Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk

Főtengelyek és miniszterelnök Szentgotthárdon

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.21. 06:00
Mindössze két év kellett hozzá, hogy az első ásónyomtól a legutolsó precíziós robotot is beprogramozzák, és gyártásra készen álljon a világ jelenleg talán legmodernebb motorgyártó üzeme. Az Opel szeptember 20-án - a magyar miniszterelnök jelenlétében - felavatta a szentgotthárdi Flex motorgyárat.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Az új üzem azért flex, azaz flexibilis, mert nincsenek lefixált gépsorok, a termelés könnyen variálható. A gyár padlója sík, nincsenek szervizalagutak, aknák, talapzatok. Egy soron készül majd a négyhengeres dízel a háromhengeres benzinessel

A Flex vajon mi?

Mostanság minden Flex az Opelnél, ez a négy betű a marketingesek jóvoltából úgy átitat mindent a márkánál, mint mifelénk a Nemzeti. Flex-fix a lökhárítóba süllyeszthető bicikliszállító rendszer, EcoFlex a takarékos változat, Flextreme a range extenderes elektromos prototípus neve, Flexdoor a Meriva hátrafelé nyíló ajtaja, Flexrail az a sín, amiben a pohártartókat tologathatjuk - és még az új motorgyár is Flex. Mondjuk ennek a flexségnek van értelme.

A Flex a flexibilis, rugalmas szó töve, és az új gyárat valóban úgy tervezték, hogy rugalmas legyen. Egy soron készülhetnek itt a háromhengeres benzinmotorok a négyhengeres dízelekkel, a padló sík felszínét egyetlen akna vagy árok sem töri meg, és célgépek helyett mindenütt könnyedén új feladatra programozható robotokat építettek be.
A hagyományos transzfer jellegű megmunkálógépek helyett rugalmas megmunkálóközpontokat telepítettek, egy gyártócellába 5-6 típusazonos munkaközpont került. Az elvi alapok: adott gyártócellán belül mindegyik gép ugyanazt a műveleti sorrendet végzi. A megmunkáláshoz használt szerszámok és programok is ugyanazok, a gép vezérlése automatikusan felismeri a gyártandó típust és ez alapján választ megmunkálóprogramot és hozzá tartozó szerszámot. A típusváltás tehát veszteség nélkül megtörténik, köszönhetően a megmunkálógép speciális szerszámcserélő-rendszerének és programfelépítésének.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Egy raklap főtengely várja a gyártás megindulását

A cellás gyártásszervezés előnye, hogy egy gép esetleges hibája nem állítja meg az egész gyártósort, csak az adott cella teljesítménye csökken le átmenetileg.

Az új beruházás 500 millió euróból valósult meg, 800 új munkahelyet jelent Szentgotthárd számára, a kapacitás évi félmillió belsőégésű motor.

Adam és Mokka

A gyáravatóra az Opel elhozta a közeljövőben bemutatandó két új modelljét is. A Mokka szabadidőautót már Genfben bemutatták, reményeink szerint még az ősszel beszámolhatunk a nemzetközi tesztvezetés tapasztalatairól.
Az Adam tűnik a nagyobb durranásnak, de ez a kocsi még messzebb van attól, hogy mi is beleülhessünk. A kiállított kocsi (amelyet Londonban, az olimpián is mutogatott az Opel) egy Corsa szétvágott, átalakított vázára épült. Minden kézzel készült rajta, a kocsi értéke úgy 250 ezer euró. Hozzányúlnunk se volt szabad, nehogy a kezünkben maradjon valami tessék-lássék beragasztott dummy-alkatrész róla.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Bezzeg neki be lehetett ülni - engem nem engedtek beszállni

Mindazonáltal az úr, aki őrizte, készséggel kinyitogatta nekünk az ajtókat, és elmondta, hogy a kocsit leginkább a Fiat 500 ellenfelének tekinthetjük. Négyüléses kabinjával egy fél számmal az Audi A1 alatt van, de kidolgozása, minősége alapján inkább tűnik prémiumautónak, mint egy tömeggyártó legkisebb autójának.

