Ezért lesz jó az új magyar rendszám

Miért nincsenek nyilvántartva a kismotorok?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.01.11. 09.52

600 ezer kismotor és robogó lehet Magyarországon – rendszám nélkül. Jól van ez így?

Ezért lesz jó az új magyar rendszám

Nemrég adtunk hírt róla, hogy készül a nagy rendszámforradalom, ami a segédmotorok rendszámozását is magában foglalja. A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján – az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint – meg sem történhetne.

A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.

De miért is lesz az jó, ha rendszámot kapnak a segédmotorok? Néhány éve ezt remekül összefoglaltuk, tessék olvasni.

Idézet a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének 2011-es sajtóközleményéből:

Jelenleg – becslések szerint – hazánkban mintegy 200 ezer segédmotoros kerékpár fut regisztráció és rendszám nélkül (2017-ben ez a szám 600 ezer), ezek vizsga és kötelező felelősségbiztosítás nélkül közlekedhetnek. Ez a legtöbb EU-s országban már nem lehetséges, ezeket a járműveket is ellátják rendszámmal és regisztrálják. A probléma megoldásra módosításokat javasoltunk “A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény” szövegében, a 35/2000. (XI.30.) kormányrendeletben, valamint az 5/1990. (IV:12.) KÖHÉM rendeletben és a 29/2004. (VI.16.) BM rendeletben.

De mire is jó a regisztráció és a rendszám?

A robogórendszám a legtöbb európai országban nem ismeretlen fogalom

A robogórendszám a legtöbb európai országban nem ismeretlen fogalom

 

1, nehezebb lenne robogót lopni, lopott robogót eladni, lopott robogóval járni

Ma egy robogó adásvétele kicsit bonyolultabb, mint az ellopása. A szabályos átruházáshoz ugyanis két ember kell, egy vevő és egy eladó, sőt, a kötelező biztosítás megkötéséhez szükséges adásvételi szerződés tanúival együtt négy. Míg egy lopáshoz elég a tolvaj maga, ő egymaga meg is tudja írni a kamu szerződést, hamis tanúaláírásokkal együtt, és ugyanolyan könnyen megkötheti a kötelezőt, mintha vette volna a gépet.

A rizikót legfeljebb az erkölcsi gátlás vagy a konkrét tettenérés veszélye jelenti. Utólag lebukni nagyjából lehetetlen; még ha fel is írta a vázszámot az eredeti tulaj, és nem is pattintotta le az adattáblát az új, akkor is lehet azt mondani, hogy a piacon vettem a robogót egy idegentől, és nem kértem el a személyijét, hogy leellenőrizzem.

2, nehezebb lenne robogóval felülemelkedni a közlekedési szabályokon

A robogókra jelenleg a KRESZ gyakorlatilag nem vonatkozik. Míg az autósokat-nagymotorosokat traffipaxszal, térfigyelő kamerával vadássza a rendőrség az államkassza gazdagítására, a rendszám nélküli robogóval (erős túlzással) akár halomra gázolhatjuk a gyalogosokat is a Teve utcában a járdán egy sötét plexis bukóban, soha senki nem fogja tudni számon kérni rajtunk, amit tettünk.

Amikor a robogós inkognitó sem segít

Gyakorlatilag a robogó kivételével minden, közúti közlekedésre alkalmas járműnek, villamostól repülőig van valami azonosítója, rendszáma, lajstromjele, háromszögrendszáma, még a trolikon is van egy fehérrel festett szám. Sőt, még az utánfutóknak is van rendszáma. Ha ezek közül bármelyik elsodor egy gyalogost, tanúk, videók, fényképek tudják tanúsítani, a forgalom milliónyi járműve közül melyik volt a bűnös. Kivéve a robogót.

Bicikli és lovas kocsi: rajtuk sincs rendszám

Rendszámot a robogókra!

Rendszámot a robogókra!

 

A szerkesztőségben valaki (nem mondom meg, ki) teljesen komolyan felvetette, hogy a bicikliken is legyen rendszám. Válaszul természetesen hamar előjött a lovaskocsi-rendszám, illetve a gyalogoshomlok-tetoválás lehetősége is.

Gyakorlati értelme a bicikirendszámnak tényleg kevés volna, viszont jó dolog, hogy aki akarja, regisztráltathatja kerékpárja vázszámát egy rendőrség által is használt adatbázisba. Persze ennek az adatbázisnak a tökéletes működéséhez az kéne, hogy senki ne vehessen kiflexelt vázszámú biciklit…

3, rendeződhetne a “125-ös, 150-es, 250-es robogó 50-es papírokkal eladó” típusú probléma

A 10-15-20-30 lóerős motorkerékpárok vezetését a magyar hatóságok erre vonatkozó jogosítványhoz és időszakos, hivatalos műszaki vizsgálathoz kötik. Nem is baj ez; a lakosság számottevő részére valóban nem lehet rábízni, hogy csak saját józan eszére és ítélőképességére hagyatkozzon annak eldöntésében, elég ügyes-e a motorozáshoz, motorja pedig alkalmas-e arra, hogy becsatlakozzon vele a közlekedésbe. Bár a világ számos pontján egyszerűbb jogsit szerezni, mint nálunk, és meg számosabb ponton ismeretlen a műszaki vizsga fogalma, a magunk részéről úgy véljük, nem árt, ha a motoros és a motor is hivatalos alkalmassági vizsgán, vizsgálaton esik át időnként.

Ez az elmélet.

A gyakorlat pedig, hogy ha egy 14 éves srác levizsgázik a Simsonnal, megszerzi a kismotor-jogsit, már mehet is felfele az internetre, hogy ilyen gépcsodákat vetethessen apucival, rendszám nélkül, papíron teljesen jogszerűen:

“Eladósorba került 150-es Aprilia Leonardóm kategóriaváltás miatt. 50-esként használtam, biztosítás is van rajta! (14 lóerős)
Aprilia Leonardo 250 ST: Esztétikailag tök jó, a motorja pöccre indul viszont zörög valszeg főtengely! Elöl -hátul jó gumik! Ülés javított! Papírja nincs! (17 lóerős)
Aprilia Leonardo 150: Eladnám gyönyörű robogómat kategóriaváltás miatt. Az ár írányár! hidegen-melegen rögtön indul, semmi baj nincs vele, jó gumik szervíz után(olajcsere, légszűrő. )ÚJ aksi. Alacsony fogyasztás erős megbízható motor. 50esként használt. (20 lóerős)”

Ezek csak az első A betűs, 250 köbcenti alatti robogók egy használtmotoros hirdetőoldalról. A vásárlás után csak egy biztosítást kell kötni (ehhez elég az adásvételi szerződés), és már ülhet is a kiskölök a 120-130 km/h végsebességű segédmotoros kerékpárra.

Sajátos amszterdami gyakorlat robogórendszámra

A holland fővárosban mesélte az idegenvezető a minap a Hankook-túrán, hogy nem szabálytalan ám a sok bukósisak nélküli robogós az utakon. Amszterdamban ugyanis kétféle robogórendszám van robogókra. A kékkel lehet bicikliúton menni, és nem kötelező hozzá a bukósisak – viszont a maximális sebesség ilyennel 25 km/h. A sárga rendszámhoz már kell bukó is, de szabad a száguldás.

Ha a rendőr némi túlbuzgalomból kifolyólag fel is kel a traffipax mellől, és el is kéri egy ilyen “50-es papíros” robogó biztosítási igazolását, akkor se tehet sokat a jelenség ellen. Egy 125-ös, 150-es, netán 250-es matrica az idomokon önmagában kevés, ahhoz pedig, hogy hatósági szakértői vizsgálatra küldjék a gépet, több elszántság kellene, mint ami a rendőrségben van.

