Az 1979-es bemutatója óta igen népszerű Mercedes modell modern, 224 lóerős erőforrást kapott. A G 320 CDI V6-os, könnyűfémből készült motorja két eddigi dízelt vált le, a 156 lóerős G 270 CDI-t és a 250 lovas G 400 CDI-t.

A 3,0 literes motort harmadik generációs közös nyomócsöves, piezo-elektromos befecskendezővel és hengerenként négy szeleppel szerelték fel. Alapáron jár hozzá a gondozásmentes, minden adalék hozzáadása nélkül működő részecskeszűrő, ami az apró koromszemcsék 99 százalékát képes kiszűrni.

Emellett a motor, amelyhez hétfokozatú, automatikus sebességváltó csatlakozik, teljesíti a szigorú Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát is.

Nem történtek változások az autót népszerűvé tevő részletek terén. Továbbra is állandó összkerék-hajtással, három darab, gombnyomásra kapcsolható differenciálzárral, illetve számos elektronikus segítséggel vértezik fel a Magna Steyrnél Graz-ban készülő G-osztályt.

A 27 esztendővel ezelőtti megjelenése óta a G Mercedesből 186 000 darabot gyártottak, de az új motor további lendületet adhat a klasszikus, szögletes modell sikereinek.