Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Hobbiterepjárók három millióig

Feltűnésmentes szabadidőautók a családnak

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.05. 16:30
Lehet hogy páran felesleges, pökhendi luxusnak tartják a folyamatosan teret nyerő szabadidőautókat, a siker mégis a SUV-ok létjogosultságát igazolja. A kategória egyre sűrűbb, és az elmúlt években a használtpiacot is ellepték a magasra épített terepjárószerű járművek.

Régi játékos

A cikk apropóját a friss, negyedik generációs Honda CR-V bemutatója adta. A japánok már akkor hobbiterepjárót építettek, amikor nem volt divat, az első CR-V 1995-ben mutatkozott be. Persze ekkor még erőteljesen jelen voltak a terepjárós stílusjegyek, aki az offroad dizájnra gerjed, annak a kiforrottabb második generáció javallott.

Picit csiszolt kockakülső, oldalra nyíló csomagtérajtó, kívül elhelyezett pótkerék, strapabíró tehcnika, ezt kínálják a korosabb CR-V-k. Mivel a harmadik évezred első éveiben járunk, a beltér japán autókra jellemzően agyhalál, egy merő tömb műanyag előtt ülünk. Kárpótol a megfelelő térkínálat, egy átlagos családnak mindenre jut hely.

Hobbiterepjárók három millióig
Már a levetkőzte a terepjárós jegyeket a CR-V, de a második generáció még oldalra nyíló ajtóval és külső pótkerékkel készült

A megbízhatósággal a Dekra hibaindex alapján nincs probléma, a 100.000 kilométernél többet futott tesztalanyok majdnem 70 százaléka kifogástalanul teljesített a vizsgán, az osztályátlagnál jobb eredményeket tud felmutatni a CR-V. Az apróbb meghibásodások nem maradnak el, gyakoriak az elektromos problémák és igen gyorsan elhasználódik a fékrendszer. A CR-V második generációja már inkább hobbi, mint terepjáró, ezért az összkerékhajtású kivitelek sem igazi bozótjárók. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtanak, és csak megcsúszáskor kerül hátra az erő, de akkor sem több mint 30 százalék. 2005-ig csak kétliteres, 150 lóerős benzines motorral került piacra a típus, ezután tűnt fel az alacsony fogyasztással, komoly nyomatékkal kecsegtető 2.2 literes, 140 lóerős turbódízel.

Jelenleg második generációs CR-V modellek 1.3 milliótól tűnnek fel a piacon, koruk miatt csak benzines motorral, a fiatalabb dízelekért körülbelül 3 milliót kérnek el.

Problémás angol úr

Kompakt SUV, oké, de ne legyen már csak műanyag Kalasnyikov, ha úgy hozza bizonyítson terepen. Mire gondol ilyenkor az autós sztereotípiákon edzett agy? Land Rover, hát persze! A márkanév kötelez, az offroad ikonja nem adhat ki használhatatlan divatcikket. Ezért az 1997-ben bemutatott Freelander sem ilyed meg egy meredek lejtőtől, latyakos dűlőúttól.  Állandó összkerékhajtása jól teljesít, csak az alacsony hasmagassággal kell vigyázni. Elfogadható térkínálat, világos bőrrel angol hangulat az utastérben, plusz egész pofás külső. Viszont diplomatikusan szólva is igényli a törődést. Őszintén Freelandert választani, nagy körültekintés és komoly félretett összeggel szabad csak.
A legelterjedtebb 1.8 literes benzinmotor betegesebb alkat mint Nemecsek Ernő, akad probléma a hengerfej tömítéssel, de a repedés sem ismeretlen a Freelander tulajdonosok között. Erre jön pluszba a kiemelkedő 11 liter körüli átlagfogyasztás. Ha még csak ez lenne, de sajna veszettül hízott a hibalista. Elektromos problémák, mozdíthatatlan tetőablak, beázó indexbúrák, hamar rozsdásodó kipufogó, és a felsorolás korántsem teljes. Belül a bőrkárpittal, zörgő műanyagokkal kezdhetünk véget nem érő szélmalom harcba. Józanul gondolkodókat óvnánk a típustól, esetleg a fiatalabb dízelek jelenthetnek kevesebb rizikót, a kétliteres motor beéri 8,5 literrel, de itt a turbó jelenthet problémát.

Jutányos árról 7-800 ezer forintról indulnak a legidősebb Freelanderek, de ezek helyett inkább a rulettasztalhoz vigyük a pénzt, többet nyerhetünk. A fiatalabb, kevésbé rizikós dízelek kétmilliótól elérhetőek.

Eminens japán

A piaci kutakodásból ezúttal kihagyjuk a presztízsre játszó német típusokat, harmadikként újra egy japán kerül terítékre. A szegmens egyik legkedvelett autója a Toyota RAV4 második generációja, ami hozza a márkával szemben támasztott kötelező követelményeket. Megbízhatóság szempontjából szöges ellentéte a Freelandernek, a Dekra hibaindex alapján a RAV4 a legkevesebb hibát produkáló terepjáró. Egyedül a lengéscsillapítókkal lehet probléma, ezt vásárlás előtt nem árt fokozott figyelemmel ellenőrizni. Dízel modellek esetén nem árt még odafigyelni az alul méretezett kuplungszerkezetre, főleg ha vontatásra volt használva az adott autó.
Ha ezeket kipipáltuk, nyugodtan adhatjuk át hőn szeretett Deák Ferenc portrégyűjteményünket egy Toyota RAV4-ért cserébe. Apró hátrány lehet még a szűk hátsó sor, és a japánosan egyszerű belső kivitelezés. Motorok terén az ízlés dönt, a 116 lóerős dízel mellett két benzines alkotja a palettát.