Amerikai vicc: 110 mile per gallon, 2,14 l/100km a fogyasztás

Egy gyakorló kis-nagyrobogós kommentje a témában a gyakorikerdesek.hu-ról: “Robogóknál jóval kissebb az esély h lebukj mert nemsok méreti különbség van az 50-es és a 125ös közt. És ahogy írta az első attól is függ hol laksz… pl budapesten nagyobb az esély arra h igazoltassanak 1 héten akár 2-3x is mint. Én egy kis faluban lakok az alföldön 125/50motorom van töb mint 1 éve és eddig 1x sem igazoltattak ( még igazoltatás szűz vagyok :D 3 éve van jogsim de 1x sem állítottak meg)”

Aprili Leonardo 250. 120 felett van a vége, itthon simán elmegy 50-esnek

Aprili Leonardo 250. 120 felett van a vége, itthon simán elmegy 50-esnek

 

4, némi pénzhez jutna az állam, beszállna a költségvetésbe a robogós

Nyilván nem túl népszerű gondolat, de objektíven nézve a helyzetet kétségtelen: ha a robogósok is fizetnének mindenféle közlekedéssel kapcsolatos sarcot, igazságosabb lenne a rendszer. Az utak fenntartása, a forgalomszabályozás költségei a robogók bevonásával az adminisztrációba kicsit szétterülhetnének, és az autók-motorok üzemben tartóihoz hasonlóan a robogósok is részt kapnának ezekből a terhekből.

A rendszámozás, regisztráció költségeiért cserébe pedig a robogósok megkapnák az 1. pontban vázolt előnyöket: nehezebben ellopható járművük lenne.

Abban viszont megegyeztünk a szerkesztőségben, hogy csupán egy adminisztratív regisztráció nem hozza el rögtön a Kánaánt. Még a robogórendszámoknál is fontosabb lenne, hogy tevékeny, értelmes, a polgárokat valóban szolgáló és védő rendőri munka folyjon az utakon. Nem kell ugyanis ahhoz rendszám, hogy a rendőr megállapítsa, a robogó nem 50-es, az adásvételi nem kóser. Ehhez csak olyan rendőr kell, aki kellően képzett és felhatalmazása is van az önálló munkához, gondolkodáshoz, és persze olyan közlekedési rendőrség is kéne, ami nem mondvacsinált indokokkal megmagyarázott traffipaxos pénzbehajtással üti el a java idejét.

Szavazás

Szerintem a robogókra rendszám:

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Cikkünk egy sorozat része, melyben sorra vesszük a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció lobbiakciójának témáit. Ezek:

B-s jogsi kiterjesztése 125 köbcentis motorkerékpárokra
A személyautókhoz kötődő áfaellentmondások feloldása
Külföldi rendszámmal közlekedő magyarok megregulázása
Kilométeróra-manipulálás szigorú büntetése
Gazdasági totálkár intézményének újragondolása
Szürkeimport visszásságainak kezelése
Regisztrációs adó korszerűsítése
Forgalomból kivonás szabályainak átgondolása
Környezetvédelmi ellenőrzések gyakorítása
Illegális bontók felszámolása

(cikkindító képünk csupán illusztráció)

Kommentek

  • v_holiday

    Teljesen jogos lenne rájuk a rendszám. Biztosítást is kell kötni a smkp-ra.

  • Punisher

    Jó volna a rendszám, de akkor majd műszakira is kell vinni apám 50-es Jog-ját? Remélem az is lesz vagy 15.000,-Ft, meg a rendszám kiváltás is ugyanannyi…a motor is ér vagy 40.000-et…
    A 15.000,-Ft-os Babettákkal mi lesz? Olcsóbb lesz a kuka mellé támasztani?

    Az lesz a baj, hogy az okosok túlbuzogják majd ezt is mint mindent ebben a szerencsétlen országban.

    Ja, meg mindenki igazolja a motor származását…ebben van valami, de öregapám aki legénykorában vette a Schwalbe Simsont előássa majd a papírjait?…nem leszenk meg a paírok, pedig nem csórta az öreg!

  • Gixxer78

    “biztosítás nélkül közlekedhetnek”
    Kötelező rá a biztosítás és biztosítótól függően évi max:10.000Ft a biztosítás díja,de sokan még ezt sem hajlandók befizetni!
    “A robogókra a KRESZ nem vonatkozik”
    Minden a forgalomban résztvevő járműre vonatkozik a kresz!
    De sajnos sokan azt sem tudják mi az! Arra nem veszik a fáradságot,hogy egy nyomorúlt smk. jogosítvány lerakjanak,ami érvényes lassú járműre,állatierővel vontatott járműre és segédmotorkerékpárra 50cm3-ig!
    A rendőr a robogóstól is kéri a biztosítást (kis matrica) és a jogosítványt,de a bukósisak is kötelező rá.
    Azt,hogy valahogy regisztrálni kell “megértem”,de attól tartok nálunk ez is irreális pénzlehúzás lesz!

  • Punisher

    Ja mégvalami…a robogósok között sok az állati nagy barom…Váci úton este tömött kocsisor, “50-es” mocival a 70-el haladó sort előzgeti, aztán a piros lámpán némi lassítás és körülnézés után simán átmegy…mondjuk ilyet láttam rendszámos motorral is (azok között is sok a fasz)…az ilyen szándékos “pirosonátmenőktől” örökre elvenném a jogsit…idióta népség…Aztán a Józsibá a mixer Kamazzal ha jön át kereszteződésen és áttapos rajta meg lesz sértődve a barma.

    Nem vagyok robogóellenes volt már simsonom, jog-om, Leonardom, Burgman-om de valahogy sikerült mindig nomrálisan közlekedni és nem mentem át a lámpákon, nem cikáztam a kocsik között…most kocsiban ülök és figyelek a motorosokra had menjenek, de amelyik idióta módon közlekedik annak keresztbe teszek.

  • v_holiday

    Igen Punisher, akkor kell vizsga is. Miért ne kéne? Vizsga kell a 30-et érő fos Trabantra is.

  • v_holiday

    Gixxer!
    Robogót nem feltétlenül a kispénzű emberek vesznek. Nézz szét magad körül.

  • Gixxer78

    v_holiday!
    Hol írtam én olyat,hogy csak a kispénzű emberek vesznek robogót????!!!! Álj már meg!

  • azutazo

    Miért is lenn “igazságosabb a rendszer”ha a robogósok is beszállnának? Szerintem ezt az érvet csupán az motiválja hogy ha nekem fizetni kell, akkor fizessen mindenki más is. (Mert azt ugye nem feltételezi senki hogy ha a robogósok is fizetnek akkor a többieknek kevesebbet kell…)
    Mellékesen megjegyzem nem vagyok, és nem is voltam soha robogós.
    Ez csupán megint arról szól : Van még valaki akitől pénzt lehet beszedni a semmiért. Nosza. Alkossunk egy törvényt gyorsan, és ide a pénzt.

  • v_holiday

    Gixxer!
    Összetévesztettem, elnézést.
    Punisher írta.

  • v_holiday

    Azutazo!
    Így is megközelítheted azt, hogy ha valaki részt vesz a közlekedésben motor hajtotta járművel, akkor ugyanazon rendező elv alapján tegye.
    Amúgy milyen logikus indokot tudsz mondani arra, hogy a robogókra ne kelljen, miközben minden másra kell?

  • v_holiday

    Azutazo!
    És amikor a rendszám nélküli robogós lerúgja a tükrödet és nem tudod azonosítani…vagy amikor a rendszám nélküli robogós összetör, majd ott hagy…hát amikor a rendszám nélküli robogók vizsga nem kötelező alapon 140-nel képesek menni, mert 250-esek….

  • Gixxer78

    v_holiday.
    Semmi gond!
    Az utóbbi írásaid kiegészíteném azzal,hogy némelyik robogó és nem csak robogó hanem egyéb bokorugró seggköszörő gyalázatos állapotban van. Főleg vidéken! Taknyos kölkök burkolat nélkül “csupasz” géppel közlekednek,kipufogó kiherélve (ha van rajta),mikor elmegy az utcában olyan mint ha a hátadról nyúznák a bőrt,persze nagy gázzal,hogy minnél jobban idegesítsen! Sajnos ezeket nehéz kiszűrni!
    Persze mi lakók “kiszűrtünk” párat! Egy ideig eltüntek!

  • cartulaj

    Minden motoros jarmure rendszamot!
    Hollandiaban lakott teruleten semmilyen motorra nem kotelezo a sisak.

  • kiarionl

    Kedves cartulaj.
    Ez igy ebben a formaban nem igaz!
    kek rendszammal (max 25 km/h) ugynevezett snorfiets valoban nem kell sisak. de a sarga rendszamos motorokra (max 50 km/h) arra kotelezo!
    Szemely szerint en tamogatom az otletet :) rendszamot minden robogora!

