Rendben van a kötelező biztosításod? Tuti? Én is azt hittem!

Az egyik kocsimon nincs kötelező, a másikon kettő is van

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.01.10. 06.00

A kötelező biztosítás intézménye az egyik legnagyobb katyvasz, ami a magyar gazdasági rendszerben létezik. KGFB-sztorik Abszurdisztánból.

Bemelegítésként indítsuk a témát egy távoli lövéssel: pár hete egy barátom küldött egy screenshotot, amin az látszik, milyen ajánlatot kapott az autójára éves kötelező biztosításra az egyik kiváló pénzintézettől. Íme:

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Az MKB ennyiért biztosít egy évre egy felső-közép limuzint

Na jó, ez negyedéves fizetéssel érvényes, az MKB Biztosító sokkal nagylelkűbb, ha egyben befizetjük az éves díjat:

Egyben fizetve olcsóbb

Egyben fizetve olcsóbb

Persze ez még nem komoly dolog, istenem, elírtak valahol egy nullát, megesik, legfeljebb csak vicces. Már kevésbé volt vicces az a jelenség, amire a feleségem hívta fel a figyelmem nemrég. Tudniillik, hogy amikor megjött a csekk az autója biztosításáról, azt lelkiismeretesen be is fizettük. És amikor megjött a másik csekk is, azt is.

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Így jár, aki nem nézi meg alaposan, mit fizet be

Szóval most az első negyedévre egy kicsit kétszer is be van fizetve a KGFB a Lanciára. Ugyanis a kötés évfordulóján megbízást adtam a Netrisknek (ők az online biztosítási alkuszom), hogy mondják fel a K&H-s biztosítást és kössenek másikat, olcsóbbat a Signalnál. Amit ők meg is tettek, viszont tájékoztatásuk szerint a K&H valamiért nem vette figyelembe a felmondásunkat, ezért küldte ki a negyedéves csekket. Nekünk meg nem tűnt fel a duplikáció a sok víz-gáz-villany csekk között, csak most.

No, sebaj, még ez is előfordul, majd visszautalják valahogy a pénzünket és minden a helyére kerül. Viszont mivel épp a K&H volt ilyen hanyag az én kis ügyemben, különösen pikáns, ahogy a másik, náluk lévő autóm ügyét kezelték. Az öreg Mazdám kötelezőjét ugyanis náluk hagytam az ősszel, amikor letelt az év, mert nem kaptam annyival jobb ajánlatot más biztosítótól, hogy megérje vacakolni a váltással. Gondoltam akkor.

Ugyanis december 22-i keltezéssel kaptam egy levelet, melyben ez állt:

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés - semmi

Nem fizettem, törölték a biztosítást. Előzetes felszólítás, értesítés, figyelmeztetés – semmi

Különösen elegáns, hogy a megszűnésről szóló levél több mint egy héttel azután kelt, hogy már nem volt érvényes fedezet a kocsimon. Ha azon a héten nekimegyek egy Rolls-Royce-nak, adhatjuk el a házat meg a vesémet…

Díjnemfizetéssel megszűnt? De hát én mindent mindig korrekt módon be szoktam fizetni! Fel is túrtuk az irathalmokat a lakásban, és kiderült, hogy ezt tényleg én csesztem el. Egyszer ugye valamikor kora ősszel küldték az értesítést a jövő évi díjról, ami nem volt magas, ezért úgy döntöttem, nem váltok. És később valóban jött egy levél októberben, amiben írták, hogy na akkor MOST el kéne utalni a pénzt, de valahogy elsiklottunk a dolog felett. (A levél megvan, nem ette meg a kutya, csak sajna elfelejtettünk utalni.) Szidhatja bárki a sárga csekket, nekem még mindig az a tiszta: megjön, eltesszük a megfelelő polcra, ha a posta felé járunk, befizetjük, nem lehet elfelejteni. Hát ezt az átutalást sajnos sikerült.

Azt viszont nem értem, hogy ha

  • három éve náluk van a kocsim kötelezője,
  • van (volt) náluk másik kocsink is,
  • mindig rendesen fizettem a díjakat,
  • a Netrisktől megkaphatják az e-mail-címem, telefonszámom (bár szerintem náluk is ott van),

akkor hogy a francba nem képesek küldeni egy nyomorult SMS-t, vagy legalább e-mailt, hogy halló, Rácz úr, el tetszett felejteni valamit! Nem, inkább felmondják a kötelezőt, erről elegánsan napokkal a fedezeti időszak megszűnte után tájékoztatnak. Semmi köztes figyelmeztetés, felhívás, érdeklődés: egyáltalán él-e, hal-e az ügyfél.

Megoldás persze van. Beszéltem velük is, a Netriskkel is. Kiderült, hogy ilyenkor kötelezően újra kell kötni a biztosítást ugyanannál a biztosítónál, amelyiknél megszűnt. És persze ki kell fizetni az érvényes kötelező nélküli napokra a fedezetlenségi díjat, amire egyébként nem átall adót is kivetni az állam. (Ahogy a komplett kötelező felelősségbiztosítást is megdrágította 30 százalékos adóval a kormány.) A fedezetlenségi díj az én esetemben, ha jól számolom, 12 ezer forint lesz, ami az éves kötelezőm kábé fele. Tanulópénznek nem is rossz, lehetett volna több is, mert a megszűnési értesítő is sima levélben jött, amivel azért történhetnek dolgok a kézbesítés során.

A tanulság

Kedves Olvasó: nézd meg, minden rendben van-e a köteleződdel, kötelezőiddel! És állíts be riasztást a telefonodon, számítógépeden, tableteden, ha átutalásos fizetésre kötöttél szerződést, mert nem biztos, hogy a biztosító lesz olyan jó fej, hogy szóljon, ha netán elfelejted elutalni a díjat az első értesítésre (amit vagy megkapsz postán, vagy nem).

Én mindenesetre visszatérek a csekkes fizetésre, az a biztos. Ugyanakkor majd figyelek, hogy ne fizessek be kétszer semmit, mert akár én vagyok feledékeny, akár a biztosító, valahogy úgyis mindig az állampolgár szívja meg a végén ebben a fantasztikus kis országban. Jelszó, mint a cserkészeknél: Légy résen!

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.