Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Elkeresztelték Vettelék Ferrariját

A Ferrari pénteken leplezi le új autóját, amelynek immár a nevét is tudjuk.

Feltámadt a 60 éves elektromos Audi

Hét év alatt alig 100 darab készült belőle, de a közel 60 évet mindössze két példány élte meg.

Eltűnt a furgonja, azt hitte viccelnek vele

Azt hitte, egy ismerőse viccel vele, amikor hűlt helyét találta a furgonjának, ezért egy ideig nem hívta a rendőrséget.

Átmentek az első villamosok a Rákóczi hídon

Hétfő délelőtt először ment át próbaúton villamos a budapesti Rákóczi hídon. Combinóval is teszteltek.

F1: Bottasé lesz először az új Williams

A vasárnap induló téli tesztelésen a Williams új autóját az ifjú tehetség, Valtteri Bottas viszi pályára.


Heavy metalos Forma-1-et akar a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Forma-1-ben forradalomra van szükség, a sportág a jelenlegi formájában a bukás felé halad.


Új szabadidő-autó a Renault-tól

Kompakt méretű szabadidő-autót mutat be hamarosan a Renault. Itt vannak az első képek a Kadjarról.


F1: Legalább öt futamot nyerne a Renault

A Renault F1-es motorfőnöke szerint 2015-ben legalább öt győzelmet várnak a Red Bulltól.


Az igazán kemények nem viszik bontóba az autót, puszta kézzel pusztítják el

Megvan a Street Fighter autószétverős játékmódja? Na, ezek srácok élőben rúgják szét az autókat.


F1: A Mercinek az idén sem lesz ellenfele

Nico Rosbergnek nincs kétsége afelől, hogy az idei szezon ismét a Mercedesről fog szólni, a riválisok legfeljebb alkalomszerűen ...


F1: Bocsánatot kért a vádaskodó veterán

Az egykori Forma-1-es pilóta Philippe Streiff bocsánatot kért Nemzetközi Automobil Szövetséget rossz színben feltüntető nyilatkozatáért. ...


Új stratégiával keményít be a Volkswagen

Új üzleti stratégiával készül a következő évtized kihívásaira a Volkswagen-konszern. Reagálni kell a világ kihívásaira.


Dől a nehéz rakomány, ki tudja hol áll meg

Thaiföldön nem sokat adnak a közúti szállítással kapcsolatos szabályokra. De emberünk ez esetben még a józan észre sem hallgatott, ...


Felszabadultak az ország főútjai

Több dunántúli megyében a mellékutakon még téliesebbek az útviszonyok, de az autópályák és a főutak többsége jól járható.


Nincs veszélyesebb a részeg luxusterepjárósnál

Attól hogy pénzed van, még nem biztos, hogy eszed is akad hozzá: egy kínai férfi részeg ámokfutásba kezdett; egy utcányi autót ...


Egy vérbeli King of the Road

Az amerikai országúti King of the Road-oknak magas elvárásoknak kell megfelelniük, lévén, hogy a sofőrök gyakran napokig a kamionokban ...