  • Punisher

    v_holiday.
    köszönjük az észrevételt, de ilyen nem hangzott el…

  • Gixxer78

    Belgiumban sem kell rendszám,sisakkal 2 személyel is mehetsz max:40Km/ó-val,de a rendőr ellenőrizheti a motor műszaki állapotát és ha nem tartja megfelelőnek akkor büntet,ellenőrizheti a sisak állapotát is. Volt rá példa,hogy nem volt bele a sisaknak úgy motorozott a gyerek. Meg is vágták!

  • kisssfero

    Egyet is értenék a robogók rendszámosításával, hiszen tisztább korrektebb viszonyokat hozhatna mind a KRESZ szabályok betartás, mind a műszaki előírások, és a vagyon védelem terén. Egy dolog miatt azonban azt mondom, hogy egy nagy lóf@szt! Tuti, hogy ismerve a magyar viszonyokat, az egész egy mocskos nagy pénzlenyúlásba torkollik!!!
    Fizetsz majd egy műszaki jellegű ellenőrzését, az az alapján kiáltott forgalmi okmányért, a rendszámért, ja, és ha ez után veszel robogót, akkor majd átírási illetéket is perkálhatsz. Biztos vagyok benne, hogy alapból rögvest 40 ezer körül lesz ez a túrtúra mindenkinek. Ne röhögtessenek már, hogy a csak eszmei értékkel rendelkező Babettámra ennyit fizessek.
    Amúgy meg tele az ország zsaruval, NKH-s ellenőrrel, nosza, ellenőrizzék a robogókat, ha ez akkor gond.

  • vargagixxxer

    Nekem már törte le robogós a tükrömet… A dugóban utána se tudtam menni: hupsz 23.000 Ft!
    Keresztanyámat meg bicikliúton ütötte el egy robogós, eltört a csuklója… Persze megállt elsősegélyt nyújtani? Nagy szart!
    De hallottam már olyat, hogy hirtelen balra kanyarodó pizzafutár miatt padkázta defektesre egy kolléga a jobb elejét, de neki szerencsére rajta volt a dobozán a pizzéria, így el tudta kapni.

    RENDSZÁMOT RÁJUK!!!!

  • bringás

    Minden gyalogosba mikrocsipet, mint a kutyákba, a miniszterek, államtitkárok, osztályvezetők, mind gyalogosok. A tolvajnak le kell vágni kezét lábát, többet nem ” dolgozik “. Ez csak pénz gyűjtés. A kerékpárra is kitalálnak valami okosat, mint a metróra. Ez Balkán, kelet Balkán…..Belgium? Azt emberek vezetik, tisztességes, művelt, jó szándékú.

  • manjoco

    Lenne ennek az ötletnek is létjogosultsága, mert valóban vannak olyan esetek akinek kell a szigor. (Gazdag apuka kisfia minden felelősség nélkül Száguld ezerrel, és üt el boldog boldogtalant, majd lelép; persze tisztelet a kivételnek) Na erre ott kellene lenni a rendőrségnek és az NKH-nak …. és miért ne lehetne egy kb 100 al száguldozó “14 éves” ember motorját műszaki felülvizsgálatra kötelezni… ha nem 50-es 10 Le alatt akkor elkobozni jelentős bünti + eltiltás; kérdés mi lehet a “hüleségtől” visszatartó erő.
    De Punisherrel kell egyetértenem, hogy ebből is őrületes pénzlenyúlás lesz Volt egy öreg babettám 2 évig jártam velem 3000.- ér vettem vettem rá 2 gumit 6000- ért rendbetettem világítás fék motor kb 3000 majd 2 évig tankoltam és jártam vele melózni. ez 12000.- nem tudom, majd ennyiért mit kapunk rendszám, műszaki átírás stb… vagyonszerzési illeték???? 30 000????
    Most egy ’82 fiatal Smsonom van… sokat fejlődtem 45 e ért vettem…. 2 éve járok vele évente 6-7000 km-rt….

  • Kele

    Kell valami azonosító jel a kismotorokra. Ha végighúzza a tizmillás autó oldalát ugyanakkora kárt csinál mintha egy negyven tonnás kamion tette volna ugyanezt lightosan.
    Egyébként nem értem ezt a 125 cm3 50 cm3 variálást…
    Ha egy moci hengerűrtartalma 50,1 cm3 az már nem segédmotoros kerékpárnak számít. Biztosan megint a törvényekkel van a baj, maradt pár kiskapu. Bezárni mindet!

  • Kele

    Valami még rémlik a KRESZ-ből.. sik úton önerejéből 40 km/h sebességnél többre nem képes…

  • bubu45

    Ugyanakkora balesetet, tükörletörést…stb tud okozni egy bicikli is.
    Akkor már arra is legyen rendszám, és biztosítás, és legyen nála elsősegélycsomag. + és elektromos bicikli.
    Ugyan már, egy autót sőt teherautót nem tudnak megtalálni ha elmegy. Nem értek egyet.

  • BeZol

    jaja, max 40km/h-val mehet, én legalábbis 14 évesen így tanultam anno…

  • prof01

    A tökeimre mikor csiptetnek rendszámot ???

    Nehoygmár bekajáljátok,,,PÉNZ beszedés ennyi !
    A kutya vörhenyes pi**áját nem érdekli, hogy kinek lopják el !

    Úgy van beállítva, a cikkben is, hogy “jaj szegény állambácsi elesik ettől is”
    komolyan bárki is azt, hogy a közre megy majd az a pénz ???
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    HÁT NEM !
    Az ő dőzsölésükre fog elmenni !
    Az ő nyaralásukra, luxus autóikra, hajókra stb…
    -Nehogy szegények megérezzék akár azt is, hogy 20 ezerrel kevesebb van a zsebben a egy hónapban az 1-2-3-6-10 milliós fizetéseikből ! ( Mindent beleszámolva ! )

    Sokan meg még bólogatnak is itt a jelenlévők közül és azt hiszik, hogy akkor ezzel minden tuti lesz !
    Ébredjetek már fel !
    Mondom ezt úgy, hogy van amikor autóval járok, van amikor robogóval, és van amikor biciklivel !

    -Bármi ami egy kicsit is elterjed azt egyből megadóztatják nem veszitek észre ???
    A TÖBBI AZ A NÉPHÜLYÍTŐ, NÉPET BASZTATÓ AGYMOSÓ DUMA !

  • prof01

    -komolyan bárki is azt “gondolja”……….(kimaradt :)

  • tigernyul

    Ez megint egy beetetés, hogy még több bőrt húzzanak le rólunk.Mert akkor majd kell műszaki vizsga.Kötelező biztosítás,Súlyadó….és ki tuja még mi nem?

  • Kele

    Egyébként a járókeretre is kellene valami beazonosító izé, mert mi lesz ha majd öregen abban botorkálok neki egy szép autó oldalának… A TB állja majd a költségeket, ők adják ki :))

  • Kele

    prof 01 tökéletesen igazad van.. de azért Te sem örülnél hogy amikor éppen az autóddal közlekedsz lyukat üt a sárvédődön a dugóban egy fekete bukósisakos alak a mocijával..
    kell az a rendszám, de ne a lóvé eltevése legyen belőle a lényeg.

  • kiki

    Moat kivel van a bajotok a rendörökel,vagy a robogosokal???????!!!csak pénzlehuzás az egész rendszámozás!!!!!!!!az álam azt hiszi hogy eböl a befojt öszegböl fog magyarország helyre állni!!!?????szégyen

  • wallas

    Na ja milyen felfogás ez IGEN is rendszámot a robogókra?!
    Nos nem vagyok sem milliomos sem gazdag de nekem van autóm és robogóm és igen is felénk él és virul az hogy van és köteleznek hogy köss biztosítást!Nem elég ez még jobban le akarjátok húzni az ember bőrét rohadt patkányok!
    Remélem lesz már egy polgár háború talán helyre jön minden mert így minden lesz de nem jó vége az biztos!!!!
    Íme:rendszám
    kutya adó
    mit akartok még vezetni remélem a kerékpárra is ki találtok valamit,pl:mennyivel robognak az elektromos biciklik és sok baromnak még jogsija sincs ez meg jó így igaz.Én a napokba be mértem egy elektromos biciklit 30-al tepert előttem kérdem én mennyivel mehet a segédmotor szóval csak húzzuk az ember bőrét.

