A repülő a legkönnyebb, amit az új Fiattal elhúztunk

Szerző: hirdetes levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 13.57

Kipróbáltuk, mi mindent lehet vontatni az új Fiat Fullbackkel. Sokkal több dolgot, mint gondolnád.

A Fiat új platósa igazán sokoldalú igásló, ezt remekül bizonyította többek között azzal, hogy olyan dolgokat is elhúztunk vele, amit egy átlagos Fullback-vásárló valószínűleg soha nem fog. Az mindenképp megnyugtató, hogy ha van egy bő 40 éves, 12 tonnás Rába tűzoltód (van, akinek nincs ilyen otthon?), amit szeretnél elvontatni, akkor az egyik legjobb eszköz, amivel ezt megteheted, a Fiat Fullback pickup.

Először egy 250 kilogrammos Astir típusú vitorlásrepülőt kötöttünk utána, amit a Malév Aero Club Dunakeszin lévő hangárjából húztunk ki. Ezeket a gépeket autóval, motoros repülővel vagy csörlővel szokták a levegőbe segíteni. Az Astir CS maximálisan megengedett repülési sebessége 170 km/óra, hossza 6,75 méter, fesztávolsága 15 méter. A német Grob Aircraft gyártja őket 1977 óta.

fullback lead

Ezek után aztán ellátogattunk Bíró Tónihoz, a legendás polgári csirketelepre.

A telepen mindig van mit csinálni, akkor épp egy Csepel 344-est újítottak fel az ’56-os megemlékezésre, ezt kellett előre vonszolni a Fullbackkel. Az 5,7 tonnás Csepzont úgy húztuk a Fiattal, mintha nem lenne holnap, meg sem kottyant neki, pedig Tóni a végén elárulta, hogy még sebességbe is rakta, hogy nagyobb legyen a kihívás. Ezután jött a Rába, ami már picit megizzasztotta a Fiatot, de csak azért, mert utcai abroncsokkal volt szerelve.

Ezúttal is bebizonyosodott, hogy ha igazán komolyan gondolod a terepmunkát, akkor bizony mokány bütykös gumik kellenek, felejtsd el a sima utcai abroncsokat, azokkal nem lesz rock and roll.

Hogy miért pörögtek olyan veszettül a kerekek a végén? