Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

F1: Lazítanak a motorkorlátozáson

A Forma-1-es csapatok megegyeztek, hogy visszatérnek a 2014-es gyakorlathoz, négy helyett öt erőforrást használhatnak majd autónként. ...

F1: Vettel magát okolja a megpördülés miatt

Sebastian Vettel elismerte, hogy kizárólag a saját hibája miatt nem tudott gyors kört futni a közepes keverékkel a Maláj Nagydíj ...

Szovjet busz extra holttérrel

Elnézve ezt az ősrégi ZiS buszt, nem hagy nyugodni a gondolat, régen vajon hogyan láttak ebből ki a sofőrök?

F1: Hamilton elájult a Ferrariktól

Lewis Hamilton szerint a Ferrari remek teljesítményt nyújtott a Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésein. A saját elvesztegetett ...

1
300-al zúztak autópályán a motorosok

300-al zúztak autópályán a motorosok

Ezernyi felvétel van, amelyen motorosok átmennek vesedonorba, de ez mindenen túltesz. Poros leállósáv, majdnem a füvet csípve, ...


1
Így zúzták le az új Audit a rendőrök Debrecenben

Így zúzták le az új Audit a rendőrök Debrecenben

A rendőrautó jobbra, a 4-es számú főútra akart kikanyarodni, amikor összeütközött a Nyíregyháza irányába tartó járműszerelvénnyel. ...


Eközben Pakson megoldották a problémát

Múlt héten még hülyének nézték az autósokat Paks városában, de mára megoldódott a probléma, duplán.


A Renault kiszállhat a Forma-1-ből

A nagy adok-kapok elmaradt a szepangi csapatfőnöki sajtótájékoztatón, de a Renault és a Red Bull részéről is érdekes dolgok hangzottak ...


2
Sokkoló videó vezetés közben telefonozó tinikről

Sokkoló videó vezetés közben telefonozó tinikről

Itt egy újabb nyomós érv a robotautók mellett. A fiataloknak sokkal fontosabb vezetés közben a telefont nyomogatni, mint az útra ...


Jön a Mercedes pick-up!

Már két éven belül piacra kerül az európai piac első prémium pick-upja. Készül belőle fényűző és strapabíró verzió is.


10 kép a tökéletes autóról

"Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam."


F1: Hamiltoné az első nap Malajziában

Lewis Hamilton a Maláj Nagydíj második edzésén a műszaki problémák ellenére is a leggyorsabb volt, Kimi Räikkönen ugyanolyan ...


Picit dögösebb, picit erősebb

Visszafogott optikai és teljesítmény-pakkot állított össze a Mercedes C-osztályhoz a német tuningműhely.


Fegyvert kapnak az ellenőrök a bliccelők ellen

A temesvári helyi közösségi közlekedési vállalat (RATT) a villamosokon, autóbuszokon dolgozó jegyellenőrök felfegyverzésére készül. ...


Új, szupertakarékos autókkal készül a Toyota

15 százalékkal nagyobb teljesítmény, 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás: ezt ígéri a Toyota új, globális padlólemeze. ...


F1: Hamilton feleslegesen festetett sisakot

Lewis Hamilton különleges sisakot készíttetett a Maláj Nagydíjra, de az idén bevezetett új szabály miatt nem viselheti a hétvégén. ...