Itthon az új Suzuki

Megérkezett az Ignis

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 16.00

3.7 milliós alapárral indul az új Suzuki Ignis forgalmazása. A kis szabadidő-autót csak 1,2-es motorral, de automatával és 4×4-gyel is kínálják.

Szabadidő-autó szerezte vissza a piacvezető pozíciót a Suzuki számára 2016-ban a személyautók között. 2017-ben a japán márka a Vitara mellé egy másik új SUV-t is bevet a sikerért. Megérkezett Magyarországra az új Ignis.

2016-ban a Suzuki 11 266 kocsit értékesített, így a személyautók versenyében az első helyen végzett a márka, megelőzve a Fordot (9519 db) és az Opelt (9375 db).  A legnépszerűbb modell nemcsak a Suzukinál, de a teljes értékesítés tekintetében a Vitara volt, amelyből 6538 darab kelt el, megelőzve a Škoda Octaviát, amelyből 5283 fogyott.

Úgy tűnik, kilábalt a bajból és újra növekedési pályán van a márka, amely 2008-ban még 24 854 autót értékesített Magyarországon, de a válságot követően, 2011-ben 1598 darabra zuhant az eladásuk idehaza. Az új modellel együtt 11 780 autó eladását tervezi a Suzuki 2017-ben – 7000 darabot privát vevőknek szánnak -, feltéve, hogy a piac fejlődése marad és nagyjából 103 ezer darabra nő. 1000 darab az eladási cél az új Ignisből.

Bár alapvető mérete nem ezt indokolná, de a Suzuki nem a mini autók (A kategória) között kívánja versenyeztetni a kocsit, amelyben a lábhely és a csomagtartó is nagyobb, mint pl. egy Swiftben, hanem a Balenóval párhuzamosan a kis autót keresőket veszik célba.

Az új Suzuki Ignis 3,7 méter hosszú, 1,69 méter széles, a magassága pedig 1,595 méter. A tengelytávolsága 2435 mm. Fontos megjegyezni, hogy a kocsi szabadidő-autóhoz híven az átlagnál nagyobb, 18 centis hasmagassággal rendelkezik, ami nemcsak hepehupás földúton, de padkára állásnál is jól jöhet. Városban az is segít, hogy igen fordulékony a kocsi, képes 9,4 méter átmérőjű helyen megfordulni.

Csomagtartója 260 literes, de egyes modellekben az utastér rovására ez növelhető. Érdekesség, hogy a jobban felszerelt modellek csak négyszemélyes kivitelben érhetők el, mert ezekben szerepelnek az osztottan tologatható hátsó ülések. Mivel az egyszerűbb modellekben ilyen nincs, így ott beépíthető a középső fejtámla. Köszönhetően a kissé magasra emelt üléseknek és emiatt lefelé mutató lábszáraknak, egy 180 centis sofőr mögött elfér egy hasonló adottságú utas. Figyelemre méltó a tágasság.

A külsején is számos játékos elem látható, de az utastere még ennél is barátságosabb, a kéttonúsú műszerfal mellé hétféle színben készülhet a középkonzol és a fogantyúk. Az anyagminőség visszafogott, de ez nem zavaró, mert a barátságos formákkal jó hangulatot áraszt az utastér. Alapmodellben hagyományos rádió kerül a középkonzolra, a drágábbakban viszont érintőképernyő kerül, amely képes az AppleCarPlay és Android Autó kezelésére is, így a mobilon futó applikációkkal jelentősen bővül a tudása, a mirror link funkcióval pedig meg is jeleníthetők a programok.

