Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk

Főtengelyek és miniszterelnök Szentgotthárdon

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.21. 06:00
Átadták a szentgotthárdi Opel motorgyár új üzemcsarnokát. A világ egyik legmodernebb motorgyára, magyar földön, miniszterelnöki szalagvágással.
Mindössze két év kellett hozzá, hogy az első ásónyomtól a legutolsó precíziós robotot is beprogramozzák, és gyártásra készen álljon a világ jelenleg talán legmodernebb motorgyártó üzeme. Az Opel szeptember 20-án - a magyar miniszterelnök jelenlétében - felavatta a szentgotthárdi Flex motorgyárat.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Az új üzem azért flex, azaz flexibilis, mert nincsenek lefixált gépsorok, a termelés könnyen variálható. A gyár padlója sík, nincsenek szervizalagutak, aknák, talapzatok. Egy soron készül majd a négyhengeres dízel a háromhengeres benzinessel

A Flex vajon mi?

Mostanság minden Flex az Opelnél, ez a négy betű a marketingesek jóvoltából úgy átitat mindent a márkánál, mint mifelénk a Nemzeti. Flex-fix a lökhárítóba süllyeszthető bicikliszállító rendszer, EcoFlex a takarékos változat, Flextreme a range extenderes elektromos prototípus neve, Flexdoor a Meriva hátrafelé nyíló ajtaja, Flexrail az a sín, amiben a pohártartókat tologathatjuk - és még az új motorgyár is Flex. Mondjuk ennek a flexségnek van értelme.

A Flex a flexibilis, rugalmas szó töve, és az új gyárat valóban úgy tervezték, hogy rugalmas legyen. Egy soron készülhetnek itt a háromhengeres benzinmotorok a négyhengeres dízelekkel, a padló sík felszínét egyetlen akna vagy árok sem töri meg, és célgépek helyett mindenütt könnyedén új feladatra programozható robotokat építettek be.
A hagyományos transzfer jellegű megmunkálógépek helyett rugalmas megmunkálóközpontokat telepítettek, egy gyártócellába 5-6 típusazonos munkaközpont került. Az elvi alapok: adott gyártócellán belül mindegyik gép ugyanazt a műveleti sorrendet végzi. A megmunkáláshoz használt szerszámok és programok is ugyanazok, a gép vezérlése automatikusan felismeri a gyártandó típust és ez alapján választ megmunkálóprogramot és hozzá tartozó szerszámot. A típusváltás tehát veszteség nélkül megtörténik, köszönhetően a megmunkálógép speciális szerszámcserélő-rendszerének és programfelépítésének.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Egy raklap főtengely várja a gyártás megindulását

A cellás gyártásszervezés előnye, hogy egy gép esetleges hibája nem állítja meg az egész gyártósort, csak az adott cella teljesítménye csökken le átmenetileg.

Az új beruházás 500 millió euróból valósult meg, 800 új munkahelyet jelent Szentgotthárd számára, a kapacitás évi félmillió belsőégésű motor.

Adam és Mokka

A gyáravatóra az Opel elhozta a közeljövőben bemutatandó két új modelljét is. A Mokka szabadidőautót már Genfben bemutatták, reményeink szerint még az ősszel beszámolhatunk a nemzetközi tesztvezetés tapasztalatairól.
Az Adam tűnik a nagyobb durranásnak, de ez a kocsi még messzebb van attól, hogy mi is beleülhessünk. A kiállított kocsi (amelyet Londonban, az olimpián is mutogatott az Opel) egy Corsa szétvágott, átalakított vázára épült. Minden kézzel készült rajta, a kocsi értéke úgy 250 ezer euró. Hozzányúlnunk se volt szabad, nehogy a kezünkben maradjon valami tessék-lássék beragasztott dummy-alkatrész róla.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Bezzeg neki be lehetett ülni - engem nem engedtek beszállni

Mindazonáltal az úr, aki őrizte, készséggel kinyitogatta nekünk az ajtókat, és elmondta, hogy a kocsit leginkább a Fiat 500 ellenfelének tekinthetjük. Négyüléses kabinjával egy fél számmal az Audi A1 alatt van, de kidolgozása, minősége alapján inkább tűnik prémiumautónak, mint egy tömeggyártó legkisebb autójának.

A Mokka és az Adam mellett egy fehér Astra is számot tarthatott az újságírók érdeklődésére - ebben a kocsiban már egy új, az új üzemben készülő, egyelőre nem kapható motor lapult. Hogy milyen? Nem tudjuk, az titok volt. Még a motorháztetőt sem volt szabad kinyitnunk. De a tudat, az valami csodás.

Viktor a színen

A miniszterelnök megjelenése tovább erősíti az ismert kormányzati elvet, mely szerint az autóipar a magyar gazdaság egyik legfontosabb húzóágazata - és cél, hogy az is maradjon.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Szalagszignó

Orbán Viktor beszédében kiemelte, hogy a modern berendezések, a látványos robotok és a megnyitóünnepség légtornász lánya mind nagyon fontos, de a lényeg, hogy az új üzem beindításával újabb magyar családok százai jutnak biztos megélhetéshez.

Orbán Viktor elgondolkodtatónak nevezte, hogy a második világháborúban porig rombolt német gazdaság mára odáig jutott, hogy egész Európa sorsa rajta múlik - az utóbbi időkben vissza-visszatérő gondolat szerint pedig a közép-kelet európai gazdaság, mint a német gazdaság partnere a gyártási folyamatokban szintén sokat tehet a kontinens stabilitásáért.

Ez volt a beszéd lényege, de autós magazinként nem mehetünk el egy laikustól nem meglepő tárgyi tévedés mellett.