  • Laci51

    Ha rajtam múlna a motorok elejére is tetetnék rendszámot, hátha visszatartó erő lenne a száguldozás. Az autósokat bármilyen szögből levadásszák, de az őrült motorosok a hátsó rendszámot felhajtják, igy nem látható és ezútán azt hiszik az övék a világ és mennek , mint akinek nincs esze, mások épségével és s sajátjukéval sem törödve randaliroznak.

  • MArgareta5428

    Bukósisak,rendszám,biztonsági öv,-szabadság,langyos eső simogató szellő !Mindig van valaki ebben az országban aki saját félelmeit jogalkotokon keresztül ráerőszakolja egy egész nemzetre!125ccaignem kell r.szam,de bukosisak sem!Minek kell mindenre szabályt alkotni? Ki a hűlye? Hát nem az aki nem ugy gondolja! Ontják a feleslegesnél feleslegesebb jogszabályokat,kiskorusitva az egész republikot!A robogózás lényegét támadják! de utálom! Szabályozni kellene a WC használatát is!A társadalomra nem a rendszámnélküli,bukósisak nélküli,biztonsági őv nélküli járművet vezető polgár a veszélyes,hanem mindazok akik saját fontosságukat mutogatva alapvetően korlátoltak mindenben,ami nem a régi hűlyeségüket tükrözik:el kellene menni már a francba,de legalább is nyugdijba!

  • Csetti

    Mindazoknak a hozzászólóknak üzenem, akik a rendszámozástól azt várják, hogy majd a robogós betartja a KRESZ-t, jobb lesz a műszaki állapota stb., hogy gondolkodjon el, hogy a rendszámköteles motorokkal közlekedők mennyire szabálykövetők, hány olyan személygépkocsi közlekedik az utakon, amelyiknek buherált xenon világítása van, amit ki kellene zárni a forgalomból, hány olyan sötétített üveges terepjárót látni, amelyiknek az első ajtajain is fólia van és még sorolhatnám tovább. Ezeken mind van rendszám. Továbbá a rendszámmal ellátott jármű tulaja is lelép a tett színhelyéről, ha letöri a mellette parkoló tükrét, vagy nekib..ssza az ajtót a mellette parkoló autónak. Akkor mire is jó ez az egész “rendszámot a robogókra” duma?

  • vs pali

    Szerintem egy négyütemi robogó ami 125cm nem bír annyival menni mint egy jó Simpson ami simán megy 90-el, vagy egyéb kétütemű pl.aprillia 50-es 120-szal simán megy,egy négyütemű max 80km /h bír azt se sokáig mert nem arra tervezték hanem arra hogy együtt bírjon haladni a forgalommal a városban ,mellesleg 6.5-7 kw-max teljesítmény ami kevesebb mint egy kétütemű 50cm Hondáé ,mellesleg a cik írója tévedésben van mert 50cm robogóra is kel kötelező biztosítás,amúgy meg a mi családunk már le adta az autot mert nem bírtuk fen tartani helyet vetünk 3db 50cm kínai robogót,ha bevezetik a rendszámot akkor csak max. 1db -ot fogunk megtartani vagy azt se járunk majd biciklivel ,és ha arra is kel majd rendszám akkor meg otthon maradunk úgy sincsenek munkahelyek ahová be járjunk,Hajrá Magyarország!!!!!!!!!!!!!!!

  • rasn79

    “A rendszámozás, regisztráció költségeiért cserébe pedig a robogósok megkapnák az 1. pontban vázolt előnyöket: nehezebben ellopható járművük lenne.”
    hát bekaphatják nagyon-nagyon! ugyanolyan könnyen lopható, de ha esetleg ráakadnak, és még nem tüntették el a régi nyomokat (10 perc szerszámokkal kb.), akkor talán visszakerül… kösz nem… külömbenis ha minden jól megy az összes regisztráció, vizsga, bizti meg minden simán egy másik robogó ára lehet…
    de legyen akkor a bicajokra is rendszám, mert épp a sok autós-jófej szövegelt nemrég,hogy cangához kreszvizsga legyen kötelező!
    és majd tanul bicajozni a gyermek, de előtte… kreszvizsga…
    szép világ!
    olyan szar látni, hogy mindennapi eszközeinket, ami az életünk részei, megsarcolják pofátlanul, lehúzás megy, de cserébe? semmi…
    én a kiskerekű robogósok helyében beleegyeznék a rendszámba, de előtte tüntetés a kátyúmentesítésért!!! kiskerékkel iszonyatosat lehet esni 40km/h-val…
    várom, hogy persze ezt is megszavazzák… van még nyúzható bőr, mer hagyja a nép…
    magyarföld vérzik!

  • rasn79

    laci51! nem minden motoros olyan, csak a gyökér… sőt több gyökér autós van, mint szabálytalankodó motoros… sőt több autós van, mint motoros egyáltalán… (nem ismerek olyan embert, aki nem veszi fel a mobilját, ha épp vezet, és te?)
    nem mindenki száguldozásmániás, akinek motorja van!

  • bubibeka1.6

    vs pali !

    nem tudomh ezeket a km/h és sebesség adatokat honnan szedted de mind téves és hibás.
    egy jó állapotu simson nagyon örült ha ment 70 el egy hosszú egyenesben. egy gyári aprilia 50 es 2 T örül a 90 nek, és egy átlagos 125 ccm es 4 T motor pedig manapság 11 kw os, tehát 15 le -s a robeszok csak átlag 10 de az is kétszerese az említett aprilia 5 le nek. a legerosebb gyari simok az sb 51 esek voltak 3,8 le sek, nem kell Isteníteni….

  • v_holiday

    Punisher!
    Pedig éppen te keseregtél, hogy a vizsga majd többe kerül, mint a Babetta.
    Olvasd vissza!

  • v_holiday

    Csetti!
    Arra jó, hogy kisebb a valószínűsége.
    Meg arra jó, hogy azért, mert egyesek rendszámmal sem tartják be a szabályt, az nem jelenti, hogy nem kell szabály.
    Kicsit fordítva ülsz a lovon. Jó esetben nem fejjel lefelé…
    .
    Ha valamit motor hajt, s az ilyen jármű vezetése vizsgához kötött, ha valamit motor hajt és az ilyen járműre biztosítást kell kötni, ha valamit motor hajt és azt regisztrálni kell és ez a rendező elv, akkor miért is ne kelljen rendszám a robogóra?

    Ha egy logikus érvet mondasz, ismétlem: logikusat, azon elgondolkdodom. Tehát: ha a motorral hajtott járművekre rendszám kell, jogsi kell, műszaki kell és biztosítás, akkor a robogóra, amit motor hajt, biztosítás és jogsi kell hozzá, miért nem kell rendszám? Csak a robogóra…

  • v_holiday

    Wallas! Akkor tehát ne kelljen se jogsi, se biztosítás, se semmi.
    mekkora hülyeség!

  • v_holiday

    Margareta!
    Így is van, nem kell szabály! Tekerj egy jointot és repülj…minek tiltják azt is, mi?
    Hogy az én pénzemen szednek össze, mikor betépve kukorékolsz a szekrény tetején, az ne zavarjon. Mikor az én pénzemből stoppolnak össze a sisak nélküli motorozás miatt, az se zavarjon…neked mindenhez van jogod.
    Hát másnak?

  • v_holiday

    Laci51!
    Ilyenek is vannak, ebben igazad van. Sokan felelőtlenek. Ám nem mindenki. Ez utóbbiak nevében utasítom vissza a vádakat, amikkel engem is illetsz!
    A motorokra -jellegükből adódóan- nem lehet előre rendszámot tenni. Én nem hadakoznék más, elektronikus azonosítás ellen különben. Mert nincs miért fosnom. Pedig évente 10.000 km-t töltök csak motoron, mert ez a hobbim. És milyen érdekes, az sem zavar, hogy rendszám van rajta. Nem is értem, hogy a robogósoknak mi a baja vele?

