Hétszer büntették a BMW-st, mindig igazságtalanul

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.11.28. 06.15

Ha nem fizeti be a hétszer 15 ezer forintot, hétszer 60 ezret kell. Azaz 420 ezer forintot.

Gergő édesapja váratlanul szívinfarktust kapott, a jászsági kisvárosból Szegedre vitte a rohammentő a hatvanas férfit. Fia amint meghallotta a hírt, azonnal bepattant a BMW-jébe. Mivel nem jár ezzel az autóval az M5-ös autópályán, gyorsan vásárolt matricát a telefonjára korábban letöltött telekomos alkalmazással.

Az appon belüli „matricáim” részben rögvest megjelent a megnyugtató felirat: BMW, országos, 10 napos, rendszám, és a lejárat dátuma, egy éppen 10 nappal későbbi időpont. Indított, egyesbe tolta a 330i váltókarját, amikor megérkezett az sms a 2975 forint levonásáról „sikeres úthasználati-díj vásárlás!” felirattal a tetején.

3JÓ

Itt még minden oké

Minden nap jött a postás, és mindig hozott valami felettébb idegesítőt

A következő napokban természetesen többször meglátogatta édesapját, aki szerencsére egyre jobban lett, nagyjából éppen akkor engedték haza, amikor Gergőnek bírságcsekket hozott a postás. Feladó a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., benne 14.875 forintos csekk. Állítólag érvényes matrica nélkül közlekedett autópályán.

A levélben pontosan szerepel az elektronikus ellenőrzés helye kilométerszelvénnyel, ideje percre meghatározva. Igen, ezen a helyen és ebben az időpontban valóban közlekedett a sztráda azon szakaszán, csakhogy előtte kifizette a matricát, amiről a telefonja két bizonyítékot is őriz. Ennek ellenére ijesztő volt tovább olvasni, hogy ha a „fizetési kötelezettségének jelen felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül nem tesz eleget, a pótdíj mértéke a 30 napon túli befizetésre előírt emelt összegre módosul. Az emelt pótdíj mértéke: 59500 forint.”

Igen súlyos szám, pláne úgy, hogy a következő napokban többször jött a postás, és mindig hozott ilyen levelet, volt, hogy többet egyszerre. A víkendre összesen hét csekk hevert a megdöbbent Gergő asztalán, aki biztos volt benne, hogy egyet sem fizet be. Akkor ez hétszer 60 ezer, azaz 420 ezer forint bírság?

2JÓ

Hetet kapott

Mi az az est?

Már az első csekk érkezése után riadtan babrálni kezdte a telefonját, bár tisztán emlékezett a sikeres matrica-vásárlásra, és az érte kifizetett háromezer forint levonására, de mégis. Az app változatlanul és pontosan mutatta a szükséges adatokat, és a rendszer által küldött sms, valamint a szolgáltató válaszüzenete is megvolt a 2975 forint levonásával együtt.

Azonban észrevett egy furcsaságot. Habár az applikációban, ahová bepötyögte az autója márkáját, a D1 kategóriát és a rendszámot, minden helyesen szerepel (a rendszám is), abban az sms-ben, amit immár az ő beírása után kiküldött a rendszer, ott van a három betű és a három szám után egy EST felirat.

4JÓ

A korábbi telefonos fotón látszik, hogy nem ütött be semmilyen “EST” feliratot, csak a rendszámot, és az autó márkáját Itt mégis benne van már az “EST”

Ez lehet a hiba? Ő ilyet be nem ütött, álmából felrázva is vágja az autója rendszámát. Biztos, ami biztos, megnézte a telefonjának betűrendjét, de akárhogy nyomogatta ezt a három betűt, bár nincsenek távol egymástól, egyszer sem tudta úgy lenyomni, hogy más betű ne kerüljön oda. De ennek egyébként sincs értelme, gondolta, hiszen az applikáció felülete ma is pontosan mutatja, hogy mit ütött be. A pontos rendszámot.

Ráadásul kapott egy sms-t a „sikeres úthasználati-díj vásárlásáról”. A rendszer rögzített egy jármű-azonosítót, pénzt vont le ezért a „sikeres” vásárlásért, majd ugyanezt az embert megbírságolta. Itt valami nagyon nem kóser, mondta Gergő, majd elkeseredettségében a Vezesshez fordult.

