Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.10.28. 08:00
Tíz középkategóriás típusra kiterjedő összehasonlító tesztet végzett testvérlapjaival a német auto motor und sport. Érdekes eredményre jutottak: a Renault veri a Toyotát és az Opelt, a Mazda6 pedig utolsó, pedig jó vezetni. Ja, és nem a Passat nyert.
170 lóerő körüli dízelek

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára

Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Jobbak a német autók a japánoknál?
A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben

Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely

Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Jobbak a német autók a japánoknál?
Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik

Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban

31 hozzászólás

További cikkek

comment30 hozzászólás

merano - 2009.11.29   11:10

Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

smone - 2009.10.31   10:28

ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

basswar - 2009.10.30   20:02

Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

smone - 2009.10.30   19:50

De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

Schumi33 - 2009.10.30   14:28

Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

További 25 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Hófalba vágtam egy 60 milliós Porschét

Az autós mennyország. 3,5 milliárdnyi Porsche szöges gumikkal, kijelölt pálya egy befagyott tó jegén, és oktatók, akik arra hajtanak, ...

10
Így verd át az autótolvajokat!

Így verd át az autótolvajokat!

Szokatlan módszert választott az autók lopásgátlására egy hazai járművédelmi cég. Vezetője szerint kijátszhatók a tolvajok.

5
Mire gerjed a magyar?

Mire gerjed a magyar?

Ha autót veszünk, a szín néha ugyanolyan fontos, mint a kiválasztott autó típusa. De milyen színekre gerjed a magyar?

A férfi, aki allergiás az Audira

Igazi rémálom lehet, ha veszel egy új kocsit és nem tudod használni, mert kiütéses leszel és begyullad a szemed. Ez történt egy ...


1
10 milliárd egy kocsiért

10 milliárd egy kocsiért

Rekordösszegért kelt el egy klasszikus Ferrari versenyautó Párizsban. A Ferrari 335-össel anno Stirling Moss is versenyzett.


Túlélte a lehetetlent a kerékpáros

Egy kamion gázolta el a kínai kerékpárost, aki az eset után felállt és leporolta magát.


Amit a BMW sem mert megépíteni

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is ...


25 menő Lada, amitől megszédülsz

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.


1
Fotók a Solymáron történt súlyos balesetről

Fotók a Solymáron történt súlyos balesetről

Többen megsérültek péntek este Solymáron, ahol két autó frontálisan ütközött.


Városi terepjáró 200 lóerővel? Ide vele!

Érkezik az Szokatlan, de nagyon is aktuális modellel bővíti kínálatát az Abarth: az 500X a cég egyik legnépszerűbb terméke lehet. ...


Majdnem letépte saját fejét a kétbalkezes sofőr

Már jól van az az amerikai tinédzser, akinek a feje a mozgó autó és egy épület fala közé szorult a múlt hétvégén.


1
Emeli a fizetéseket a Dacia

Emeli a fizetéseket a Dacia

A francia Renault tulajdonában lévő Dacia autógyár 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét.


F1: Hamilton mégis ráfázik a sapkadobálásra?

Damon Hill szerint az idén nagyobb ellenállásra lehet számítani Nico Rosberg részéről a vb-harcban. Akár fordulhat is a kocka ...


Tragédia Romániában: 5 halott, 28 sérült

Homokot szállító teherautóba rohant egy autóbusz pénteken Romániában. A balesetben öten meghaltak és 28-an megsérültek.


1
Videón az év megúszása

Videón az év megúszása

Centikre suhant el a Hyundai a másik autótól, nem sokon múlt, hogy az év balesete legyen, amelyet fedélzeti kamerával rögzítettek. ...