Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Használt autók, SUV-ok, inkább hobbira, mint terepre. Szerepük egyre nagyobb, értéktartásuk jó, létjogosultságuk mára megkérdőjelezhetetlen.
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

Elhiszed? Ez egy BMW és magyar

Felismerhetetlenségig átalakította a BMW e36-os kupét egy magyar csapat. Az eredmény lehengerlő.

Alonso: A Ferrari sem örülhet!

A McLaren-Hondával csak a 17. idővel záró Fernando Alonso igyekszik a Ferrari Mercedeshez mért lemaradásával vigasztalni magát ...

F1: A Williams lemondott a dobogóról

A Williams pilótái szerint az ötödik és hatodik hely volt a maximum a csapat számára az Olasz Nagydíj időmérő edzésén.

F1: Rosbergnek nagy büntetés a régi motor

Nico Rosberg szerint a korábbi motor az oka, hogy csak negyedik lett az Olasz Nagydíj időmérő edzésén. A parc fermé szabályok ...

1
10 döbbenetes tény az autózás világából

10 döbbenetes tény az autózás világából

Akad olyan ország, ahol az autósok ingyen kapták a benzint, és nem ez a leghihetetlenebb érdekesség a listában.


Kiss Norbert futamgyőzelemmel kezdett a Hungaroringen

A címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája nyerte a kamion Európa-bajnokság Hungaroringen zajló versenyhétvégéjének ...


Kémfotók a megújult magyar Merciről

Várhatóan még ősszel bemutatkozhat a megújult Mercedes CLA kombi. A frissebb külső mellé erősebb motorok és új technológiák társulnak. ...


F1: Vettel beszólt Hamiltonnak

Az Olasz Nagydíj időmérője utáni sajtótájékoztatón Sebastian Vettel kedvesen Lewis Hamilton tudtára adta, hogy nem szeretné a ...


Brutálisat bukott a magyar királyi sarj

A Formula Renault silverstone-i futamán az osztrák-magyar uralkodók utódja, Habsburg Ferdinánd elképesztő balesetet szenvedett.


F1: Hamilton nyakán a Ferrarik a hazai pályán

Az Olasz Nagydíj kvalifikációján Lewis Hamilton magabiztosan hozta a pole-t, a régi motorral induló Rosberget viszont mindkét ...


Émelyítően ronda autók gyűjteménye

Ezt a képsorozatot a végtelenségig lehetne bővíteni. Mindig akadnak újabb és újabb gyöngyszemek.


F1: Nedves pályán is Hamiltoné az elsőség

Bár a nedves körülmények miatt nem sok derült ki a Forma-1-es Olasz Nagydíj utolsó edzéséből, Lewis Hamilton dominanciája folytatódott, ...


Óriási dugó az M1-es autópályán

10 kilométeres a forgalmi torlódás az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pontnál. Szlovákia felé érdemes kerülni.


Star Wars-rajongó, itt a játékautód!

A Star Wars-sorozatban viszonylag kevés kerekes szerkezet szerepelt, de ez nem akadály a Hot Wheelsnek. Elkészítették saját autóikat ...


F1: A McLaren megoldja a pilótakérdést?

A McLaren versenyfőnöke azt állítja, "szándékukban áll" Jenson Buttont versenyeztetni 2016-ban, ugyanakkor a két ifjoncuknak ...


F1: Dupla büntetés a Red Bull-osoknak

Ahogy Belgiumban a McLaren-Honda, Monzában a Red Bull és a Toro Rosso használja ki a szabályváltozást, kétszer is motort cserélnek ...