Féláron árul autókat az állam

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2017.02.14. 05.45

Soha nem láttunk ennyi eladó használt autót a NAV oldalán. Félártól lehet licitálni rájuk, bárki vásárolhat, ön is.

35 ezer forinttól 3,5 millióig hirdeti a többnyire adóügybe keveredett polgároktól begyűjtött autókat az adóhatóság. A NAV oldalán most éppen 149 darab jármű várja új tulajdonosát, ennyit sosem láttunk még itt.

Cifra a kínálat, mint a cirkuszkerítés. Legnagyobbrészt személyautók, de kisbuszokra és motorokra is lehet licitálni. A filmekből ismert kalapácsos árveréseket a visszaélések miatt pár éve megszüntette az akkori APEH, ma elektronikusan lehet licitálni a kiválasztott járműre. Első lépésként a Magyarorszag.hu oldal Ügyfélkapujában kell regisztrálni, majd ezzel az azonosítóval lehet a rövidre szabott idő alatt ajánlatot tenni.

Itt a teljes kínálat, aki nyitott a kalandra, érdemes böngészni. Minden jármű adatlapján 3 dátum szerepel: az árverés meghirdetése után egy hónappal kezdődik a verseny, ami 3 nap alatt le is zajlik. A járműveket előtte erősen ajánlott személyesen megnézni, amit cseppet nehézkessé tesz, hogy az ország különféle pontjain lévő helyi NAV-kirendeltségeken szomorkodnak.

Legelőször is ajánlott elolvasni a járművek apróbetűs ismertetőit a hirdetési oldalon, ugyanis egynémely jószágnak se forgalmija, se kulcsa, de a kínálatban azért akadnak a piaci ár alatti ígéretes példányok is.

Mi 12 darab, jelenleg érvényes műszakival rendelkező autót választottunk ki. A járműveknél megadjuk az induló licitárat, az évjáratot és a km-óra állását.

Opel Astra 1,4 Caravan Classic, 1997 – Licitár: 100 ezer Ft

j3

Az óra szerinti 265 ezer km nem tűnik soknak, és amint látja majd alább a kedves olvasó, ezeknél a kocsiknál nem 95, meg 195 ezerre vannak állítva a műszerek, eladásra bekészítve. Jellemzően napi szinten használt kocsik lehettek, mígnem egy napon kopogtatott a NAV-kommandó, avagy berúgta az ajtót

Fiat Bravo 1,4 SX, 1997 – Licitár: 150 ezer Ft

j2

2018 áprilisáig érvényes a műszakija az Astránál is kevesebbet (220 ezer km) futott Bravónak, amelyet a leírások szerint több kasztnihiba színesít

 Suzuki Swift 1,3 GLX , 2005 – Licitár: 225 ezer Ft

j4

Korrektnek tűnik a klímás, elektromos ablakos Swift 104 ezer kilométerrel. A bal első ajtót és sárvédőt nemrég cserélhették

 Seat Ibiza 1,9 TDI, 2001 – Licitár: 240 ezer Ft

j5

A jármű üzemképes állapotban került a telephelyre, a karosszérián nagyobb hibák nem láthatók – írja a 229 ezer km-es óraállású dízel Ibizáról a NAV

Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2005 – Licitár: 300 ezer Ft

j6

Ahogy emelkednek az árak, jönnek a nagyobb gépek. Több apró sérülésről ír a Mondeo adatlapja, és megemlíti, hogy valamiért nem nyitható a motorháztető. Itt jegyezzük meg, a NAV munkatársai nem autószerelők, nem feladatuk – pl. ebben az esetben – mindenáron behatolni a jármű orrába

Minden egyes autónak megbecsülik az értékét a beszállítás után a NAV szakértői, majd ezt megfelezve jön ki a licitindító ár. Ebből következően, ha pontos az értékbecslőjük, akkor az itt feltüntetett árak az adott jármű piaci árának 50 százaléka körül kell, hogy mozogjanak.

„Az elárverezett vagyontárgyakért sem az adós, sem az adóhatóság jótállással nem tartozik. A megtekintés során a résztvevők által nem észlelt vagy fel nem ismerhető rejtett hibákért, a vagyontárgy esetlegesen előforduló vélt vagy valós hiányosságaiért az adóhatóság felelősséget nem vállal.” Ezt a sablonszöveget minden egyes autó mellé odabiggyeszti a hatóság.

Audi A4 Avant 2,5 TDI, 2000 – Licitár: 350 ezer Ft

j7

Árulnak prémiummárkákat is, bár ilyen áron csak a forgalmiba írt márkanév prémium, az autóban semmi. Legutóbb BMW-ből találtunk a legtöbbet, most Audiból, és nem ez a legszebb közülük (alább jön egy vagány A5 jóval a piaci ár alatt), de a legolcsóbb. 274 ezret mutat az órája

Suzuki Swift 1,3, 2007 – Licitár: 500 ezer Ft

j8

Meglehetősen sok a Swift, alapból nem gondolnánk „adócsalók autójának”. Mind közül ez a legszebb, állítólag csak 87 ezret futott, klíma és fűthető ülések várják az új tulajt

Volkswagen Bora 1,9 PD TDI, 2003 – Licitár: 560 ezer Ft

j9

Klíma mellett riasztó is működik a kocsiban (286 ezer km), amely „korának megfelelő állapotú”. Ezen az oldalon általában ez jót jelent

Skoda Octavia 1,9 TDI Combi, 2001 – Licitár: 750 ezer Ft

j10

A fotókon lévő számos takarítóeszközből ítélve éppen csinosítgatták ezt a külföldről frissen behozott Octaviát, amikor megérkezett az adóhatóság kicsi, ámde határozott csapata. Hazai papírozás előtt áll, ha igaz, mindössze 178 ezret futott

VW Transporter 1,9 TDI, 2011 – Licitár: 2 millió Ft

j11

Térjünk át a milliós, szebb és fiatalabb járművekre, ilyeneket is árulnak. Szószátyárnak nem mondanánk a Tranyó adatlapját, érdemi infóként csak annyi derül ki, hogy a hűtőjével valami gond lehet, miközben az is szerepel rajta, hogy üzemképes

Audi A5 2,7 TDI, 2010 – Licitár: 2,4 millió Ft

j12

Talán a legvonzóbb jármű a NAV jelenleg árverésre kínált összes autója közül ez az A5, amelyet olyan gyorsan elszedtek tulajdonosától, hogy a csomagtartójában még most is ott van pár gyerekcipő és játék. 2018 nyaráig érvényes a műszakija, órája szerint 246 ezer km-t futott

Mercedes Vito 111 CDI, 2013 – Licitár: 3,5 millió Ft

j13

Kivételesen belső teres fotót mutatunk, annyira makulátlan a Merci műszerfala. Az A5 gazdájával ellentétben ennek a 83 ezer km-es Vitónak a tulajdonosa mintha készült volna rá, hogy akarata ellenére viszik a verdát: kiszedte belőle a két hátsó sor üléseit. Amúgy gyönyörűnek tűnik a 3,5 éves dízel kisbusz, 1,5 évig érvényes még a műszakija

– Erre fogsz nagyon sokat költeni, ha használt autót veszel –

Kommentek

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.