A Nissan érdekes taktikát talált ki az unalmas Almera leváltására. Három lépcsőben, három különböző autóval akarják pótolni a gyenge sikerű kompakt autót. Elsőnek megkaptuk a Note-ot, ami kicsi is meg nem is, egyterű is meg nem is, amolyan orvosi ló. Most állították ki Párizsban a Qashqai-t, ami egyértelműen terepjáró, tehát komoly képzelőerő kell hozzá, hogy Almera utódnak nézzük. Az Almera viszont idén kifut – a gyárban a Qashqai készül helyette – valami igazi utód kell a helyére.

Japánban már megvan, a Tiida pont megfelelne az európai igényeknek, tágas is, okos is, de szexinek nem neveznénk. Éppen ezért hajtatott Carlos Ghosn és csapata az új Corollához, amit Aurisnak neveznek majd, csak azért, hogy egyszerű legyen. A kemény vezetési stílusáról, szigorú pénzügyi intézkedéseiről és Kiszel Tündés szemöldökéről ismert diktátor a menedzserek társaságában tanulmányozta a konkurenst.

Ritka alkalom az ilyen, nagyemberek nyilvánosan nem szívesen tekintik meg a konkurenciát. Ráadásul Ghosn szeme a szokásosnál is jobban szúrt, a topmenedzserek láthatóan idegesen magyarázták az Auris érdekességeit.

A Nissan jelenleg köszöni szépen, teljesíti a terveket, a Nissan-Renault konszern utóbbi fele a betegesebb gyerek. Ennek ellenére a japán fél sem engedheti meg magának, hogy a legnépszerűbb alsó középkategóriában valami gikszer csússzon a számításokba. Valószínűleg az Auris komolyan veszélyezteti a Nissan terveit, bár Ghosn háromlábúra épített stratégiája elég stabilnak tűnik. A Tiida vagy bármi más alsó közepes Nissan azonban csak jövő ősszel kerülhet leghamarabb piacra, majdnem egy évig pedig űr marad a Nissan kínálatában. Addig pedig az Auris előtt szabad a pálya.