Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

25 hozzászólás ehhez a cikkhez:
Népszerű kisautót félmillióért

báthory - 2012.01.23 // 14:34

Volt szerencsém a Puntohoz, ujkorától 13 éves koráig, 180e km-ig szolgált egy 55ös, 96os. Előnye a felnőtteknek is tágas és relatíve hangutos tér. Alapvetően gondmentes, nem rozsdál, gyári selenia olaj kell neki, eszegeti a többit. A cikkel vitatkoznék, az 55ös motor nem takarékos(a tudásához képest), sokkal nyomatékosabbnak és érezhetően takarékosabbnak érezni a használtan ugyanannyiba kerülő 1.2es 60as(az 1.2es 85ös pedig már-már élvezet). A fütés gyárilag gyenge a Puntónál, az alkatrész kicsit drágább mint pl. egy Opelnél.
Most van a családban 99es 1.0 B Corsa. Valamivel kisebb és hangosabb(3 henger) a Puntonál, de mindenhol 1-1,5 L-el kevesebbet fogyaszt a Puntonál, 4,5-7 L(város, télen) között. Csak 2 éve van meg, semmit sem költöttem rá 15e km-en. Rozsdára figyelni kell, és ezzel a mocival terhelten nagyon gyenge, egy személlyel elfogadható kb. 100as tempóig. Puha felfüggesztése billegős, de az összetört utakon jól jön...:)

Nálunk 500as limitből simán vehető jó állapotú bármelyikből, én 10 évesen 1200 ojróért újítottam a Corsát.

simi811118 - 2012.01.22 // 16:06

A típusok közül a Punto kellene. Az 1.1-es motor is elég - jó kis pörgős moci, de legalább szervókormány legyen benne, anélkül emberes erejű :) Itt-ott zörög valami, meg 1-2 elektronika néha megkergül, de jó kis gép, jó vele kanyargászni, és városban -tempósan- is elmegy 6-ból - és a másik kettővel ellentétben nem lopják!

roli826 - 2012.01.19 // 19:42

Lehet hogy nem tipushiba, de 10-20 év körüli autóknál már elég soknál cserélik ezt az alkatrészt..tudom mert rendszeresen fórumozok.
Én nem mondom hogy rossz, de ha egy japán autóhoz hasonljtjuk, mindenképpen több a gond vele

AndrewBoy - 2012.01.19 // 19:39

Fics - Az igen, kemény gép lehetett!

kovacspista - 2012.01.19 // 14:36

Barca
Áruld már el, hogy valami ci**ántól lefoglalt, bele lóg 500e Ft-os Focus mivel megbízhatóbb, mint egy Polo, vagy akár a Punto? Focus valamivel tágasabb és jobb a futóműve. Egyébként semmivel nem jobb.

Fics - 2012.01.19 // 13:21

Andrewboy! Cimborámnak kb 12-14 éve volt egy gyári irmscher tuningos corsája, nagyon ment a gép. A, B corsa gsi nekem nagyon bejött. De még a C-ből is kevés olyan van, amit nem törtek össze legalább 30-szor :)

Fics - 2012.01.19 // 13:18

roli826! De akkor igazából nem is okolható annyira az autó, tehát nem igazán típushiba. Én mondjuk nem nagyon ismerem a polo-t, de rosszat nem nagyon hallottam róla.

AndrewBoy - 2012.01.19 // 11:42

Fics - Igazad van, drágább is, és én igazán nem is gondoltam az alkatrészekre hozzá. Nembaj, akkor veszek Corsa GSi-t :D

roli826 - 2012.01.19 // 10:32

Fics,

biztos, illetve a htőkével kapcsolatban levő alktrészek lehetnek, olajszivattyú csatornák.. Tipikus női tulaja volt, és nem nagyon cseréltek olajat benne.. Lehet hogy az olajcsatornákban durva lerakodás van, ezért későn ér föl az olaj a vezérléshez.

Fics - 2012.01.19 // 09:54

Barca! 1.8-as? Miért nem linkeltél be egy 20 éves 3 literes bmw-t? Vagy egy helikoptert?

Fics - 2012.01.19 // 09:53

Andrewboy! Lupo 600-700nál kezdődik, alacsony növésű kínaiaknak elég, és egy ilyen régi autónál fontos, hogy legyen hozzá bontott cucc. Polo, punto, corsa bontott cucc dögivel, lupohoz elég kevés van. Persze nem a bontott vezérműszíjra és fékbetétre gondolok :)

Fics - 2012.01.19 // 09:51

roli826! Biztos hogy a hidrotőke volt szar? Bátyámnak volt egy régi autója, az is alapjáraton csattogott, hidrotőkét akart mindenki cserélni, de egy szaki azt mondta hogy valami hajtókarcsapágy, ha jól emlékszem. De ha hidrotőkés, akkor is oka van, hogy elromlott, szar az olajozás, vagy valami más. Egy szerelő mondta, hogy a hidrotőke hibának mindig más oka van, azt kell megszüntetni, általában kenéssel van gond.

