Nemcsak az Alfa Romeo standjának, de az egész Párizsi Autószalon sztárja lehet a 8C Competizione, amely a korábbi tanulmányautó után immár szériaváltozatban teszi tiszteletét. Ez kell az Alfa Romeónak és nekünk! Egy vérbeli olasz sportkocsi. Siránkozhatnak a Ferrarinál, hiszen ez a külcsín náluk is megütné a mércét.

A szériakivitel szinte egy az egyben megörökölte a tanulmány számára megálmodott csodálatos vonalakat, amiken még a 2003-as Frankfurti Autókiállításon ámulhattunk. Kompakt, kiforrott forma, ék alakú, lapos orr, lágyan hátrafutó ívek, spoilerben végződő far, masszív sárvédőívek és kétüléses kabin, melyet csak apró üvegfelületekkel láttak el. Az utálatosak majd azt mondják: alig lehet kilátni. De kit érdekel ez? Hisz az egész gyönyörű, nem?

Az autó neve felfedi az ihlető forrásokat:, a 8C jelzés az 1930-40-es években a versenypályákon és közúton is használható V8-as motorral szerelt autók védjegye volt, míg a Competizione a 6C 2500 Competizionről származik, melyet a Fangio-Zanardi páros vezetett 1950-ben a legendás Mille Miglia versenyen.

Az első 8C-t 1923-ban tesztelték, s a kompresszoros motor bemutatkozásakor 1925-ben világbajnoki címhez segítette az Alfát. Emellett 8C motoros Alfa nyert 1931-től sorozatban négy évig Le Mans-ban. A Forma-1 első éveiben a 158, illetve 159-es Alfák ilyen motorral nyerték meg a világbajnokságot előbb Nino Farona, majd Juan Manuel Fangio.

Épp ezért nem kell majd csalódnunk a motorháztető felnyitásakor, egy 4691 köbcentis V8-as trónol ott. Kellően izgalmasnak ígérkezik a motor 450 lóerős teljesítménye, melyet 7000-es fordulatszámnál tud, mialatt a maximális, 470 newtonméteres forgatónyomatékot már 4750-nél leadja.

A hosszában beépített, 90 fokos motort hatfokozatú nyomatékváltó követi, amely önzáró differenciálművön át juttatja a nyomatékot a hátsó kerekekhez. A robotizált váltót a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolni, többféle módban. Van Manual-Normal; Manual-Sport; Automatic-Normal; Automatic-Sport és jeges beállítás. A kocsi megkapja az Alfa legújabb fejlesztésű menetstabilizáló elektronikáját is.

Nem csak jól gyorsul, de a futómű hangolásának köszönhetően kanyarban is hozza a sportkocsiktól elvárt szintet a 8C Competizione. Ebben komoly szerepe van a felépítésnek is, hiszen a merev acél vázra könnyű karbonból építették a karosszériát. A motor az első tengely mögé került, míg a vezető szinte a hátsó tengelynél ül.

Nem aprózták el a fékrendszert sem, olyannyira, hogy a féktárcsák szinte teljesen kitöltik a 20 colos felnik belsejét. A kocsin elöl 245/35, hátul 285/35-ös abroncsokat alkalmaznak. Az utasteret a hagyományos Alfa-jegyek uralják, kerek, csöves órákat és szellőzőket álmodtak meg a tervezők. Az ülések és a kormány is klasszikus jegyeket mutatnak.

Mindössze 500 darab készül majd a 8C Competizionéból, s várhatóan 2007 végén kerülhetnek a vevőikhez. Akiknek a mai áron számolva körülbelül 35 millió forintnyi valuta hagyja el, feltehetően amerikai bankszámláját. Reméljük ugyanilyen fényes jövő elött áll a kocsi Spider változata is, amit szintén bemutattak már tanulmányként.