Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

MP3-megoldások az autóban

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.05.02. 08:00
 
Ha mégsem: kazettás átalakító és a többiek

Több ésszerű és még több értelmetlen megoldás létezik arra, amennyiben MP3-at szeretnénk lejátszani az autóban. Amennyiben hajlandóak vagyunk egy új fejegységre költeni 20-30 ezer forintot, akkor máris rövidre zártuk a problémát.

MP3-as CD-tárban nem érdemes gondolkozni egy sima rádióval, mert ha vezérli egyáltalán a rádiónk, akkor is
A CD tár ritkán tudja az MP3-at

legalább 60 ezer forintba kerül. Nem árt tudni, hogy fordított helyzetben nem működik a rendszer: tehát egy MP3-as fejegységhez kötött sima CD-tár nem szólaltatja meg az MP3-as formátumba tömörült zenészeket.

A nagyobb gond akkor van, ha nem szabványos méretű a rádiónk, vagy az annak nevezett őskövületet nosztalgiából nem szeretnénk eltávolítani az autóból. A nem szabványos rádiók helyére is szerelhető utólag fejegység, bár van egy-két kivétel.

Ha kazettás rádiónkhoz ragaszkodunk, akkor megoldásként használhatunk egy kazettás átalakítót. Egyik vége a discmanbe, a kazit a rádióba, és már szól is. A zene átjön ugyan, de az élvezet elveszik valahol átalakítás közben. Inkább ne használjuk. 

Nagyobb királyság, ha van az előlapon AUX - azaz erősítő - bemenet, mert ekkor egy 220 forintos, 3,5 mm-es
FM transzmitter

jackdugós audiókábellal bármit ráköthetünk, kenyérpirítótól a laptopig, sőt még MP3-as discmanünket is. Jelentős minőségromlás ilyenkor nem érzékelhető. 

Elképzelhető, hogy a fejegység hátulján van a bemenet, amit gusztustalan módon kivezethetünk egy kábelen elöl, vagy kicsit igényesebb módon a műszerfal mögött a kesztyűtartóba.

Megoldás lehet, de az igényesség legalját súrolja az úgynevezett FM-transzmitter is. Ezt a kínai csodaszerszámot a szivargyújtóra kell csatlakoztatni, majd integrált USB portjára, esetleg jackaljzatára lehet kötni a zenehordozót. Az igazi trükk ezután következik. Rádiónkon be kell hangolni a megadott frekvenciát, és egy technikai csoda folytán máris hallgathatjuk például a pendrive-unkon tárolt Pokolgép-számot.

A minőség elképesztően borzalmas, viszont végtelenül egyszerű. Pont olyan rosszul szól, ahogy azt vártuk, a számokat pedig kizárólag a szivargyújtóba dugott vezérlőn lehet léptetni. Viszont olcsó.   

Varázslat: Bluetooth, iPod, navik, USB,

Ahogy fejlődik a világ, a gyári rendszerek is egyre fejlődnek. Mind több autóban találkozunk gyári
Lehet videózni is

USB-csatlakozóval, többek között a SEAT-okban, vagy a Kia Ceedben is. Sőt a jobb rádiókon is van ilyen csatlakozási pont. Ezekre bátran rádughatjuk a pendrive-ot, és akár a kormányról is válogathatunk ott tárolt számaink között. Az iPod vezérlése egy fokkal nehezebb és drágább történet, de egyre több autógyártó, és egyre több fejegység alkalmas annak használatára.

Az egyik legújabb vívmány az autóhifiben a  mobiltelefonoknál már régóta használt Bluetooth adatátvitel. Ezt nemcsak telefonkihangosításra, hanem zenelejátszásra is használhatjuk. Igaz a kettőt el kell egymástól választani. Amelyik alkalmas telefonkihangosításra, az egyáltalán nem biztos, hogy képes egy zeneszámot is átvenni. Utóbbira csak a drágább, jellemzően 100 ezer feletti készülékek alkalmasak.

