Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...

Tavasszal tanácskozik a buszos szakma

Buszos kiállítással egybekötött konferenciát szerveznek a zsámbéki Driving Camp-ben. Ott lesz a szakma krémje.

F1: A Mercedesnek nem volt esélye Vettel ellen

Toto Wolff csapatfőnök és Niki Lauda is úgy véli, hogy a stratégiai kavarodás nélkül is nehezen nyerhetett volna a Mercedes Malajziában. ...

Vettel: Be akarok rúgni, mint egy csacsi

Sebastian Vettel kitörő örömmel nyilatkozott a Maláj Nagydíj után, amelyen máris megszerezte első ferraris győzelmét. A mercisek ...

Ez várhat az autósokra szerdán

Az üzemanyagpiaci árak és az árfolyam heti változását figyelembe véve április 1-én, a benzinnél 2 forintos csökkenés várható.


Okostelefonos alkalmazás helyettesítheti a jogsit

A mobil fizetés után eljöhet a mobil személyazonosítás kora: amerikai kutatók vonalkódos alkalmazáson dolgoznak, amely személyes ...


A Red Bull megvehetné a Forma-1-et

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, hogy szerinte a Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a CVC befektetési ...


1

Halálos tragédia a Nürburgringen

Egy néző meghalt, többen megsérültek a VLN széria nyitó futamán a Nürburgringen.


F1: Fél évszázada nem volt ilyen erős ifjonc

A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen nagyot villantott a Maláj Nagydíj időmérőjén. Apja egyik szeme sír, a másik nevet.


F1: A Williams nem bírja az esőt

Az edzéseken még a harmadik erőnek látszó Williams csúnyán felsült a Maláj Nagydíj időmérőjén. Száraz futamot remélnek.


F1: Mind a 20 autó elrajtolhat

A versenybíróktól kapott felmentés után a Maláj Nagydíjra kvalifikálni nem Manor versenyzői is elrajtolhatnak majd a vasárnapi ...


F1: Hátrasorolás az időmérő után

A Maláj Nagydíj versenybírói a kvalifikáció után kéthelyes rajtbüntetéssel sújtották a lotusos Romain Grosjant.


Kőkemény BMW sportkupé jön

Akár 370 lóerős lehet az M2, a BMW klasszikus vonalvezetésű, kompakt sportkupéja. Soros hathengeres motort kap.


F1: Ricciardo mindent kihozott a Red Bullból

A pozíciók alapján jó időmérője volt a Red Bullnak Malajziában, Daniel Ricciardo a negyedik, Danyiil Kvjat az ötödik helyről ...


2
Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Ezt tényleg nem lehet útnak nevezni, ez valóságos aknamező. A hold felszínén is könnyebb lenne autózni, mint itt.


F1: Räikkönent a Ferrari terve ütötte ki

Kimi Räikkönen balszerencsés volt a Maláj Nagydíj időmérőjén, éppen csak lecsúszott a Q3-ról. Eltaktikázta magát a csapat.