Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

A Hungaroringen már gázoltak versenyzőt

Nagy általánosságban mondhatnánk, hogy eseménytelenek a magyar futamok, de ha történik valami, akkor az biztos párját ritkítja!

Szétzúzta a lábát, pedig csak játszani akartak

A négyteljesítményű távirányítós autók bizony veszélyesek lehetnek, szerencséje volt a srácnak, hogy nem lett nagyobb baja.

Rosbergre 75 évet vártak a németek

Hiába a Michael Schumacher és Sebastian Vettel által elért hatalmas sikerek, volt egy eredmény, amit csak Nico Rosberg tudott ...

F1: Button örömmel jön Magyarországra

Jenson Button nem számít arra, hogy megszerzi pályafutása harmadik győzelmét a Hungaroringen, de nem adja fel előre a Magyar ...

F1: Épül a rendőrbázis a Hungaroringen

Holnapra elkészül a rendőrség mobilbázisa, amely a Magyar Nagydíj idején központul szolgál majd a Hungaroringen és környékén ...


10 éve halott apjával versenyzett a srác

Apja szelleme a videojátékban élt tovább, és 10 évig várta, hogy fia rábukkanjon.


F1: Hamiltonnak nincs magyar titka

Lewis Hamilton úgy érzi, hogy támadó stílusa tökéletesen passzol a Hungaroringhez, ahol rekordot jelentő ötödik győzelmét szeretné ...


Árvíz ragadta el a vadászgépeket

Hidak, utak, városok és repülőgépek - a Kelet-Szibériában tomboló ciklon semmit nem kímél.


F1: Alonso szabadon távozhat a Ferraritól?

Úgy tudni, a Ferrari idei gyenge teljesítménye megnyitotta az utat Fernando Alonso távozása előtt. Hova mehet a spanyol?


Kortalan erotika - csábító lányok retró képeken

A csábító női idomok, igéző tekintetek felhasználása reklámeszközként nem a legmodernebb kor fegyvere. Mindig is jelen volt!


F1: Összetörte magát a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff többszörös csonttöréseket szenvedett egy tegnapi biciklis balesetben.


Kapós lett a Scania Európában

Jól alakul a Scania számára az idei év, bár az orosz-ukrán konfliktus miatt csökkentek a svéd gyártó oroszországi eladásai.


F1: Finn Nagydíj a Hungaroringen

A Williamsnél a Magyar Nagydíjon küszködhet majd, de remélik, hogy azért összejön valami jobb eredmény nálunk is. Valtteri Bottas ...


F1: Trükkös vásárlók a Magyar Nagydíjon

A tavalyi évhez hasonló szigorú ellenőrzés-sorozatot indít a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége a hétvégi ...


Így verik át a gazdagokat

Érkeztél már úgy a parkolóba az autódhoz, hogy valaki meghúzta? Ez akkor igazán kellemetlen, ha 100 millás verdával csapatod.


Új motorok készülhetnek a győri Audinál

Az augusztusban induló háromműszakos munkarenddel teljes kihasználtsággal működik majd a győri Audi-gyár, a következő években ...