Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Motorteszt: BMW F 650 CS - Svájci óra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.08.23. 07:10
Nicolas G. Hayek marketing ötlete világra szóló sikerhullámot indított el, a Swatch órák az 1980-as évek második felében meghódították az egész földkerekséget és ezáltal ismét a svájci órák váltak dominánssá a világpiacon. A bevált receptet sokan követték és most ezt teszi a BMW is az F 650 CS modell bevezetésével.

Játékos formák, praktikus részletek, újító technikai megoldások és szokatlan színkombinációk. Mindez kiváló minőséggel párosítva. Több sem kell a sikerhez, gondolták a marketingesek, de nézzük mit igazol a gyakorlat.

A motorra pattanva alacsony üléspozícióban találjuk magunkat, mely kényelmes elhelyezkedést csak az ülőlaphoz túl közel eső lábtartók zavarják meg. A váltó és a lábfék elhelyezése egy 180 cm magas ember számára a hajlított lábhelyzet miatt nem tekinthető ideálisnak. Ezt a kis kényelmetlenséget maximálisan ellensúlyozza a motor, a váltó és a fék nagyszerű működése.

A egyhengeres motor minden különösebb rezgés nélkül jár, 2.000 - 7.000 / perces fordulat között egyenletesen és erősen húz, amely kifejezetten élvezetes és kiszámítható motorozást tesz lehetővé. A váltó kiváló, könnyen és pontosan jár, különösebb odafigyelés nélkül hiba nélkül kapcsolhatunk. A fékek külön misét érdemelnek. Először is szokatlan, hogy egy gyártó a beszálló modelljébe is ABS-t szereljen, bár meg kell említenünk, hogy a BMW az egyetlen gyártó a világon, amelynek valamennyi modellje kapható ezzel a felszereltséggel. Az első és a hátsó féktárcsákat Brembo féknyergek segítségével igen hatékonyan lassíthatjuk, igaz a hátsó fék használatánál az ABS nagyon korán működésbe lép, ami minden bizonnyal nem a blokkolásgátló helytelen működéséből, hanem a motor súlyelosztásából fakad. Az első fék esetében éppen ellenkező a helyzet, az ABS működését csupán csúszós útfelületen van esélyünk kipróbálni, minden ellenkező esetben hamarabb állunk meg, minthogy a kerék megcsúszhatott volna.

Van amiben az F 650 CS-t megelőzi a híre és ez nem más, mint a kanyarvételi tulajdonsága. Éppen ezért úgy gondolom, hogy minden tesztelő ezt a kihangsúlyozott tulajdonságot különös figyelemmel veszi górcső alá. Én is kíváncsi voltam, miért nevezi a BMW ezt a modelljét kanyarművésznek, bár amatőr motorosként nem tartozom a profi motordöntögetők közé. Éppen ezért mondhatom el az F 650 CS-ről, hogy tud valamit, amit mások nem, mivel még engem is, mint egy könnyed motorozásra vágyó halandót is állandó döntögetésre késztetett. Hát igen, a siker motivál.

A motor kanyarodási képességével kapcsolatosan ismét ki kell térni az ideális súlyelosztásra, illetve a törekvésre, hogy ez megvalósuljon. Ennek érdekében az ülés alá helyezték a 15 literes benzintankot, és ezt szolgálja az alacsony, 780 mm-es ülésmagasság is.

A motor egyébként bővelkedik az újító, illetve modern megoldásokban. A hátsó kereket kardántengely, illetve lánc helyett fogasszíj hajtja, a motorolajat tartály helyett a vázba töltötték, a hátsó kerék egyágú lengővillával kapcsolódik a központi rugóstaghoz, a motort digitális motorelektronika vezérli és még csak a fontosabbakat soroltam fel.

