Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

25 hozzászólás ehhez a cikkhez:
Népszerű kisautót félmillióért

báthory - 2012.01.23 // 14:34

Volt szerencsém a Puntohoz, ujkorától 13 éves koráig, 180e km-ig szolgált egy 55ös, 96os. Előnye a felnőtteknek is tágas és relatíve hangutos tér. Alapvetően gondmentes, nem rozsdál, gyári selenia olaj kell neki, eszegeti a többit. A cikkel vitatkoznék, az 55ös motor nem takarékos(a tudásához képest), sokkal nyomatékosabbnak és érezhetően takarékosabbnak érezni a használtan ugyanannyiba kerülő 1.2es 60as(az 1.2es 85ös pedig már-már élvezet). A fütés gyárilag gyenge a Puntónál, az alkatrész kicsit drágább mint pl. egy Opelnél.
Most van a családban 99es 1.0 B Corsa. Valamivel kisebb és hangosabb(3 henger) a Puntonál, de mindenhol 1-1,5 L-el kevesebbet fogyaszt a Puntonál, 4,5-7 L(város, télen) között. Csak 2 éve van meg, semmit sem költöttem rá 15e km-en. Rozsdára figyelni kell, és ezzel a mocival terhelten nagyon gyenge, egy személlyel elfogadható kb. 100as tempóig. Puha felfüggesztése billegős, de az összetört utakon jól jön...:)

Nálunk 500as limitből simán vehető jó állapotú bármelyikből, én 10 évesen 1200 ojróért újítottam a Corsát.

simi811118 - 2012.01.22 // 16:06

A típusok közül a Punto kellene. Az 1.1-es motor is elég - jó kis pörgős moci, de legalább szervókormány legyen benne, anélkül emberes erejű :) Itt-ott zörög valami, meg 1-2 elektronika néha megkergül, de jó kis gép, jó vele kanyargászni, és városban -tempósan- is elmegy 6-ból - és a másik kettővel ellentétben nem lopják!

roli826 - 2012.01.19 // 19:42

Lehet hogy nem tipushiba, de 10-20 év körüli autóknál már elég soknál cserélik ezt az alkatrészt..tudom mert rendszeresen fórumozok.
Én nem mondom hogy rossz, de ha egy japán autóhoz hasonljtjuk, mindenképpen több a gond vele

AndrewBoy - 2012.01.19 // 19:39

Fics - Az igen, kemény gép lehetett!

kovacspista - 2012.01.19 // 14:36

Barca
Áruld már el, hogy valami ci**ántól lefoglalt, bele lóg 500e Ft-os Focus mivel megbízhatóbb, mint egy Polo, vagy akár a Punto? Focus valamivel tágasabb és jobb a futóműve. Egyébként semmivel nem jobb.

Fics - 2012.01.19 // 13:21

Andrewboy! Cimborámnak kb 12-14 éve volt egy gyári irmscher tuningos corsája, nagyon ment a gép. A, B corsa gsi nekem nagyon bejött. De még a C-ből is kevés olyan van, amit nem törtek össze legalább 30-szor :)

Fics - 2012.01.19 // 13:18

roli826! De akkor igazából nem is okolható annyira az autó, tehát nem igazán típushiba. Én mondjuk nem nagyon ismerem a polo-t, de rosszat nem nagyon hallottam róla.

AndrewBoy - 2012.01.19 // 11:42

Fics - Igazad van, drágább is, és én igazán nem is gondoltam az alkatrészekre hozzá. Nembaj, akkor veszek Corsa GSi-t :D

roli826 - 2012.01.19 // 10:32

Fics,

biztos, illetve a htőkével kapcsolatban levő alktrészek lehetnek, olajszivattyú csatornák.. Tipikus női tulaja volt, és nem nagyon cseréltek olajat benne.. Lehet hogy az olajcsatornákban durva lerakodás van, ezért későn ér föl az olaj a vezérléshez.

Fics - 2012.01.19 // 09:54

Barca! 1.8-as? Miért nem linkeltél be egy 20 éves 3 literes bmw-t? Vagy egy helikoptert?

Fics - 2012.01.19 // 09:53

Andrewboy! Lupo 600-700nál kezdődik, alacsony növésű kínaiaknak elég, és egy ilyen régi autónál fontos, hogy legyen hozzá bontott cucc. Polo, punto, corsa bontott cucc dögivel, lupohoz elég kevés van. Persze nem a bontott vezérműszíjra és fékbetétre gondolok :)

Fics - 2012.01.19 // 09:51

roli826! Biztos hogy a hidrotőke volt szar? Bátyámnak volt egy régi autója, az is alapjáraton csattogott, hidrotőkét akart mindenki cserélni, de egy szaki azt mondta hogy valami hajtókarcsapágy, ha jól emlékszem. De ha hidrotőkés, akkor is oka van, hogy elromlott, szar az olajozás, vagy valami más. Egy szerelő mondta, hogy a hidrotőke hibának mindig más oka van, azt kell megszüntetni, általában kenéssel van gond.