Direkt - 2012.01.19 // 09:49

Fél millából senki nem vesz normális focust ezt garantálom.
A corsa meg a punto nem rossz választás, a polo egy kicsit drágább tőlük, dehát volkswagen ugyebár.

vwgroup - 2012.01.19 // 06:56

Makulátlan megkímélt Daewoo Lanosok vannak 5 kilóért. Azok sem rossz vételek egy átlagos családnak.

Barca - 2012.01.19 // 01:24

Kétségtelen 1 millió alatti határterület a Fpcus 1 élettere, csupán megjegyeztem én is ki lehet fogni! Hol egy alku, hol egy behorpadt lökhárító és belecsúszik az ember a félmilkás határba. Persze nyilván félmilláért nem ez a módi, de én keresném az igazit, persze erre nem mindig van lehetőség, főleg nem annak aki félmilkát szán kocsira.
Technikailag nincs akkora különbség, főleg a Fordoknál, egy Fiesta, és egy Focus alapkivitelei azonos váltóval, motorokkal futottak.

v_johny - 2012.01.18 // 23:16

Barca: Véleményem szerint ez nem az az ország, ha valaki összeküzd 500-at, annak nem 565 vagy 599 áll rendelkezésére, főleg ha a szokásos költségeket is hozzá teszi. Tudom, lehet alkudni ezekből az árakból, de ebben a szegmensben kicsi az alkupozíció, itt nem lehet 100 ezret lealkudni. Ennyi erővel ha már van 599-e, akkor már nézhet 650-ért, ha az valahogy belefér, akkor már csak 50 kell ahhoz, hogy... Ez nem így megy a kis családoknál (sem). Meg az a Focus kombi 1.8 városban, télen nem annyit fog fogyasztani mint egy Corsa, Polo... Könnyebb lesz igazán megkímél kisautót találni, mint pl. Focus kombit. Inkább egy régebbi és egyszerűbb technika ami megkímélt, mint egy fiatalabb, némileg bonyolultabb -erősen- lestrapált darab. Nekem ez a véleményem...

Barca - 2012.01.18 // 21:30

v_johny

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.8_trend-5445705
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_trend_klimas-5444885
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.4_ambiente-5438663

Mindig ki lehet fogni, de van sérült is, mint mondtam inkább leharcolt, de jó múszakis. Engem pont nem érdekel fél milkás kocsinál hol nyomták meg, meg hol karcos. Attól még lehet jó a motor stb. Igen is ki lehet fogni, és egy Focusra semmivel nem kell többet költeni mint egy régi polora, a Focus 1 nagyon jó vétel!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 21:06

Ennyiért még 2 embernek, vagy városba szaladgálni, Lupo-t vennék! :)

v_johny - 2012.01.18 // 20:53

Barca: 500-ért nincs autónak nevezhető Focus... Vagy csak valami egyszeri alkalmi vétel a sarki kocsmában... Akik ennyiért keresnek kocsit, azok valóban minnél fiatalabbat+megkíméltebbet vegyenek, különben lehet beletalicskázni a pénzt. Aki ebben az árkategóriában kotorászik, annak nincs havi fölös 2x-3x ezre szereltetni a gépet... Egy nagyon lerúgott olcsó autó sok pénzt fog kérni...

roli826 - 2012.01.18 // 20:45

Ezek közül van eg '98as Polo Classicom, 1.4 60lovas. Hidrotőkés mint az összes VW motor. ezzel volt(van) egy nagy problémám, kicseréltük mind a nyolcat, de akkor is olyan csattogva indul, mint egy rossz dízel.. Hiába jó olaj+ina tőkék 40e forintért, szar szelepzajos maradt..
Amúgy korrekt lenne, nem igaz hogy nem megy, 120ig kellemes erő van benne, jó a váltó áttételezése is és megbízható autó. 6-7literből eljárkál. Csak a kurva hidrotőkét ne rakták volna bele

Barca - 2012.01.18 // 20:17

Egy első genes Focus kenterbe veri mindet, inkább olyanból egy kicsit megviselt de jó műszakis, mint egy megbízhatatlan Polo méregdrágán!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 19:34

Cáfolnám a Corsa gyermekbetegségeit. Nekem '93-as van, 165.000 km-el és semmi baja.

