Féláron árul autókat az állam

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2017.02.14. 05.45

Soha nem láttunk ennyi eladó használt autót a NAV oldalán. Félártól lehet licitálni rájuk, bárki vásárolhat, ön is.

35 ezer forinttól 3,5 millióig hirdeti a többnyire adóügybe keveredett polgároktól begyűjtött autókat az adóhatóság. A NAV oldalán most éppen 149 darab jármű várja új tulajdonosát, ennyit sosem láttunk még itt.

Cifra a kínálat, mint a cirkuszkerítés. Legnagyobbrészt személyautók, de kisbuszokra és motorokra is lehet licitálni. A filmekből ismert kalapácsos árveréseket a visszaélések miatt pár éve megszüntette az akkori APEH, ma elektronikusan lehet licitálni a kiválasztott járműre. Első lépésként a Magyarorszag.hu oldal Ügyfélkapujában kell regisztrálni, majd ezzel az azonosítóval lehet a rövidre szabott idő alatt ajánlatot tenni.

Itt a teljes kínálat, aki nyitott a kalandra, érdemes böngészni. Minden jármű adatlapján 3 dátum szerepel: az árverés meghirdetése után egy hónappal kezdődik a verseny, ami 3 nap alatt le is zajlik. A járműveket előtte erősen ajánlott személyesen megnézni, amit cseppet nehézkessé tesz, hogy az ország különféle pontjain lévő helyi NAV-kirendeltségeken szomorkodnak.

Legelőször is ajánlott elolvasni a járművek apróbetűs ismertetőit a hirdetési oldalon, ugyanis egynémely jószágnak se forgalmija, se kulcsa, de a kínálatban azért akadnak a piaci ár alatti ígéretes példányok is.

Mi 12 darab, jelenleg érvényes műszakival rendelkező autót választottunk ki. A járműveknél megadjuk az induló licitárat, az évjáratot és a km-óra állását.

Opel Astra 1,4 Caravan Classic, 1997 – Licitár: 100 ezer Ft

j3

Az óra szerinti 265 ezer km nem tűnik soknak, és amint látja majd alább a kedves olvasó, ezeknél a kocsiknál nem 95, meg 195 ezerre vannak állítva a műszerek, eladásra bekészítve. Jellemzően napi szinten használt kocsik lehettek, mígnem egy napon kopogtatott a NAV-kommandó, avagy berúgta az ajtót

Fiat Bravo 1,4 SX, 1997 – Licitár: 150 ezer Ft

j2

2018 áprilisáig érvényes a műszakija az Astránál is kevesebbet (220 ezer km) futott Bravónak, amelyet a leírások szerint több kasztnihiba színesít

 Suzuki Swift 1,3 GLX , 2005 – Licitár: 225 ezer Ft

j4

Korrektnek tűnik a klímás, elektromos ablakos Swift 104 ezer kilométerrel. A bal első ajtót és sárvédőt nemrég cserélhették

 Seat Ibiza 1,9 TDI, 2001 – Licitár: 240 ezer Ft

j5

A jármű üzemképes állapotban került a telephelyre, a karosszérián nagyobb hibák nem láthatók – írja a 229 ezer km-es óraállású dízel Ibizáról a NAV

Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2005 – Licitár: 300 ezer Ft

j6

Ahogy emelkednek az árak, jönnek a nagyobb gépek. Több apró sérülésről ír a Mondeo adatlapja, és megemlíti, hogy valamiért nem nyitható a motorháztető. Itt jegyezzük meg, a NAV munkatársai nem autószerelők, nem feladatuk – pl. ebben az esetben – mindenáron behatolni a jármű orrába

Minden egyes autónak megbecsülik az értékét a beszállítás után a NAV szakértői, majd ezt megfelezve jön ki a licitindító ár. Ebből következően, ha pontos az értékbecslőjük, akkor az itt feltüntetett árak az adott jármű piaci árának 50 százaléka körül kell, hogy mozogjanak.

„Az elárverezett vagyontárgyakért sem az adós, sem az adóhatóság jótállással nem tartozik. A megtekintés során a résztvevők által nem észlelt vagy fel nem ismerhető rejtett hibákért, a vagyontárgy esetlegesen előforduló vélt vagy valós hiányosságaiért az adóhatóság felelősséget nem vállal.” Ezt a sablonszöveget minden egyes autó mellé odabiggyeszti a hatóság.

Audi A4 Avant 2,5 TDI, 2000 – Licitár: 350 ezer Ft

j7

Árulnak prémiummárkákat is, bár ilyen áron csak a forgalmiba írt márkanév prémium, az autóban semmi. Legutóbb BMW-ből találtunk a legtöbbet, most Audiból, és nem ez a legszebb közülük (alább jön egy vagány A5 jóval a piaci ár alatt), de a legolcsóbb. 274 ezret mutat az órája

Suzuki Swift 1,3, 2007 – Licitár: 500 ezer Ft

j8

Meglehetősen sok a Swift, alapból nem gondolnánk „adócsalók autójának”. Mind közül ez a legszebb, állítólag csak 87 ezret futott, klíma és fűthető ülések várják az új tulajt

Volkswagen Bora 1,9 PD TDI, 2003 – Licitár: 560 ezer Ft

j9

Klíma mellett riasztó is működik a kocsiban (286 ezer km), amely „korának megfelelő állapotú”. Ezen az oldalon általában ez jót jelent

Skoda Octavia 1,9 TDI Combi, 2001 – Licitár: 750 ezer Ft

j10

A fotókon lévő számos takarítóeszközből ítélve éppen csinosítgatták ezt a külföldről frissen behozott Octaviát, amikor megérkezett az adóhatóság kicsi, ámde határozott csapata. Hazai papírozás előtt áll, ha igaz, mindössze 178 ezret futott

VW Transporter 1,9 TDI, 2011 – Licitár: 2 millió Ft

j11

Térjünk át a milliós, szebb és fiatalabb járművekre, ilyeneket is árulnak. Szószátyárnak nem mondanánk a Tranyó adatlapját, érdemi infóként csak annyi derül ki, hogy a hűtőjével valami gond lehet, miközben az is szerepel rajta, hogy üzemképes

Audi A5 2,7 TDI, 2010 – Licitár: 2,4 millió Ft

j12

Talán a legvonzóbb jármű a NAV jelenleg árverésre kínált összes autója közül ez az A5, amelyet olyan gyorsan elszedtek tulajdonosától, hogy a csomagtartójában még most is ott van pár gyerekcipő és játék. 2018 nyaráig érvényes a műszakija, órája szerint 246 ezer km-t futott

Mercedes Vito 111 CDI, 2013 – Licitár: 3,5 millió Ft

j13

Kivételesen belső teres fotót mutatunk, annyira makulátlan a Merci műszerfala. Az A5 gazdájával ellentétben ennek a 83 ezer km-es Vitónak a tulajdonosa mintha készült volna rá, hogy akarata ellenére viszik a verdát: kiszedte belőle a két hátsó sor üléseit. Amúgy gyönyörűnek tűnik a 3,5 éves dízel kisbusz, 1,5 évig érvényes még a műszakija

– Erre fogsz nagyon sokat költeni, ha használt autót veszel –

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.