Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Még többet dolgoztatják a női pilótát

Susie Wolff a jövőben még nagyobb szerepet kap a Williams munkájában, a versenyzőnőt hivatalos tesztpilótának nevezték ki.

Bárki jelentkezhet a Mercedes iskolájába

A kecskeméti Mercedes-Benz iskola a 2015/16-os tanévben először nyitja meg kapuit a magyar gyermekek részére.

F1: Megszólalt a Ferrari kirúgott csapatfőnöke

Marco Mattiaccit teljesen váratlanul menesztette a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a hét elején. A távozott csapatfőnök először ...

1
Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Összeszedtük a legalpáribb, legizmosabb dízelmotoros füstokádó szörnyeket, amelyek még videón nézve is rontják a levegő összetételét. ...

F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi ...


A sors így bánik el a türelmetlen bunkókkal

Oké, hogy városi kisautó, és minden lyukba befér, de ettől meg nem kell szabálytalankodni, mert ez lesz a vége.


2
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív ...


Így talán még soha nem tört Maserati

Oszlopnak csapódtak az olasz sportautóval, mindkét fiút súlyos sérülésekkel szállították kórházba, egyiküknek a lábát már nem ...


F1: A több pont sem menti meg Buttont

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ismét utalt rá, hogy idei teljesítménye ellenére Jenson Buttonra nem számítanak többé Wokingban. ...


A BKK ott van a világ egyik kedvenc appjában

Péntektől a BKK közlekedési információi is megjelennek a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazásban, a Google tulajdonában ...


Kirabolták a magyar kaminos csapatot

Kirabolták a magyar versenykamionos istállót, a Oxxo-csapatot. Mindent vittek ami mozdítható volt a műhelyben.


Bringásokat fogtak az M1 autópályán

Kerékpárral igyekezett Nyugat-Európába szökni két szerb állampolgár. Az M1-esen fogták el őket.


Gombnyomásra vadul be a Rolls-Royce

Jelentős, de váratlanul visszafogott optikai módosításokkal, valamint motor- és futóműtuninggal várja az elégedetlen Rolls-Royce-tulajdonosok ...


F1: Hülkenberg indul a Le Mans-i 24 óráson

Nico Hülkenberg jövőre marad a Force Indiánál a Forma-1-ben, a német versenyző azonban extraként a Le Mans-i 24 óráson is indul.


Belső információk az új BMW 7-esről

Most először sikerült lencsevégre kapni a BMW új generációs zászlóshajójának a műszerfalát. Jelentős változások lesznek.


1
Milliárdos autóipari fejlesztés Komáromban

Milliárdos autóipari fejlesztés Komáromban

Magyarországon építi fel a dél-koreai Woory Industrial tizedik üzemét, Komáromban autóelektronikai alkatrészeket gyártanak majd. ...