Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Lista a megbízhatatlan autókról

A műszaki vizsgák szerint a legrosszabb autó a...

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.06.08. 08:00
A látogatottsági adatokból és a hozzászólások számából azt tapasztaltjuk, hogy olvasóinkat átlagon felül érdeklik a különféle minőségi-megbízhatósági kutatások. Nemrég az ADAC sárga angyalainak segélynyújtási számait közöltük, most két német vizsgaállomás-hálózat, a TÜV és a DEKRA 2010-es statisztikáit ismertetjük.

Miről beszélünk?
A DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein - Német Gépjármű Ellenőrzési Egyesület) statisztikája összesen 15 millió autótípus adatain alapul, amelyek két év alatt jártak náluk műszaki vizsgán. A szintén német TÜV (Technischer Überwachungs-Verein - Műszaki Ellenőrzési Egyesület) vizsgaállomásai a 2008. július és 2009. június között műszakira hozott 7 487 460 autó eredményeit továbbították feldolgozásra. A TÜV Report az AutoBild használtautó-magazinjaként jelenik meg, a DEKRA a fő konkurenssel, az auto motor und sport című autós lappal közös kiadványban adja közre a részletes eredményeket. A lényeg azonban online is elérhető: a teljes TÜV-jelentés illetve a DEKRA-riport dobogósai is letölthetők. A műszaki vizsgákon többek között a fék, a világítás, a kerékfelfüggesztés, a kormánymű, a kipufogó állapotát, az elektronikát és az elektromos rendszert illetve a karosszériát és a rozsdásodást ellenőrzik a szakemberek.

Gondban a luxus egyterűek

Lista a megbízhatatlan autókról
Sok a baj a drága és nagy egyterűekkel

A TÜV vizsgáin feltűnően rosszul teljesít több, újonnan igen drága családi autó. A nagy egyterűek közül sok korábbi Renault Espace érkezik kifogásolható állapotban műszakira, az ADAC hibastatisztikáiban is siralmasan szereplő Chrysler Voyager a TÜV-adatbázis szerint is problémás autó, sokszor csak javítások után kapja meg a műszakit.

Számos probléma akad a Ford Galaxy-SEAT Alhambra testvérpárral, ami a velük megegyező Volkswagen Sharannal kapcsolatban sem ígér jót. A sereghajtó pedig a velük egy kategóriába tartozó Kia Carnival, ami csúnya kisiklás a megbízhatónak ismert dél-koreai autómárkától.

Velük szemben a Porsche a 911, a Toyota a RAV4, a Mazda pedig a Mazda2 és a Mazda3 sikerének örülhet.

A német TÜV műszaki vizsgán legjobban teljesítő modellek

2-3 év
Átlag: 5,1
4-5 év
Átlag: 9,9
6-7 év
Átlag: 14,7
8-9 év
Átlag: 19,2
10-11 év
Átlag: 24,1
Porsche 911 / 1,9
VW Golf Plus / 3,4 Porsche 911 / 6,1
Toyota RAV4 / 6,6
RAV4 10,2
Mazda2 / 2,4
T. Corolla Verso / 3,6
T. RAV4 / 6,3
P. Boxster / 7,0
S. Forester 12,0
Ford Fusion / 2,6
BMW 1-es / 3,7
P. Boxster / 6,6
Porsche 911 / 7,6
T. Starlet 12,0
Mazda3 / 2,6
Mazda3 / 4,1
Honda Jazz / 7,2
S. Forester / 9,6
T. Corolla / 12,9
VW Golf Plus / 2,6
P. Boxster/R. Modus / 4,6
O. Meriva / 7,3
Mazda MX-5 / 10,4
Mercedes SLK / 13,0


A német TÜV műszaki vizsgán leggyengébben teljesítő modellek

2-3 év
4-5 év
6-7 év
8-9 év
10-11 év
Chrysler Voyager (10,1)
R. Espace (20,0)
PT Cruiser (24,4)
Ford Galaxy (26,6)
F. Seicento (31,7)
Hyundai Atos (10,3)
PT Cruiser (20,9)
FIAT Stilo (24,8)
F. Bravo-Brava (26,6)
Alfa 156 (32,0)
Peugeot 407 (12,1) Peugeot 106 (21,9)
SEAT Alhambra (25,3)
S. Alhambra (28,5)
Chr. Voyager (33,2)
Chrysler PT Cruiser (13,8)
Renault Laguna (21,9)
Renault Laguna (26,0)
Ford Ka (28,7)
R. Twingo (33,2)
Kia Carnival (29,3)
Kia Carnival (28,2) Kia Carnival (37,5)
Chr. Voyager (32,5)
Ford Ka (35,0)

