Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Behoztunk egy használt Mercit

Megérte a macerát

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.05.19. 08:00
A neten talált kereskedői címekkel viszont tényleg szerencsénk volt, mivel Münchenben a használt autókat kínáló telepek nem egyesével, hanem egymás nyakán helyezkednek el. Így egyetlen címmel több tíz autótelepre bukkantunk, és több száz autóra.

Alinak van számítógépe is

Két napba is beletelt, mire átrágtuk magunkat az autóáradaton, és ráleltünk arra a fekete kombi C220 CDI-re, amelyik Ali, egy török kereskedő udvarán várta új gazdáját. A 2005 augusztus hónapban forgalomba helyezett C-osztály már a ráncfelvarott külsőt kapta, és Classic felszereltsége ellenére  könnyűfémfelnit, első-hátsó radart, ESP-t, automata klímát, motoros ülést, multikormányt, esőérzékelős ablaktörlőt és minden egyéb lényegesnek tűnő extrát megkapott. Már csak az alku volt hátra.

Egy ilyen fiatal autónál a vezetett szervizkönyv megléte teljesen természetes, ez nálunk alapfeltétel volt. További jó pontot kapott az autó, mikor forgalmi alapján kiderült, hogy azt előttünk a Deutsche Telekomnál használták. Ez mindenképpen biztató, még ha a futott 130 ezer kilométer nem is kifejezetten kevés. Erre hivatkozva meg is kezdődött az alkudozás, persze a sok kilométert Ali nem érezte indokoltnak.

Kapásból az Olaszországból hozott autókra utalt -  azokból Németországban is sok van - amelyekben szerinte egytől-egyig  visszatekerik az órát. Persze ő soha nem árult olyat és nem is tekerné vissza - tette hozzá. Ráadásul a 220 CDI szerinte a létező legjobb C-Merci - ő is olyannal jár - így megéri az árát.

Autópályán 6,5 liter is elég

A 2000 euróval megnyirbált licitnek nem is örült igazán, a végén ennek pont a felét sikerült lealkudnunk. További engedményként ajándékba kaptuk a 30 napos ideiglenes rendszámot is, ami szintén 100-200 euró közötti értéket képvisel.

A rendszámot délután 2 után már nem tudták elintézni, így azzal csak a harmadik nap délelőtt gazdagodtunk. Kénytelenek voltunk plusz 1 éjszakát eltölteni a szállodában, aminek költsége egymagában 40 ezer forintra rúgott.

A három eltöltött nap alatt volt időnk megfigyelni az utcában lévő Mercedes szalont is, így lebeszéltük, hogy oda még papírozás előtt átgurulunk és csináltatunk egy gyors állapotfelmérést. Ezt látszólag jól viselte a kereskedő, és a 40 eurós vizsgálati díj után már a vevő is nyugodtabban vált meg a közel 4,5 millió forintnak megfelelő eurótól. Az üzlet megköttetett, elindultunk haza.  

Regadó, vizsgadíj és a többi

Évekkel korábban már mi magunk is beleszerettünk a 2,2 literes dízelbe, ami most is kiválóan teljesített haza felé. A 800 kilométeres távot 6,5 literes átlagfogyasztással teljesítettük nagyjából 140 km/órás sebességgel, de a német szakaszon a 190-be is többször belekóstoltunk.

30 napra szól a rendszám

A legnagyobb örömet mégsem a sebesség, hanem az autó műszaki állapota okozta, mivel a közel 3 éves Mercit gyakorlatilag nem lehet megkülönböztetni egy pár ezer kilométert futott új autótól. Ez az, amit a magyar utak nem tesznek lehetővé.
 
