Megérkezett Magyarországra az új Land Rover Discovery, amely kényelmi funkcióit tekintve már-már a Range Rover szintjét hozza, ugyanakkor továbbra is kiemelkedő terepjáró-képességgel bír.

A Discovery ötödik generációja 4970 milliméter hosszú, vagyis igazán nagy, ráadásul a tengelytávolsága elődjéhez képest 38 mm-rel nőtt, 2923 mm-es. Habár az új Land Rover Discovery 14 centivel hosszabb, mint elődje, de többek között a 85 százalékban alumíniumból épült vázszerkezetnek akár 480 kilóval könnyebb, mint korábban. Ez persze az alapmodellre érvényes, amely négyhengeres motort rejt, de ha hathengeres motorral szerelteket hasonlítunk össze akkor is van 360 kiló súlyelőnye az újnak. A Discovery alaptömege 2099 kg.

A fenti számok nyomán nem meglepő, hogy sikerült három üléssort elhelyezni benne, amelyek mindegyikén – legalábbis a gyár állítása szerint – felnőttek is utazhatnak. Ebben segít, hogy a középső üléssor 160 mm-es úton csúsztatható, az összes ülés lehet fűtött, míg az elsők szellőzést és masszázsfunkciót is kaphatnak. Összesen öt ülésnél alakítottak ki Isofix-csatlakozókat. Az ülések elektromos mozgatással dönthetők le, a műveletet nemcsak a műszerfalon vagy a csomagtartóban lévő gombokról lehet elvégezni, de távolból egy mobilapplikációval is.

Akár 480 kilogrammal könnyebb elődjénél az új Discovery

A Discovery minden motorjához elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó csatlakozik.

A Discovery minden motorjához elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó csatlakozik.

Újdonság, hogy nem két részben, hanem egyben felfelé nyílik a csomagtérajtó, amely mögött hét utassal 258, öt utassal 1231 liternyi hely marad a csomagoknak, ez nagyobb, mint az Audi Q7 (770 l) vagy a Volvo XC90 (721 l) hasonló értékei. A csomagtartón belül kialakítottak egy plusz kis ajtót, amely megakadályozza, hogy a nagy ajtó kinyitásakor a padlón lévő csomagok kicsússzanak, ugyanakkor lehajtva ülőalkalmatosságnak is jó, amikor csizmát húz, vagy horgászik a tulaj. 300 kilót bír el.

10 colos érintőképernyőről vezérlehetők az autó fedélzeti rendszerei. A telefontükrözésre képes eszközön az Android Auto az Apple Car Play is fut. A szórakozásról 14 hangszórós hifi és fejtámlába épített képernyők gondoskodhatnak, a hordozható eszközök töltésében kilenc USB- és hat 12 voltos csatlakozó segít. Az utazást wifi-hotspot, tetőbefuvókkal kiegészített négyzónás klíma és hűtött rekesz teheti kellemesebbé. Az érintőképernyőn jeleníthető meg a kamerák képe is, amelyekből az autó minden oldalára jutott, és nagy segítséget nyújtanak terepezéskor, már nem feltétlenül kell az ablakon kihajolni.

A kamerák mellett vízszintérzékelő is került a külső tükrökbe, amely segíti a vezetőt patakon, folyón való átkeléskor. Akár 900 mm mély gázlón is képes átkelni a Discovery. Ez elsősorban a légrugós futóműnek köszönhető, amellyel teljesen kiemelt állapotban a hasmagassága eléri a 283 millimétert. Ugyanakkor pakolásnál 60 milliméterrel lesüllyeszthető a kasztni, míg terepen – sebesség függvényében – 40, illetve 75 milliméterrel kiemelhető. 105 km/óra felett ugyanakkor 13 milliméterrel alacsonyabban fut az alapállapothoz képes a kocsi.

Sávtartó és a dugóban araszolni képes távolságtartó tempomat is segíti a sofőrt

Sávtartó és a dugóban araszolni képes távolságtartó tempomat is segíti a sofőrt

A Terrain Response 2 rendszer vezérlő forgótárcsája segítségével szabályozható a vontatmány és a jármű iránya tolatáskor.

A Terrain Response 2 rendszer vezérlő forgótárcsája segítségével szabályozható a vontatmány és a jármű iránya tolatáskor.

Kétfajta négykerék-hajtással választható a Discovery, az egyik, előre programozott hajtásképletekkel (pl. szikla, sár, hó stb.) szerelt állandó összkerékhajtás, míg a másikban kézzel kapcsolható felező is szerepel. Sebességváltója minden esetben nyolcfokozatú, bolygóműves automata. A terepezést olyan vezetőtámogató rendszerek segítik, mint a lejtmenetvezérlő, kipörgésgátló, borulásgátló stb., de az is lehetséges, hogy a vezető a gáz és fék kezelését teljesen átadja és csak a kormányozásra koncentrál. Az új Land Rover Discovery akár 3500 kiló vontatására is képes, a manőverezésben vontatmánystabilizáló rendszer is segíti a vezetőt. A funkcióválasztó gombbal lehet irányítani tolatáskor a szerelvényt, így elvileg könnyebb, mint ha a kormányt kellene a szokásoknak ellentétesen pörgetni.

A már említetteken túl is kaphat segítséget a Discovery vezetéshez a sofőr. Elérhető sávtartó asszisztens, vezetői éberségfelügyelet, adaptív tempomat dugókövető funkcióval, vészfékrendszer, amely 5-80 km/óra között maga is képes fékezni, ha a vezető nem reagál a vészjelzésre. De van head-up display, és automata parkolássegéd, amely be- illetve kikormányozza a parkolóhelyre a kocsit.

Rámpán próbáltuk ki a Land Rover képességeit:

Három dízel- és egy benzinmotor szerepel az új Land Rover Discovery kínálatban. Az alapmotor 2,0 literes dízel 180 lóerő teljesítménnyel (430 Nm), a két turbóval szerelt változat pedig 240 lóerőt (500 Nm) présel ki magából. A modellhez talán legjobban a 3,0 literes V6-so dízel illik, amely 258 LE-t (600 Nm) mutat fel. Igen vonzó a szabvány szerint 7,2 literes fogyasztása, de a legtakarékosabb a belépőmotor, amely 6,0 liter gázolajjal is beéri. Aki még több izgalomra vágyik, annak ott a 3,0 literes benzinmotor, a V6-os kompresszorral megtámogatott blokk teljesítménye 340 LE, amivel a Discovery 7,1 másodperc alatt gyorsulhat százra és akár 215 km/órára is képes.

Műszaki adatok :

muszakiadatok

A kép kattintásra nagyobb méretben is megnézhető

Az új Land Rover Discovery forgalmazása már hazánkban is megkezdődött, az alapára 16 millió forint, négyhengeres motorral. A csúcsmodell esetében már kettessel kezdődik a listaár, amelyet természetesen az extrák tovább dagaszthatnak. Az árak az alábbiak szerint alakulnak:

árlista