a ködlámpákat, a lökhárítót, a hűtőmaszkot. Itt is feltűnik a hatalmas, hatszögletű forma, amely más Hyundai modelleket is azonosít.  Megmaradt ugyanaz a barátságos megjelenés, de talán egy kicsit komolyabb benyomást kelt az i10.

Hátul is új a lökhárító, ugyanakkor a lámpák fő formája nem, csak a benne foglalt világítóegységek elrendezése változott. További újdonság a külső visszapillantók cseréje.

Az utastér visszafogottabban változott. Ahogy a többi új Hyundai esetében, itt is jégkék fényű a háttérvilágítás, ugyanakkor krómdíszítésű ajtókilincsek és váltógomb erősíti a minőségérzetet.

Komolyabb arc a kisautónak

Komolyabb arc a kisautónak


A frissebb külső mellé jobb motorok társulnak az i10-ben. A korábbi 1,2-es, négyhengeres benzinmotort átdolgozták, így teljesíti az Euro5-ös emissziós normát is, ugyanakkor tíz lóerővel erősebb. 85 lovas, miközben CO2-kibocsátása 108 gramm/kilométer.

A korábbi 1,1-es benzinmotor helyét egy vadiúj, háromhengeres, 1,0 literes motor veszi át. A 69 lóerős motor Blue változatának szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km, vagyis 4,3 litert fogyaszt átlagosan. Ebben a kivitelben a motorleállító Stop&Start rendszer, alacsony gördülési ellenállású abroncs is szerepel, ugyanakkor a műszerfalon a jármű kijelzi a vezetőnek a fogyasztás szempontjából ideális váltófokozatot.

Nem érdektelen, hogy tetszik-e az új forma a népnek, hiszen 2009-ben az i10 volt a márka legnagyobb darabszámban elkelt modellje. A felfrissült i10 gyártása októberben indul, forgalmazása azt követően meg is kezdődik, a Hyundai reményei szerint elődjéhez hasonló lendülettel.