Rendben van a kötelező biztosításod? Tuti? Én is azt hittem!

Az egyik kocsimon nincs kötelező, a másikon kettő is van

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.01.10. 06.00

A kötelező biztosítás intézménye az egyik legnagyobb katyvasz, ami a magyar gazdasági rendszerben létezik. KGFB-sztorik Abszurdisztánból.

Bemelegítésként indítsuk a témát egy távoli lövéssel: pár hete egy barátom küldött egy screenshotot, amin az látszik, milyen ajánlatot kapott az autójára éves kötelező biztosításra az egyik kiváló pénzintézettől. Íme:

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Na jó, ez negyedéves fizetéssel érvényes, az MKB Biztosító sokkal nagylelkűbb, ha egyben befizetjük az éves díjat:

Egyben fizetve olcsóbb

Egyben fizetve olcsóbb

Persze ez még nem komoly dolog, istenem, elírtak valahol egy nullát, megesik, legfeljebb csak vicces. Már kevésbé volt vicces az a jelenség, amire a feleségem hívta fel a figyelmem nemrég. Tudniillik, hogy amikor megjött a csekk az autója biztosításáról, azt lelkiismeretesen be is fizettük. És amikor megjött a másik csekk is, azt is.

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Szóval most az első negyedévre egy kicsit kétszer is be van fizetve a KGFB a Lanciára. Ugyanis a kötés évfordulóján megbízást adtam a Netrisknek (ők az online biztosítási alkuszom), hogy mondják fel a K&H-s biztosítást és kössenek másikat, olcsóbbat a Signalnál. Amit ők meg is tettek, viszont tájékoztatásuk szerint a K&H valamiért nem vette figyelembe a felmondásunkat, ezért küldte ki a negyedéves csekket. Nekünk meg nem tűnt fel a duplikáció a sok víz-gáz-villany csekk között, csak most.

No, sebaj, még ez is előfordul, majd visszautalják valahogy a pénzünket és minden a helyére kerül. Viszont mivel épp a K&H volt ilyen hanyag az én kis ügyemben, különösen pikáns, ahogy a másik, náluk lévő autóm ügyét kezelték. Az öreg Mazdám kötelezőjét ugyanis náluk hagytam az ősszel, amikor letelt az év, mert nem kaptam annyival jobb ajánlatot más biztosítótól, hogy megérje vacakolni a váltással. Gondoltam akkor.

Ugyanis december 22-i keltezéssel kaptam egy levelet, melyben ez állt:

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés - semmi

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés – semmi

Különösen elegáns, hogy a megszűnésről szóló levél több mint egy héttel azután kelt, hogy már nem volt érvényes fedezet a kocsimon. Ha azon a héten nekimegyek egy Rolls-Royce-nak, adhatjuk el a házat meg a vesémet…

Díjnemfizetéssel megszűnt? De hát én mindent mindig korrekt módon be szoktam fizetni! Fel is túrtuk az irathalmokat a lakásban, és kiderült, hogy ezt tényleg én csesztem el. Egyszer ugye valamikor kora ősszel küldték az értesítést a jövő évi díjról, ami nem volt magas, ezért úgy döntöttem, nem váltok. És később valóban jött egy levél októberben, amiben írták, hogy na akkor MOST el kéne utalni a pénzt, de valahogy elsiklottunk a dolog felett. (A levél megvan, nem ette meg a kutya, csak sajna elfelejtettünk utalni.) Szidhatja bárki a sárga csekket, nekem még mindig az a tiszta: megjön, eltesszük a megfelelő polcra, ha a posta felé járunk, befizetjük, nem lehet elfelejteni. Hát ezt az átutalást sajnos sikerült.

Azt viszont nem értem, hogy ha

  • három éve náluk van a kocsim kötelezője,
  • van (volt) náluk másik kocsink is,
  • mindig rendesen fizettem a díjakat,
  • a Netrisktől megkaphatják az e-mail-címem, telefonszámom (bár szerintem náluk is ott van),

akkor hogy a francba nem képesek küldeni egy nyomorult SMS-t, vagy legalább e-mailt, hogy halló, Rácz úr, el tetszett felejteni valamit! Nem, inkább felmondják a kötelezőt, erről elegánsan napokkal a fedezeti időszak megszűnte után tájékoztatnak. Semmi köztes figyelmeztetés, felhívás, érdeklődés: egyáltalán él-e, hal-e az ügyfél.

Megoldás persze van. Beszéltem velük is, a Netriskkel is. Kiderült, hogy ilyenkor kötelezően újra kell kötni a biztosítást ugyanannál a biztosítónál, amelyiknél megszűnt. És persze ki kell fizetni az érvényes kötelező nélküli napokra a fedezetlenségi díjat, amire egyébként nem átall adót is kivetni az állam. (Ahogy a komplett kötelező felelősségbiztosítást is megdrágította 30 százalékos adóval a kormány.) A fedezetlenségi díj az én esetemben, ha jól számolom, 12 ezer forint lesz, ami az éves kötelezőm kábé fele. Tanulópénznek nem is rossz, lehetett volna több is, mert a megszűnési értesítő is sima levélben jött, amivel azért történhetnek dolgok a kézbesítés során.

A tanulság

Kedves Olvasó: nézd meg, minden rendben van-e a köteleződdel, kötelezőiddel! És állíts be riasztást a telefonodon, számítógépeden, tableteden, ha átutalásos fizetésre kötöttél szerződést, mert nem biztos, hogy a biztosító lesz olyan jó fej, hogy szóljon, ha netán elfelejted elutalni a díjat az első értesítésre (amit vagy megkapsz postán, vagy nem).

Én mindenesetre visszatérek a csekkes fizetésre, az a biztos. Ugyanakkor majd figyelek, hogy ne fizessek be kétszer semmit, mert akár én vagyok feledékeny, akár a biztosító, valahogy úgyis mindig az állampolgár szívja meg a végén ebben a fantasztikus kis országban. Jelszó, mint a cserkészeknél: Légy résen!

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.