Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.10.28. 08:00
170 lóerő körüli dízelek

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára

Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Jobbak a német autók a japánoknál?
A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben

Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely

Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Jobbak a német autók a japánoknál?
Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik

Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban

Cikk nyomtatása

31 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment30 hozzászólás

merano - 2009.11.29   11:10

Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

smone - 2009.10.31   10:28

ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

basswar - 2009.10.30   20:02

Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

smone - 2009.10.30   19:50

De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

Schumi33 - 2009.10.30   14:28

Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

További 25 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Na erre tuti, hogy nem számítanál télen

A videó nem friss, 2011-ben töltötték fel, de úgy érzem, hogy alapmű, hiszen ennél jobb felvételt nem fogsz látni ma, és az éven ...

Vajon mit fogtak a rendőrök a Tiszánál?

Három rendőrnek egy napon belül sikerült felgöngyölíteni a bűncselekményt.

2
Új teherautókhoz tréning is jár

Új teherautókhoz tréning is jár

Tetemes mennyiségű Scaniát vásárolt az egyik magyar fuvarozási cég. Ráadásul minden földi jóval el lesznek látva.

1
Parkolási bírság? Ilyen kifogást még nem hallottál!

Parkolási bírság? Ilyen kifogást még nem hallottál!

Egy új-zélandi férfi megtagadta a 40 dolláros parkolási bírság megfizetését. Ha meglátod őt és autóját, azon sem fogsz csodálkozni, ...

F1: Keresztülverik a motorcserét?

Bernie Ecclestone hangosabb, erősebb motorokat akar, 2016-ra valószínűleg keresztül is viszik a tervet.


Olasz csődör a négyzeten

Házi abroncsbeszállítója előtt tiszteleg legújabb különkiadásával a Lamborghini. Látványos lett.


F1: Még egy pilótát igazolt a Ferrari

A Toro Rossótól kidobott Jean-Eric Vergne a Ferrari tartalékos és tesztpilótájaként folytatja 2015-ben, Pedro de la Rosa viszont ...


Ecclestone visszavinné Dél-Afrikába az F1-et

Az utolsó F1-es versenyt 1993-ban rendezték Dél-Afrikában, Bernie Ecclestone most azon dolgozik, hogy visszavigye a sorozatot ...


Schumacher fia titokban lopakodik az F1 felé

Michael Schumacher 15 éves fia, a gokartversenyeken a feltűnés elkerülése végett Junior vezetéknéven induló Mick elindult a formaautós ...