Megújult X3-as

Párizsban láthatta a nagyközönség elsőként a megújult X3-ast.
Az előd két és fél évvel ezelőtti bemutatása óta most érkezett el az idő, hogy a BMW kisebbik szabadidő-autója megkapja a maga, szokásosnak nevezhető frissítését. Kapott némi csinosítást a külső, új lökhárítók, hűtőrács és fényszórók kerültek az autóra, és persze a belső is új anyagokat, borításokat kapott, ahogyan illik.

A nagyobb változásokat azonban már a gépháztető alatt kell keresni, ahol a teljes hathengeres modellpaletta kicserélődött. Az új X3-as megkapta a világ legerősebb, 286 lovas 3,0 sd névre hallgató hathengeres dízelmotorját, de a hagyományosnak mondható turbódízelt is optimalizálták. Ez utóbbi teljesítménye nem változott.

Ezek mellett még egy kétezres dízellel, illetve három benzines motorral is rendelhető a megújult X3-as szabadidőautó. Váltók terén hatfokozatú manuális, és hatfokozatú automatikus közül lehet választani.

6-os kabrió

Szintén elhozták az ezután nyitható tetővel is kapható legerősebb 6-os BMW-t is. Az 5.0 literes V10-es motorja az M5-ösből érkezett, és 507 lóerős teljesítményre képes. A nyitható tető miatti 200 kilogrammos súlytöbblet a menetteljesítményen is meglátszik, a nyitott modell 4,8 másodperces gyorsulása két tized másodperccel marad el a csukott M6-os eredményétől. Ejnye.

3-as Coupé

A BMW hármas kupét is Párizsban tapogathatták meg első ízben az érdeklődők. Volt is, meg nem is meglepetés a formatervet illetően, hiszen bár túl sok közös vonás nincs a Coupé és a limuzin között, de mégis emlékeztet az új változat a négyajtós modellre. A korábbi Coupénál egyértelműen lágyabbak lettek a kocsi vonalai.

A 3-as Coupéhoz új övvezetőket is kapunk, ami gyújtáskor a nehezen elérhető biztonsági öveket közelebb tolja a vezető és az első utas vállához. A jobb oldali persze együttműködik az ülésbe épített érzékelővel is, így csak akkor próbálkozik a rendszer, ha ott valóban ül valaki. Az autóhoz igény szerint társítható lesz majd a BMW intelligens összkerékhajtású rendszere, az xDrive.

Európában a hathengeres motorok után később négyhengeresekkel is ellátják a kocsit, a kupéból 320i illetve 320d is készül majd, kezdetben hatfokozatú manuális váltókkal, később automatikussal is rendelhető lesz majd a 3-as kupé.

A kevésbé volt látványosak, de mégis fontos újdonságok a motorok terén történt változások. Hatékonyabb, nagyobb teljesítményű, kevesebb üzemanyagot fogyasztó dízelek kifejlesztése mellett más technikai megoldásokon is törik a fejüket a BMW szakemberei. Többek közt ilyen az új generátor is, amely csak szükség esetén fékezi a motort, illetve lassítás közben az autó mozgási energiáját is elektromos energiává tudja alakítani.