Direkt - 2012.01.19 // 09:49

Fél millából senki nem vesz normális focust ezt garantálom.
A corsa meg a punto nem rossz választás, a polo egy kicsit drágább tőlük, dehát volkswagen ugyebár.

vwgroup - 2012.01.19 // 06:56

Makulátlan megkímélt Daewoo Lanosok vannak 5 kilóért. Azok sem rossz vételek egy átlagos családnak.

Barca - 2012.01.19 // 01:24

Kétségtelen 1 millió alatti határterület a Fpcus 1 élettere, csupán megjegyeztem én is ki lehet fogni! Hol egy alku, hol egy behorpadt lökhárító és belecsúszik az ember a félmilkás határba. Persze nyilván félmilláért nem ez a módi, de én keresném az igazit, persze erre nem mindig van lehetőség, főleg nem annak aki félmilkát szán kocsira.
Technikailag nincs akkora különbség, főleg a Fordoknál, egy Fiesta, és egy Focus alapkivitelei azonos váltóval, motorokkal futottak.

v_johny - 2012.01.18 // 23:16

Barca: Véleményem szerint ez nem az az ország, ha valaki összeküzd 500-at, annak nem 565 vagy 599 áll rendelkezésére, főleg ha a szokásos költségeket is hozzá teszi. Tudom, lehet alkudni ezekből az árakból, de ebben a szegmensben kicsi az alkupozíció, itt nem lehet 100 ezret lealkudni. Ennyi erővel ha már van 599-e, akkor már nézhet 650-ért, ha az valahogy belefér, akkor már csak 50 kell ahhoz, hogy... Ez nem így megy a kis családoknál (sem). Meg az a Focus kombi 1.8 városban, télen nem annyit fog fogyasztani mint egy Corsa, Polo... Könnyebb lesz igazán megkímél kisautót találni, mint pl. Focus kombit. Inkább egy régebbi és egyszerűbb technika ami megkímélt, mint egy fiatalabb, némileg bonyolultabb -erősen- lestrapált darab. Nekem ez a véleményem...

Barca - 2012.01.18 // 21:30

v_johny

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_kombi_1.8_trend-5445705
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_trend_klimas-5444885
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.4_ambiente-5438663

Mindig ki lehet fogni, de van sérült is, mint mondtam inkább leharcolt, de jó múszakis. Engem pont nem érdekel fél milkás kocsinál hol nyomták meg, meg hol karcos. Attól még lehet jó a motor stb. Igen is ki lehet fogni, és egy Focusra semmivel nem kell többet költeni mint egy régi polora, a Focus 1 nagyon jó vétel!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 21:06

Ennyiért még 2 embernek, vagy városba szaladgálni, Lupo-t vennék! :)

v_johny - 2012.01.18 // 20:53

Barca: 500-ért nincs autónak nevezhető Focus... Vagy csak valami egyszeri alkalmi vétel a sarki kocsmában... Akik ennyiért keresnek kocsit, azok valóban minnél fiatalabbat+megkíméltebbet vegyenek, különben lehet beletalicskázni a pénzt. Aki ebben az árkategóriában kotorászik, annak nincs havi fölös 2x-3x ezre szereltetni a gépet... Egy nagyon lerúgott olcsó autó sok pénzt fog kérni...

roli826 - 2012.01.18 // 20:45

Ezek közül van eg '98as Polo Classicom, 1.4 60lovas. Hidrotőkés mint az összes VW motor. ezzel volt(van) egy nagy problémám, kicseréltük mind a nyolcat, de akkor is olyan csattogva indul, mint egy rossz dízel.. Hiába jó olaj+ina tőkék 40e forintért, szar szelepzajos maradt..
Amúgy korrekt lenne, nem igaz hogy nem megy, 120ig kellemes erő van benne, jó a váltó áttételezése is és megbízható autó. 6-7literből eljárkál. Csak a kurva hidrotőkét ne rakták volna bele

Barca - 2012.01.18 // 20:17

Egy első genes Focus kenterbe veri mindet, inkább olyanból egy kicsit megviselt de jó műszakis, mint egy megbízhatatlan Polo méregdrágán!

AndrewBoy - 2012.01.18 // 19:34

Cáfolnám a Corsa gyermekbetegségeit. Nekem '93-as van, 165.000 km-el és semmi baja.

Fics - 2012.01.18 // 16:33

Liverpool! jobb mint hitelt köhögni. Egyis ismerős GTC astrát vett pár éve, vagány autó, rendben. 3-3.5 mft kölcsönt vett fel, 3 éve fizeti, de most 6 milliót követelnek még tőle. Szóval nagy pöcsöt akart, de azt sok vérrel kell tölteni :) Most pereli bankot, mert hogy milyen szemetek, de hát ő volt ekkora barom. Szóval jönni menni, első autónak tökéletes. Ezt még magyar fizetésből is fenn lehet tartani, kp-ből, amiről sokan azt sem tudják hogy az micsoda.

kovacspista - 2012.01.18 // 16:23

A Polonak ez a generációja (6N) csak 1.9-es szívódízelekkel volt elérhető. Nyugati piacokon lehetett még 1.7 SDi-ként megvenni. A 90 és 110 lovas TDI csak a lépcsős Classicban és a Variantban volt elérhető. A modellfrissítés után volt 75 lovas 1.4 TDI, de az már messze nem az 500e Ft-os árketgória.

