A Ferrari sem vonhatja ki magát a szabályok alól, amelyek rákényszerítik a sportkocsigyárat, hogy csökkentse járművei fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Úgy hírlik, október elején a Párizsi Autószalonon mutatják be a California továbbfejlesztett változatát.

Hengerlekapcsolás, fékenergia visszatáplálás kerülhet bele

Hengerlekapcsolás, fékenergia visszatáplálás kerülhet bele


A pletykák szerint módosított üzemanyag-befecskendezési rendszerrel gazdagszik a motor, amelyet a korábbinál kisebb súrlódású alkatrészekből állítanak össze. Ezen túlmenően állítólag a 460 lóerős, V8-as motor egyes hengerei leállnak bizonyos szituációkban. Bekerül az autóba továbbá a fékenergia-visszatápláló rendszer, amely a hagyományos akkumulátorba tölti az energiát lassításkor.

Ennél is izgalmasabb az az információ, amit maga a cégvezető, Luca di Montezemolo árult el. Mégpedig, hogy az Enzo utódja, a cég következő szupersportkocsija hibrid hajtást kap. Elődjénél kisebb és könnyebb lesz az autó, de a dinamika fejlődik majd. Montezemolo beszámolója szerint 2012-ben mutatják be, ami azért is érdekes, mert Amedeo Felisa, a Ferrari egy másik vezetője májusban még 2015-re ígérte az első hibrid Ferrarit.

Kisebb, könnyebb, de gyorsabb lesz az új Enzo

Kisebb, könnyebb, de gyorsabb lesz az új Enzo


Az Enzo utódjába várhatóan az idén tavasszal a Genfi Autószalonon kiállított HY-KERS tanulmány technikájához hasonló kerülhet. Az 599 GTB átalakításából született autónál megtartották a V12-es motort, a differenciálműhöz viszont beépítettek egy elektromos egységet, míg a lítiumion akkumulátorokat az utastér alatt helyezték el.

Az alig százkilós villanymotor plusz száz lóerővel növeli az amúgy is 620 lóerős teljesítményt. Az elektromos rendszer nemcsak gyorsításkor, előzéskor jön jól, de városban képes önállóan mozgatni a sportkocsit, gyakorlatilag nullára csökkentve a károsanyag-kibocsátást. Az új Enzóba ugyanakkor várhatóan már nem V12-es, hanem V8-as turbómotor kerül.

Persze a súlycsökkentés és az aerodinamika fejlesztése is sokat javít majd a jármű fogyasztásán. Még 2007-ben mutatta be a Ferrari a Millechili tanulmányt, megmutatva, mennyit is számít ez.

A Millechilit az Enzo 660 lóerős motorjával szerelték, de olyan menetteljesítményre volt képes, mintha az Enzo 800 lóerős lenne, hiszen 365 kilogrammal könnyebb volt.