Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.10.28. 08:00
Tíz középkategóriás típusra kiterjedő összehasonlító tesztet végzett testvérlapjaival a német auto motor und sport. Érdekes eredményre jutottak: a Renault veri a Toyotát és az Opelt, a Mazda6 pedig utolsó, pedig jó vezetni. Ja, és nem a Passat nyert.
170 lóerő körüli dízelek

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára

Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Jobbak a német autók a japánoknál?
A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben

Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely

Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Jobbak a német autók a japánoknál?
Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik

Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban

31 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment30 hozzászólás

merano - 2009.11.29   11:10

Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

smone - 2009.10.31   10:28

ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

basswar - 2009.10.30   20:02

Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

smone - 2009.10.30   19:50

De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

Schumi33 - 2009.10.30   14:28

Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

További 25 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Ricciardo szerint feltámad a Red Bull

Daniel Ricciardo számára ugyan nem túl izgalmas a középmezőnnyel való viaskodás, az ausztrál egyelőre nem készül csapatváltásra.

Még mindig a Toyota a legértékesebb autómárka

Megőrizte vezető pozícióját az autóiparon belül, de összességében veszített hatalmából a világ legnagyobb autógyártója.

F1: Mégis a Lotust veszi meg a Renault?

A korábbi cáfolatok ellenére úgy tűnik, a Renault korábbi gyári csapata, a most Lotus néven futó enstone-i alakulat megvásárlására ...

Máris visszahívják az új Volvo XC90-est

A Volvo kétszáz darab új XC90-est hív vissza, mert potenciális problémák merültek fel az autó bizonyos utasvédelmi rendszereit ...

F1: A főnök elégedett a balesetes tinivel

A Red Bull motorsportfőnöke egyáltalán nem haragszik a Toro Rossó-s Max Verstappenre, amiért a falban végezte Monacóban, inkább ...


A nap képe - versvillamos közlekedik Miskolcon

Verset szavalnak a versvillamoson Miskolcon. Az olvasást népszerűsítő, feldíszített jármű június 21-ig közlekedik.


F1: Ecclestone kinyírja az Olasz Nagydíjat?

A Forma-1 ura nem hajlandó engedni a versenyrendezési díjból, ha Monza nem tud fizetni, baj lesz. Ecclestone új tárgyalópartnereket ...


Fogyasztási rekord 13 ezer kilométeren

A Guinness üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó rekordját egy 13 ezer kilométeres, 24 országot érintő, folyamatos túrával kívánja ...


1
Hétvégén razziáznak a rendőrök

Hétvégén razziáznak a rendőrök

Fokozott ellenőrzést tart a rendőrség pénteken 13 órától vasárnap éjfélig a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén. ...


Sebességi rekordot ért a kakihajtás

Anglia leggyorsabb menetrend szerinti buszának bizonyult az a jármű, amely tehéntrágyából nyert biometánnal üzemel, és olyan ...


Így gázolt embert az önjáró Volvo

A Dominikai Köztársaságban próbálták demonstrálni a sofőr nélküli Volvo képességeit, de csúnyán megbukott az XC60.


F1: Vettel is sajnálja Hamiltont

Vagy legalábbis együtt érez a Monacóban a biztos győzelmet elveszítő mercedeses ellenfelével.


Végre hivatalos: jöhet a Lamborghini terepjáró

Eddig vacillált a Lamborghini, most viszont hivatalosan is kimondták: három év múlva érkezik első luxus-szabadidőjárművük.


12
Esélyed nincs a rendőrség új traffizási módszere ellen

Esélyed nincs a rendőrség új traffizási módszere ellen

A rendőrautó jól elbújik, a háromlábú pedig szépen beleolvad a környezetbe. Csak akkor veszed észre, amikor már késő.


A 911 GT3 RS kezesbárány, ha egy legenda ül a volánnál

Reméljük, hogy van hat perced adózni Walter Röhrl tehetsége és a legújabb, legvadabb Porsche 911 előtt.


F1: Az FIA nem tilthatja be az alkoholreklámokat

A Nemzetközi Automobil Szövetség nem tilthatja meg az alkoholreklámok Forma-1-es jelenlétét, jelentette ki a szervezet elnöke.