Liverpool87 - 2012.01.18 // 16:18

Nem tudom én valahogy sosem szerettem az ilyen kis p?cs autóka teljesen mindegy milyen márkájú!

Szólj hozzá Te is!

F1: Ecclestone a telemetriát is betiltaná

Ecclestone szerint remek ötlet, hogy a Szingapúri Nagydíjtól tilos a rádión tanácsokat adni a pilótáknak az autó beállításaival ...

Félezer lóerős Peugeot terepes

Nehéz eldönteni, melyik az izgalmasabb: az 500 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, vagy a márkától eddig soha nem (illetve ...

46 év után találták meg a lopott autót

Minden jó, ha a vége jó: 46 év után, egy Hollandiába tartó konténerből előkerült egy lopott Jaguar.

F1: Hamilton kifut a versenyekből

Lewis Hamilton úgy érzi, az idő már nem az ő oldalán áll a világbajnoki harcban.

Felgyújtotta a sofőr hónaljszőrét, karamboloztak

Nehezen írtuk le a címet, de valóban ez történt: amerikai fiatalok rommá törték magukat és autójukat, mert azt gondolták, jó ...

Brutáltakarékos buliautó

A 2013-as Hybrid Air technológiát újra elővéve a Citroën bemutatja, mire képes némi sűrített levegő, ha a piac legvidámabb autóját ...

F1-csapatot kap a milliárdoscsemete?

A kanadai milliárdos, Lawrence Stroll mér nem mondott le róla, hogy helyet csináljon fiának a Forma-1-ben, a Sauber után most ...

Több ezren nem kötötték be magukat a razzián

Szeptember 9-11. között ellenőrizte a rendőrség a passzív biztonsági eszközök használatát. Szórták a büntetéseket.

Unimog a vulkánok földjén

Forgalomba állt az első Unimog S 4000-es Izlandon, ahol legalább 140 vulkán található.

F1: Büntetéslavina a hétvégén?

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon záporozhatnak majd a büntetések, a fél mezőny hajszálnyira a hátrasorolástól. A rádiótilalom csak ...

Van 242 milliód erre a legendás chopperre?

Több mint egymillió dollárért (242 millió forint) is elkelhet egy októberi árverésen az a megrendelésre készült chopper, amelyen ...


1
Ez a srác tuti valami durva cuccot tol

Ez a srác tuti valami durva cuccot tol

Itt nincs finomkodás, csak sziklák, ugratás és thrash metal. Jobban üt, mint bármelyik gymkhana!


F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen

Legalábbis így véli a tavaly visszavonult Mark Webber, aki örül, hogy ő még időben távozott.


Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük ...


Sportautót faragott szabadidőjárművéből a Volvo

Alig hogy bemutatta az alapmodellt, máris elkészítette szabadidőjárművének sportos átiratát a Volvo. Ütős.


Már egymillió autóban van magyar kormánymű

Már egymillió autóba szerelték be világszerte azt az elektromos kormányművet, amelyet a ThyssenKrupp budapesti központjában fejlesztenek. ...


F1: A Mercedes-pilótáknak bejön a rádiókorlátozás

Mindkét Mercedes-pilóta azt reméli, hogy a Szingapúri Nagydíjtól bevezetett rádiókorlátozás előnyt jelenthet majd számára a bajnoki ...


A nap képe - átadták az ezredik lehetőségautót

A fogyatékkal élő Varga Géza vehette át az ezredik új, az igényei szerint egyedileg átalakított lehetőségautót.


Új dízelmotorok az 5-ös BMW-ben

Nagyobb teljesítmény, kedvezőbb fogyasztás, azonos típusjelzés: lecserélte belépő szintű dízelmotorjait a BMW 5-ös szériája.


4
Hihetetlen dolgot művelt a tilosban parkoló

Hihetetlen dolgot művelt a tilosban parkoló

Az autó már a tréleren állt, amikor a tilosban parkoló tulajdonos úgy döntött, ezt az Astrát nem viszi sehova a hatóság!


4
Gyorsan elkapták az első Bubi-tolvajt

Gyorsan elkapták az első Bubi-tolvajt

Elloptak egy közbringát Budapesten, de a GPS-nyomkövető segítségével a rendőrök megtalálták, és a tettest is elfogták.


Újabb abroncsgyár költözik hazánkba

Az indiai Apollo Tyres Magyarországon valósítja meg első európai zöldmezős beruházását: 146 milliárd forintos befektetéssel Gyöngyöshalász ...