Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Menő és hihetetlenül részletes F1-esek LEGO-ból

Ha hihetetlenül részletes F1-es modellekre vágytál LEGO-ból, akkor most eljött a te időd.

Hamilton és Rosberg átmentek Audiba

A Photoshop mágusai jó alapanyagot láttak a Rosberg-Hamilton párossal kiegészített Mercedes emblémában, és elszabadították kreatív ...

Húsz futam fölé nő a Forma-1-es naptár?

Újabb helyszín szállna be az F1-be, a madridi utcai verseny tervei állítólag igen előrehaladottak.

3 videó, ami után le fogod tenni a mobilod!

Jusson eszedbe ez a néhány felvétel, mielőtt felemelnéd a telefont a volánnál, hogy válaszolj egy üzenetre!

1
Terjedhet a villanytaxizás

Terjedhet a villanytaxizás

Elektromos hajtású járművek számára kialakított Taxi-drosztot adtak át Budapesten a Graphisoft Parkban. Jöhet kötelező villanymotoros ...


Ennél furább emléktárgy nincs Hamiltonról

Az Orosz Nagydíj tiszteletére készült emléktárgy internetes aukciós oldalakon bukkant fel. Bár ne tette volna, valószínűleg senki ...


Máris visszahívták a Ford Mustangot

Mindössze 53 autót érint az a visszahívás, amelyet a Ford észak-amerikai részlege adott ki az idén bevezetett Ford Mustangra.


Gyanús az F1-es kém halála

A Ferrari adatait 2007-ben a McLarennek átadó Nigel Stepney tavasszal egy furcsa autóbalesetben vesztette életét - a családja ...


Türelmesen vár a Forma-1-re a Red Bull-pilóta

A Red Bull utánpótlásprogramjának első számú versenyzője kénytelen továbbra is várni, Carlos Sainz Jr. Egyelőre nem veszi biztosra ...


A Forma-1-esek gyászolják a Total-vezért

A legnagyobb francia olajcég elnöke hétfő éjszaka halálos repülőbalesetet szenvedett, a tragédia a Forma-1-es szereplőket is ...


5
Halálos baleset a 4-es főúton

Halálos baleset a 4-es főúton

Teljes útlezárás a baleset helyszínén Szolnok külterületén.


2
Budapest legbunkóbb autósai!

Budapest legbunkóbb autósai!

Nem kell külföldre menni ahhoz, hogy bunkó autósokat találjon az ember, elég végigmenni a fővárosban egy átlagos délután.


Tűzoltóautó, amiben mindenki gyerekké változik

Ha beülünk a Magirus repülőtéri tűzoltóautójába, eszünkbe jut, nagyon nagy hibát követtünk el, hogy nem teljesítettük gyerekkori ...


Massa: Kimi fejben nincs rendben

Felipe Massa szerint Kimi Räikkönen idei teljesítménye mögött az áll, hogy a Ferrarinál Fernando Alonso árnyékába került és emiatt ...


Elképesztő a fából készült Bugatti Veyron

A méretarányok tökéletesen megegyeznek az eredetivel, annyi a különbség, hogy ez nem gyorsul olyan jól.


F1: Búcsúznak a Lotus agyarai

A Lotus-csapat a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon új, 2015-re szánt alacsony orrot próbál ki a mostani rozmáragyarak helyett.