Amennyiben alkalmas, akkor a laptopon, a mobilon, vagy a Bluetooth-képes navigációs rendszeren lévő MP3-akat is átküldhetjük az autó hifirendszerére. Az utólagos, hordozható navigációk közül jellemzően a PDA-alapú navigációk rendelkeznek Bluetooth funkcióval így ezek használhatóak erre a célra.

A kizárólag az eltévedést megakadályozni hivatott hardverek egy része is rendelkezik MP3-funkcióval, de azt csak saját ócska hangszóróin lehet alaphelyzetben "élvezni". Ha van AUX-bemenetünk akkor ezt is rádughatjuk a rádióra. Egy ilyen navival két legyet üthetünk egy csapásra.
 

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

Tazzz - 2009.11.16   12:34

Olyan vájtfülű nem létezik, aki egy normális minőségű ( 320-256 kbit/sec bitrátájú, de még akár a 192esnél is ) MP3nál kihallja a torzítást... Ilyne nem létezik, vagy akkor szar a konvertálóprogija :)

Szólj hozzá Te is!

Dupla pontszerzéssel legjobb hondás Michelisz

Értékes pontokat gyűjtött a Marokkói WTCC-futamon Michelisz Norbert. Ezúttal is a legjobb Hondás volt.

F1: A McLaren bocsánatot kért

Fernando Alonso a pontszerzés közelébe jutott, Jenson Button azonban egyik legrosszabb F1-es hétvégéjét élre meg. A McLaren-Honda ...

45 eszméletlen fotóval tisztelgünk a 45 éves Zsiguli előtt

Gondoltad volna, hogy már 45 év telt el az első Zsigulik óta? Repül az idő, de a forma a mai napig megdobbantja a szívünket. ...

F1: A tűzijátékot majmolta Ricciardo motorja

A negyedik versenyen harmadik motorját használta el Daniel Ricciardo, a Red Bull Renault-erőforrása az utolsó métereken füstölt ...

F1: A Merci-győzelem is elúszhatott volna a fékeken

Toto Wolff csapatfőnök szerint a Mercedes akár a győzelmet is elveszíthette volna az utolsó körökre kritikussá vált fékproblémák ...


F1: Vettel úgy érzi, cserben hagyta a Ferrarit

Sebastian Vettelnek nem sikerült túl jól a bahreini verseny, több hiba után csak ötödik lett. Vállalja a felelősséget.


F1: Räikkönennek a második hely édeskevés

Nico Rosberg csalódottan vette tudomásul, hogy Kimi Räikkönen a verseny végén elvette tőle a második helyet. A Bahreini Nagydíj ...


A nap képe is lehetne, de ez a nap videója

Mennyire kétségbeesettnek kell lenni ahhoz, hogy bicikliként lakatolja valaki egy korláthoz az autóját?


F1: Hamilton másodszor vagy Vettel harmadszor?

Hamarosan kezdődik a Forma-1-es Bahreini Nagydíj, adatokkal, videókkal és szavazással melegítünk.


Kínai kisautó a Peugeot Citroën-től

Kínai együttműködésben fejleszt új kisautót a Peugeot Citroën. Ugyanarra az alapra épül majd a Dongfemg és a PSA autója.


F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból ...


F1: Alonso alapos vizsgálatot akar

Fernando Alonso nagyon szeretné tudni, miért állt le a McLaren-Honda Jenson Button alatt az első és második szabadedzésen, majd ...


1
Svéd meló az Ikarusnál

Svéd meló az Ikarusnál

Az Ikarus a '70-es évektől kezdve megpróbálta nyugati alvázakra is felépíteni gyártmányait. Ekkor jöttek a svédek, a Scania és ...


Jöhet az új magyar városi busz

Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az Evopro Kft. Az elektromos hajtású prototípusokból trolibusz születik majd.


5
Mai bunkó parkolónk

Mai bunkó parkolónk

Nem tudom, mi a rosszabb, ha véletlenül sikerült így beállni - mit sem érzékelve az őt körülvevő világból - vagy ha tudatos döntéssel ...


F1: Így szívatta Hamilton Rosberget

Lewis Hamilton nagyon nyeregben érzi magát, a pályán kívül is borsot tör a csapattársa, Nico Rosberg orra alá.