Luxuskupé csúcstechnikával:

A Mercedes új luxuskocsija, a Párizsban bemutatott, CL nemcsak fényűző és kényelmes, de bitang erős, és a vezető minden gondolatát kitalálja.

A stuttgarti cég új formai irányvonalát bemutató kocsi jelenlegi leggyengébb változata is közel 400 lovas, a CL 600-ba pedig már több mint egy 500-as ménest tereltek össze, a csúcsot azonban az AMG változat jelenti. A sportváltozat 6,3 literes motorja mindegyik önálló darab, azokat kézzel fűzik össze, rajta szerepel a szerelő aláírása!

Aztán ha a verda mégsem tudna 4,6 alatt százra gyorsulni, mehetünk reklamálni Stefanhoz, vagy Klaushoz, hogy gyenge a kategóriájában a világ legnagyobb teljesítményű és nyomatékú sorozatgyártású nyolchengeres szívómotorjának kikiáltott vas.

Nemcsak motorjában kiemelkedő Mercedes kupéja, de műszaki arzenáljában is. Van itt a karosszéria dőlését csökkentő rendszer, amely az útviszonyoknak megfelelően állítja a futómű keménységét. De van itt parkolássegítő rendszer is, amely radarjainak köszönhetően választja ki a jármű számára az alkalmas parkolóhelyet, s még a beállásnál is segít.

A Nagy Testvér is beköltözött a kocsiba: a fékekből figyel minket. Az új rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ráfutásos baleset veszélye fenyeget. Ha a vezető még mindig nyomja, mint süket a csengőt, a PRE-SAFE-fék önálló lassításba kezd. Ha a vezető végre magához tér és lenyomja a fékpedált, még elkerülhető az ütközés.

Ha sikerült elkerülni a vészhelyzetet, kényelmesen hátradőlve megnyugodhat a vezető a masszázsfunkcióval rendelkező, szellőztetett, alakváltoztató ülésében. Ezekre exkluzív bőrkárpitozás kerül, a műszerfalra viszont kézzel, válogatott nyárfából készül dekoráció, a tetőre pedig díszöltésekkel steppelt Alcantara-kárpit feszül.

A történelem ereje

A CL 63 AMG tempója is eltörpül azonban a McLaren SLR-é mellett, amiből szintén jutott egy Párizsba, nem is holmi szimpla szériadarab. 1955-ben a brit legenda, Stirling Moss és újságíró navigátora, Denis Jenkins Mercedes 300 SLR-jükkel megnyerték az ezer mérföldes olasz autóversenyt, a Mille Migliat. A 722-es rajtszámot 7 óra 22 perces rajtidőpontjuk után kapták. Ennek a sikernek az emlékére készítette el a Mercedes-Benz az SLR 722 Editiont.

Különleges színe mellett új, 19 colos felnijeiről és az első lökhárító alatti kis spoilerről lehet azonosítani a kocsit. Álló helyzetben segíthetnek a piros 722-es feliratok is. Ám, hogy az ellenfelek se felejtsék el a 722-est, a torpedóba a hagyományosnál vadabb motor került. A 650 lóerővel lélegzetelállítóan rövid idő, 3,6 másodperc alatt futja be a mutató a kilométeróra első százasáig tartó utat.

Tizedik évfordulójához érkezett a Mercedes SLK, ennek örömére készítette el a német gyártó a frappáns nevű SLK Edition 10-et. Kívül különleges mattszürke fényezéssel és hozzá remekül passzoló sötétszürke felnikkel ruházták fel a roadstert. Az Editon 10 sajátja még a különleges belső bőrborítás és a sötétített hátsó lámpatestek is, illetve, hogy belül a tetőkárpit is fekete lett.

Igazi exhibicionista a kiállított SLK, hiszen mindent megmutat, ami csak az SLK-hoz rendelhető. A hideg estéken az utasok nyakát melegítő légbefúvó, elektromosan állítható bőr sportülések, tolatóradar, navigációs rendszer, mp3-lejátszós hifi, illetve a szokványos kényelmi extrák. Van is oka örömre a csillagos márkának, hiszen 1996-os bemutatkozása óta 459.000-et gyártottak belőle.

Terepre nem, hóba igen

A prémiummárka egyéb újdonságai között találjuk a 4MATIC állandó összkerékhajtás legfrissebb változatát, amely elsőként az S-osztályban bizonyíthat. Szemben az autót általában jellemző elektronika arzenálra, az új fejlesztésű hajtáskoncepció egy mechanikusan működő központi differenciálműre épül, amely folyamatosan azonos mértékben, 45 : 55 arányban osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó kerekek között.

Persze a hókuszpókusz itt sem hiányozhat, hiszen a 4MATIC rendszert ESP-vel, kipörgésgátlóval is megtámogatták. Újdonság, hogy most először olyan összkerékhajtású változata is van az S-osztálynak, amelyben dízelmotor dolgozik. Állítólag beéri 8,8 literrel is, pedig akár 245-el is hasít.

Mindezek mellett láthatók Párizsban az E-osztály azon példányai, amelyek hamarosan nekivágnak a Párizs-Peking útvonalnak. A 13 600 kilométeres nyúzópróba során nem kevesebb mint harminchárom E-osztály szeli át Európát és Ázsiát. A kocsikat a stuttgarti márka ügyfelei, érdeklődők, újságírók, taxisofőrök és hírességek vezethetik majd.