A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Mini egyterű vagy SUV?

Olvasónk kérdez

Kedves András!
Tóth Tamás vagyok és szeretném véleményét, tanácsát kérni “mini” egyterű kérdésben. Megéri, vagy SUV? Megérett az idő Ford Focus cseréjére, viszont nem szeretnénk nagy batárt, ez a 4,4 m alatti méret tetszik kezelhetőség szempontjából városban. Jelenleg két felnőtt és egy 4 éves gyermek szállításáról kell gondoskodni, és később plusz egy gyermeknek kell majd hely. Eddigi tapasztalat, hogy a 350-400 liternyi csomagtér elég volt. Én diesel párti vagyok, mindig ilyen autóm volt.

Nem tudom kisebb benzines autóknál mire elég a kisebb nyomaték (pl.: 156-161 nm)? Évente 18000-20000 km simán megvan. Főleg ingázás, előváros, városi használat, autópálya inkább nyaralás, és hétvégi nagymamás látogatások alkalmával. Tetszik a Kia Venga/Hyundai ix20 páros, vagy Kia Soul (bár ez utóbbinál a csomagtér a fotók alapján lehet picike)? És itt ki is merült, mert hasonlót nem látok. Vagy van? A lényeg a magas ülés, jó elférés, pakolhatóság és fenntarthatóság. Köszönöm segítségét. Üdv: Tamás

header_3478-980x573

Ha elsősorban a vételár számít, akkor jön képbe a Dacia Dokker

Szakértőnk válaszol

Kedves Tamás!

Egy Honda Jazz szerintem levenné a válláról az autóvásárlás gondját, de van szerencsére sok lehetőség. A Soul második generációja sokkal jobb autó elődjénél, a rugózása is jóval kényelmesebb. Ha elég a csomagtere, a hét év garancia miatt erre beszélném rá.

Ha tágasabb és variálhatóbb belső térre van szükségük, akkor jobb a Venga és az Ix20, de csak akkor venném meg őket, ha a most kifutó Merivánál lényegesen jobb áron elérhetők.  A B-Maxban túl kicsi az ajtónyílás, mindig gond lesz a gyermekek bekötésekor az útban lévő merevítő hátul. A Citroën C3 Picasso egy kiforrott modell, ha akad belőle nagy engedménnyel, akár 550 literes csomagterével jó vétel lehet.

Ha költségalapon dönt, akkor a Dacia Dokker a legésszerűbb modell és évi 20 000 kilométerrel már a dízelmotorost is megéri megvenni belőle. Óriási csomagtér, okos tolóajtók, strapabíró technika, normális szervizárak. Az egyik legjobb családi autó, ha nem kell hét ülés, arra meg ott a Lodgy.

Üdvözlettel, Szörényi András

Autó megjelenéshez

Olvasónk kérdez

Tisztelt Szörényi András!

Lassan elkezdek dolgozni értékesítőként és sokat kell majd vezetnem városban és városon kívül, jelenleg 1.5 millióig engedhetem meg magamnak az autóvásárlást. Szempontok közé tartozik még az is, hogy meglehessen vele jelenni, nem kell túlzottan extra autó de nem egy suzukira gondoltam. Nem lényeg, hogy kombi, sedan vagy ferde hátú éppen.

Válaszát előre is köszönöm!

H. Bálint

12003_93981_1000x700

Szakértőnk válaszol

Kedves Bálint!

Én érdekes, nem kivagyi, de az átlagtól elütő városi autónak Smart Forfourt vennék. Mivel városon kívül is helyt kell állni, legalább az 1,3-as motorral venném, ha sokat jár országúton, dimbes-dombos vidéken, ahol nem árt a plusz nyomaték, akkor az 1,5-öst.

Ha egy kicsit több pénz akad rá, akkor izgalmas, egyedi autó és nagyon megbízható a Toyota klasszikus kupéjának utolsó generációja,a  T23-as Celica.  Ebből a sima 1,8-as, 143 lóerős benzinest venném meg, amely 6,5-9,5 liter között fogyaszt. Hátra is be lehet ülni, kevés baja tud lenni és sikkes, különleges autó az árához képest. Nem rongyrázós, de mutatós kocsi, amivel meg lehet jelenni, akár beszédtémát is ad a partnerekkel. Ahogy a Forfour is. A Volvo C30 sajnos nem jön ki 1,5 millió alatt, de megéri megnézni párat.

Üdvözlettel, Szörényi András

Dízel BMW használtan

Olvasónk kérdez

Üdvözlöm Szörényi Úr!

Véleményét szeretném kikérni,autóváltás előtt állok,amit kinéztem magamnak az egy 2002-es Bmw 320d. Szeretném kikérni az Ön véleményét erről a márkáról és a típusról! Válaszával megtisztel!

80784_667373_784x523

Szakértőnk válaszol

Kedves Árpád!

Mivel kiválasztotta a típust, nem akarom pro és contra sem győzködni. Ha fel akarja hozni tényleg jóra vagy meg akarja őrizni az eredetit idéző színvonalát, akkor ez a BMW is viszi majd a pénzt, de szerintem kap majd annyit cserébe, hogy megérje sokat költeni rá. Ez akkor lesz így, ha az autó megvásárlása nem meríti ki anyagi kereteit és lesz kb. 500 ezer Ft elvégeztetni mindazt a karbantartási és javítási munkát, amit az autó nem kapott meg meg, amíg Önhöz került. Jó, hogy a modellfrissítés utáni évjáratot nézte ki, ezek valamivel jobb értéktartás ígérnek a 2001 előttieknél. A BMW E46 320d-vel kapcsolatos szerviztapasztalatokról, a hibalehetőségekről itt olvashat részletesen:

Mivel itt a 316i is problémás lehet és a benzinesekben is ott a kettős tömegű lendkerék, a sokat futott dízelmotort nem tartom aránytalan kockázatnak a négyhengeres benzinesekhez képest. A legkisebb fenntartási költséget azonban egy E46 318i ígéri.

Ha mégis meggondolná magát, ebben a cikkben a sorhatos benzinesekről talál hasznos információkat:

Üdvözlettel, Szörényi András