*A típus neve mögött azon autók százalékos aránya áll, amelyek műszaki vizsgáztatásakor a TÜV szakemberei súlyos hibát találtak. Forrás: TÜV Report 2010

Még kísért az első Ka és a Seicento

Lista a megbízhatatlan autókról
Sokszor kell újráznia a PT Cruisernek

A szintén német és szintén műszaki vizsgaállomásokat működtető DEKRA nem közöl listát a sereghajtókról, náluk a keresőben kutakodva lelünk az átlagnál gyengébben vizsgázó autókra, amilyen a MINI és főleg két, a gyártásból rég kifutott városi autó: a FIAT Seicento és a Ford Ka.

A rosszabb eredményeknek persze az autó gyorsabb elhasználódásán kívül oka lehet a tulajdonos hanyagsága is, de feltételezhetjük, hogy nagy átlagban például a Bremac- és a Büssing-tulajok között egyforma arányban fordulnak elő gondos és a karbantartást kihagyó egyedek.

Nem a kor, a futásteljesítmény dönt

Lista a megbízhatatlan autókról
Jó a Mazda2 és a Mazda3 is

A DEKRA vizsgáztatóinak tapasztalatai azért is értékesek, mert a jelentés nem kor, hanem a megbízhatóságról talán többet mondó futásteljesítmény alapján osztályozza az autókat. A kilométerosztályokon kívül a csoportba sorolás alapja az autók mérete, tehát például a Citroën C3 a Mazda2-val van egy kalapban.

Náluk kategóriák feletti, abszolút győztesek is vannak. Egyik a 2006-tól gyártott, 50 ezernél kevesebbet futott Opel Corsa D, amelyen az összes vizsgált autó közül a legcsekélyebb arányban találtak fogást a vizsgáztatók. Érdekességképp: nem ennyire kiváló a Grande Punto, amelynek közeli rokona a Corsa, de a FIAT is kitűnik a könnyen teljesített vizsgákkal.

Mit tud az én autóm? - Vizsgaeredmények a linkeken
A különféle autók által a DEKRA vizsgaállomásokon elért eredmény pár kattintással lekérdezhető itt vagy a TÜV tapasztalatai kikereshetőek innen.

Jók a japánok, de a németek vezetnek

Lista a megbízhatatlan autókról
Büszke lehet az Opel a D Corsára

A DEKRA másik abszolút győztese a több futás- és méretkategóriát átfogó értékelés legjobbja. Ez a modell a 2004 utáni Audi A6. Átlagosan még a BMW X3-nál és a 3-as BMW-nél is kevesebb baj volt vele. Az abszolút elsőségeken kívül a német autók a 21 elsőségből 13-at szereztek meg. (A 21-es szám a hét kategóriából és a három kilométerosztályból adódik.)

A kompakt autók között elmarad az átlagtól az Alfa 147 és főleg a Chrysler PT Cruiser, amely a TÜV-nél vizsgáztató kollégák szerint is sokkal gyengébb az elvárhatónál.

Lista a megbízhatatlan autókról
Jól veszik a német műszakit a Golf-alapú autók

Ugyanebben a méretosztályban a Dacia Logan mindkét szervezetnél rosszabb valamivel a vizsgált autók átlagánál, míg a 2004 utáni Ford Focus szép eredményt ért el. Nagy javulást mutat az Opel Astra a G-ről H-ra történt modellváltással.

Nem a márka, az autó számít

A DEKRA összesítette egyes márkák összesített eredményét is. Tehát nem névsorban: a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, a Volkswagen, a Mazda a Volvo és a Toyota autói vették legkönnyebben a műszaki vizsgát.

Lista a megbízhatatlan autókról
A TÜV vizsgákon leszerepelt a korábbi Carnival

Mi azonban nem hiszünk abban, hogy az egyik márka jó, a másik meg nem, ezért azt tanácsoljuk olvasóinknak, hogy mindig az őket érdeklő modellek eredményeire koncentráljanak: nem az a lényeg, hogy milyen a Suzuki, benne a Grand Vitara, az Alto és az SX4, ha épp egy Swiftet szeretnék.

Fontos továbbá, hogy egy autó minőségét és megbízhatóságát sem szabad egyetlen felmérés alapján megítélni, érdemes ügyfél-elégedettségi és más statisztikák eredményét is figyelembe venni.

Akit érdekel, az alábbi linkeken többféle minőséggel és megbízhatósággal kapcsolatos felmérés eredményét megtalálja, köztük ADAC segélynyújtási arányokat, különböző országok J. D. Power ügyfél-elégedettségi rangsorait és műszaki vizsgaállomások statisztikáit.

Vizsgáztatási, segélynyújtási és ügyfél-elégedettségi felmérések

Segélynyújtási statisztikák


ADAC 2006,
ADAC 2008,
ADAC 2009,

A tulajdonos elégedettségét mérő jelentések

J.D. Power Nagy-Britannia (ügyfél-elégedettség)
J.D. Power Franciaország (ügyfél-elégedettség)
J.D. Power Németország (ügyfél-elégedettség)

Műszaki vizsgák tapasztalatai

DEKRA (15 millió német műszaki eredménye, futott km alapján)
TÜV (2-11 éves autók)
TÜV 2000 (Korosabb használt autókhoz)


Statisztikai okok miatt az alábbi listákban csak olyan típusok szerepelnek, amelyekből legalább ezer kapott friss műszakit a vizsgált időszakban. A táblázatok forrása: DEKRA Report 2010

Kiskategória

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
1. Opel Corsa D
Toyota Yaris
Honda Jazz
2. smart fortwo II
Renault Clio III
Audi A2
3. Toyota Yaris
Mazda2
Ford Fiesta

Alsó középkategória

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
1. Toyota Prius
Mercedes B-osztály
Skoda Octavia B
2. SEAT Leon
VW Golf V
VW Golf V
3. Mazda3
Skoda Octavia B
Ford Focus

Középkategória

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
1. Audi A4
BMW 3-as
Volvo S40-V50
2. Mercedes C-osztály
Volvo S40-V50
BMW 3-as
3. BMW 3-as
VW Passat B6
VW PAssat B6

Felső középkategória és luxusautók

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
1. Audi A6 2004-
Audi A6 2004-
Audi A8 2002-
2. Mercedes S-osztály 2005- (W221)
Audi A8 2002-
Audi A6 2004-
3. BMW 5-ös 2003- (E60-E61)
Mercedes S W221
BMW 5 E60-E61

Egyterűek

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
1. Nissan Note
Mazda5
Opel Zafira B
2. Skoda Roomster
SEAT Altea/Toledo
VW Touran
3. Ford S-Max/Galaxy II
Ford S-Max/Galaxy II Ford C-Max

Terepjárók

Futáskategória: 0-50 000 km50-100 000 km
100-150 000 km
BMW X3/RAV4/Cayenne
Cayenne/X3/RAV4 X3/Touareg/X5

Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment5 hozzászólás

megint - 2010.06.11   15:44

Azért ha több minősítésben is hátul áll egy adott típus akkor az nem lehet jó, az, hogy ismerősé márpedig bírta csak egy dolog

Yamakawa - 2010.06.08   22:03

A cikk befejezése teljesen korrekt. Ugyanis "az a statisztika az igaz amit magam hamisítok." És egyetlen negatív vagy pozitív példa sem elegendő arra, hogy erről vagy arról . A baráti körünkben teljesen mások a tapasztalatok a francia kocsikról, mint azt egyébként sokan hiszik.

d.nagy - 2010.06.08   17:13

ennyi komment jött csak?

Notalab - 2010.06.08   08:58

Bocsánat, Pud helyett természetesen Pug407.

Notalab - 2010.06.08   08:57

Nem értem. Hogy lehet a 2-3 éves autók között a Stilo, a Pud 407!, az Almera/Tinó? Már régen nem gyártják őket. Illetve nem is lehet a Típusokon belül megkülönböztetni az egyes modelleket. Melyik Astra/Fiesta/Octavia/C5/Avensis...stb? Így sokat nem ér az egész.

