Szinte mindegyik terepjáróból létezik rövid és hosszú tengelytávú kivitel. Még a Lada Nivából is készült hosszú a rövid mellett. Mindeddig a Jeep Wrangler tartotta magát őseihez, azaz kizárólag egyféle hosszal volt elérhető.

A New York-i Autókiállításon azonban bemutatkozott a Wrangler Unlimited, a modell négyajtós változata. Az általunk is tesztelt hagyományos modellhez képest az új kivitel 52,3 centiméterrel hosszabb, ami teljes egészében a tengelytávhoz adódik hozzá, ami 2,946 méterre nőtt. Korábban is létezett már Unlimited változat, de annál csak a csomagtér volt dupla olyan hosszú, az utastér nem változott.

Jelen esetben az utastérben négyen is kényelmesen utazhatnak, jut hely a lábaknak bőven, de akár öten is útra kelhetnek vele. Csomagjaikat is vihetik, miután a csomagtartó a plafonig pakolva 1314 literes. A 60/40 arányban osztott hátsó üléseket a padlóba hajtva 2,3 köbméteres “rakteret” használhatnak a vevők.

Hátulra is kívül zsanérozott ajtókat szereltek, amik megőrzik a kocsi klasszikus látványát és az elsőkhöz hasonlóan 90 fokig nyílnak. Létezik tetőig futó ajtó, de aki leginkább nyitottan használja, annak megfelelőbb a derékig érő egyszerűbb megoldás.

Ehhez hasonlóan van műanyag keménytető és lehajtható vászontető is a kocsihoz. A műanyag kivitel három részből áll, a két kisebb az elöl ülők feje felett van, a nagyobb rész a hátsó utasokat fedi.

Közúton stabilabb a hosszabb tengelytávval a kocsi és a menetkomfort is javult, de csodák nincsenek, így veszteség is van, mégpedig a középső terepszögnél. Az Ultimate kisebb “csúcsokat” tud legyőzni, mint a rövidebb Wrangler, éppen ezért az autó alját védő lemezt megerősítették. A kocsi felfüggesztése megegyezik a rövid változatéval, ahogy a hajtás is. Két és négykerékhajtással rendelhető a járgány, ehhez terep ABS, kikapcsolható ESP, fékasszisztens és oldható stabilizátorok is tartozhatnak.

A motortérben elsőként 3,8 literes V6-os kapott helyet, ennek maximális teljesítménye 205 lóerő, maximális nyomatéka 325 newtonméter. Ehhez alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik, felárért kerül a négyfokozatú automata a Wrangler Unlimitedbe. Igazi újdonság, hogy 2007-től egyes külföldi piacokon dízelmotorral is kapható lesz a kocsi ötfokozatú váltóval. Egyelőre erről nem sokat tudni, de vélhetően a Mercedes 2.0 literes dízele kerülhet bele.