  • Akkumlátoros

    Számomra pedig az a felháboritó, hogy miért tesz a törvény külömbséget a forgalomban résztvevő jármüvek között. Ezt a kérdést bő 20 évvel ezelőtt rendezni kellet volna, minnél tovább halogatják annál nehezebb lesz és annál többen felháborodnak rajta.

  • v_holiday

    Akkumulátoros!
    Egyetértek, éppen ezt feszegetem itt én is!

  • vs pali

    Úgy látóm az emberek irigységére és rosszindulatára érdemes alapozni,ha ilyen bunkó emberek vannak akkor előbb utóbb a biciklit is kel rend-számozni ,és műszakíztatni.Amúgy meg is érdemeljük hogy mindenért többet kel fizetni nálunk mint a fejléteb nyugati országokban. Amúgy Kanadában nem kel az autókat sem műszakíztatni és ha valakinek ott 5db autója van elég egy rendszámot kiváltania és azt cserélheti rá rakhatja akármelyik autójára ,és rá adásul ha van utánfutója arra nem is kel rendszám se vizsga elég ha egyszer meg veszi több költség nincs rá

  • v_holiday

    Pali!
    Ha az bunkóság, hogy rend legyen, akkor vállalom!
    Ha az én motoromra kell, aminek pont annyi kereke, motorja, kormány, ülése, tükre, műszerfala van, mint egy robogónak, akkor igenis kelljen a robogóra is.
    Ez nem bunkóság, hanem tiszta viszonyok!

  • vs pali

    Ne irigykedj hanem vegyél robogót és akkor nem kel rendszám

  • vs pali

    nekem a következő járművem az repülő lesz azon sincs rendszám,ugyanis ha sikerül munkát találnom külföldön akkor ha lehet elrepülök ,és vissza se nézek

  • v_holiday

    Pali!
    Nem kell robogó. Két nagyon komoly motort használunk barátom! Viszont mondj nekem 1 értelmes, logikus érvet, hogy miért ne kelljen rendszám a robogóra? Mondom, szakmailag megalapozott, logikus érvet (az, hogy te sajnálod rá a pénzt, az nem érv)!

  • v_holiday

    Pali!
    Nem fogsz hiányozni.
    Megjegyzem, a repülőknek is van rendszáma. Lajstrom jelzésnek hívják.

  • bubu45

    holi nem kell minden motor hajtotta kétkerekűhöz jogsi, és sisak se
    na ezekkel mi van és jópár mellett elhaladtam már simán megy 35-40-el
    itt az a cél, hogy mindenkit be kell szabályozni persze léért

  • v_holiday

    És melyik az? A villanybicikli?
    Azt sem értem.
    Amúgy mondasz olyat, amit robbanómotor hajt és nem kell rá jogsi, meg biztosítás?

  • v_holiday

    Valóban az lenne az ésszerű, hogy ha minden, a közúti közlekedésben résztvevő jármű használata jogosítványhoz lenne kötve. És amit motor hajt, az forgalmihoz, rendszámhoz is. A biztosítást pedig a bringásokra is ki kellene terjeszteni, mert kárt ők is tudnak okozni. De a gyalogosok is. Egyfajta személyi felelősség biztosítás bizony nagyon elkelne.

  • vs pali

    Tisztelt nagyon gazdag v…halidéy majd-ha nem lesz munkád vagy nagyot esel a nagymotoroddal ,és elektromos rokkant kocsidra is rendszám kel akkor majd más lesz a véleményed,nem mindig halidéy az élet egyszer fent aztán lent

  • v_holiday

    Pali!
    ne az én zsebemben turkálj apafej! Közlekedni nem kötelező. Van busz, vonat…
    Az elektromos rokkantkocsira is kelljen valami Pali, mert ha nekimész valaki autójának, akkor kevés lesz az, hogy bocs! Tudod?
    Én nem kívánom neked, hogy munkanélküli légy és azt se, hogy eless! Ez az egyik különbség köztünk Pali!

  • v_holiday

    Pali!
    Pl. a rokkantkocsi biztosítása járhatna alanyi jogon a rászorulónak. De lenne! Kapizsgálod?
    Szégyelld magad!

  • vs pali

    te nem politikus vagy?

  • v_holiday

    Nem Pali!
    Te nem irigy vagy?

  • Explorer

    Persze, meg a pöcsömre is tetováltassak rendszámot nem?
    Hagyjuk már ezt a faszságot! Beszállok a kismotorommal is a költségekbe, hiszen abba is itthon veszem a horrordrága benzint. Ennél többet, meg a kismotorommal foglalkozni nem akarok.

  • v_holiday

    Pedig kellene. Ezzel az erővel az autódra sem kellene rendszám. Abba is drága üzemanyagot tankolsz!
    Ne keverjük a dolgokat.

  • v_holiday

    A cerkádra kár rendszám. Nem látszana rajta… :-))

  • vs pali

    Hát az eszedre arra nem vagyok!!!!!!! tisztelt v…halidéy

  • tasi69

    A magyarok csak hőbölögnek minden újért.Rendszám van a német holland bicikliken sőt sisakot is hordanak.Ha valaki közlekedik akkor legyen felelőségre-vonható is.Csak a dicső gondolkodó honatyáink bevezetik a robogóra az eredetvizsgát 20000 ft,forgalmi 15000,matrica a rendszámra és senki nem fog lelőni egy idióta politikust sem.A régi átkos rendszerben aki tankolt egy liter benzint az automatikusan biztosítva volt,csakhogy ez az izraeli befektetőknek nem tetszett és kitalálták a kötelezőt(remélem a hasznot a családjuk gyógykezelésére költik).Azóta van káosz az emberek fejében.Hát rajta birka honfitársaim nyeljünk nagyokat szidjuk a vezéreket én is csak azt teszem.

  • v_holiday

    Pali!
    Ezt nem tudom mire alapozod, barátom! Ha elfogytak az érveid, amik ugyebár sosem voltak, hiszen egyet sem tudtál írni, akkor normális ember módjára maradj csendben, ne sértegess, különösen ne úgy, hogy nem is ismersz.
    Én nem tehetek a te szar életedről!
    Az, hogy te nem akarsz valamiért fizetni, számomra nem elfogadható. Ha közlekedni akarsz, akkor fizess minden olyanért, amért nekem is -érthetően- fizetnem kell, ha meg nem fizetsz, akkor az általam példaként hozott ehhez hasonló kivételével ne közlekedj! Nem vagy senkim, hogy el kellene tartanom téged, fizetnem kéne helyetted bármit is.
    Nem kötelező robogóval járnod!
    .
    Nem kérlek még egyszer, hogy a személyeskedést felejtsd el.

  • v_holiday

    Tasi! Egyetértek elvben. Azt még nem tudjuk, hogy ha lesz is belőle valami, az mennyibe fog kerülni?
    A benzin árába épített kötelező a mai javítási költségekre nem elég, ha elég lenne, akkor 1.000 Ft lenne egy liter benzin!

  • v_holiday

    Hőbörgés helyett olvasni!
    “Gyakorlatilag a robogó kivételével minden, közúti közlekedésre alkalmas járműnek, villamostól repülőig van valami azonosítója, rendszáma, lajstromjele, háromszögrendszáma, még a trolikon is van egy fehérrel festett szám. Sőt, még az utánfutóknak is van rendszáma. Ha ezek közül bármelyik elsodor egy gyalogost, tanúk, videók, fényképek tudják tanúsítani, a forgalom milliónyi járműve közül melyik volt a bűnös. Kivéve a robogót.”

  • Punisher

    v_holiday – 2011.05.27 // 09:02

    Hallod, ne elmezgesd már szóról szóra amit írtam és ne köss bele folyamatosan lehetőleg…és főleg ne forgasd ki. Köszönöm.

  • v_holiday

    Nem elemezgetem Punisher. Ám te hasonlítottad a Babetta árát az egyéb költségekhez, nem én. Félre is érthettem, gondolom szívesen megvilágítod, hogy valójában hogy is gondoltad?

  • v_holiday

    Punisher!
    Pedig muszáj szóról szóra olvasni, mert úgy van esély a mondat megértésére…ezért ne rám haragudj.

