Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk

Főtengelyek és miniszterelnök Szentgotthárdon

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.21. 06:00
Mindössze két év kellett hozzá, hogy az első ásónyomtól a legutolsó precíziós robotot is beprogramozzák, és gyártásra készen álljon a világ jelenleg talán legmodernebb motorgyártó üzeme. Az Opel szeptember 20-án - a magyar miniszterelnök jelenlétében - felavatta a szentgotthárdi Flex motorgyárat.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Az új üzem azért flex, azaz flexibilis, mert nincsenek lefixált gépsorok, a termelés könnyen variálható. A gyár padlója sík, nincsenek szervizalagutak, aknák, talapzatok. Egy soron készül majd a négyhengeres dízel a háromhengeres benzinessel

A Flex vajon mi?

Mostanság minden Flex az Opelnél, ez a négy betű a marketingesek jóvoltából úgy átitat mindent a márkánál, mint mifelénk a Nemzeti. Flex-fix a lökhárítóba süllyeszthető bicikliszállító rendszer, EcoFlex a takarékos változat, Flextreme a range extenderes elektromos prototípus neve, Flexdoor a Meriva hátrafelé nyíló ajtaja, Flexrail az a sín, amiben a pohártartókat tologathatjuk - és még az új motorgyár is Flex. Mondjuk ennek a flexségnek van értelme.

A Flex a flexibilis, rugalmas szó töve, és az új gyárat valóban úgy tervezték, hogy rugalmas legyen. Egy soron készülhetnek itt a háromhengeres benzinmotorok a négyhengeres dízelekkel, a padló sík felszínét egyetlen akna vagy árok sem töri meg, és célgépek helyett mindenütt könnyedén új feladatra programozható robotokat építettek be.
A hagyományos transzfer jellegű megmunkálógépek helyett rugalmas megmunkálóközpontokat telepítettek, egy gyártócellába 5-6 típusazonos munkaközpont került. Az elvi alapok: adott gyártócellán belül mindegyik gép ugyanazt a műveleti sorrendet végzi. A megmunkáláshoz használt szerszámok és programok is ugyanazok, a gép vezérlése automatikusan felismeri a gyártandó típust és ez alapján választ megmunkálóprogramot és hozzá tartozó szerszámot. A típusváltás tehát veszteség nélkül megtörténik, köszönhetően a megmunkálógép speciális szerszámcserélő-rendszerének és programfelépítésének.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Egy raklap főtengely várja a gyártás megindulását

A cellás gyártásszervezés előnye, hogy egy gép esetleges hibája nem állítja meg az egész gyártósort, csak az adott cella teljesítménye csökken le átmenetileg.

Az új beruházás 500 millió euróból valósult meg, 800 új munkahelyet jelent Szentgotthárd számára, a kapacitás évi félmillió belsőégésű motor.

Adam és Mokka

A gyáravatóra az Opel elhozta a közeljövőben bemutatandó két új modelljét is. A Mokka szabadidőautót már Genfben bemutatták, reményeink szerint még az ősszel beszámolhatunk a nemzetközi tesztvezetés tapasztalatairól.
Az Adam tűnik a nagyobb durranásnak, de ez a kocsi még messzebb van attól, hogy mi is beleülhessünk. A kiállított kocsi (amelyet Londonban, az olimpián is mutogatott az Opel) egy Corsa szétvágott, átalakított vázára épült. Minden kézzel készült rajta, a kocsi értéke úgy 250 ezer euró. Hozzányúlnunk se volt szabad, nehogy a kezünkben maradjon valami tessék-lássék beragasztott dummy-alkatrész róla.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Bezzeg neki be lehetett ülni - engem nem engedtek beszállni

Mindazonáltal az úr, aki őrizte, készséggel kinyitogatta nekünk az ajtókat, és elmondta, hogy a kocsit leginkább a Fiat 500 ellenfelének tekinthetjük. Négyüléses kabinjával egy fél számmal az Audi A1 alatt van, de kidolgozása, minősége alapján inkább tűnik prémiumautónak, mint egy tömeggyártó legkisebb autójának.