A Mokka és az Adam mellett egy fehér Astra is számot tarthatott az újságírók érdeklődésére - ebben a kocsiban már egy új, az új üzemben készülő, egyelőre nem kapható motor lapult. Hogy milyen? Nem tudjuk, az titok volt. Még a motorháztetőt sem volt szabad kinyitnunk. De a tudat, az valami csodás.

Viktor a színen

A miniszterelnök megjelenése tovább erősíti az ismert kormányzati elvet, mely szerint az autóipar a magyar gazdaság egyik legfontosabb húzóágazata - és cél, hogy az is maradjon.

A vadiúj magyar Opel-üzemben jártunk
Szalagszignó

Orbán Viktor beszédében kiemelte, hogy a modern berendezések, a látványos robotok és a megnyitóünnepség légtornász lánya mind nagyon fontos, de a lényeg, hogy az új üzem beindításával újabb magyar családok százai jutnak biztos megélhetéshez.

Orbán Viktor elgondolkodtatónak nevezte, hogy a második világháborúban porig rombolt német gazdaság mára odáig jutott, hogy egész Európa sorsa rajta múlik - az utóbbi időkben vissza-visszatérő gondolat szerint pedig a közép-kelet európai gazdaság, mint a német gazdaság partnere a gyártási folyamatokban szintén sokat tehet a kontinens stabilitásáért.

Ez volt a beszéd lényege, de autós magazinként nem mehetünk el egy laikustól nem meglepő tárgyi tévedés mellett.

A miniszterelnök Adam Opelt, az Opel AG. alapítóját mint az autógyártás egyik úttörőjét emlegette. Valójában Adam Opel életében a cég varrógépek és kerékpárok készítésével foglalkozott. Az 1895-ben elhunyt, lakatosból gyárossá avanzsált úr fiai kezdtek autók gyártásába, az első Opel autó négy évvel Adam Opel halála után készült el.

A fáma szerint Adam Opel kifejezetten megtiltotta gyermekeinek, hogy olyan veszélyes, gyúlékony ördögi szerkezettel foglalkozzanak, mint az automobil, amiben úgysincs semmilyen üzleti lehetőség.

Hát, erről ennyit.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

10 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment10 hozzászólás

Funkyman - 2012.09.22   13:10

"a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést..."

Ez rohadtul találó volt. Ilyen bizonytalan gazdasági környezetben, ahol a multi egyik nap maga a Gonosz, a másik nap már haver, ahol évekre visszamenő hatállyal hoznak törvényeket, ahol nem lehet tudni, mit "államosít", milyen szopatást talál ki legközelebb az unorthodox kormány... ilyen környezetben nagy bátorságra vall beruházni.

menőmanó - 2012.09.21   15:50

Olyan szánalmas az a nyomorult törpe ott középen, mint az eddig nyújtott teljesítményük.

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   15:04

Halidéjnek.
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/adamkosztumben_lathattuk_az_opel_adamot-8587

Érted már, 'ecsém?

GszarkaTAT2 - 2012.09.21   14:00

Zsolti, nem folytatom, még azt hinnék, ugyanolyan troll vagyok mint "az"...

Zsolti ismét - 2012.09.21   13:38

ismerjük a történetet:

kormány:
"rohadt multik... kiszipolyozzák a magyar gazdaságot"

3 nap múlva, éppúgy tőlük, statisztika elemzés,miszerint a magyar gazdaság összeomlana,ha nem lennének multik:
"a magyar gazdaság nem csökken,mert a kormány munkájának eredményeként ide fektetett be x és y(multi természetesen),akik növelik a foglalkoztatottságot és gdp/fő-eredményt"

a kormány munkája itt annyit takar, h nem tudták megakadályozni a befektetést...

További 5 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Vettel: A Mercedes még nem húzott bele

Bár a Red Bull pilótái a Kínai Nagydíj edzésein nem voltak olyan messze a Mercedesektől, Vettel és Ricciardo szerint is jelentős ...

