Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Használt autók, SUV-ok, inkább hobbira, mint terepre. Szerepük egyre nagyobb, értéktartásuk jó, létjogosultságuk mára megkérdőjelezhetetlen.
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

F1: A Lotus lenyúlta Hamilton haverját

A Lotus F1 stratégiai megállapodást között Pharrell Williamsszel, aki korábban rendszeresen mutatkozott Lewis Hamilton társaságában. ...

Így készül egy profi 3D-s ceruzarajz

Nincs nap, hogy ne botlanánk bele zseniális térhatású rajzokba, de ez most mindent visz.

2
Prémium terepjáró épülhet Magyarországon?

Prémium terepjáró épülhet Magyarországon?

A Financial Times szerint a következő generációs Land Rover Defender valahol Kelet-Európában, potenciálisan Magyarországon készülhet. ...

F1: Ecclestone szemtől szembe alázta Rosberget

A Forma-1 ura Nico Rosberg szemébe mondta, hogy az üzlet szempontjából ő semmit sem ér, Lewis Hamilton a sportág "hasznos" sztárja. ...

A BMW mágnesként vonzza a csinos hölgyeket?

A kérdésre nem kapunk egyértelmű választ a képeket mustrálva, de talán nem is ez a cél.


2
Megmentőből így lesz a nap vesztese

Megmentőből így lesz a nap vesztese

A felkészült terepjárós nyújtott segítséget a szorult helyzetbe került autósnak. Majd ő felhúzza a meredek emelkedőn, de végül ...


Hülyét csinált a rendőrökből egy furcsa férfi

Egyet üldöztek, de végül két embert tartóztattak le a kaliforniai rendőrök, amikor véget ért az év legfurcsább autós üldözése.


Elektromos, önjáró szupersportkocsi az Auditól

Két külön fejlesztési irány találkozása: az Audi autonóm technológiákkal szerelte fel a villanymotoros R8 e-tront.


Kamion ütközött busszal, tíz halott

Egy csomagküldeményeket szállító kamion frontálisan ütközött egy busszal. Nem derült ki, mi okozta a balesetet.


Juan Pablo Montoya újra a csúcson

A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.


2
Szép magyar diáksiker Hollandiában

Szép magyar diáksiker Hollandiában

Harmadik lett a győri Széchenyi István Egyetem csapata a rotterdami Shell Eco Marathonon.


Vettel: De hol voltak a lányok?!

A Monacói Nagydíjon a 2. helyen beérő Sebastian Vettel nagyon nem értette, miért cserélték le a csinos lányokat grid boyokra.


F1: Sportszerűen hozta legjobbját a Red Bull

A Red Bull idei legjobb idei eredményét érte el a Monacói Nagydíjon, és még a csapatutasítás is simán működött.


F1: A többiek versenyeznek, Alonso csak nyilatkozik

A McLaren a Monacói Nagydíjon megszerezte idei első pontjait, de a csapatnál nem voltak túl boldogok, Fernando Alonso megint ...


F1: Verstappen nem is akart előzni

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ...


F1: Räikkönen kiakadt Ricciardo manőverén

Kimi Räikkönen nem érti, hogyan úszhatta meg Daniel Ricciardo büntetés nélkül a verseny utolsó köreiben végrehajtott manőverét.