Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

A nap képe - Az F1-es kormány fejlődése

Ez a Mercedes-csapat által közölt kép tökéletesen illusztrálja azt, hova fejlődött a Forma-1 az 1950-es évek óta.

F1: Életveszélyes pörgések hihetetlen véggel

Sebastian Vettel 360 fokos megpördülése szerencsésen ért véget a hétvégén, de nem ő az egyetlen aki így megúszta a hihetetlen ...

Autóval jár nyaralni a magyar

3

A legtöbben, ha belföldi pihenésről van szó, akkor autóval indulnak útnak. A közösségi közlekedést kevesen választják.

Az autó, ami után 2 milliárdot adóznánk

A világ legdrágább autója a 250 GTO, minden autógyűjtő álma, ami nélkül nem lehet teljes a kollekció.

33. születésnapját ünnepli Fernando Alonso

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.

Turistaosztályról a businessre

3

A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán ...

F1: A Red Bull túllőtt a célon

A Red Bull főnöke szerint a csapat az idény első felében erőn felül teljesített, túlszárnyalták az elképzeléseiket.

Ritka BMW-t fogtak a rendőrök

A francia hatóságok által körözött bajor kabrió a kiszombori határőrök hálóján akadt fent.

7 milliárdba került a magyaroknak a Forma-1

Több mint 7 milliárd forinttal támogatta az állam idén a Forma-1 Magyar Nagydíjat. Néhány éven belül tízmilliárdnál is többe ...

11 autós poén, amitől garantált a könnyezés!

A filmipar kitermelt jó pár olyan alkotást, amiben a legjobb poénok bizony autókhoz köthetők. Összeszedtünk a legjavát.

4
Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Alkalmanként közel négyezer forintnak megfelelő összeget kell fizetnie annak az autósnak, aki 2020 után dízeles autójával London ...


F1: Ecclestone visszavonulót fújt

A Forma-1 ura már visszavonatná a 2015-re bevezetett biztonsági autós újrarajtolásos szabályt.


Tölts már le egy négyzónás klímát, köszi!

Napjaink autói egyre inkább kerekeken gördülő számítógépek. Akkor viszont kezeljük is őket úgy, gondolta a Siemens, és belefogott ...


A nap képe - Korlátnak csapódott autó az M7-esen

Mentőhelikopter vitte kórházba a törökbálinti baleset egyik sérültjét azt követően, hogy autójuk a korlátnak csapódott.


F1: Újabb Ferrari-főnököt rúgtak ki?

Brit sajtóértesülés szerint a Ferrari lapátra tette technikai főnökét, Pat Fry-t is.


Ausztráliában nyomul a Tatra

A cseh gyártó mindent megtesz azért, hogy a tengerentúlon is újra népszerű legyen.


F1: Hamilton megizmosodik

Lewis Hamilton úgy véli, hogy a rajta nem múlik a bajnoki siker, a nyári szünet után még erősebben tér majd vissza, csak az autó ...


Az őt elgázoló autóval utazott 90 km-t egy koala

Közel kilencven kilométert tett meg egy autó aljába kapaszkodva egy koala. Előtte ez a jármű ütötte el az erszényest.


3
Ketten is túlélték a lehetetlent

Ketten is túlélték a lehetetlent

Pusztító útra indult a kamion rakománya, de az őrangyalok résen voltak, senkinek nem esett baja, bár még most sem hiszem el.


2
Majdnem lekaszálta a bringás fejét a teherautó

Majdnem lekaszálta a bringás fejét a teherautó

Most komolyan! Mit gondolt a teherautós, hogy ez így jó lesz? Enyhén szólva túlnyúlik a rakomány a platón.


F1: A Ferrari nem szállhat el

A Ferrari a Magyar Nagydíjon idei legjobb eredményét érte el, de a csapatnál nem ugranak ki a bőrükből. Messze vannak a kitűzött ...


Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja

Kétféle tengelytávval, három eltérő hosszal, háromféle kivitelben, első- és hátsókerék-hajtással lépett színre a Mercedes kis-haszonjárműve. ...