Az itthon forgalomba helyezés meglepő gyorsasággal és könnyedséggel történt, a származás ellenőrzése, a műszaki vizsga, a regadó befizetés, az eredetiség vizsga alig hét alatt gyorsított eljárás nélkül is lefutott. Ez közel 800 ezer forintba (regadó = 677 ezer ) került. Már csak a rendszámra kell néhány napot várni, és a még mindig érvényes német fémlemez lekerülhet az autóról. A tulajdonos boldog, és közben várja az ajánlatokat is az autóra.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Elakadt Ladán ennyire jót ritkán röhög az ember

Nehéz eldönteni, hogy kívül vagy belül áztak-e el jobban a felvételen szereplő srácok. Annyi biztos, hogy elakadt Ladán ennyire ...

Átlagos garázs volt, F1-es boksz lett

A Renault meglepett egy Clio RS-tulajdonost, akinek átlagos garázsában hatalmas átalakításokat eszközöltek.

Hangtalan, szagtalan

Mennyire lehet takarékos egy tágas szabadidő-autó, ha konnektorból is tölthetjük?

F1: A Lotus semmi jót nem vár Monzától

Romain Grosjean és Pastor Maldonado szerint a Lotus szenvedni fog a hétvégi Olasz Nagydíjon, a csapatnak a szingapúri versenyre ...

Titokzatos új modell a Suzukitól

A Worldcarfans.com egyelőre nem azonosított Suzuki prototípusról közölt felvételeket. Mini egyterűnek tűnik.

F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai ...

Csupasz és nagyon siet

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a ...

5 videó, amit imádni fognak a kutyások

A nap kérdése: miért szeretnek a kutyák kihajolni az ablakon?

F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi ...

Ezért ne vigyél nőt a versenypályára

Amikor az embert megpróbálja kilapítani másfél tonna, kontrollálatlanul repülő acél, nem hiányzik a nyakára még egy ijedős őzike. ...

A Ford Focus beelőzte a ©koda Octaviát

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. Az Octavia csak második lett a modellek versenyében.


Ismét gyártja nyugdíjazott modelljét a Toyota

Tíz év szünet után visszatér a Land Cruiser 70, hogy megörvendeztesse rajongóit. Csupán 12 hónapig lesz kapható.


Meghalt az F1 nagy öregje

Elhunyt a Forma-1-es versenyszervezők egyik veteránja, a Paul Ricard, a szepangi és az abu-dzabi pálya atyja.


1
Balszerencsés hétvége Csehországban

Balszerencsés hétvége Csehországban

Jól indult a csehországi verseny a magyar kamionos csapat számára, aztán jött a hideg zuhany.


F1: Együtt maradna Bottas és a Williams

A Forma-1 egyik új csillagának számító Valtteri Bottas egyelőre nem szeretné elhagyni a Williamst - a csapat is ragaszkodik hozzá. ...


F1: Alonso hétfőtől szabad préda?

Bár a Ferrari-főnök azt állítja, mindkét pilótája marad a csapatnál, sajtóértesülések szerint Fernando Alonso mától szabadon ...


Hétfőtől csak sárga taxi jöhet Budapesten

Az új taxirendelet egy évvel ezelőtti bevezetése után minden taxisnak meg kellett újítania engedélyét, annak egyik feltétele ...


Autótöréssel mutatkozott be az F1-es tini

Ciki epizóddal végződött a Red Bull új csodagyereke, Max Verstappen első Forma-1-es bemutatója, a Toro Rossót a falnak küldte ...


A nap képe - oldtimerek égtek el Monoron

Egy ablakgyártó cég telephelyének 300 négyzetméter alapterületű raktára gyulladt ki és lángolt teljes terjedelmében Monoron.


Önérzetes férfiaknak készül a VW divatszedánja

A Golf rugalmas padlólemezére épülő Lamando a fél éve bemutatott NMC kupélimuzin sorozatgyártású változata. A jól felszerelt ...


2
Vége az autósok rosszindulatú sarcolásának

Vége az autósok rosszindulatú sarcolásának

Augusztus közepétől, ha jóhiszeműen más zónában indítanak mobilparkolást az autósok, mint amelyben állnak, már nem büntetik meg ...


Ezek nagyon kemény állatok!

Fát kitépni egy terepjáró segítségével? Van, akinek ez is sikerül, méghozzá egész könnyedén.