Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

MP3-megoldások az autóban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.05.02. 08:00
 
Ha mégsem: kazettás átalakító és a többiek

Több ésszerű és még több értelmetlen megoldás létezik arra, amennyiben MP3-at szeretnénk lejátszani az autóban. Amennyiben hajlandóak vagyunk egy új fejegységre költeni 20-30 ezer forintot, akkor máris rövidre zártuk a problémát.

MP3-as CD-tárban nem érdemes gondolkozni egy sima rádióval, mert ha vezérli egyáltalán a rádiónk, akkor is
A CD tár ritkán tudja az MP3-at

legalább 60 ezer forintba kerül. Nem árt tudni, hogy fordított helyzetben nem működik a rendszer: tehát egy MP3-as fejegységhez kötött sima CD-tár nem szólaltatja meg az MP3-as formátumba tömörült zenészeket.

A nagyobb gond akkor van, ha nem szabványos méretű a rádiónk, vagy az annak nevezett őskövületet nosztalgiából nem szeretnénk eltávolítani az autóból. A nem szabványos rádiók helyére is szerelhető utólag fejegység, bár van egy-két kivétel.

Ha kazettás rádiónkhoz ragaszkodunk, akkor megoldásként használhatunk egy kazettás átalakítót. Egyik vége a discmanbe, a kazit a rádióba, és már szól is. A zene átjön ugyan, de az élvezet elveszik valahol átalakítás közben. Inkább ne használjuk. 

Nagyobb királyság, ha van az előlapon AUX - azaz erősítő - bemenet, mert ekkor egy 220 forintos, 3,5 mm-es
FM transzmitter

jackdugós audiókábellal bármit ráköthetünk, kenyérpirítótól a laptopig, sőt még MP3-as discmanünket is. Jelentős minőségromlás ilyenkor nem érzékelhető. 

Elképzelhető, hogy a fejegység hátulján van a bemenet, amit gusztustalan módon kivezethetünk egy kábelen elöl, vagy kicsit igényesebb módon a műszerfal mögött a kesztyűtartóba.

Megoldás lehet, de az igényesség legalját súrolja az úgynevezett FM-transzmitter is. Ezt a kínai csodaszerszámot a szivargyújtóra kell csatlakoztatni, majd integrált USB portjára, esetleg jackaljzatára lehet kötni a zenehordozót. Az igazi trükk ezután következik. Rádiónkon be kell hangolni a megadott frekvenciát, és egy technikai csoda folytán máris hallgathatjuk például a pendrive-unkon tárolt Pokolgép-számot.

A minőség elképesztően borzalmas, viszont végtelenül egyszerű. Pont olyan rosszul szól, ahogy azt vártuk, a számokat pedig kizárólag a szivargyújtóba dugott vezérlőn lehet léptetni. Viszont olcsó.   

Varázslat: Bluetooth, iPod, navik, USB,

Ahogy fejlődik a világ, a gyári rendszerek is egyre fejlődnek. Mind több autóban találkozunk gyári
Lehet videózni is

USB-csatlakozóval, többek között a SEAT-okban, vagy a Kia Ceedben is. Sőt a jobb rádiókon is van ilyen csatlakozási pont. Ezekre bátran rádughatjuk a pendrive-ot, és akár a kormányról is válogathatunk ott tárolt számaink között. Az iPod vezérlése egy fokkal nehezebb és drágább történet, de egyre több autógyártó, és egyre több fejegység alkalmas annak használatára.

Az egyik legújabb vívmány az autóhifiben a  mobiltelefonoknál már régóta használt Bluetooth adatátvitel. Ezt nemcsak telefonkihangosításra, hanem zenelejátszásra is használhatjuk. Igaz a kettőt el kell egymástól választani. Amelyik alkalmas telefonkihangosításra, az egyáltalán nem biztos, hogy képes egy zeneszámot is átvenni. Utóbbira csak a drágább, jellemzően 100 ezer feletti készülékek alkalmasak.

Amennyiben alkalmas, akkor a laptopon, a mobilon, vagy a Bluetooth-képes navigációs rendszeren lévő MP3-akat is átküldhetjük az autó hifirendszerére. Az utólagos, hordozható navigációk közül jellemzően a PDA-alapú navigációk rendelkeznek Bluetooth funkcióval így ezek használhatóak erre a célra.

A kizárólag az eltévedést megakadályozni hivatott hardverek egy része is rendelkezik MP3-funkcióval, de azt csak saját ócska hangszóróin lehet alaphelyzetben "élvezni". Ha van AUX-bemenetünk akkor ezt is rádughatjuk a rádióra. Egy ilyen navival két legyet üthetünk egy csapásra.
 
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment1 hozzászólás

Tazzz - 2009.11.16   12:34

Olyan vájtfülű nem létezik, aki egy normális minőségű ( 320-256 kbit/sec bitrátájú, de még akár a 192esnél is ) MP3nál kihallja a torzítást... Ilyne nem létezik, vagy akkor szar a konvertálóprogija :)

Szólj hozzá Te is!

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!

F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...

Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...

F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...

Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...

Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...

F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...

Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...

Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.

Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet

Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...


Puszta kézzel a Lada ellen

Vajon a nyers erő vissza tudja tartani az orosz technikát? A választ a videóban találod.


6
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...


F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...


F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...


A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...


F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok, akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...