Vizsgálatot indíttattunk

Mi pedig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez fordultunk. A NÚSZ kommunikációs munkatársa példás gyorsasággal válaszolt, és a kollégáival vizsgálatot indított. „Felfedtük a hibát. A NÚSZ rendszerében az érintett rendszám nem magyar, hanem észt felségjellel jelent meg. Az ellenőrzéskor észt felségjelű ilyen rendszámú járműre társaságunk rendszere nem talált úthasználati jogosultságot, ezért mentek ki a pótdíjfizetési felszólító levelek” – közölte Papp Nóra.

Kívülről nagyon úgy tűnik, itt csak egy kérdés van: kinek a rendszere hibázott? És még egy: mi a teendője a megbírságolt autósnak?

Csaknem másfél hét után megkaptuk a vizsgálat eredményét a NÚSZ-tól. Előtte arra kérjük olvasóinkat tippeljenek: az útdíjszedő hibázott vagy a Telekom?

„A Társaságunknál lefolytatott vizsgálat alapján nem nálunk hibázott a rendszer. A Magyar Telekomtól kapott tájékoztatás alapján a hiba nem náluk keletkezett. Tekintettel arra, hogy nem bizonyítható minden kétséget kizáróan, hogy az ügyfél hibázott, a kiszabott pótdíj elengedésre kerül, amennyiben az ügyfél bemegy egy ügyfélszolgálatunkra személyesen.”

Nem idézzük, miként reagált erre Gergő. Csupán az állította vissza idővel a normálisra vérnyomását, nem kell fizetnie, csak legyenek meg a levelek, a telefonja. A NÚSZ munkatársa hozzátette tanácsként, frissítse az applikációt, amit az autós szerint nem is olyan régen töltött le. Kérésünkre megpróbálta, nem sikerült.

Melyik szereplő mennyit hibázik?

„A Magyar Telekom által elkövetett hibákat nem tartjuk nyilván” – így első levelünkre a NÚSZ válasza. Állításuk szerint az ő rendszerük teljesen zárt, kizárólag olyan adatokból dolgozik, amely abba beérkezik. Például az ügyfél által megadott rendszám, és a kamerák által rögzített adatok,  „így a hibázás lehetősége mind elméletben, mind pedig a gyakorlatban nulla” – állítja a szolgáltató munkatársa, majd hozzáteszi. „Olyan eset ugyanakkor előfordulhat, hogy viszonteladó partnerünknél következik be valamilyen hiba. Ilyenkor, amennyiben bebizonyosodik, hogy a viszonteladó partnerünk hibázott, a NÚSZ Zrt. – az ügy állásának megfelelően – a pótdíj esetet törli, vagy a befizetett pótdíj összegét visszatéríti az ügyfélnek, valamint a viszonteladóval élő szerződésnek megfelelően jár el az adott ügyben az érintett viszonteladónál.”

Az autós csak egy kérdést kapott az ügyfélszolgálaton. T-Mobile?

Fogta a hét levelet Gergő, és elment a budaörsi ügyfélszolgálatra, ahol gyorsan sorra került, pedig voltak páran előtte. Miután kiterítette a hölgy elé a csekkgyűjteményét, és elmondta a sztoriját, az ügyintéző csak egy kérdést tett fel neki: T-Mobile-alkalmazás?

Igen, az. Másokkal is előfordult már ilyen? – kérdezett vissza, amire igenlő választ kapott, és a már egyszer hallott tanácsot, frissítse. A kedélyes cseverészést követően megnézte a hölgy a telefonját, majd eltörölte az összes bírságot, pontosabban lenullázta azokat.

5JÓ

Sok bosszúság, időveszteség, és még örülhet, hogy “nem bizonyítottak rá” a ki tudja, hogy mit

Kér számlát a nulla forintról? – kérdezte végül a hölgy. Miért ne! Kapott mellé egy igazolást is a fizetési kötelezettség megszüntetéséről.

Most, hogy már nem a 420 ezer forintnyi bírságot látja maga előtt, azt mondja: „Vicces, a bizonylaton a felségjelzés résznél még mindig ott van, hogy Észtország, miközben pontosan tudják, magyar az autó.”

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.