20170215_112121Magyarországon 1,2 Dualjet benzinmotorral kerül forgalomba a csupán 810-870 kilós Ignis. A négyhengeres maximális teljesítménye 90 lóerő, míg csúcsnyomatéka 120 Nm. Menetközben ebből azt érezni, hogy ha tempósan akarunk haladni, akkor érdemes pörgetni a motort, de ez nem jelent gondot, mert könnyen veszi a fordulatot és a hangja is izgalmas. A dinamika persze visszafogott, de a futómű még négy felnőtt esetén is stabilan tartja kanyarban a kasztnit, vagyis kellően feszes. Ugyanakkor pont emiatt a hátul ülők megismerik az úthibákat. Papíron – felszereltségtől függően – 11,5 és 12,2 másodperc alatt gyorsul százra az Ignis, maximálisan 165-170 km/órás sebességre képes.

Kétféle sebességváltóval választható az Ignis, ám árérzékenység miatt az automatát igen kevesen kérik majd, a nagy többség kézi váltóval veszi majd a kocsit. Ám ezzel nem járnak rosszul, mert az ötfokozatú szerkezet rövid úton, gyorsan, pontosan kapcsolható. 130-nál ötödikben egyébként 3500-at forog a főtengely.

Izgalmasabbnak hangzik, hogy az elsőkerék-hajtás mellett készülnek 4×4-es változatok is, amivel az új Ignis a klasszikus Panda 4×4 örököse lehet. 2017-től a Suzuki az összes négykerék-hajtási rendszerét Allgrip néven forgalmazza, a kisautók az Allgrip Auto változatot kapják (a nagyobbakban lesz Select és Pro is). A 4×4-es modellekbe lejtmenetvezérlő (gombnyomásra 10 km/óráig önállóan levezeti a kocsit) és hegymeneti elindulás segítő is kerül, mindez az autót jellemző terepszögekkel együtt igazán terepképes kocsit varázsol a Suzukiból.

20170215_120007Az új Suzuki Ignis listaára 3 755 000 forinttól indul, az alapfelszereltségben ABS, menetstabilizáló, fékasszisztens, hat légzsák is van, de jár a manuális klíma, az elektromos ablakmozgatás az első ajtókhoz és a távirányítású központi zár. A 4 140 000-től hirdetett GL+ modellhez már könnyűfém felni, tetősín, érintőképernyő, tolatókamera, ülésfűtés, magasságban állítható vezetőülés, csúsztatható hátsó ülések stb. is járnak.

Az Ignisben jelentkezik először a Suzukinál, hogy a radaros megoldás helyett kettős kamerarendszer segíti a vezetőtámogató rendszereket. Így képes akár felismerni a gyalogosokat is, nemcsak nagyobb tárgyakat. Képes önállóan is fékezni vészhelyzet esetén, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, de sávelhagyásra figyelmeztető is került bele. Ez a rendszer a GLX modellben érhető, el amely elsőkerék-hajtással és automata váltóval (4,94 millió) vagy összkerékhajtással és manuális váltóval (5,04 millió forint) kombinálva választható. A kamerarendszer mellett LED-es fényszóró, tempomat, nyomógombos motorindítás, automata légkondicionáló, komolyabb hifi, navigációs rendszer, Stop&Start rendszer is jár hozzá.

Természetesen listaárakról beszélünk, amelyekhez a kereskedők egyedi kedvezményeket biztosíthatnak, finanszírozási vagy más feltételek mellett. Így az egyik márkakereskedésben máris hétszázezer forint kedvezménnyel árultak egy GL+ modellt.

20170215_111523

Suzuki Ignis árlista ( 2017.02.15.):

Ignis     GL     1.2     MT     3 755 000 Ft
Ignis     GL+     1.2     5MT     4 140 000 Ft
Ignis     GLX     1.2     2WD AGS     4 940 000 Ft
Ignis     GL+     1.2     5MT 4WD     4 540 000 Ft
Ignis     GLX     1.2     4WD AEB 5MT     5 040 000 Ft
GL modell esetében a metál és gyöngyház felár     + 95 000 Ft
GL+ és GLX modellek esetén a kéttónusú felár     + 50 000 Ft

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.