Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

Mára is jutott egy ámokfutó őrült

Szerencsére nem tett kárt senkiben, de a közveszélyes sofőr látványa így is bosszantó.

F1: Rosberg még nem kapta el a fonalat

Lewis Hamilton elégedetten nyilatkozott az Abu-Dzabi Nagydíj első napja után, de Nico Rosberg sem volt elkenődve, úgy érzi, javulhat ...

Rendőrök üldözték, ledöntött egy épületet

Egyetlen autó elég volt hozzá, hogy a tömbház összeroskadjon, az mondjuk igaz, hogy szinte fékezés nélkül szállt be az épületbe

F1: Hamilton vitte a pénteket, Alonso kimaradt

Az Abu-Dzabi Nagydíj második szabadedzésén is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, igaz, Nico Rosberg csak századokkal maradt el ...

F1: Agyonbüntetik Grosjeant

Romain Grosjean autójába beszerelik a hatodik belső égésű motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t (hőenergiájú motorgenerátor) az Abu-Dzabi ...

Megnyitott a budapesti autókiállítás

1

Megnyitott a Mobilitás 2014, a hazai kereskedők által létrehozott autókiállítás. A legfontosabb újdonságokat, a Mondeót, a Passatot, ...

Nekimehet az Európai Unió a Forma-1-nek

Az utóbbi hetek állandó témája a Forma-1 válsága, amely a Caterham és a Marussia bedőlésével csúcsosodott ki igazán.

Mit rejt egy MINI csomagtartója?

A kisautó vadonatúj koncepciója még nagyobb rugalmasságot biztosít a városban élők mobilitásában. És még környezetbarát is.

F1: Hamiltoné az első vér Abu-Dzabiban

A Forma-1-es szezonzáró első szabadedzésén a Mercedes pilótái brutális fölénnyel zártak az élen, az éllovas Hamilton volt a gyorsabb. ...

F1: Massának mindegy, ki lesz a bajnok

Előfordulhat, hogy a Williams valamelyik pilótája dönti el a világbajnoki cím sorsát, de Felipe Massa azt mondja, ő csak önmagáért ...

2
Nincs ellene észérv

Nincs ellene észérv

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...


2
Amíg nem tudsz így parkolni, inkább halgass!

Amíg nem tudsz így parkolni, inkább halgass!

Autójánál mindössze nyolc centivel nagyobb helyre állt be egy kínai férfi, és ezzel beparkolta magát a Guinness világrekordok ...


Másfél tonnás Transformert épített a fiának

A Transformers Optimus Prime-jának majdnem életnagyságú, másfél tonnás mását építette meg fia 18. születésnapjára egy kínai férfi. ...


F1: Rosberg tiszta küzdelmet vár Hamiltontól

Lewis Hamilton és Nico Rosberg bízik benne, hogy vasárnap tiszta körülmények között döntik el a bajnoki cím sorsát, igaz, a német ...


1
Szivárványszínben múlik ki a csúf pókautó

Szivárványszínben múlik ki a csúf pókautó

Egy japán anime-sorozat előtt tiszteleg a Mitsuoka rusnya sportautójának limitált szériája, az Orochi Evangelion Edition. Amikor ...


Sokkal több állami pénzt kap az Audi, mint mondták

Elismerte a nemzetgazdasági tárca, hogy a korábban közölt 11,2 milliárd helyett valójában 40 milliárd forinttal támogatja az ...


Ez Fábry Sándor legnagyobb igazsága

Ezt a poént minden ladás értékelni fogja. Feltéve, ha szeretne a német prémium márkákkal egy klubba tartozni.


F1: Button beinthet a McLarennek?

A McLaren a szezonzáró előtt is csak a levegőben lógatja a versenyzőit, Jenson Button egyre komolyabban gondolkodik az F1-en ...


1
Csodálatos raliautó a Fordtól

Csodálatos raliautó a Fordtól

Egy kaliforniai formatervező szerint hiába van ott technikailag, látványban nem elég erős a Fiesta WRC, ezért vadonatúj raliautót ...


1
Nem ússzák meg az autópályán trükközők

Nem ússzák meg az autópályán trükközők

Elvesztették a napon belüli utólagos autópályadíj-fizetés lehetőségét az autósok és motorosok. Új rendszer van.


Räikkönen: Jól szórakozunk majd Vettellel

Csütörtökön a Ferrari végre bejelentette, hogy 2015-től Fernando Alonso helyett Sebastian Vettel versenyez Kimi Räikkönen mellett. ...


Kakihajtású busz üzemel Angliában

Emberi melléktermékből és növényei hulladékból fejlesztett bio-metán hajtja azt a buszt, amely havonta tízezer embert fog szállítani ...