A miniszterelnök Adam Opelt, az Opel AG. alapítóját mint az autógyártás egyik úttörőjét emlegette. Valójában Adam Opel életében a cég varrógépek és kerékpárok készítésével foglalkozott. Az 1895-ben elhunyt, lakatosból gyárossá avanzsált úr fiai kezdtek autók gyártásába, az első Opel autó négy évvel Adam Opel halála után készült el.

A fáma szerint Adam Opel kifejezetten megtiltotta gyermekeinek, hogy olyan veszélyes, gyúlékony ördögi szerkezettel foglalkozzanak, mint az automobil, amiben úgysincs semmilyen üzleti lehetőség.

Hát, erről ennyit.

11 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment10 hozzászólás

Funkyman - 2012.09.22   13:10

"a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést..."

Ez rohadtul találó volt. Ilyen bizonytalan gazdasági környezetben, ahol a multi egyik nap maga a Gonosz, a másik nap már haver, ahol évekre visszamenő hatállyal hoznak törvényeket, ahol nem lehet tudni, mit "államosít", milyen szopatást talál ki legközelebb az unorthodox kormány... ilyen környezetben nagy bátorságra vall beruházni.

menőmanó - 2012.09.21   15:50

Olyan szánalmas az a nyomorult törpe ott középen, mint az eddig nyújtott teljesítményük.

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   15:04

Halidéjnek.
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/adamkosztumben_lathattuk_az_opel_adamot-8587

Érted már, 'ecsém?

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   14:00

Zsolti, nem folytatom, még azt hinnék, ugyanolyan troll vagyok mint "az"...

Zsolti ismét - 2012.09.21   13:38

ismerjük a történetet:

kormány:
"rohadt multik... kiszipolyozzák a magyar gazdaságot"

3 nap múlva, éppúgy tőlük, statisztika elemzés,miszerint a magyar gazdaság összeomlana,ha nem lennének multik:
"a magyar gazdaság nem csökken,mert a kormány munkájának eredményeként ide fektetett be x és y(multi természetesen),akik növelik a foglalkoztatottságot és gdp/fő-eredményt"

a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést...

További 5 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

5 menő autós poszter a faladra, ha bírod a minimált

Nem olcsó mulatság ha ezekkel szeretnéd feldobni a lakást, de vigasztaljon az, hogy egyszer kell megvenni, és onnantól örökre ...

F1: Pilótacsere jöhet a Red Bullnál

Holland lapértesülés szerint elképzelhető, hogy a Red Bull akár mindkét pilótáját lecseréli a következő szezonra. Feljebb léphetnek ...

Tesztpályán nyúzzák a Seat első szabadidőautóját

Jövő év derekán mutatja be első szabadidőjárművét a Seat.A kompakt SUV a Leon technikájára épül.

Gázolás, teljes útlezárás az M0-s autóúton

Halálos baleset történt az M0-s autóút 71-es kilométerénél, ezért lezárták az M1-es felé vezető oldalon.

F1: Így dobta el Hamilton a monacói győzelmet

A Monacói Nagydíj csapatrádiós felvételeiből kiderül, hogy a biztos futamgyőzelembe kerülő, felesleges bokszkiállást Lewis Hamilton ...


Leáll az útdíjrendszer

Karbantartás miatt üzemszünet lesz a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerben június 6-án, szombaton éjjel 11 órától június ...


Két sportgépet alázott egyszerre a Golf I-es

Lehet, hogy megrendezett jelenet, de akkor is veszett jól mutat, ahogy az I-es Golf faképnél hagyja a Porsche-Nissan duót.


Új Forma-1-es csapatot keresnek

A Nemzetközi Automobil Szövetség "felvételt" hirdetett a Forma-1-be, ha akad megfelelő jelölt, szeptember végére új F1-es csapat ...


1
Csodás magyar siker Németországban

Csodás magyar siker Németországban

A IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díját kapta meg a Malév színeit viselő Ikarus 250 luxus-autóbusz. Gratulálunk!


1
Szándékosan akart macskát gázolni egy autós szemétláda

Szándékosan akart macskát gázolni egy autós szemétláda

Egy szigorú terápiás kezelés kinézne a felvételen szereplő autósnak, aki szánt szándékkal akart agyongázolni egy szerencsétlen ...


Sok a csalás az import használt autókkal

A használt autók importja nemcsak a gépjárműpark öregedéséhez járul hozzá, hanem egyre több az olyan eset is, amikor a vásárlók ...


1
Koporsókat tennének az autópálya zajvédő falába

Koporsókat tennének az autópálya zajvédő falába

Temetkezési hellyé alakítanák Amszterdamban a várost körülölelő autópálya zajvédő falának egy részét.


1
Használt autó: mit tud a lgolcsóbb ©koda Fabia?

Használt autó: mit tud a lgolcsóbb ©koda Fabia?

Árához képest sokat nyújt a ©koda Fabia első generációja használt autóként. A széles választék kedvez a vevőknek.


Negyedmilliárdot hagyott a kocsiban a tolvaj

Egy amerikai házaspár annak köszönheti gazdaságát, hogy feltörték a kocsijukat - illetve annak, hogy egy pitiáner bűnözőt sodort ...


1
Olyat csinál a motoros az autóssal, hogy nekünk fáj

Olyat csinál a motoros az autóssal, hogy nekünk fáj

Csak a fehér pólós, sisakos srácot figyeljétek, aki gondolkodás nélkül cselekszik.


Most egész olcsón lehet F1-es versenyautót venni

A Williams 1990-es Forma-1-es autójára lehet majd licitálni Goodwoodban, és ha nem szállnak el a potenciális vevők, egész olcsón ...