Nem feltétlenül szükséges hátsókerék-hajtású sportkocsi ahhoz, hogy élvezzünk egy kanyargós aszfaltcsíkot. Ha kellően könnyű és agilis az autó, aminek a volánját tekered hazánk legizgalmasabb útjain, akkor elégedetten szállsz ki a nap végén, és még az sem kizárt, hogy megjelenik egy-két izzadtságfolt hónaljban. Az új, mindössze 875 kilós Suzuki Swift kiváló partner ehhez.

A 112 lóerős, SHVS hibridrendszerrel kiegészített, 1.0 Booster Jet benzinmotor csak úgy repítette a pillekönnyű kasznit a szerpentineken, és ehhez a megengedett sebességet sem kellett túllépnünk.

Szentendre-Visegrád

A 11-es útról Szentendrén belül a Lajosforrás táblánál balra, ha Budapest felől érkezünk, akkor pedig jobbra található Pest megye egyik legkanyargósabb szakasza. Az út kezdetben 50-es táblával nyit ugyan, de a korlátozás nem tart sokáig. Az országút beletorkollik egy másik pilisi útba, ott a Lajosforrás balra tábla felé kell menni. Ez a torkolat meglepheti a lendületesen autózókat, akik nagy gázzal érkeznek ide, szóval nem árt az óvatosság. (Térkép lentebb)

Olyan 2700-2800 körül fordulattól kezd igazán élni az egyliteres turbómotor.

A télen nem takarított szakasz, Pilisszentlászló után, csodálatos csapatások helyszíne lehet, persze csak ésszel! Ősszel és télen legyen mindenki nagyon óvatos, az árnyékos részeken akkor is vannak jégbordák, jégfoltok, amikor másutt szép száraz az út, ez rettentő alattomos, és a visszafordítók is meglephetik azokat, akik először járnak erre. Kell legalább 2-3 oda-vissza, mire “belakja” az ember, ráadásul az útminőség is elég gyatra helyenként.

Pomáz-Esztergom

Aki a Pilisben jobb útminőséget keres mesés kanyarokkal, az semmiképp ne hagyja ki (Pomáz/Budakalász felől Esztergomba) a Dobogókői utat.

A dobogókői kilátónál érdemes megállni kicsit, csodás panoráma tárul az ember elé.

Pécs, Ranga László út Abaligetig

2011-ben nevezték el a Pécsről induló abaligeti utat Ranga László útnak, ezzel tisztelegve a 2001-ben elhunyt, legendás pécsi autóversenyző előtt.

A hatszoros magyar bajnok és háromszoros Eb-futamgyőztes Ranga 1976-ban kezdte versenyzői pályafutását Szuhanyik László navigátoraként, raliautó volánja mögé 1982-ben ült először, 1984-ben az abszolút bajnoki címet is megszerezte. 1998-ban gyógyíthatatlan betegsége miatt befejezte aktív pályafutását és csapatvezetőként tevékenykedett tovább, így további két bajnoki címet nyert.

Sodrósan kanyarodva, nagy tempónál cibálva a kormányt a Swift jól kézben tartható, precíz autónak bizonyult, sokkal játékosabb, mint elődje és összehasonlíthatatlanul stabilabb, mint platformtársa, az Ignis

Mondanunk sem kell, hogy igazán felemelő érzés, és óriási élmény volt végigveretni ezen az útszakaszon az új Suzuki Swifttel.

A térkép kattintásra megnő

És ha már Ranga Lászlónál járunk, akkor mindenképp meg kell említeni az Oroszlány – Pusztavám útvonalat, amiről egy csodás belsőkamerás felvétel is készült 1997-ben.

Bükki Nemzeti Park

A magyar ralizás Mekkája az alábbi két útvonal, ahol bizony a kelleténél több óvatosság, rutin és körültekintés kell, hogy élvezettel végigautózz rajtuk. Rettentően szűk és beláthatatlan kanyarok követik egymást, kevés az egyenes szakasz, itt már akkor is dolgozik az adrenalin (na meg a fékek), ha félgázon nyomod végig.

Lillafüred – Mályinka

A Bükkszentkereszt-Felsőtárkány közötti szakaszról pedig elég annyit mondanunk, hogy nézd meg az alábbi képet, és tippelj, mennyire lehet élvezetes itt végighasítani.

Nem árt, ha csak olyan utast viszel magaddal, aki bírja a sűrű irányváltásokat, vagy bevett előtte egy marék Daedalont.

Bükkszentkereszt – Felsőtárkány

A futóműben nincs őrült nagy mérnöki kurfli: elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, hétköznapi hangolású darab, ami még a nagyon rossz vidéki utakon is megállta a helyét.

Balaton-felvidék (Balatonfüred- Keszthely)

A Balaton északi részét mini Provence-ként is emlegetik, ami nemcsak gyönyörű, hanem a remek minőségű mellékútjain autózni is igazi élmény.

Ennek a változatnak a végsebessége 195 km/óra, nulláról pedig 10,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Balatonfüredről indulva egy darabon kövessük a 71-es főutat, aztán Zánkánál térjünk le róla jobbra és vegyük az irányt a Káli-medence felé, ahol pazar kilátás, kellemesen kanyargó utak, nyugalom és szinte minden településen kulináris élmények várnak ránk, egészen Keszthelyig.

Tokaj – (Erdőbénye) – Encs

A tokaji borvidék páratlan szépségű ugyan, de az úthálózat hagy némi kívánnivalót maga után. Van, hogy kilométereken keresztül csodásan felújított aszfalton szelhetjük a kilométereket, aztán a semmiből jön egy olyan kátyús szakasz, amit már húsz éve foltozgatnak.

Az új Swift nemcsak adaptív sebességtartó automatikát kínál 40-160 közötti sebességtartományban, de a kamera jeleit érzékelve figyelmeztet sávelhagyásra 60 feletti sebességnél. Az új Swift képes erős automatikus fékezésre az akadályok előtt és magától fel-le kapcsolja a távolsági fényszórót.

Tokajtól Encsig aránylag rendben van az út, szépen kanyarog a dombok között, amire azonban nagyon figyelni kell, az a Gibárt előtti méretes dupla visszafordító, itt ugyanis lámpa irányítja a forgalmat. A buszok és kamionok mellett már egy autós sem fér el a kanyarban, szóval váltakozva engedik a forgalmat.

A térkép kattintásra megnő