Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Behoztunk egy használt Mercit

Megérte a macerát

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.05.19. 08:00
Külföldi autóvásárláson töri a fejét? Esetleg tovább adná? Mi eláruljuk a buktatókat, beszámolunk a nehézségekről. Behoztunk egy hároméves Mercedest Németországból.
A neten talált kereskedői címekkel viszont tényleg szerencsénk volt, mivel Münchenben a használt autókat kínáló telepek nem egyesével, hanem egymás nyakán helyezkednek el. Így egyetlen címmel több tíz autótelepre bukkantunk, és több száz autóra.

Alinak van számítógépe is

Két napba is beletelt, mire átrágtuk magunkat az autóáradaton, és ráleltünk arra a fekete kombi C220 CDI-re, amelyik Ali, egy török kereskedő udvarán várta új gazdáját. A 2005 augusztus hónapban forgalomba helyezett C-osztály már a ráncfelvarott külsőt kapta, és Classic felszereltsége ellenére  könnyűfémfelnit, első-hátsó radart, ESP-t, automata klímát, motoros ülést, multikormányt, esőérzékelős ablaktörlőt és minden egyéb lényegesnek tűnő extrát megkapott. Már csak az alku volt hátra.

Egy ilyen fiatal autónál a vezetett szervizkönyv megléte teljesen természetes, ez nálunk alapfeltétel volt. További jó pontot kapott az autó, mikor forgalmi alapján kiderült, hogy azt előttünk a Deutsche Telekomnál használták. Ez mindenképpen biztató, még ha a futott 130 ezer kilométer nem is kifejezetten kevés. Erre hivatkozva meg is kezdődött az alkudozás, persze a sok kilométert Ali nem érezte indokoltnak.

Kapásból az Olaszországból hozott autókra utalt -  azokból Németországban is sok van - amelyekben szerinte egytől-egyig  visszatekerik az órát. Persze ő soha nem árult olyat és nem is tekerné vissza - tette hozzá. Ráadásul a 220 CDI szerinte a létező legjobb C-Merci - ő is olyannal jár - így megéri az árát.

Autópályán 6,5 liter is elég

A 2000 euróval megnyirbált licitnek nem is örült igazán, a végén ennek pont a felét sikerült lealkudnunk. További engedményként ajándékba kaptuk a 30 napos ideiglenes rendszámot is, ami szintén 100-200 euró közötti értéket képvisel.

A rendszámot délután 2 után már nem tudták elintézni, így azzal csak a harmadik nap délelőtt gazdagodtunk. Kénytelenek voltunk plusz 1 éjszakát eltölteni a szállodában, aminek költsége egymagában 40 ezer forintra rúgott.

A három eltöltött nap alatt volt időnk megfigyelni az utcában lévő Mercedes szalont is, így lebeszéltük, hogy oda még papírozás előtt átgurulunk és csináltatunk egy gyors állapotfelmérést. Ezt látszólag jól viselte a kereskedő, és a 40 eurós vizsgálati díj után már a vevő is nyugodtabban vált meg a közel 4,5 millió forintnak megfelelő eurótól. Az üzlet megköttetett, elindultunk haza.  

Regadó, vizsgadíj és a többi

Évekkel korábban már mi magunk is beleszerettünk a 2,2 literes dízelbe, ami most is kiválóan teljesített haza felé. A 800 kilométeres távot 6,5 literes átlagfogyasztással teljesítettük nagyjából 140 km/órás sebességgel, de a német szakaszon a 190-be is többször belekóstoltunk.

30 napra szól a rendszám

A legnagyobb örömet mégsem a sebesség, hanem az autó műszaki állapota okozta, mivel a közel 3 éves Mercit gyakorlatilag nem lehet megkülönböztetni egy pár ezer kilométert futott új autótól. Ez az, amit a magyar utak nem tesznek lehetővé.
 
Az itthon forgalomba helyezés meglepő gyorsasággal és könnyedséggel történt, a származás ellenőrzése, a műszaki vizsga, a regadó befizetés, az eredetiség vizsga alig hét alatt gyorsított eljárás nélkül is lefutott. Ez közel 800 ezer forintba (regadó = 677 ezer ) került. Már csak a rendszámra kell néhány napot várni, és a még mindig érvényes német fémlemez lekerülhet az autóról. A tulajdonos boldog, és közben várja az ajánlatokat is az autóra.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: A Lotus lenyúlta Hamilton haverját

A Lotus F1 stratégiai megállapodást között Pharrell Williamsszel, aki korábban rendszeresen mutatkozott Lewis Hamilton társaságában. ...

Így készül egy profi 3D-s ceruzarajz

Nincs nap, hogy ne botlanánk bele zseniális térhatású rajzokba, de ez most mindent visz.

Prémium terepjáró épülhet Magyarországon?

A Financial Times szerint a következő generációs Land Rover Defender valahol Kelet-Európában, potenciálisan Magyarországon készülhet. ...

F1: Ecclestone szemtől szembe alázta Rosberget

A Forma-1 ura Nico Rosberg szemébe mondta, hogy az üzlet szempontjából ő semmit sem ér, Lewis Hamilton a sportág "hasznos" sztárja. ...

A BMW mágnesként vonzza a csinos hölgyeket?

A kérdésre nem kapunk egyértelmű választ a képeket mustrálva, de talán nem is ez a cél.


1
Megmentőből így lesz a nap vesztese

Megmentőből így lesz a nap vesztese

A felkészült terepjárós nyújtott segítséget a szorult helyzetbe került autósnak. Majd ő felhúzza a meredek emelkedőn, de végül ...


Hülyét csinált a rendőrökből egy furcsa férfi

Egyet üldöztek, de végül két embert tartóztattak le a kaliforniai rendőrök, amikor véget ért az év legfurcsább autós üldözése.


Elektromos, önjáró szupersportkocsi az Auditól

Két külön fejlesztési irány találkozása: az Audi autonóm technológiákkal szerelte fel a villanymotoros R8 e-tront.


Kamion ütközött busszal, tíz halott

Egy csomagküldeményeket szállító kamion frontálisan ütközött egy busszal. Nem derült ki, mi okozta a balesetet.


Juan Pablo Montoya újra a csúcson

A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.


2
Szép magyar diáksiker Hollandiában

Szép magyar diáksiker Hollandiában

Harmadik lett a győri Széchenyi István Egyetem csapata a rotterdami Shell Eco Marathonon.


Vettel: De hol voltak a lányok?!

A Monacói Nagydíjon a 2. helyen beérő Sebastian Vettel nagyon nem értette, miért cserélték le a csinos lányokat grid boyokra.


F1: Sportszerűen hozta legjobbját a Red Bull

A Red Bull idei legjobb idei eredményét érte el a Monacói Nagydíjon, és még a csapatutasítás is simán működött.


F1: A többiek versenyeznek, Alonso csak nyilatkozik

A McLaren a Monacói Nagydíjon megszerezte idei első pontjait, de a csapatnál nem voltak túl boldogok, Fernando Alonso megint ...


F1: Verstappen nem is akart előzni

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ...


F1: Räikkönen kiakadt Ricciardo manőverén

Kimi Räikkönen nem érti, hogyan úszhatta meg Daniel Ricciardo büntetés nélkül a verseny utolsó köreiben végrehajtott manőverét.