Szólj hozzá Te is!

Kiégett egy Opel az M7-esen

1

Az autó a 208-as kilométernél, a Budapest felé vezető oldalon megcsúszott, majd a szalagkorlátnak ütközött és kigyulladt.

F1: Aláírták a szerződést, visszatér Mexikó

Helyi sajtóértesülések szerint a szervezők aláírták a szerződést Bernie Ecclestone-nal, így 2015-ben visszatér a Forma-1-be a ...

A nap képe - árokba borult a mentőautó

Árokba sodródott egy mentőautó a 36-os úton, Tiszavasvári-Józsefházánál kedden.

Jöhet a hétüléses terep-©koda

Utoljára tavaly decemberben hallottunk a ©koda tervezett, középkategóriás szabadidőjárműve felől. Most úgy tűnik, a tervek valóra ...

Vezettük a legfurcsább 911-est

Nem kabrió, bár a kabrióra épül a 911 legújabb változata, a Targa. 400 lóerős motorral vezettük az üvegről vászontetőre váltó ...

Olyan ©kodára bukkantunk, amire nem számítottunk

4

Ízlések és pofonok ugye, de vajon megtaláltuk a legfeltűnőbb hazai ©kodát?

Amikor nem a baleset a videó tetőpontja

Önkívületi állapotban kászálódik ki a fiatal férfi az autóból, túl sok volt a "jóból".

Razziáznak a teherautósok között

2

Az Európai Unió számos tagállamához hasonlóan keddtől csütörtökig a nehéz tehergépjárműveket és autóbuszokat ellenőrzi fokozottan ...

F1: Jó ritmus nélkül véged Mogyoródon

Nico Hülkenberg zsinórban tíz pontszerzés után érkezik a Force Indiával a Magyar Nagydíjra, a német pilóta szerint van esély ...

Autonóm autók? Terroristaveszély!

Még nem kaphatók, de az FBI már retteg az önjáró autókról, amelyek szerintük a merénylők kedvencei lesznek majd, és ez még nem ...

A nap képe - frontális karambol a 76-oson

Egy házaspár súlyos, egy férfi pedig könnyebb sérülést szenvedett abban a balesetben, amely kedden történt a 76-os főúton, Bagod ...


Ez a kemény, nem a kád széle

Azt hiszed, ha kimész hétvégénként a homokbányába csapatni, kemény vagy? Közel sem!


F1: Nem könnyű jól menni a Hungaroringen

A Sauber mindkét pilótája szerint különleges a Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya. A csapat nehezen tudja megjósolni ...


Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia. ...


F1: A Ferrarinak nagyon kell Räikkönen

A Ferrari csapatfőnöke szerint a jelenleg siralmas szériát produkáló Kimi Räikkönen megtartása nagyon is fontos az alakulat számára. ...


Budapestre jön a legnagyobb Smart-találkozó

Jövőre Budapesten rendezik a világ legnagyobb smart-találkozóját, a smart timest.


Fiatalosabb lesz a Kia nagy terepjárója

Jövőre megújul a Kia Sorento. Ahogy sejthető volt, a Sportage fizimiskáját ölti magára.


F1: Hamiltonnak terápia kell a Magyar Nagydíjra

A hockenheimi időmérős baleset után Lewis Hamilton kezelésre szorul. Az év végén, a duplapontos szezonzáró után ennél több is ...


1
Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

A magyar autósok több mint fele elméletileg megállna segíteni kereket cserélni egy ismeretlen nőnek, a gyakorlatban azonban legfeljebb ...


1
5 jármű, amit csak az oroszok találhattak ki

5 jármű, amit csak az oroszok találhattak ki

Nehézsúlyú orosz vasak, amiktől még a Transformerek is visítva menekülnének. El tudnál bánni velük?


Nullszériás elektromos buszok Kölnnek

Németország a jelek szerint nagy jövőt lát a tisztán elektromos üzemű járművekben. Köln nullszériás elektromos buszok beszerzéséről ...


F1: Massa nem tojt be Bottastól

Sorozatban három dobogós helyezése után egyre többen bélyegzik a jövő egyik szupersztárjának Valtteri Bottast, de veterán Felipe ...