Lista a szeszesitalok kiürülési idejéről

Zéró tolerancia ide, fokozott közúti ellenőrzések oda, sajnos várhatóan idén húsvétkor is rengetegen ülnek majd ittasan a volán ...

Erős évet zárt a Rába

Bár hagyományos piacain elmaradt a fellendülés, mégis jó évet zárt a Rába.

F1: Hamiltonnak nem tetszik az autója

Lewis Hamilton megnyerte ugyan a Kínai Nagydíj második szabadedzését, de az angol nem volt elégedett Mercedesével.

Citroen C-Elysée a túraautó világbajnokságon!

A raliban eltöltött tíz páratlanul sikeres év után a CITROËN 2014-től a túraautó-világbajnokságban is kipróbálja erejét.

F1: A Red Bull most már szót fogad

Az elutasított fellebbezés után a Red Bullnál szigorúan tartják majd magukat az FIA üzemanyag-szenzorához, még akkor is, ha hibásan ...

Megszűnik a Land Rover Freelander

Ősszel nem csak leváltja, de át is kereszteli Freelander modelljét a Land Rover. Az utód a Range Rover névadó hagyományait követi. ...

F1: Alonso Hamilton nyakán

A Kínai Nagydíj második edzésén már érvényesült a papírforma, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, de Fernando Alonso sem maradt ...

Hibridként jöhet hozzánk a nagy Nissan SUV

1

Új formai koncepcióval, modern technológiákkal, különleges ülésekkel lépett színre a Nissan Murano. A modell hibrid változata ...

Nincs lehetetlen, íme a repülő kocka

1

Kétezer kilogramm, öt utast tud szállítani, az alakja határozottan nem áramvonalas, mégis képes repülni. Sőt, pilóta sem kell ...

Húsvéti nosztalgiajáratok lepik el Budapestet

Városszerte nosztalgiajáratok indulnak a húsvéti ünnepek ideje alatt Budapesten, a veterán villamosokkal együtt az Ikarus 180-as ...


Jó is, rossz is a helyzet az EU-s autópiacon

Márciusban már zsinórban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma Európában.


Gyorsétterem, ahol benzint is vehetsz

Egyedülálló McDonald's épült Grúziában, ahol az étterem alatt tudunk tankolni.


F1: Alonso az élen, Räikkönen nem is ment

A Forma-1-es Kínai Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso a mercedeses Nico Rosberget megelőzve lett a leggyorsabb, miközben ...


Halálközeli élmények

Az autópályán lerobbanni az egyik legrosszabb dolog ami történhet velünk, ha pedig egy rozsdakupaccal közlekedünk legalább ne ...


F1: Pofátlanul vicces GIF Domenicali távozásáról

Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke egy mozdulatában benne van minden, amit erről az ügyről tudnunk kell.


F1: Ritka videó a legelső Forma-1-es versenyről

A Bahreini Nagydíj volt a 900. világbajnoki verseny a Forma-1 történetében, ennek apropóján most visszatekerjük az órát 64 évvel, ...


2
Tévhitek az alkohol hatásairól

Tévhitek az alkohol hatásairól

Az országosan összehangolt ellenőrzési akció alapvető célkitűzése az ittasan okozott balesetek megelőzése.


F1: Schumacher utolsó diadala

A hétvégén a Kínai Nagydíjjal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság - természetesen a sanghaji pályához is kapcsolódik néhány ...


Városi furaság az egykori legendás sportmárkától

Talán megunta statiszta-szerepét, talán csak nem tudja igazán, mivel érjen el áttörést: mindenesetre az egykori sportmárka, az ...


Ezzel lehetnél igazi király a nyáron

Ez a helikopter nem képes felszállni, viszont a vízen úgy hasít, mint egy motorcsónak.


F1: A Renault makacskodott a Red Bull-lal?

A Red Bull motorsportfőnöke azt mondja, hogy a Renault a motorproblémák kezdetén nem akart együttműködni velük a javításokon.