Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

MP3-megoldások az autóban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.05.02. 08:00
Manapság az összes új autóba rendelhető MP3-as CD-s rádió. De mit tegyen az, akinek nem jutott ilyen? Utánajártunk a lehetséges megoldásoknak. A gagyiktól a kevésbé gagyikig.
 
Ha mégsem: kazettás átalakító és a többiek

Több ésszerű és még több értelmetlen megoldás létezik arra, amennyiben MP3-at szeretnénk lejátszani az autóban. Amennyiben hajlandóak vagyunk egy új fejegységre költeni 20-30 ezer forintot, akkor máris rövidre zártuk a problémát.

MP3-as CD-tárban nem érdemes gondolkozni egy sima rádióval, mert ha vezérli egyáltalán a rádiónk, akkor is
A CD tár ritkán tudja az MP3-at

legalább 60 ezer forintba kerül. Nem árt tudni, hogy fordított helyzetben nem működik a rendszer: tehát egy MP3-as fejegységhez kötött sima CD-tár nem szólaltatja meg az MP3-as formátumba tömörült zenészeket.

A nagyobb gond akkor van, ha nem szabványos méretű a rádiónk, vagy az annak nevezett őskövületet nosztalgiából nem szeretnénk eltávolítani az autóból. A nem szabványos rádiók helyére is szerelhető utólag fejegység, bár van egy-két kivétel.

Ha kazettás rádiónkhoz ragaszkodunk, akkor megoldásként használhatunk egy kazettás átalakítót. Egyik vége a discmanbe, a kazit a rádióba, és már szól is. A zene átjön ugyan, de az élvezet elveszik valahol átalakítás közben. Inkább ne használjuk. 

Nagyobb királyság, ha van az előlapon AUX - azaz erősítő - bemenet, mert ekkor egy 220 forintos, 3,5 mm-es
FM transzmitter

jackdugós audiókábellal bármit ráköthetünk, kenyérpirítótól a laptopig, sőt még MP3-as discmanünket is. Jelentős minőségromlás ilyenkor nem érzékelhető. 

Elképzelhető, hogy a fejegység hátulján van a bemenet, amit gusztustalan módon kivezethetünk egy kábelen elöl, vagy kicsit igényesebb módon a műszerfal mögött a kesztyűtartóba.

Megoldás lehet, de az igényesség legalját súrolja az úgynevezett FM-transzmitter is. Ezt a kínai csodaszerszámot a szivargyújtóra kell csatlakoztatni, majd integrált USB portjára, esetleg jackaljzatára lehet kötni a zenehordozót. Az igazi trükk ezután következik. Rádiónkon be kell hangolni a megadott frekvenciát, és egy technikai csoda folytán máris hallgathatjuk például a pendrive-unkon tárolt Pokolgép-számot.

A minőség elképesztően borzalmas, viszont végtelenül egyszerű. Pont olyan rosszul szól, ahogy azt vártuk, a számokat pedig kizárólag a szivargyújtóba dugott vezérlőn lehet léptetni. Viszont olcsó.   

Varázslat: Bluetooth, iPod, navik, USB,

Ahogy fejlődik a világ, a gyári rendszerek is egyre fejlődnek. Mind több autóban találkozunk gyári
Lehet videózni is

USB-csatlakozóval, többek között a SEAT-okban, vagy a Kia Ceedben is. Sőt a jobb rádiókon is van ilyen csatlakozási pont. Ezekre bátran rádughatjuk a pendrive-ot, és akár a kormányról is válogathatunk ott tárolt számaink között. Az iPod vezérlése egy fokkal nehezebb és drágább történet, de egyre több autógyártó, és egyre több fejegység alkalmas annak használatára.

Az egyik legújabb vívmány az autóhifiben a  mobiltelefonoknál már régóta használt Bluetooth adatátvitel. Ezt nemcsak telefonkihangosításra, hanem zenelejátszásra is használhatjuk. Igaz a kettőt el kell egymástól választani. Amelyik alkalmas telefonkihangosításra, az egyáltalán nem biztos, hogy képes egy zeneszámot is átvenni. Utóbbira csak a drágább, jellemzően 100 ezer feletti készülékek alkalmasak.

