Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:307.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Behoztunk egy használt Mercit

Megérte a macerát

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.05.19. 08:00
Külföldi autóvásárláson töri a fejét? Esetleg tovább adná? Mi eláruljuk a buktatókat, beszámolunk a nehézségekről. Behoztunk egy hároméves Mercedest Németországból.
A neten talált kereskedői címekkel viszont tényleg szerencsénk volt, mivel Münchenben a használt autókat kínáló telepek nem egyesével, hanem egymás nyakán helyezkednek el. Így egyetlen címmel több tíz autótelepre bukkantunk, és több száz autóra.

Alinak van számítógépe is

Két napba is beletelt, mire átrágtuk magunkat az autóáradaton, és ráleltünk arra a fekete kombi C220 CDI-re, amelyik Ali, egy török kereskedő udvarán várta új gazdáját. A 2005 augusztus hónapban forgalomba helyezett C-osztály már a ráncfelvarott külsőt kapta, és Classic felszereltsége ellenére  könnyűfémfelnit, első-hátsó radart, ESP-t, automata klímát, motoros ülést, multikormányt, esőérzékelős ablaktörlőt és minden egyéb lényegesnek tűnő extrát megkapott. Már csak az alku volt hátra.

Egy ilyen fiatal autónál a vezetett szervizkönyv megléte teljesen természetes, ez nálunk alapfeltétel volt. További jó pontot kapott az autó, mikor forgalmi alapján kiderült, hogy azt előttünk a Deutsche Telekomnál használták. Ez mindenképpen biztató, még ha a futott 130 ezer kilométer nem is kifejezetten kevés. Erre hivatkozva meg is kezdődött az alkudozás, persze a sok kilométert Ali nem érezte indokoltnak.

Kapásból az Olaszországból hozott autókra utalt -  azokból Németországban is sok van - amelyekben szerinte egytől-egyig  visszatekerik az órát. Persze ő soha nem árult olyat és nem is tekerné vissza - tette hozzá. Ráadásul a 220 CDI szerinte a létező legjobb C-Merci - ő is olyannal jár - így megéri az árát.

Autópályán 6,5 liter is elég

A 2000 euróval megnyirbált licitnek nem is örült igazán, a végén ennek pont a felét sikerült lealkudnunk. További engedményként ajándékba kaptuk a 30 napos ideiglenes rendszámot is, ami szintén 100-200 euró közötti értéket képvisel.

A rendszámot délután 2 után már nem tudták elintézni, így azzal csak a harmadik nap délelőtt gazdagodtunk. Kénytelenek voltunk plusz 1 éjszakát eltölteni a szállodában, aminek költsége egymagában 40 ezer forintra rúgott.

A három eltöltött nap alatt volt időnk megfigyelni az utcában lévő Mercedes szalont is, így lebeszéltük, hogy oda még papírozás előtt átgurulunk és csináltatunk egy gyors állapotfelmérést. Ezt látszólag jól viselte a kereskedő, és a 40 eurós vizsgálati díj után már a vevő is nyugodtabban vált meg a közel 4,5 millió forintnak megfelelő eurótól. Az üzlet megköttetett, elindultunk haza.  

Regadó, vizsgadíj és a többi

Évekkel korábban már mi magunk is beleszerettünk a 2,2 literes dízelbe, ami most is kiválóan teljesített haza felé. A 800 kilométeres távot 6,5 literes átlagfogyasztással teljesítettük nagyjából 140 km/órás sebességgel, de a német szakaszon a 190-be is többször belekóstoltunk.

30 napra szól a rendszám

A legnagyobb örömet mégsem a sebesség, hanem az autó műszaki állapota okozta, mivel a közel 3 éves Mercit gyakorlatilag nem lehet megkülönböztetni egy pár ezer kilométert futott új autótól. Ez az, amit a magyar utak nem tesznek lehetővé.
 
Az itthon forgalomba helyezés meglepő gyorsasággal és könnyedséggel történt, a származás ellenőrzése, a műszaki vizsga, a regadó befizetés, az eredetiség vizsga alig hét alatt gyorsított eljárás nélkül is lefutott. Ez közel 800 ezer forintba (regadó = 677 ezer ) került. Már csak a rendszámra kell néhány napot várni, és a még mindig érvényes német fémlemez lekerülhet az autóról. A tulajdonos boldog, és közben várja az ajánlatokat is az autóra.

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

2
400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen

400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen

400 ezerért szeretne takarékos, alacsony fenntartású autót olvasónk, de a francia típusokat és a Suzuki Swiftet kizárná.

1
4,5 g-vel tolja a fejed a gyomrodba, 105 km/h a vége, mi az?

4,5 g-vel tolja a fejed a gyomrodba, 105 km/h a vége, mi az?

A világ legkreténebb járműve, ha egyáltalán járműnek lehet nevezni, a csakis épített pályán használható, kényelmetlen, értelmetlen ...

21
Börtönbe megy a gyilkos partiarc

Börtönbe megy a gyilkos partiarc

Diszkóbaleset volt, figyelmetlen BMW-s ütközött gyorsan hajtó Mercedesszel.

23 újabb kép az autószerelés kacagtató poklából

A barkácsolás nagymesterei mindenhez értenek. Tényleg akad ilyen polihisztor szakember, de ritka, mint a fehér holló. A legtöbben ...


Új arcot csináltatott magának az F1-es playboy

Flavio Briatore, a Renault egykori csapatfőnöke plasztikai sebésszel szabatta át az arcát.


12 felni, amit akkor sem raknánk fel, ha fizetnének érte

Tudom, ízlések és pofonok, de ez már akkora pofon, hogy nem hordanánk ki lábon.


1
Cuki pingvinnel neveli utasait a BKK

Cuki pingvinnel neveli utasait a BKK

Ha a fővárosban közlekedő legújabb ©koda-Solaris trolikon valaki az utastérben, az ajtók elé felfestett sárga sávon belül tartózkodik, ...


F1: Grosjeant felpörgette a szimulátor

Romain Grosjean szerint a szimulátoros tesztelés alapján egész ígéretes a Forma-1-be belépő új csapat, az amerikai Haas autója.


170 fölött száguldott rokkantkocsival!

600 köbcentis motor, versenygokartból származó futómű és kerekek: ezt a szeniormobilt nem bevásárlásra tervezték.


Porschével álltak bele az árokba Vác mellett

Letért az M2-es autóútról, és árokba csapódott egy Porsche szerdán, a délelőtti órákban.


Az összes orosz Hummer-baleset egy videóban

Azt nem vágom, hogy volt-e rá igény, de ha már valaki volt olyan rendes és összeválogatta, akkor megérdemli, hogy megemlékezzünk ...


F1: Négy bajnoki címet szalasztott el Villeneuve?

1997 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve elismerte, hogy többször is rossz döntést hozott F1-es pályafutása során, nem ...


1

Így feszíti túl a húrt két idióta autós

Mindketten a végsőkig küzdöttek az értelmetlen párharcban, és mindketten megszívták.


1
Még dögösebb a BMW legkisebb sportmodellje

Még dögösebb a BMW legkisebb sportmodellje

Szénszálas kiegészítők, dekorelemek, új futómű, kormány és kipufogó: a BMW M2 végre kibontakoztathatja a benne rejlő potenciált.


Beintett a szocializmus várólistáinak a makacs művész

Borisz Karavkin szembement a szocialista országokra mért sorssal, az örökös várólistákkal, és megépítette saját autóját.