Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Jobbak a német autók a japánoknál?

Középkategóriás dízel kombik

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.10.28. 08:00
170 lóerő körüli dízelek

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára

Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Jobbak a német autók a japánoknál?
A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben

Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant

Jobbak a német autók a japánoknál?
Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely

Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Jobbak a német autók a japánoknál?
Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik

Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

30 hozzászólás

comment30 hozzászólás

merano - 2009.11.29   11:10

Látom itt vannak érvek és ellen érvek, hát én is mondanék egy párat :-)
Én szigorúan német autó párti vagyok, lehet mondani sokmindent, akár azt is hogy divat autó, de azért el értek valamit, persze hozzá kell tenni hogy a mai autókat közel sem arra tervezték mint a régieket, elvégre fogyasztói társadalomban élünk :-)
De azért megkérdezném hogy miért kell 1 twingoo-t 27 ezer kilométer után meg gyürűzni? Hogyan fogyott el a kompresszió az egyik hengerböl?
És miért nem mondják annak aki a csodálatos 2,5-ös dci-t megveszi hogy 200 ezer kilóméter utánn miért kell a porlasztókat (110 000 ft/ db) kidobni, és a reel csövet (200 000 ft)is eldobni?
Azon kivül még 1 hülye kérdés, ha annyira jók a japán autók, miért nem tudnak elterjedni? Nem a koreai autókra gondolok. A japánbol csak a suzuki az ami elterjedt, az is az ára miatt, és azok járnak suzukival akik eddig ladáztak vagy valami hasonló keleti autó csodával jártak.

smone - 2009.10.31   10:28

ja,igen! Elhiszem,hogy meg kell tanulni, idővel leszorítható 5percre.:) Sztem alapból az a normális,hogy (éjjel is) elsőre, 1-2perc alatt kicserél az ember az izzót(a gépháztető felnyitásával) és nem kell a koszos kerékjáratban matatnia. De vannak fanatikusok:)

basswar - 2009.10.30   20:02

Nekem Megane-om van, de annyira nem bonyolult az az izzócsere. Egyszer megtanulod, utána 5 perc. Kereket nem kell levenni, csak elfordítani a kormányt, lepattintani a műanyag fedelet és mehet is. Nem olyan bonyolult, csak túllihegik egy kicsit.

smone - 2009.10.30   19:50

De azért az röhej,hogy a Megane-t szervizbe kell vinni fényszóró izzó cseréhez! Vagy csináld magad akció keretében le kell venni az első kereket,ki a dobbetétet és házilag, röpke 35-50perc alatt magad is kicserélheted!

Schumi33 - 2009.10.30   14:28

Aki vezetett már Laguna GT-t, az tudja hogy magasan a legjobb a kategóriában, nemcsak a semleges kanyarvétel miatt, hanem agyagminőégre is jobb mint a vetélytársak!!! Az meg hogy a németek a sáját szutykaikat hozzák ki győztesnek már bevett szokás náluk. Mindenki márkajel nélkük döntsön. Az meg hogy a francia, meg az olasz autók szétesnek, már évek óta nem igaz!

További 25 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Halálos iramban 7. Paul Walker testvéreivel

Testvérei ugranak be Paul Walker helyett a Halálos iramban 7. című akciófilmbe, hogy be lehessen fejezni a produkciót - derült ...

Buszgarázs-túra Kelenföldön

A hétvégi nyílt napon bárki megnézhette a Kelenföldi buszgarázst belülről. Ha elmulasztotta, most megnézheti, mit hagyott ki.

Hihetetlen, hogy ezt túlélte!

Ha irányíthatatlanul célba vesz egy kamion, annak jó vége nem lehet - vagy mégis?

Az összeomlás felé rohan a Forma-1?

A kiscsapatok attól tartanak, hogy költségplafon nélkül összeomolhat a Forma-1, míg a nagyok inkább más módon, a műszaki szabályokon ...

Az első képek a Mercedes kompakt szupersportkocsijáról!

A versenysportból vett megoldások és elegáns részletek adnak randevút egymásnak az AMG második saját fejlesztésű sportkocsijában. ...

F1: Egy zseniális srác, akinek valóra vált az álma

A fiatal srác csak szeretett papírból Forma-1-es modelleket építeni, meghökkentő aprólékossággal, és precizitással.

Félelmetes törésteszt, városi terepjárókkal

12

A SUV-ok nagyobb biztonságérzetet nyújtanak ez tény, de még véletlenül sem tankok, úgy törnek 60 km/óránál mit a ropi

Hülyeség és zsenialitás fél percben

1

Miért ne lehetne platóra dönteni a törzset, majd diadalittasan elhajtani a helyszínről? Nos, a videóból kiderül, miért nem!

Finisben a hazai automata segélyhívó rendszer

1

Utolsó fázisába ért az eCall segélyhívó rendszer tesztelése, amely közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a ...

Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon!

1

Nézzétek meg az őrült ugratást, de nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy ne utánozzátok!

2
Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

Európa nem kap Citroën luxusterepjárót

A kínai piacra készült, ott is mutatja be új prémium szabadidőjárművét a Citroën. Európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.


Alonso: Két bajnoki cím nem elég!

Fernando Alonso nem titkolja, hogy, büszke, de nem teljesen elégedett a Forma-1-es karrierje alakulásával. Nagy szó volt bekerülni, ...


2
Űrtechnika a terepjárásban

Űrtechnika a terepjárásban

Intelligens ablakok, lézeres fényszórók, kézmozdulatot felismerő kezelőszervek, távirányítható hajtáslánc: a Land Rover Discovery ...


2
Elhagyja a Földet a Land Rover

Elhagyja a Földet a Land Rover

Richard Branson polgári űrprogramjának első globális partnere lesz a Land Rover. A megállapodás egyelőre flottaszolgáltatóként ...


F1: Ricciardót feltüzelte a fellebbezési bukta

Hiába próbálta visszaszerezni a Red Bull Daniel Ricciardo melbourne-i második helyét, az FIA fellebbviteli bírósága elutasította ...


F1: A Ferrari csak második akar lenni

A bahreini csalódás után a Ferrari rövid távú célja egyelőre csak annyi, hogy a második legerősebb csapattá váljon.


8
Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Fura tuning egy diplomata-kisbuszon

Van ennek értelme? És ha van, mi lehet az?


F1: Ukrajna miatt bajban az orosz pilóta

Az ukrajnai események miatt életbe léptetett oroszellenes szankciók ellehetetleníthetik a Sabuer orosz ifjonca, Szergej Szirotkin ...


Peugeot 2008 DKR: fenevad a Dakarra

A Peugeot bemutatta azt az versenyautót, amellyel Carlos Sainz és Cyril Despres jövőre ismét visszakormányozza a márkát a világ ...


A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik

A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Mustang történetében - vásárlóként, mérnökként, kereskedőként vagy éppen újságíróként. ...


Magánrepülő négy keréken

Az egyedi kialakítású luxusfurgon belseje olyan, mint egy magánrepülő kabinja.


Elengedte a kormányt, lecsapott a balsors

Nézzük együtt a mutatványt, és okuljunk, miért nem érdemes elengedni a krosszmotor kormányát terepen.