Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

25 hozzászólás ehhez a cikkhez:
Népszerű kisautót félmillióért

báthory - 2012.01.23 // 14:34

Volt szerencsém a Puntohoz, ujkorától 13 éves koráig, 180e km-ig szolgált egy 55ös, 96os. Előnye a felnőtteknek is tágas és relatíve hangutos tér. Alapvetően gondmentes, nem rozsdál, gyári selenia olaj kell neki, eszegeti a többit. A cikkel vitatkoznék, az 55ös motor nem takarékos(a tudásához képest), sokkal nyomatékosabbnak és érezhetően takarékosabbnak érezni a használtan ugyanannyiba kerülő 1.2es 60as(az 1.2es 85ös pedig már-már élvezet). A fütés gyárilag gyenge a Puntónál, az alkatrész kicsit drágább mint pl. egy Opelnél.
Most van a családban 99es 1.0 B Corsa. Valamivel kisebb és hangosabb(3 henger) a Puntonál, de mindenhol 1-1,5 L-el kevesebbet fogyaszt a Puntonál, 4,5-7 L(város, télen) között. Csak 2 éve van meg, semmit sem költöttem rá 15e km-en. Rozsdára figyelni kell, és ezzel a mocival terhelten nagyon gyenge, egy személlyel elfogadható kb. 100as tempóig. Puha felfüggesztése billegős, de az összetört utakon jól jön...:)

Nálunk 500as limitből simán vehető jó állapotú bármelyikből, én 10 évesen 1200 ojróért újítottam a Corsát.

simi811118 - 2012.01.22 // 16:06

A típusok közül a Punto kellene. Az 1.1-es motor is elég - jó kis pörgős moci, de legalább szervókormány legyen benne, anélkül emberes erejű :) Itt-ott zörög valami, meg 1-2 elektronika néha megkergül, de jó kis gép, jó vele kanyargászni, és városban -tempósan- is elmegy 6-ból - és a másik kettővel ellentétben nem lopják!

roli826 - 2012.01.19 // 19:42

Lehet hogy nem tipushiba, de 10-20 év körüli autóknál már elég soknál cserélik ezt az alkatrészt..tudom mert rendszeresen fórumozok.
Én nem mondom hogy rossz, de ha egy japán autóhoz hasonljtjuk, mindenképpen több a gond vele

AndrewBoy - 2012.01.19 // 19:39

Fics - Az igen, kemény gép lehetett!

kovacspista - 2012.01.19 // 14:36

Barca
Áruld már el, hogy valami ci**ántól lefoglalt, bele lóg 500e Ft-os Focus mivel megbízhatóbb, mint egy Polo, vagy akár a Punto? Focus valamivel tágasabb és jobb a futóműve. Egyébként semmivel nem jobb.

Fics - 2012.01.19 // 13:21

Andrewboy! Cimborámnak kb 12-14 éve volt egy gyári irmscher tuningos corsája, nagyon ment a gép. A, B corsa gsi nekem nagyon bejött. De még a C-ből is kevés olyan van, amit nem törtek össze legalább 30-szor :)

Fics - 2012.01.19 // 13:18

roli826! De akkor igazából nem is okolható annyira az autó, tehát nem igazán típushiba. Én mondjuk nem nagyon ismerem a polo-t, de rosszat nem nagyon hallottam róla.

AndrewBoy - 2012.01.19 // 11:42

Fics - Igazad van, drágább is, és én igazán nem is gondoltam az alkatrészekre hozzá. Nembaj, akkor veszek Corsa GSi-t :D

roli826 - 2012.01.19 // 10:32

Fics,

biztos, illetve a htőkével kapcsolatban levő alktrészek lehetnek, olajszivattyú csatornák.. Tipikus női tulaja volt, és nem nagyon cseréltek olajat benne.. Lehet hogy az olajcsatornákban durva lerakodás van, ezért későn ér föl az olaj a vezérléshez.

Fics - 2012.01.19 // 09:54

Barca! 1.8-as? Miért nem linkeltél be egy 20 éves 3 literes bmw-t? Vagy egy helikoptert?

Fics - 2012.01.19 // 09:53

Andrewboy! Lupo 600-700nál kezdődik, alacsony növésű kínaiaknak elég, és egy ilyen régi autónál fontos, hogy legyen hozzá bontott cucc. Polo, punto, corsa bontott cucc dögivel, lupohoz elég kevés van. Persze nem a bontott vezérműszíjra és fékbetétre gondolok :)

Fics - 2012.01.19 // 09:51

roli826! Biztos hogy a hidrotőke volt szar? Bátyámnak volt egy régi autója, az is alapjáraton csattogott, hidrotőkét akart mindenki cserélni, de egy szaki azt mondta hogy valami hajtókarcsapágy, ha jól emlékszem. De ha hidrotőkés, akkor is oka van, hogy elromlott, szar az olajozás, vagy valami más. Egy szerelő mondta, hogy a hidrotőke hibának mindig más oka van, azt kell megszüntetni, általában kenéssel van gond.

Direkt - 2012.01.19 // 09:49

Fél millából senki nem vesz normális focust ezt garantálom.
A corsa meg a punto nem rossz választás, a polo egy kicsit drágább tőlük, dehát volkswagen ugyebár.

vwgroup - 2012.01.19 // 06:56

Makulátlan megkímélt Daewoo Lanosok vannak 5 kilóért. Azok sem rossz vételek egy átlagos családnak.

Barca - 2012.01.19 // 01:24

Kétségtelen 1 millió alatti határterület a Fpcus 1 élettere, csupán megjegyeztem én is ki lehet fogni! Hol egy alku, hol egy behorpadt lökhárító és belecsúszik az ember a félmilkás határba. Persze nyilván félmilláért nem ez a módi, de én keresném az igazit, persze erre nem mindig van lehetőség, főleg nem annak aki félmilkát szán kocsira.
Technikailag nincs akkora különbség, főleg a Fordoknál, egy Fiesta, és egy Focus alapkivitelei azonos váltóval, motorokkal futottak.

v_johny - 2012.01.18 // 23:16

Barca: Véleményem szerint ez nem az az ország, ha valaki összeküzd 500-at, annak nem 565 vagy 599 áll rendelkezésére, főleg ha a szokásos költségeket is hozzá teszi. Tudom, lehet alkudni ezekből az árakból, de ebben a szegmensben kicsi az alkupozíció, itt nem lehet 100 ezret lealkudni. Ennyi erővel ha már van 599-e, akkor már nézhet 650-ért, ha az valahogy belefér, akkor már csak 50 kell ahhoz, hogy... Ez nem így megy a kis családoknál (sem). Meg az a Focus kombi 1.8 városban, télen nem annyit fog fogyasztani mint egy Corsa, Polo... Könnyebb lesz igazán megkímél kisautót találni, mint pl. Focus kombit. Inkább egy régebbi és egyszerűbb technika ami megkímélt, mint egy fiatalabb, némileg bonyolultabb -erősen- lestrapált darab. Nekem ez a véleményem...

Barca - 2012.01.18 // 21:30

v_johny

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.8_trend-5445705
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_trend_klimas-5444885
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.4_ambiente-5438663

Mindig ki lehet fogni, de van sérült is, mint mondtam inkább leharcolt, de jó múszakis. Engem pont nem érdekel fél milkás kocsinál hol nyomták meg, meg hol karcos. Attól még lehet jó a motor stb. Igen is ki lehet fogni, és egy Focusra semmivel nem kell többet költeni mint egy régi polora, a Focus 1 nagyon jó vétel!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 21:06

Ennyiért még 2 embernek, vagy városba szaladgálni, Lupo-t vennék! :)

v_johny - 2012.01.18 // 20:53

Barca: 500-ért nincs autónak nevezhető Focus... Vagy csak valami egyszeri alkalmi vétel a sarki kocsmában... Akik ennyiért keresnek kocsit, azok valóban minnél fiatalabbat+megkíméltebbet vegyenek, különben lehet beletalicskázni a pénzt. Aki ebben az árkategóriában kotorászik, annak nincs havi fölös 2x-3x ezre szereltetni a gépet... Egy nagyon lerúgott olcsó autó sok pénzt fog kérni...

roli826 - 2012.01.18 // 20:45

Ezek közül van eg '98as Polo Classicom, 1.4 60lovas. Hidrotőkés mint az összes VW motor. ezzel volt(van) egy nagy problémám, kicseréltük mind a nyolcat, de akkor is olyan csattogva indul, mint egy rossz dízel.. Hiába jó olaj+ina tőkék 40e forintért, szar szelepzajos maradt..
Amúgy korrekt lenne, nem igaz hogy nem megy, 120ig kellemes erő van benne, jó a váltó áttételezése is és megbízható autó. 6-7literből eljárkál. Csak a kurva hidrotőkét ne rakták volna bele

Barca - 2012.01.18 // 20:17

Egy első genes Focus kenterbe veri mindet, inkább olyanból egy kicsit megviselt de jó műszakis, mint egy megbízhatatlan Polo méregdrágán!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 19:34

Cáfolnám a Corsa gyermekbetegségeit. Nekem '93-as van, 165.000 km-el és semmi baja.

Fics - 2012.01.18 // 16:33

Liverpool! jobb mint hitelt köhögni. Egyis ismerős GTC astrát vett pár éve, vagány autó, rendben. 3-3.5 mft kölcsönt vett fel, 3 éve fizeti, de most 6 milliót követelnek még tőle. Szóval nagy pöcsöt akart, de azt sok vérrel kell tölteni :) Most pereli bankot, mert hogy milyen szemetek, de hát ő volt ekkora barom. Szóval jönni menni, első autónak tökéletes. Ezt még magyar fizetésből is fenn lehet tartani, kp-ből, amiről sokan azt sem tudják hogy az micsoda.

kovacspista - 2012.01.18 // 16:23

A Polonak ez a generációja (6N) csak 1.9-es szívódízelekkel volt elérhető. Nyugati piacokon lehetett még 1.7 SDi-ként megvenni. A 90 és 110 lovas TDI csak a lépcsős Classicban és a Variantban volt elérhető. A modellfrissítés után volt 75 lovas 1.4 TDI, de az már messze nem az 500e Ft-os árketgória.

Liverpool87 - 2012.01.18 // 16:18

Nem tudom én valahogy sosem szerettem az ilyen kis p?cs autóka teljesen mindegy milyen márkájú!

Szólj hozzá Te is!

A Toyota máris rárepült a Clarkson balhéra

Az angol Toyota képviselet egy videóba gyűjtötte Jeremy Clarkson márkával kapcsolatos szavait. Természetesen, csak a dicsérő ...

Így kell kezelni az utak habzó szájú őrültjeit

Nagyon nehéz taktika, de általában bejön, mert ezzel szemben nincs fegyvere a dühöngőknek.

Tanulóvezető így még nem szívatott meg oktatót

A szende kislány többször is lefullad, aztán kér egy utolsó esélyt. Na onnantól szabadul el a pokol.

2
Jól dolgoztál, nesze két és fél milka!

Jól dolgoztál, nesze két és fél milka!

Rekord bevétel után rekord összegű bónuszt fizetett dolgozóinak a Porsche. Mindenki 8600 eurót vihetett haza.

F1: Vettel fityiszt mutatott a Mercedesnek

Sebastian Vettel nem megy el a Mercedes pénteki eligazítására, mert egyszerű PR-fogásnak tartja az akciót.


1
Európába is jöhet a Honda kis roadstere

Európába is jöhet a Honda kis roadstere

Alighogy a japán belpiacon elkezdték forgalmazni, máris felröppent a pletyka: elképzelhető, hogy a Honda könnyű, kis sportkocsija ...


F1: Rosberg tisztasági betétet használ

Nico Rosberg érdekes titkot árult el magáról: női tisztasági betétet visel a bukósisakja alatt, azzal itatja fel az izzadságot.


F1: Igazságtalanul támadják a Mercedest

Nico Rosberg szerint nem fair azt állítani, hogy a Mercedes növelte 2014-es előnyét, mert Kimi Räikkönen nagyon gyors volt. Lewis ...


Elektromos teherautóval dolgozik a BMW

Elektromos teherautót állít forgalomba a BMW és annak logisztikai partnere. Ha beválik, akkor több is érkezhet belőle.


Túl nagy a kereslet a BMW szuperhibridje iránt

Meg kellett dupláznia a termelést lipcsei gyárában a BMW-nek, mivel a vártnál jóval nagyobb az igény az i8-as iránt.


F1: Hamilton történelmet akar írni

Lewis Hamilton szeretne rekordszámú győzelmet szeretne Mercedesszel, ehhez pedig a második lépés a Maláj Nagydíjra megnyerése ...


A parkolás mesterei, 183. rész: amikor a politikus bénázik

A 77 éves hölgy nincs a helyzet magaslatán, vagy talán még soha nem látott halszálka-stílusban való parkolást.


Bottas: Mintha hátba szúrtak volna

Valtteri Bottas sosem tapasztalt fájdalmat élt meg az Ausztrál Nagydíj időmérőjén. A finn rajthoz állt volna, de az orvosok csak ...


F1: Sutil megint visszatért!

A Williams-csapat csütörtökön bejelentette, hogy tartalékosként szerződtették a Saubertől 2014 végén ejtett Adrian Sutilt. A ...


12
Négymilliárdos autópálya? Hülyék vagytok, magyarok?

Négymilliárdos autópálya? Hülyék vagytok, magyarok?

A csillagászati kivitelezési árak miatt az Európai Bizottság a napokban elutasította az M4-es autópálya építésének magyar kérelmét ...


F1: A Honda még futamot nyerne idén

A McLarennel újra összeállt Honda a keserves kezdés ellenére még nem mondott le arról, hogy Forma-1-es versenyt nyerjen 2015-ben. ...