  • Punisher

    v_holiday – 2011.05.27 // 16:18 ÚJ
    Nem haragszom!
    Nem akarlak megsérteni és ezzel le is zárom részemről ezt a kissé szamélyesbe hajló beszélgetést. Sajnos te azt hiszed, hogy egy nagyon jó gondolkodású ember vagy ami csak részben igaz. Kifordítasz mindent és folyamatosan provokálod a többi fórumozót…(én egy szóval sem mondtam, hogy haragszom rád, ahogy te ezt írtad)…ahogy látom a hsz-eidet azért töltöd itt az idődet, hogy másokat fricskázhass és kiokíthass. Szóval a következőkben kérem, ha válaszolsz fórumozó társaidnak vagy saját hozzászólni valód van, abban légy olyan kedves és ne kommentáld az általam írtakat, mert fejtegetésed nagy százalékban nem fedi az általam elindított gondolatmentet. Köszönöm.

  • v_holiday

    Punisher!
    Igen, te személyeskedsz, senki más.
    Lehet, hogy félreértettem, de én azt hittem, hogy itt beszélgetnek az emberek. Azt nem gondoltam, hogy ha kérdezek, azt sértésnek, kötekedésnek fogod venni.
    .
    Nincs baj, ha butaságot ír bárki, de azért ne engem okolj Punisher! Mert nem én írtam.
    .
    Tiszteletben tartom, amit kérsz. Cserébe én azt kérem, hogy te sose írj többet. legalább annyira elegáns kérés ez, mint a tied felém.

  • bubibeka1.6

    Mindenhol kell rendszám a robogókra, csak nálunk nem, ez pedig baj.
    Aki szerint nem, annak még nem okoztott fejfájást egy robogós se.

    ha egy rendszámos motor leviszi a tükrödet a dugóban, még megjegyezheted és felírhatod a rendszámát, keresel tanúkat aki még látta és rendőrségi feljelentést teszel.

    Ezt hogyan teszed meg ha látsz egy aprilia sr 50 es robeszt amiből van 1000 ugyan olyan színű csak Bp en ?

    Nem kell itt nagy összegre gondolni, hiszen a simóra is 1500 Ft az éves kötelező, az havi 125 Ft. Azt hiszem nekem ennyit megér az, hogy közlekedhessek néha napján azzal a motorral amivel az ősidőkben megtanultam motorozni.

    Nem hiszem, hogy a fel rendszámozása ezeknek olyan nagy költség lenne, mert ha az, akkor megint mindenki a kibúvást keresné.

    Jah és attól egyik spórolós robeszos sem fél , hogy mi lesz ha egyszer megtetszik a robogótok (a mert a robogó nem motor, a motoron kuplung van és nem kávédaráló hangja van) a kedves brazil gépsor egyik nagy tiszteletű tagjának és kb 5 percébe fog tartani ellopni ? Aztán mivel nem lehet azonosítani még szét se kell szedni alkatrésznek mint egy autót, használhatja egy másik városban feltűnés nélkül.

  • v_holiday

    Arról nem is beszlve, hogy az 50-eseknél alig valamivel drágább 125-ösöknek ősidők óta kell a rendszám.
    Megmondom én mi a baj: az,hogy nem lehet sunyi módon csalni az 50-esnek papírozott nagyobb robogókkal.
    Ez a baj Bubi! Hogy nem lehetne a avarosban halászni, meg csalni. Van egy réteg, aminek a mutyizás a lételeme. A prol így szocializálódott: kell neki a szabály…ami rá ne vonatkozik, csak másra…az a szabály, amiből neki nem származik előnye, az meg szar!

  • rasn79

    én a kiskerekű robogósok helyében beleegyeznék a rendszámba, de előtte tüntetés a kátyúmentesítésért!!! kiskerékkel iszonyatosat lehet esni 40km/h-val…
    várom, hogy persze ezt is megszavazzák… van még nyúzható bőr, mer hagyja a nép…
    magyarföld vérzik! -ezt tegnap írtam…
    aki akarja a rendszámot, mert a “robogósok felelőtlenek”, annak üzenem, hogy emlékezzenek vissza arra, hogy hány cangás futár rúg kocsikba, vagy nemfutár sodor el gyerekeket járdán!
    hülye, aki ez miatt akarja a rendszámot a robogóra, akkor a bicajra is!!! logikus érv!
    nem hiszem hogy a segédmotorkerékpáros társadalom az azonosíthatóság miatt ágálna! aki azt hiszi, az is hülye!!! minden robogós kérné a rendszámot ha pl a biztosítás megkötésekor kapná, mivel az is kötelező! nem egyszerű és jó megoldás! DE, akkor hogy húznák le a népet!? minden 50 köbcentis a kiadástól tart!!! NEM MÁSTÓL!!!
    ha többe kerül majd az éves költség a motorra (úgy, hogy még nem tankoltam), mint maga az ára, akkor odavinném a parlament elé, és felgyújtanám… de max mégtöbbet fizethetnék bírságként… fogadni mernék szinte bárkivel, holiday veled meg főként, hogy 15 ezer alatt nem áll meg majd a dolog… de erre majd visszatérünk! ÍGÉREM!

  • rasn79

    mindenesetre figyeljétek meg, az lesz ennek a sok szarakodásnak a vége, hogy születéskor dns vétel, személyi megkapásakor ujjlenyomat regisztráció, majd még pár áv és jön a kötelező csip, mint az állatoknál… VAN JÓ OLDALA IS EZEKNEK HOLIDAY! tutira csökken a bűnözés, illetve egyből lehet tudni, ki volt ez elkövető, hacsak nem lesz DNS és csipjel módosító (a plasztikai sebész mintáján:)))
    várom!

  • v_holiday

    RAsn!
    Szerintem is kellene személyes felelősségbiztosítás is. Punisher kollégának ezt olvasva gurult el a gyógyszere lentebb.
    Felfoghatod ezt népnyúzásnak, de lásd be, az nem járja, hogy a közlekedők többsége betart szabályokat és egy szűk réteg intézményesítetten szarik azokra. Ilyet nem lehet csinálni, ez anarchia!

  • v_holiday

    Semmi köze a rendszámhoz annak, amikről hablatyolsz. Két teljesen más dologoról van szó.

  • rasn79

    nem hablatyolok, hanem a véleményem osztom meg, méghozzá 95%-ban nem személyeskedve!
    amúgy MINDEN 50 KÖBCENTIS akarná a rendszámot, ill lajstrombavételt, ha az pont úgy működne, mint a cangáknál, de esetleg kötelező jelleggel! a cangások a rendőrégnél vetethetik fel a kerékpárt… ingyen…
    és fenntartom, hogy sz*rok az utak a robogókhoz… és azért is fizetni… bár a benzinben s van állítólag adó!!! NEM??? mennyi is???

  • v_holiday

    Igaz, hogy szarok az utak, de annak pont annyi köze van a “miért nincs rendszám a robogókon?” kérdéshez, mint Gizikének a gőzekéhez. :-) Mindehhez bekeverni a benzin adótartalmát….hát, elég zagyva dolog, még ha tiszteletben is tartom, hogy ez a véleményed.
    Megkérdezhetem, hogy miről? Mert ez nekem nem derült ki.
    :-)

  • vs pali

    Igazad van v…halédéy legyen rendszáma a robogóknak de a 250cm -nél nagyobb motorokra vezessék be az angol minta alapján a ki emelt veszélyesség miatt az extra biztosítást ami Angliában a jármű árának akár a negyede is lehet évente,ami szerintem jogos mert a gyorsasági motorosokkal történik a legtöbb baleset és a miattuk nagyon sok ember sérül le .És jó lenne ha luxus adót is fizessenek akik csak szórakozásból tartanak fent drága nagy köbcentis,nagy teljesítményű motorokat,és ha lehet környezet védelmi adót is fizessen ha 250cm-nél nagyobb,és ha ez így lesz akkor szívesen ki fizetem a robeszra a rendszámot

  • bubu45
  • MArgareta5428

    Kedves V-holiday! Nem érdemes demagogiát megtanulni és retorikaként használni.A bukósisak nélküli balesetek költségei Téged soha nemterhelnek,szinte alig vannak.Ha bukósisak gyárt.ban vagy forgalmazásban vagy érdekelt akkor nem illik közösségi érdekre hivatkozni.Leegyszerüsitve:a lényeges és a lényegtelen közti választást probáltam e témában is véleményként jelezni!

