Rendben van a kötelező biztosításod? Tuti? Én is azt hittem!

Az egyik kocsimon nincs kötelező, a másikon kettő is van

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.01.10. 06.00

A kötelező biztosítás intézménye az egyik legnagyobb katyvasz, ami a magyar gazdasági rendszerben létezik. KGFB-sztorik Abszurdisztánból.

Bemelegítésként indítsuk a témát egy távoli lövéssel: pár hete egy barátom küldött egy screenshotot, amin az látszik, milyen ajánlatot kapott az autójára éves kötelező biztosításra az egyik kiváló pénzintézettől. Íme:

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Na jó, ez negyedéves fizetéssel érvényes, az MKB Biztosító sokkal nagylelkűbb, ha egyben befizetjük az éves díjat:

Egyben fizetve olcsóbb

Egyben fizetve olcsóbb

Persze ez még nem komoly dolog, istenem, elírtak valahol egy nullát, megesik, legfeljebb csak vicces. Már kevésbé volt vicces az a jelenség, amire a feleségem hívta fel a figyelmem nemrég. Tudniillik, hogy amikor megjött a csekk az autója biztosításáról, azt lelkiismeretesen be is fizettük. És amikor megjött a másik csekk is, azt is.

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Szóval most az első negyedévre egy kicsit kétszer is be van fizetve a KGFB a Lanciára. Ugyanis a kötés évfordulóján megbízást adtam a Netrisknek (ők az online biztosítási alkuszom), hogy mondják fel a K&H-s biztosítást és kössenek másikat, olcsóbbat a Signalnál. Amit ők meg is tettek, viszont tájékoztatásuk szerint a K&H valamiért nem vette figyelembe a felmondásunkat, ezért küldte ki a negyedéves csekket. Nekünk meg nem tűnt fel a duplikáció a sok víz-gáz-villany csekk között, csak most.

No, sebaj, még ez is előfordul, majd visszautalják valahogy a pénzünket és minden a helyére kerül. Viszont mivel épp a K&H volt ilyen hanyag az én kis ügyemben, különösen pikáns, ahogy a másik, náluk lévő autóm ügyét kezelték. Az öreg Mazdám kötelezőjét ugyanis náluk hagytam az ősszel, amikor letelt az év, mert nem kaptam annyival jobb ajánlatot más biztosítótól, hogy megérje vacakolni a váltással. Gondoltam akkor.

Ugyanis december 22-i keltezéssel kaptam egy levelet, melyben ez állt:

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés - semmi

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés – semmi

Különösen elegáns, hogy a megszűnésről szóló levél több mint egy héttel azután kelt, hogy már nem volt érvényes fedezet a kocsimon. Ha azon a héten nekimegyek egy Rolls-Royce-nak, adhatjuk el a házat meg a vesémet…

Díjnemfizetéssel megszűnt? De hát én mindent mindig korrekt módon be szoktam fizetni! Fel is túrtuk az irathalmokat a lakásban, és kiderült, hogy ezt tényleg én csesztem el. Egyszer ugye valamikor kora ősszel küldték az értesítést a jövő évi díjról, ami nem volt magas, ezért úgy döntöttem, nem váltok. És később valóban jött egy levél októberben, amiben írták, hogy na akkor MOST el kéne utalni a pénzt, de valahogy elsiklottunk a dolog felett. (A levél megvan, nem ette meg a kutya, csak sajna elfelejtettünk utalni.) Szidhatja bárki a sárga csekket, nekem még mindig az a tiszta: megjön, eltesszük a megfelelő polcra, ha a posta felé járunk, befizetjük, nem lehet elfelejteni. Hát ezt az átutalást sajnos sikerült.

Azt viszont nem értem, hogy ha

  • három éve náluk van a kocsim kötelezője,
  • van (volt) náluk másik kocsink is,
  • mindig rendesen fizettem a díjakat,
  • a Netrisktől megkaphatják az e-mail-címem, telefonszámom (bár szerintem náluk is ott van),

akkor hogy a francba nem képesek küldeni egy nyomorult SMS-t, vagy legalább e-mailt, hogy halló, Rácz úr, el tetszett felejteni valamit! Nem, inkább felmondják a kötelezőt, erről elegánsan napokkal a fedezeti időszak megszűnte után tájékoztatnak. Semmi köztes figyelmeztetés, felhívás, érdeklődés: egyáltalán él-e, hal-e az ügyfél.

Megoldás persze van. Beszéltem velük is, a Netriskkel is. Kiderült, hogy ilyenkor kötelezően újra kell kötni a biztosítást ugyanannál a biztosítónál, amelyiknél megszűnt. És persze ki kell fizetni az érvényes kötelező nélküli napokra a fedezetlenségi díjat, amire egyébként nem átall adót is kivetni az állam. (Ahogy a komplett kötelező felelősségbiztosítást is megdrágította 30 százalékos adóval a kormány.) A fedezetlenségi díj az én esetemben, ha jól számolom, 12 ezer forint lesz, ami az éves kötelezőm kábé fele. Tanulópénznek nem is rossz, lehetett volna több is, mert a megszűnési értesítő is sima levélben jött, amivel azért történhetnek dolgok a kézbesítés során.

A tanulság

Kedves Olvasó: nézd meg, minden rendben van-e a köteleződdel, kötelezőiddel! És állíts be riasztást a telefonodon, számítógépeden, tableteden, ha átutalásos fizetésre kötöttél szerződést, mert nem biztos, hogy a biztosító lesz olyan jó fej, hogy szóljon, ha netán elfelejted elutalni a díjat az első értesítésre (amit vagy megkapsz postán, vagy nem).

Én mindenesetre visszatérek a csekkes fizetésre, az a biztos. Ugyanakkor majd figyelek, hogy ne fizessek be kétszer semmit, mert akár én vagyok feledékeny, akár a biztosító, valahogy úgyis mindig az állampolgár szívja meg a végén ebben a fantasztikus kis országban. Jelszó, mint a cserkészeknél: Légy résen!

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.