Amennyiben alkalmas, akkor a laptopon, a mobilon, vagy a Bluetooth-képes navigációs rendszeren lévő MP3-akat is átküldhetjük az autó hifirendszerére. Az utólagos, hordozható navigációk közül jellemzően a PDA-alapú navigációk rendelkeznek Bluetooth funkcióval így ezek használhatóak erre a célra.

A kizárólag az eltévedést megakadályozni hivatott hardverek egy része is rendelkezik MP3-funkcióval, de azt csak saját ócska hangszóróin lehet alaphelyzetben "élvezni". Ha van AUX-bemenetünk akkor ezt is rádughatjuk a rádióra. Egy ilyen navival két legyet üthetünk egy csapásra.
 

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

Tazzz - 2009.11.16   12:34

Olyan vájtfülű nem létezik, aki egy normális minőségű ( 320-256 kbit/sec bitrátájú, de még akár a 192esnél is ) MP3nál kihallja a torzítást... Ilyne nem létezik, vagy akkor szar a konvertálóprogija :)

Szólj hozzá Te is!

F1: A Williams tudta, hogy égés lesz Monacóban

Egy Williams már a Q1-ben a kiesett, a másik 14. lett a monacói időmérőn. A csapat pilótái számítottak a gyengélkedésre, de így ...

F1: Büntetés, mozdul a fél mezőny

A Monacói Nagydíj időmérője után a Toro Rossó-s Carlos Sainz Jr.-t kizárták, a spanyol ifjonc csak a bokszutcából rajtolhat majd. ...

F1: Ricciardóék elbénázták a harmadik helyet

Daniel Ricciardo úgy érzi, hogy simán megszerezhette volna a harmadik helyet a Monacói Nagydíj időmérőjén. Elfelejtették feltekerni ...

Alonso: Hatodik lehettem volna

Bár Fernando Alonso a pontszerzés lehetőségéről beszélt a monacói hétvége előtt, az időmérőn korán búcsúzott, csalódottan készül ...

Attila lefejelt egy törököt

A mai nap fénypontja egyértelműen Babaeski városa volt, köhögtetően poros főútjával és csodás iskender kebabjával. A mélypontja ...


F1: Räikkönennek elcseszett napja volt

Kimi Räikkönen a tőle szokásos stílusban értékelte a Monacói Nagydíj időmérőjét, amelyen csak a hatodik helyet szerezte meg.


F1: Hamilton régen örült ennyire egy pole-nak

Lewis Hamilton élete első pole pozícióját szerezte meg Monacóban, ennek megfelelően nagyon elégedett volt. Az első három nyilatkozatai. ...


F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje ...


Ezért tekernek a bringások a sáv közepén

Egy fájdalmas, tanulságos baleset, amit látva talán érthető, miért tekernek a kerékpárosok inkább a sáv közepén.


Gázos autóbusszal erősít a Scania

Már tesztelik azt a Scania helyközi autóbuszt, mely biogázzal közlekedik. A modell Európa első, Euro 6-os gázmotorral szerelt ...


F1: Vettel a leggyorsabb az időmérő előtt

A Monacói Nagydíj utolsó szabadedzésén Sebastian Vettel zárt az élen a Ferrarival, Lewis Hamiltonnál nem álltak össze a dolgok. ...


Törökország egy végtelen Monty Python jelenet

Törökország mókás hely, a maga átláthatatlan útvesztőivel és a megoldásukhoz szükséges logikájával.


Balesetsorozat az M1-esen

Több baleset lassítja a közlekedést az M1-es autópályán, sérültet vittek kórházba.


Ecclestone 2 milliárdért adná a Forma-1-es autókat

A Forma-1 ura elmondta, hogyan működne a kliensautós rendszer: a jelentkezők tőle vehetnének 15 millió dollárért egy teljes, ...


Teherautó gázolt kerekesszékest Budapesten

Kórházba kellett vinni a VIII. kerületi baleset áldozatát.


Visszahívják a világ egyik legkívánatosabb autóját

Hűtőproblémák fordulhatnak elő a Porsche hibrid szupersportkocsijában. Az összes eladott autót visszahívják.