A 2000-2006 között gyártott második generációból bőven vállogathatunk a használt autók között, az árak 1.5-3.5 millió között alakulnak, kortól, felszereltségtől függően.

További hobbiterepjárókért, árral, képekkel, valódi eladókkal nézzen szét a Vezess.hu használtautó keresőjében!

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment1 hozzászólás

báthory - 2012.09.05   20:48

Miaszarért nem jön be a Golfos cikk?

Túlforrósodott a rendszer az érdeklődéstől? /20:48/

Szólj hozzá Te is!

Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

4

Ha megmondjátok, hogy ennek a terepjárós hölgynek mi volt az elképzelése, akkor jár a kétkazettás magnó.

F1: Három kört bírt a McLaren

A Forma-1-esek idény végi tesztjén nem indult túl jól a McLaren-Honda sztorija, a Caterham ellenben remekelt a maga szintjén.

Valódi szupersportkocsit épít hibrid kupéjából a BMW

A BMW fennállásának századik évfordulóján, két év múlva mutathatja be az i8 sportváltozatát a BMW. Izgalmas lesz.

F1: Már a McLaren-vezér is Alonsóra célozgat

Noha gyakorlatilag ember nincs, aki kételkedne abban, hogy Fernando Alonso a McLarennél folytatja, hivatalosan még nem jelentették ...

Szupersportkocsi vezérigazgatóknak

Mindössze huszonöt példányban készül, egyenként 60 millió forintért. Cserébe 760 lóerővel és 325 km/órával kényeztet.

19 milliárdot fizetnének egy F1-es futamért

Katar mindent megtesz azért, hogy legkésőbb 2017-ben bekerüljön a Forma-1-es versenynaptárba, az olajban gazdag ország rekordösszeget ...

A nők jobban vigyáznak az autójukra

1

Egy felmérés szerint a nők jobban gondoskodnak autóikról, szívesebben bízzák szakemberre annak védelmét, érzelmileg is kötődnek ...

F1: Az FIA újra csökkentené a költségeket

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem mondott le a Forma-1-es költségcsökkentési tervekről. Segíteni akar a ...

Aggódnak a munkavállalók Budapestért

Az egyik szakszervezet azt követeli, hogy a fővárosi közlekedési dolgozóknak legyen nagyobb beleszólásuk Budapest fejlesztésébe. ...

F1: A McLaren-Honda még nem indult el

A McLaren az abu-dzabi teszten első ízben tesztelne a Honda motorjával, de az autó délelőtt a garázsban maradt.

Top 10 - Menő traktorok a földművelés világából

A traktorok világa sokszínűbb, mint azt gondoltuk, a mezőgazdaság gépesített igáslovai között akad pár furcsa, lenyűgöző, kivételes ...


Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...


Új vezetéstámogató extra Kőbányáról

Vezetéstámogató elektronikai berendezés gyártását kezdte meg a Continental kőbányai gyárában, a fejlesztésre 1,4 milliárd forintot ...


2
Itt a legújabb magyar Mercedes!

Itt a legújabb magyar Mercedes!

A kupénál tágasabb, de nem kevésbé stílusos vonalvezetéssel lépett színre az elsőkerék-hajtású CLA sportkombi-fivére. Márciusra ...


Hét autó égett ki egy mátészalkai szervizben

Hét jármű égett ki egy autószalonnal egybeépített szerelőműhelyben keletkezett tűzben Mátészalkán hétfő este.


F1: Az első ferraris fotó Vettelről

Bár a világbajnokság már vasárnap lezárult, a Forma-1-es idény még egy utolsó utáni fejezettel folytatódik Abu-Dzabiban: kétnapos ...


Az Uberről tárgyalt az állam a taxisokkal

A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár a taxitársaságok és az érdekvédelmi szervezetek képviselőivel egyeztetett az Uber ...


Loeb visszatér a WRC-be!

Egyetlen futam erejére ismét összeáll a legendás páros. Loeb és Elena szereplése a prémium márkává avanzsáló DS kommunikációjának ...


Leesett az első hó, takarítják az utakat

A Magyar Közút 7.15 órai összesítése alapján az ország nyugati felén mindenhol fagypont feletti, a keleti országrészben viszont ...


1
Dobhártyaszaggatóan szól ez a Lambó

Dobhártyaszaggatóan szól ez a Lambó

A Lamborghini Aventador V12-ese már gyári kipufogóval is olyat szól, hogy Lucifer összerezzen. De ha azt hiszed, hogy ezt képtelenség ...


1
Elaludt a volánnál, kiirtotta a családját

Elaludt a volánnál, kiirtotta a családját

Tragédiába torkollott egy családi nyaralás, amikor egy 16 éves fiatal elaludt a volánnál, és karambolozott. Szülei és három testvére ...


1
Vége a defektnek

Vége a defektnek

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.