Fics - 2012.01.18 // 16:33

Liverpool! jobb mint hitelt köhögni. Egyis ismerős GTC astrát vett pár éve, vagány autó, rendben. 3-3.5 mft kölcsönt vett fel, 3 éve fizeti, de most 6 milliót követelnek még tőle. Szóval nagy pöcsöt akart, de azt sok vérrel kell tölteni :) Most pereli bankot, mert hogy milyen szemetek, de hát ő volt ekkora barom. Szóval jönni menni, első autónak tökéletes. Ezt még magyar fizetésből is fenn lehet tartani, kp-ből, amiről sokan azt sem tudják hogy az micsoda.

kovacspista - 2012.01.18 // 16:23

A Polonak ez a generációja (6N) csak 1.9-es szívódízelekkel volt elérhető. Nyugati piacokon lehetett még 1.7 SDi-ként megvenni. A 90 és 110 lovas TDI csak a lépcsős Classicban és a Variantban volt elérhető. A modellfrissítés után volt 75 lovas 1.4 TDI, de az már messze nem az 500e Ft-os árketgória.

Liverpool87 - 2012.01.18 // 16:18

Nem tudom én valahogy sosem szerettem az ilyen kis p?cs autóka teljesen mindegy milyen márkájú!

Szólj hozzá Te is!

3
Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Az idő remek, mindenki megindult hazafelé vagy a szülőkhöz, nagyszülőkhöz a hétvégére, az erős forgalom pedig nem kegyelmez hazánk ...

Nyáron jön az új Mitsubishi Pajero

Várhatóan heteken belül bemutatja az új generációs Pajero európai kiadását a Mitsubishi. Tele lesz fejlett konnektivitási megoldásokkal. ...

Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten

A német autóklub éves tesztjén többségében tisztességgel helyt álltak a gyermekülések, minden hatodik ülést azonban jobb visszatenni ...

Kizárt az F1-es gumiháború

Úgy tűnik, hogy az évtized végéig biztosan nem lesz gumiháború a Forma-1-ben, a csapatok nem kérnek belőle, az FIA kizárólagos ...

1
Vegyen villamost 1,5 millióért, buszt 300 ezerért!

Vegyen villamost 1,5 millióért, buszt 300 ezerért!

Ha a trolikért rajong, azt is olcsón árul a BKV. Megnéztük az eladó szörnyeket.


25 új busz áll forgalomba Budapesten

Júniusban további 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát, légkondicionált autóbusz áll forgalomba Budapesten, a járműveket a VT-Arriva ...


Komoly átépítések kezdődnek az M7-esen

Júniusban megkezdődik az M0-M7 törökbálinti, és az M7 autópálya kapacitáshiányos Érd, Iparos úti csomópontjainak átépítése.


F1: A Renault-t nem lepte meg a szigorítás

A Renault-nál egyáltalán nem csodálkoznak, hogy az FIA minden egyes motorfejlesztési lépést a lehető legalaposabban megvizsgál.


15
Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Itt nem büntetik többé a bicikliseket

Kezdeményezésünkre a BKK kerékpárosbaráttá teszi a Tímár utcai felüljárót. Azt a helyet, ahol a közterületesek eddig előszeretettel ...


Öt másodperc alatt szabadult el a pokol

Egy csendes sarkon állt az utcai árus, akinek valószínűleg ez volt eddig a legrosszabb napja.


F1: Ecclestone visszavenné Indiát

A Forma-1 ura már 2016-ban szeretné újra látni a mindössze három rendezés után ejtett, tetszhalott Indiai Nagydíjat.


F1: Vizsgálat indult a Ferrari ellen

Jövőre csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez az amerikai Haas, a tulajdonos Gene Haas szerint nő az érdeklődés a pilóták részéről. ...


A pilóták életjeleit figyelnék az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség az emberi "telemetria" bevezetését fontolgatja a Forma-1-ben. Baleseteknél lehetne hasznos az ...


Két halott az oldalára borult autóban

Meghalt egy másik sérült is annak a személyautónak az utasai közül, amely az oldalára borult Nagykőrös és Kecskemét között péntek ...


Nyugatra nyit a Hyundai

Míg mi Keletre, addig a dél-koreaiak Nyugatra nyitnak. Ennek köszönhetően a Hyundai a jövőben Scania-motorokkal szereli a kotrógépeit. ...


5 menő autós poszter a faladra, ha bírod a minimált

Nem olcsó mulatság ha ezekkel szeretnéd feldobni a lakást, de vigasztaljon az, hogy egyszer kell megvenni, és onnantól örökre ...