A Mokka és az Adam mellett egy fehér Astra is számot tarthatott az újságírók érdeklődésére - ebben a kocsiban már egy új, az új üzemben készülő, egyelőre nem kapható motor lapult. Hogy milyen? Nem tudjuk, az titok volt. Még a motorháztetőt sem volt szabad kinyitnunk. De a tudat, az valami csodás.

Viktor a színen

A miniszterelnök megjelenése tovább erősíti az ismert kormányzati elvet, mely szerint az autóipar a magyar gazdaság egyik legfontosabb húzóágazata - és cél, hogy az is maradjon.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Szalagszignó

Orbán Viktor beszédében kiemelte, hogy a modern berendezések, a látványos robotok és a megnyitóünnepség légtornász lánya mind nagyon fontos, de a lényeg, hogy az új üzem beindításával újabb magyar családok százai jutnak biztos megélhetéshez.

Orbán Viktor elgondolkodtatónak nevezte, hogy a második világháborúban porig rombolt német gazdaság mára odáig jutott, hogy egész Európa sorsa rajta múlik - az utóbbi időkben vissza-visszatérő gondolat szerint pedig a közép-kelet európai gazdaság, mint a német gazdaság partnere a gyártási folyamatokban szintén sokat tehet a kontinens stabilitásáért.

Ez volt a beszéd lényege, de autós magazinként nem mehetünk el egy laikustól nem meglepő tárgyi tévedés mellett.

A miniszterelnök Adam Opelt, az Opel AG. alapítóját mint az autógyártás egyik úttörőjét emlegette. Valójában Adam Opel életében a cég varrógépek és kerékpárok készítésével foglalkozott. Az 1895-ben elhunyt, lakatosból gyárossá avanzsált úr fiai kezdtek autók gyártásába, az első Opel autó négy évvel Adam Opel halála után készült el.

A fáma szerint Adam Opel kifejezetten megtiltotta gyermekeinek, hogy olyan veszélyes, gyúlékony ördögi szerkezettel foglalkozzanak, mint az automobil, amiben úgysincs semmilyen üzleti lehetőség.

Hát, erről ennyit.

Cikk nyomtatása

11 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment10 hozzászólás

Funkyman - 2012.09.22   13:10

"a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést..."

Ez rohadtul találó volt. Ilyen bizonytalan gazdasági környezetben, ahol a multi egyik nap maga a Gonosz, a másik nap már haver, ahol évekre visszamenő hatállyal hoznak törvényeket, ahol nem lehet tudni, mit "államosít", milyen szopatást talál ki legközelebb az unorthodox kormány... ilyen környezetben nagy bátorságra vall beruházni.

menőmanó - 2012.09.21   15:50

Olyan szánalmas az a nyomorult törpe ott középen, mint az eddig nyújtott teljesítményük.

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   15:04

Halidéjnek.
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/adamkosztumben_lathattuk_az_opel_adamot-8587

Érted már, 'ecsém?

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   14:00

Zsolti, nem folytatom, még azt hinnék, ugyanolyan troll vagyok mint "az"...

Zsolti ismét - 2012.09.21   13:38

ismerjük a történetet:

kormány:
"rohadt multik... kiszipolyozzák a magyar gazdaságot"

3 nap múlva, éppúgy tőlük, statisztika elemzés,miszerint a magyar gazdaság összeomlana,ha nem lennének multik:
"a magyar gazdaság nem csökken,mert a kormány munkájának eredményeként ide fektetett be x és y(multi természetesen),akik növelik a foglalkoztatottságot és gdp/fő-eredményt"

a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést...

További 5 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Kizuhantak az autóból

Súlyos közlekedési baleset történt a 7-es főúton Nagykanizsa és Nagyrécse között; egy autó szalagkorlátnak ütközött.

Halálos baleset Kalocsán

Egy kerékpárral közlekedő nő az áldozat. A baleset körülményeit vizsgálja a rendőrség.

42 millió autó a wolfsburgi VW-gyárból

A wolfsburgi Volkswagen-gyárban elkészült a 42 milliomodik autó, egy panoráma-tolótetős, Orix-fehér Volkswagen Golf GTE, 204 ...