A BMW gyár láthatóan mindent bevetett, hogy a fent említett marketing ötletet színvonalas megoldásokkal támogassa a sikerhez vezető göröngyös úton. Ez most egy kicsit furcsán hangzik, mivel ennek éppen fordítva kellene történnie, de biztos vagyok benne, hogy ezzel a külső megjelenéssel az F 650 CS modell a fejlett technikai megoldások nélkül is sikeres lehetne a piacon. Tehát ez esetben a kiemelkedő műszaki tartalom a hosszú távú gondolkodás bizonyítéka. Egy kis idő elteltével, amikor a marketing ötlet már kissé megkopottá válik és az F 650 CS még mindig úgy működik, mint egy svájci óra, akkor a termék lesz a legjobb reklám. Erre minden esély megvan, mivel a CS alapjául szolgáló GS már bizonyított. A gyártó pedig azt szeretné, hogy az F 650 CS tulajdonosok ismét egy BMW-t válasszanak. Én már ki is néztem a következőt.



1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Bakancslistával hirdet a Subaru

Minden filmben, így a reklámszpotokban is a siker záloga a kutya. Ezúttal főszerephez jutott a négylábú haver, de a szemfülesek ...

A Bentley-t utánozza a Rolls-Royce!

A képeken látható Wraith egészen különleges Rolls-Royce. Neve előkelő, színe ragyogó, a kettő együtt viszont koppintás.

A VW beáldozhatja a ©kodát

A ©koda a Volkswagen-csoport mintagyereke, míg a névadó márka elveszítette lendületét. Ezen változtatni kell, és a változás nem ...

Ez a nyár legvidámabb kamionbalesete

Amikor járműve mozgásképtelen lett, a sofőr megőrizte józan eszét, és mentette, ami menthető.

F1: Bevált a Force India új autója

A Force India otthon bevetett új autója kettős pontszerzést hozott a silverstone-i csapatnak, kiváló volt a bemutatkozás.


F1: Mindenki megúszta a büntetést

A Brit Nagydíj versenybírói egyetlen pilótát sem találtak egyértelműen hibásnak a rajt utáni lökdösődésért, amely a két Lotus ...


F1: Alonso nem érdemelt pontot

Fernando Alonso 2015-ben először pontot szerzett a McLaren-Hondával, de nem örül, ennél jóval több kell, hogy elégedett legyen.


F1: Mindent elbénázott a Williams

Rob Smedley főmérnök szerint nem a csapatutasításon, hanem a késői második kiálláson múlt a Williams dobogója a Brit Nagydíjon.


F1: Räikkönen döntése volt a korai kiállás

Az állásáért küzdő Kimi Räikkönen rossz döntést hozott a Brit Nagydíjon, a korai köztes abroncsokra váltás miatt csak nyolcadik ...


F1: Hamilton sose döntött még ilyen jól

Lewis Hamilton szerint nagyon jól sikerült a kiállásainak időzítése a Brit Nagydíjon. A dobogósok nyilatkozatai.


Teherautón lógott be a csokigyárba egy cica

Egyelőre nem tudni, nagyon éhes vagy nagyon szerencsétlen volt-e az a kismacska, amelyet egy teherautó motorterében találtak ...


F1: Csak Rosberg mentheti meg a bajnokságot

Az F1 ura, Bernie Ecclestone szerint csakis Nico Rosbergben bízhatunk, ha nem akarjuk, hogy unalomba fulladjon a 2015-ös bajnokság. ...


Diszkóféklámpa gyárilag a BMW-től

Különleges féklámpát fejlesztett ki a BMW Motorrad. A rendszer két fázisban, kiegészítő fények segítségével figyelmezteti a mögöttes ...


Íme öt tízhengeres BMW, ami eszméletlen szépen szól

Ma már egy kihalásra ítélt faj büszke példányainak látjuk őket, az autóipar elfordult ezektől a csodás, sokhengeres őrült gépektől. ...


F1: Nem szenvedhet öt évig a McLaren

A Hondával idén összeállt McLaren eddigi csúfondáros szereplése miatt nő a feszültség a csapatnál, a versenyfőnök nincs 3-4 évük ...


Erről az extráról álmodik ma minden magyar autós

Legalábbis akik légkondi nélkül állnak a napon, azok mindenképp. Mert ez a gép annyira lelkes, hogy egyenesen havat fúj!