Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

F1: Türelmes lesz Vettel és Räikkönen

A Ferrari új párosa, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen nem vár azonnali sikereket a ma bemutatott 2015-ös autótól. Az építkezést ...

F1: Ecclestone lemondott a Német Nagydíjról?

Bernie Ecclestone szerint kevesebb mint ötven százalék az esély arra, hogy Németország Forma-1-es futamot rendez az idén.

Gyártásra kész az Opel Corsa OPC

Márciusi világpremierje előtt az Opel videóelőzetesben árult el sok mindent városi méregzsákjáról. Már csak a konkrétumok hiányoznak. ...

Korlátozások a havazás miatt

Ismét gondot okoz a havazás, az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán leterelik a kamionokat. Szlovákiába be sem mehetnek.

F1: Lekési a tesztet a Red Bull?

Olasz sajtóértesülés szerint a Red Bull autója elhasalt a törésteszten, a csapat lemaradhat a jerezi teszt kezdetéről. A Lotus ...


1
Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

A luxusautókra szakosodott osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes ...


F1: Csinos lett Vettel első Ferrarija

Pénteken délben a Ferrari megmutatta 2015-ös Forma-1-es modelljét, az SF15-T-t. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen csinos autót ...


A világ első elektromos turistabusza

A kínai BYD bemutatta világ első elektromos turistabuszát, mely tud annyit, mint egy dízeles busz.


F1: Alonso miatt került lejtőre a Ferrari?

A Ferrari egyik korábbi mérnöke szerint Fernando Alonsónak is szerepe van abban, hogy az elmúlt években rosszul szerepelt a csapat. ...