Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Behoztunk egy használt Mercit

Megérte a macerát

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.05.19. 08:00
A neten talált kereskedői címekkel viszont tényleg szerencsénk volt, mivel Münchenben a használt autókat kínáló telepek nem egyesével, hanem egymás nyakán helyezkednek el. Így egyetlen címmel több tíz autótelepre bukkantunk, és több száz autóra.

Alinak van számítógépe is

Két napba is beletelt, mire átrágtuk magunkat az autóáradaton, és ráleltünk arra a fekete kombi C220 CDI-re, amelyik Ali, egy török kereskedő udvarán várta új gazdáját. A 2005 augusztus hónapban forgalomba helyezett C-osztály már a ráncfelvarott külsőt kapta, és Classic felszereltsége ellenére  könnyűfémfelnit, első-hátsó radart, ESP-t, automata klímát, motoros ülést, multikormányt, esőérzékelős ablaktörlőt és minden egyéb lényegesnek tűnő extrát megkapott. Már csak az alku volt hátra.

Egy ilyen fiatal autónál a vezetett szervizkönyv megléte teljesen természetes, ez nálunk alapfeltétel volt. További jó pontot kapott az autó, mikor forgalmi alapján kiderült, hogy azt előttünk a Deutsche Telekomnál használták. Ez mindenképpen biztató, még ha a futott 130 ezer kilométer nem is kifejezetten kevés. Erre hivatkozva meg is kezdődött az alkudozás, persze a sok kilométert Ali nem érezte indokoltnak.

Kapásból az Olaszországból hozott autókra utalt -  azokból Németországban is sok van - amelyekben szerinte egytől-egyig  visszatekerik az órát. Persze ő soha nem árult olyat és nem is tekerné vissza - tette hozzá. Ráadásul a 220 CDI szerinte a létező legjobb C-Merci - ő is olyannal jár - így megéri az árát.

Autópályán 6,5 liter is elég

A 2000 euróval megnyirbált licitnek nem is örült igazán, a végén ennek pont a felét sikerült lealkudnunk. További engedményként ajándékba kaptuk a 30 napos ideiglenes rendszámot is, ami szintén 100-200 euró közötti értéket képvisel.

A rendszámot délután 2 után már nem tudták elintézni, így azzal csak a harmadik nap délelőtt gazdagodtunk. Kénytelenek voltunk plusz 1 éjszakát eltölteni a szállodában, aminek költsége egymagában 40 ezer forintra rúgott.

A három eltöltött nap alatt volt időnk megfigyelni az utcában lévő Mercedes szalont is, így lebeszéltük, hogy oda még papírozás előtt átgurulunk és csináltatunk egy gyors állapotfelmérést. Ezt látszólag jól viselte a kereskedő, és a 40 eurós vizsgálati díj után már a vevő is nyugodtabban vált meg a közel 4,5 millió forintnak megfelelő eurótól. Az üzlet megköttetett, elindultunk haza.  

Regadó, vizsgadíj és a többi

Évekkel korábban már mi magunk is beleszerettünk a 2,2 literes dízelbe, ami most is kiválóan teljesített haza felé. A 800 kilométeres távot 6,5 literes átlagfogyasztással teljesítettük nagyjából 140 km/órás sebességgel, de a német szakaszon a 190-be is többször belekóstoltunk.

30 napra szól a rendszám

A legnagyobb örömet mégsem a sebesség, hanem az autó műszaki állapota okozta, mivel a közel 3 éves Mercit gyakorlatilag nem lehet megkülönböztetni egy pár ezer kilométert futott új autótól. Ez az, amit a magyar utak nem tesznek lehetővé.
 
Az itthon forgalomba helyezés meglepő gyorsasággal és könnyedséggel történt, a származás ellenőrzése, a műszaki vizsga, a regadó befizetés, az eredetiség vizsga alig hét alatt gyorsított eljárás nélkül is lefutott. Ez közel 800 ezer forintba (regadó = 677 ezer ) került. Már csak a rendszámra kell néhány napot várni, és a még mindig érvényes német fémlemez lekerülhet az autóról. A tulajdonos boldog, és közben várja az ajánlatokat is az autóra.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Massának mindegy, ki lesz a bajnok

Előfordulhat, hogy a Williams valamelyik pilótája dönti el a világbajnoki cím sorsát, de Felipe Massa azt mondja, ő csak önmagáért ...