  • jegesmedve

    Egyetértek, de szerintem az elektromos kerékpárokra is hasonlóan kelljen jogsi, rendszám, bukósisak. Ezekke is lehet 40km/csasz közlekedni, mint egy lopakodó, hangtalanul a járdán, a zebrán, szemben az egyirányúval, holott gépi erővel hajtott jármű. Sőtt, személyszállításra is alkalmas, és használatos. Szerintem rohadtul veszélyesek.

  • v_holiday

    Pali!
    Hogy kerül ode a luxus adó? Már megint a zsebemben turkálsz! A nem szarul adózott jövedelmemből veszek mindent, úgyhogy a luxus adós cuccot most felejtsd el!
    1 érvet mondj, hogy a robogókra miért ne kelljen rendszám. Azon kívül persze, hogy te spórolni akarsz, amit én leszarok Pali!

  • v_holiday

    Margaréta!
    Nem vagyok sisakforgalmazó. Ám több, mint 30 éve motorozom rendszeresen. Azt gondolom, hogy a kármegelőzési kötelezettség mindenkit terhel. Bizony szankcionálni kellene a felelőtleneket!

  • v_holiday

    Pali!
    Akkor nyekeregj a robogórendszám ellen, ha én nyekergek a motorkerékpár rendszám ellen. OK? Addig pedig fogadd el, hogy a te motorod pont olyan, mint az enyém, pont azon az úton közlekedsz vele, pont azok közt az autók közt, pont azokon a napokon!
    HA ezt sok így megemészteni barátom, akkor sajnálom.
    Ismétlem: pont azon az úton közlekedsz vele, pont azok közt az autók közt, pont azokon a napokon, pont olyan üzemanyagból, pont az a KRESZ vonatkozik mindkettőnkre, pont ugyanazon ország állampolgárai vagyunk, pont ugyanazon járműkategóriába tartozik a te 50-es motorod és az én 1150-esem is!

  • rasn79

    Holi! ha tényleg nem érted, mi is az én véleményem, akkor valószínűleg nem olvastál rendesen! sajnálom! mégegyszer utoljára:
    nem az a baj, hogy kötelezővé tennék a látható azonosíthatóságot (rendszámot), vagy esetleg vizsgára küldenék a sok 50 köbcentist, hanem hogy mennyiért!!! tudom, hogy neked nincsenek napi pénzbeli gondjaid, de sok embernek a robogó fenntartása sem egyszerű! most jöhet a demagóg válasz, hogy adják el, ha nem bírják fenntartani, és vegyenek kerékpárt! agy normálisabb canga is kismotor áron lehet! :)
    érdekes lesz, ha a robogó éves fenntartási költsége, és szabályozása megközelíti majd a nagymotorokét! akkor a sok forrófejű tini megveszi inkább a 500 köbcentist, és okoz halálos bajt!
    mondom, térjünk majd vissza az egy ital kíséretében arra, hogy mennyiért tarható fent egy pl babetta benzint nem számolva éves szinten! szerintem lazán a motor árában! majd kiderül!
    de amúgy miért nem lehet megoldani a rendszám (azonosító) dolgot a biztosítással összekötve? pl csak annak lenne táblácskája, aki megkötötte a biztit…
    szerintem működne, de akkor kevesebb pénzt lehet beszedni szerintem! olvasom a véleményeket, és látom, hogy a rengeteg autós milyen mérhetetlen ellenszenvvel viseltetnek a 50 köbcentisekkel szemben, meg előbb láttam a villanycangával kapcsban is!!! nem a vezetőikre haraxanak? DE!
    előbb azért írtam a benzin adótartalmát, mert legjobb tudomásom szerint elég sok felé szétoszlik! 2010-ben már 59% volt az adótartalma, tehát adózik a robogós is! a cangás is, mikor megveszi a kiegészítőket (ÁFA)!
    mindegy, hagyjuk, majd leszünk gyalogbékák, és utazunk havi 10ezerért kigyulladó buszokon, metrókon, kockáztatva életünket! hajrá autósok!

  • bubu45

    Holi öreganyám, és utcabeli ötéves is ugyanazon az úton biciklizik amin te és az összes kismotoros motorozik, őket mé nem akarod rendszámozni.
    Ritka szar egy melót választottál, ennyi emberrel naponta vitatkozni:)

  • bubibeka1.6

    Bubu !

    Egyszer okozzon kárt neked egy olyan robogós aki után nem tudsz utána menni., és a rendszámát se tudod felírni, mert nincs neki.

    leviszi a tükröd, az ma minimum 20-30 ezer Ft, a sávelhagyásra figyelmeztetős kamerás integrált idexeseknek meg se merem nézni az árát, 50 min. darabja.

    És ez rendben van ? Hogy ezt ők megtehetik ? a robeszosok ma egyenlőbbek a többi közlekedőnél.

    Hány papíron 50 es robogó 50 es a valóságban is ?

    érdemes csak a hirdetéseket végignézni….

    nálunk a faluban minden szarjancsi rendszám nélküli 50 es vizsgáztatott Gilera-val Apriliával és társaival közlekedik, úgy, hogy supermoto, vagy krosszmotorok 125 ccm el és 30 lóval.

  • bubu45

    Köszi a jókívánságot!
    A tükörletörést megoldhatja egy biciklis futár is, és ki megy utána?
    egy dugóban az autók között ott furakodnak a nagymotorok is.
    A 125- ből 50-es verzió, ez van, ezt megoldja egy rendszám?, kb 50méteres körzetemben van kettő ilyen motor.

  • rasn79

    bubibéka, most tényle túlzol erősen! ŐK SEM MOTOROZNAK INGYEN? cangás mér’ hajt a járdán? mer fosik a sok jófej autóstól…
    NEM A RENDSZÁMMAL VAN A BAJ, HANEM AZ ANYGI VONZATÁVAL!!!
    robogót nem azért vesz valaki, mert FUTNÁ AUTÓRA!!! amint (közel)annyiba kerül, sokan inkább átülnek majd nagyvasakra (gondolok itt elsősorban a felelőtlenebbjére!!!)!
    rendszámmal egyetért a segédmotorkerékpárosok zöme, ha nem lesz drága! (pl mivel csak egy embert szállíthat az átlag autó öt utasa helyett, legyen az ár is kb ötöde)
    szavazzák csak meg, kíváncsi leszek, hogy az irígy autósok akkor majd pl a fogyasztást kezdik ki? vagy eltöröltetik a lámpánál álló autók közti siklást?
    miért kell egy kalap alá venni a segédmotorkerékpárosokat???

  • rasn79

    egyéb:
    az autós azt hiszi, hogy övé az ÚT, pedig NEM! az út az emberé, aki lehet gyalog, kétkerekűvel, és egyéb más füstölgővel! (kivétel autópálya)
    és mégegy dolog: utakat a természetből ragadtuk el soxor sok lényt elválasztva egymástól… mikor elgázoljuk őket, örül bárki a rendszámnak?

  • vkrisz63

    Szerintem az elektromos biciklizést (tornádó) kellene sokkal jobban megszigorítani. A sok vénember megvesze, se jogsi, se sisak nem kell rá, és közlekedik vele a forgalomban idióta módjára. Úgy megy a kocsik között, hogy még csak nem is hallod hogy jön, mert ugyebár semmi hangja. Általában meg felvannak pakolva komplett horgászfelszereléssel, vagy 26 tescos szatyorral, és lavíroznak a kocsik közt össze vissza amerre ők gondolják, megkarcolva ezt, végig húzva azt. Szerintem ezzel kéne foglalkozni…

  • rasn79

    vkrisz!
    az autós azt hiszi, hogy övé az ÚT, pedig NEM!
    úgy rémlik, hogy forgalomban NEM ELÉG A HANGRA TÁMASZKODNI, HANEM A SZEM A LEGFONTOSABB!!!
    egy ily villanycanga nem megy többet 25 km/h-nál… én tudok még futni annyival (rövid ideig:), de kelljen sisak nekem is?
    NEM MINDEN kétkerekűs felelőtlen! országunkban több a felelőtlen autós, mint az ÖSSZES KÉTKEREKŰS (cangás is)!!!