F1: Ecclestone tojik a csapatok véleményére

A Forma-1 ura azt mondja, ha ő úgy látja jónak, hogy 20 futam fölé bővítse a versenynaptárt, akkor mondhatnak bármit a csapatok. ...

Ezer halott európai vonatbalesetekben

Tavaly több mint ezren haltak meg vasúti balesetekben Európában - derült ki a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) által közzétett jelentésből. ...

F1: Barrichello nem bírt magával, kirúgták

A TV Globo brazil tévécsatorna felbontotta Rubens Barrichello szerződését, az egykori F1-es pilóta már az Amerikai Nagydíjon ...

Mossák az Árpád hidat, dugók lehetnek

Takarítják az Árpád hidat a hétvégén, emiatt szombaton és vasárnap is részleges sávlezárásra kell számítani.

Betonkeverőt nyelt el a föld

Nyugodt őszi délután, a forgalom átlagos, de egyszer csak megnyílik a föld előtted, a betonkeverő pedig eltűnik a lyukban.

Ettől Van Damme is lemegy hídba

Olyan dolgokra képes a Volvo csuklós dömpere, amelyektől még Van Damme-nak is leesik az álla.

F1: Négy autó hiányozhat az Amerikai Nagydíjról

A Caterham haláltusája közben a Marussia is az összeomlás szélén egyensúlyoz, azonnali tőkeinjekció nélkül már nem mennek Austinba. ...

F1: Idén már nem lesz harmadik autó

Bár a Caterham és a Marussia kidőlése esetén papíron szükség lenne rájuk, az FIA nem fogja kérni a nagyoktól a harmadik autók ...


Nyers külső, finom erő

Ellentmondásos optikai kiegészítőkkel és tisztességes teljesítménynöveléssel gazdagította a Mercedes városi szabadidőjárművét ...


F1: Nagy név tér vissza a McLarenhez?

Újabb lendületet kapott a pletyka, miszerint Gerhard Berger hamarosan a McLarenhez igazol. Az eddigi állását otthagyta az osztrák. ...


Egy SUV mind felett?

Nyújtott tengelytávjával és sportautóból átemelt motorjával a Range Rover újdonsága egyszerre tipor a luxuslimuzinok és a sportterepjárók ...


Falra parkolt az audis, ezt senki nem csinálja utána!

Ahhoz, hogy ezt a mutatványt meg tudjuk csinálni, nem kis külső segítségre van szükség. Helytakarékos megoldás, az egyszer biztos. ...


Kigyulladt egy busz az M7-esen

Kigyulladt egy autóbusz az M7-es autópályán péntek reggel Siófok és Zamárdi között a Nagykanizsa felé vezető oldalon, az utasok ...


Alibi csak rajta a rendszám

Újabb oda nem illő teremtménnyel gyarapodott a közútra vihető járművek sora. Az olasz manufaktúra terméke nem bevásárlásra termett. ...


5
Felnőtt az új Corsa

Felnőtt az új Corsa

Új motorokkal, komoly vezetői asszisztensekkel, jobb minőségben érkezik az ötödik generációs Corsa. Kipróbáltuk.


Tömeges karambolt okozott egy taxis

Összetört jó pár parkoló autót, és egy épületbe fúródva állt meg az a busz, amelynek vezetője egy szabálytalan taxis miatt rántotta ...


Forma-1-es tesztet kapott a Forma-3-bajnok

A Forma-3-as Európa-bajnokság idei győztese csütörtökön sikeresen tesztelt a Forma-1-es Lotusnál.


F1: Lezárták a gyárat, kidobták a csapatfőnököt

Kész káosz a Caterhamnél: az egyik céget felszámolják, a régi és az új tulajdonos vitában, az autók nem mennek sehova. Az utolsókat ...


11
Öt autó, amit megvehetsz 150 ezer forintért

Öt autó, amit megvehetsz 150 ezer forintért

Hirtelen ránk tört a hideg, ez a helyzet pedig autóvásárlásra csábít, hiszen jobb egy 150 ezres autóban melegedni, mint robogón ...