Motorindítás külső, segédakkumulátorral, vagyis bikázás. Már maga a hazai elnevezés is elgondolkodtató, nem tudjuk honnan ered. Az angol “jumper cable”, vagy a beszédes német “Starthilfekabel” semmilyen állati utalást nem tartalmaz, ha valaki ismeri a bikakábel eredetregéjét, ossza meg velünk.

Arról viszont van pár megfontolandó, sőt vitaindító gondolatunk, hogy miként kell ezt a műveletet kivitelezni. Mindennapi helyzetekre fókuszáló autós tanácsadó videóink sorában tehát jöjjön most a teljesen lemerült akkumulátor újraélesztése. Ne feledjük, hogy a videón is emlegetett áttöltés, ami után egy dermedtre merült akkus autóban érdemes indítózni, 8-10 perc és közben járjon a donorautó motorja legalább 2000-2500-as fordulatszámon. Ha csak kicsit gyenge az akku, akkor elég összekötni őket és hamarabb indíthatunk. Ha életre kelt a motor, menjünk legalább 40-50 kilométert országúton vagy autópályán, hogy az akkumulátort feltölthesse a generátor. Ujjnyi vastag rézdrótos kábelt vegyünk bikázni, szélesre nyitható karmokkal. És csak végszükség esetén fabrikáljunk bikázózsinórt egy hosszabbító megblankolásával, a kábel keresztmetszete nem alkalmas nagy indítóáram átvitelére.