  • rasn79

    ma már nem elég szimpla kresz tudás, meg elsősegély ahhoz, hogy valaki 50 köbcentizzen! szinte egy az egyben ugyan az, mint nagyobb, drágább testvéreiknék! lassan nem fogja megérni robogózni! pedig megoldaná a városi tumultus problémáját részben!
    sebaj, adózzanak mint állat ők is!

  • bubu45

    Az elektromos roller megy 25km/h-el.Az elektromos biciklik az áttételezés miatt jóval többet mennek.

  • rasn79

    igen, úgy, hogy rátekersz (azt is lehet, sőt tanácsként írja a kezelési útmutató is), na úgy megvolt egyszer a 35 km/h!!! biciklivel mennyi a max? robogóval, bárhány köbcenti is legyen, 40km/h!!! nem?

  • v_holiday

    Bubu!
    Nagyanyádat viszont nem robbanómotor hajtja és a bringás gyerekeket sem.
    Na, sikerült összerakni a képet?

  • v_holiday

    Rasn!
    nem tudod, hogy mennyiért küldenék vizsgára a sok seggbosszantót. Egy szó nem esett költségről!
    Te vagy figyelmetlen!
    :-)

  • v_holiday

    Bubu, PAli és a többiek!
    Azért az megnyugtató, hogy azon kívül, hogy ti nem akartok fizetni olyanért, amiért mások fizetnek, egyetlen értékelhető érvet sem sikerült előcibálnotok.
    Nem mintha kétségem lett volna felőle.
    .
    Urak! Robogózni (A közérthetőség kedvéért M kategória) nem kötelező! Aki így dönt, az meg fizesse meg a költségeit. Vizsga, rendszám, biztosítás. Ma ez kell egy motorral hajtott járműnek, hogy részt vehessen a közlekedésben.

  • rasn79

    holi, most valahogy olyan szemét vagy! a motorosok java (“IGAZI”), rühelli a sok robogót, illetve ROBOGÓST!
    és elég szemellenzősen olvasol, ha nem vetted észre, hogy minden 50 köbcentis (ami nem csak robogóból áll), rinyál a növekvő terhektől, amik így is megnőttek JELENTŐSEN az elmúlt 10 év óta!
    és lehet, hogy nem volt még szó a költségekről, de ezirányú aggodalmam (és nem csak én) had nyilánítsam ki! szabad? azt hittem igen! kicsit diktatórikus a felfogásod, és egyre többet személyeskedsz! miért? rossz hangulat? sajnálom, hogy hülyeséget írtam számodra!
    amúgy senki sem írt egy észérvet sem arra, hogy miért kell a rendszám?
    -lopás miatt? hülyeség! hány autót lopnak el naponta, és mennyi lesz meg?
    -szabáyok betartása miatt? felelősségrevohatóság végett? haha, hazánkban a “rendszámos” közlekedők századát sem sem büntetik meg napi tetteik miatt!!! (zebra, piros lámpa, jobbkéz, parkolás, telefonálás, öv elmulasztás és még sorolhatnám, nem?)
    -vagy a közös teherviselés pl utak állapotjavítása miatt??? k*rvavicces, hány kiló egy ilyen berregő? egy dagadtabb ember többet nyom!
    AZÉRT MERT VAN JÓPÁR GYÖKÉR ROBOGÓS, NEM MINDEGYIK SZABÁLYÉRTŐ, BŰNÖZŐ STB!
    ennyi erővel lehetne azt mondani, hogy minden nagymotoros nem más, mint potenciális gyilkos, mert állandóan csak a gyorsulás, és száguldás…
    utána olvastam neten, hány robogó által történt gázolásról írnak, de nem leltem sokat! egyet sem… rosszul kerestem tuti!
    amúgy ha a rendőrök rászállnának a robogósokra, akkor valószínűleg nem ülne rá jogsimentes, és a többi is jobban figyelne a szabályokra, mint ahogy ilyen esetben ti autósok is!!!

  • rasn79

    holi! előbb írtad:
    “v_holiday – 2011.05.30 08:46
    Bubu, PAli és a többiek!
    Azért az megnyugtató, hogy azon kívül, hogy ti nem akartok fizetni olyanért, amiért mások fizetnek, egyetlen értékelhető érvet sem sikerült előcibálnotok.
    Nem mintha kétségem lett volna felőle.”
    vicces! miért nem akrarnak fizetni, és miért cserébe? ingyen nem kapnak semmit 50 köbcentisek sem!!! benzin ugyanannyi, biztosítás van, és mást nem kell a vizsgákon kívül (ami már lassan annyi lesz, mint a nagymotoré, de mésem illeti meg a robogót AZONOS JOG!!!…)
    szerinted nem “értékelhető érv” az, hogy NINCS rá anyagi háttér, illetve akkor majd NEM ÉRI MEG TARTANI a kismotorokat!?!?!? tudom, tudom, mindenki adja el, méghogy nem vagy diktátor, és nem nő a szakadék a rétegek közt!?
    csalódtam benned! …csak mert útálod a berregőket!

  • bubu45

    Holi lehet átsiklottam valamin? nem értem, hogy milyen robbanómotoros dologról írsz.
    A te érdekfeszítésed szerint “fizessen” a robogós, az enyém szerint, akkor már fizessen a biciklis összes verziója, akik ugyanolyan veszélyes, rongálós dolgokra képesek és ugyanúgy megtalálhatatlanok.
    Sajnos egyik nagyszülőm se él, öreganyámat értsd az összes idős néni, akinek talán már nem kellene keróznia, mert nagyon veszélyesek, de inkább figyeljünk rájuk, minthogy otthon börtönbe éljenek amíg.
    Ne “büntessük robogósokat” ezekkel a nagyon okos, belemagyarázott érvekkel.
    “Miért nincsenek nyilvántartva a kismotorok”
    Miért nincs mindenki homlokán egy szám?

  • rasn79

    bubu! a biztosítás révén nyilván vannak tartva, az összes!!! csak szemmel nem látszik, hogy kié, mié… bár autónál sem… nem sok olyan esetről hallottam, hogy bevágott valaki elé egy autó, és rendszámfelírás, és bejelentés történt volna, vagy egy jobbkéz elmuleszás, vagy mobil menet közben, vagy öv… ugye ne soroljam, hogy milyen esetekben sz*rnak rá, kinek mi is a rendszáma… vicces!

  • perry

    Sajnos ez még nem fogja orvosolni a sok tizenéves hülye gyereket,aki a burkolat nélküli robogójával “ámokfút” index nélkül kacsázik a sorok között és a piros lámpát mesterségesen kilöki a tudatából.A futárokról és a nyáron előkerülő öltönyös vespás brókerekről nem is beszélve (tisztelet a kivételnek)

  • lifeguard

    Nyugodtan írjátok hozzá,hogy az adó miatt kell rendszám a robogokra!Nem kell itt a duma a lopás és egyég fa… miatt.Utána jönnek majd a bringa rendszámok majd a gyalogosokra is tetováltatnak valami jelet.Inkább azzal kellene foglalkozni,hogy betarthatová kellene tenni a kresz szabályait.Látott már valaki lakott területen belül 40 km/h -val segédmotort közlekedni?Hozzá nem értő idióták hoztak olyan szabályokat,amik betarthatatlanok,ebből kifolyolag lehet büntetgetni és erre megy ki a dolog.Itt van a 125 köbös mocik helyzete!Elméletileg rendszám köteles lenne nálunk,de autópályára nem tudsz menni vele,mert nem tudod tartani a sebességet a többi járművel.Nem beszélve arról,hogy EU nagy részében B jogsival vezethető!Nálunk miért nem hozzák be ezt a szabályt?Az utakon haladó robogó 70- 80% ban meghaladják az 50 köböt!

  • lifeguard

    Érdekes olvasmány amit többen is írnak.Pld bunkó robogós és bunkó autósról!Ezt nem szabdna így megfogalmazni,mert nem a motoros,autós vagy robogós a bunkó,hanem az egyén aki vezeti.A bunkó embernek meg mindeggy,hogy éppen autót vezet vagy mocin ül!Én azt mondom,hogy lehet mindenkit vár otthon valaki ezért legyünk egymással türelmesek akkor is ha motorom vagy autóban ülünk,mert igy ugy is emberek vagyunk!!!!

  • lifeguard

    sajna nem tudom módosítani az íráshibákat. bocsi!

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.