Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Elkészült a világ legbiztonságosabb kerékpárja

Beépített bukókerettel, biztonsági övvel és félig fekvő üléshelyzettel igyekszik védeni utasát a Babel Bike.

F1: Vettel tudja, mitől lehet jobb a Ferrari

Noha Sebastian Vettel nem áll rosszul a világbajnoki pontversenyben, a négyszeres győztes egyelőre nem gondol az ötödik címére.

Megdöbbentően jópofa a legújabb SUV-tanulmány

A Szlovákiában már értékesítő bázissal rendelkező kínai-nemzetközi Qoros túllépni készül VW-klón imázsán. Friss tereptanulmányuk ...

Luxusautókat talált a rendőrség

Ha hiányzik a fehér Audi A5-ösöd vagy a sötétszínű Range Rovered, akkor van egy jó hírünk a rendőrség talált ilyen lopott autókat. ...

A nyolcadik utas: a Chevy

Gyalázatosan kevés információt adott közre a távoli jövőben játszódó tanulmányáról a Chevrolet. Az FNR-t Sanghajban fejlesztették ...


F1: A Mercedes szándékosan kockáztatott a fékekkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a beállítások megváltoztatása is hozzájárult Nico Rosberg és Lewis Hamilton fékproblémáihoz ...


Átlépte a 600-as tempót a japán szupervonat

Megdöntötte a világrekordot kedden a japán mágnesvasút, miután egy tesztszakaszon 603 km/h-s sebességgel száguldott - jelentette ...


1
Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Vadiúj Audi TT a magyar rendőrség kötelékében

Az Audi TTS a Győr-Moson-Sopron Megyei közlekedési rendőrök munkáját fogja segíteni.


Mégsem olyan jó a kínai fiataloknak

Megépítette 2013-as tanulmányának szériaváltozatát a Nissan. Az egykori radikális koncepcióból mára csak bátortalan részletek ...


Ekkora bringás perecelést régen láttunk már

Itt a tavasz, a motorosok mellett a bringások is kirajzanak, szóval jobb ha odafigyelünk egymásra.


1
Mikor ez a két autó összekoccan, akkor azért felszisszen a világ

Mikor ez a két autó összekoccan, akkor azért felszisszen a világ

Éppen csak megérintette egymást a LaFerrari és az egyedi Bugatti Veyron L'Or Blanc, de ez elég volt egy világméretű felszisszenéshez. ...


F1: Räikkönen idegesítette a Mercedest

A nemzetközi sajtó Lewis Hamiltont és Kimi Räikkönent dicsérte a Bahreini Nagydíj után.


1
Elektromos teherautón suhannak a levelek

Elektromos teherautón suhannak a levelek

Hidrogéncellás elektromos teherautó állt forgalomba a francia Postánál. A kettős üzemű teherautó hatótávolsága duplája az elektromosénak. ...


Virslit lő egy Simson, és ez vicc!

Most állj meg egy pillanatra. Tisztítsd ki a fejed, engedj el minden zavaró gondolatot, mert ezt csak pangó aggyal tudod befogadni. ...


Ég a Renault az F1-ben, kinyitják a pénztárcát

Kezd ciki lenni a Renault-nak a sok műszaki hiba, Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a franciák több pénzt ígértek ...


7
Drágulnak az üzemanyagok

Drágulnak az üzemanyagok

Szerdán emelkedik az üzemanyagok ára. Az elmúlt hónapokban megszokotthoz képest jelentősen többet kell fizetni.