Amíg nem tudsz így parkolni, inkább halgass!

Autójánál mindössze nyolc centivel nagyobb helyre állt be egy kínai férfi, és ezzel beparkolta magát a Guinness világrekordok ...

Másfél tonnás Transformert épített a fiának

A Transformers Optimus Prime-jának majdnem életnagyságú, másfél tonnás mását építette meg fia 18. születésnapjára egy kínai férfi. ...

F1: Rosberg tiszta küzdelmet vár Hamiltontól

Lewis Hamilton és Nico Rosberg bízik benne, hogy vasárnap tiszta körülmények között döntik el a bajnoki cím sorsát, igaz, a német ...

Szivárványszínben múlik ki a csúf pókautó

Egy japán anime-sorozat előtt tiszteleg a Mitsuoka rusnya sportautójának limitált szériája, az Orochi Evangelion Edition. Amikor ...

Sokkal több állami pénzt kap az Audi, mint mondták

Elismerte a nemzetgazdasági tárca, hogy a korábban közölt 11,2 milliárd helyett valójában 40 milliárd forinttal támogatja az ...

F1: Button beinthet a McLarennek?

A McLaren a szezonzáró előtt is csak a levegőben lógatja a versenyzőit, Jenson Button egyre komolyabban gondolkodik az F1-en ...

Csodálatos raliautó a Fordtól

Egy kaliforniai formatervező szerint hiába van ott technikailag, látványban nem elég erős a Fiesta WRC, ezért vadonatúj raliautót ...

Nem ússzák meg az autópályán trükközők

1

Elvesztették a napon belüli utólagos autópályadíj-fizetés lehetőségét az autósok és motorosok. Új rendszer van.

Räikkönen: Jól szórakozunk majd Vettellel

Csütörtökön a Ferrari végre bejelentette, hogy 2015-től Fernando Alonso helyett Sebastian Vettel versenyez Kimi Räikkönen mellett. ...

Ez Fábry Sándor legnagyobb igazsága

Ezt a poént minden ladás értékelni fogja. Feltéve, ha szeretne a német prémium márkákkal egy klubba tartozni.


Kakihajtású busz üzemel Angliában

Emberi melléktermékből és növényei hulladékból fejlesztett bio-metán hajtja azt a buszt, amely havonta tízezer embert fog szállítani ...


BMW-s a pácban, de az audis segít

Hóba ragadt a BMW, de jött az összkerékhajtás és megmentette, méghozzá egy Audi 80 formájában.


3
Nissan Pulsar: Japán dízel, mégsem drága

Nissan Pulsar: Japán dízel, mégsem drága

Nekem a Twingo mellett az idei év legjobban várt újdonsága a Nissan Pulsar. Mit tud az az autó, amivel az oly sikeres Nissan ...


A rendőrök ellen tüntetett, ellopták a kocsiját

Ellopták az autóját egy rendőrség-ellenes tüntetőnek, miközben éppen a hatóságokat szidalmazta egy rendezvényen.


Gigantikus "hajszárító" a tesztpályán

Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító gép felszárítsa a vizes pálya 1000 méteres szakaszát


F1: Ezzel a sisakkal búcsúzik Alonso

A Ferrari csapatnál töltött évek emlékére egyedi sisakmintával indul Fernando Alonso a hétvégi futamon.


1
Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...


F1: Vettel egy őrült autószerelő bőrébe bújt

Emlékezetes lett Sebastian Vettel utolsó Infiniti márkát népszerűsítő szereplése. Így még sosem láttuk a négyszeres világbajnokot. ...


4
A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

A 3,5 milliós kérdés - Mazda vagy Ford?

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.


F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről


Elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai

Nyolc évvel bemutatása után a sunderlandi üzemben elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai.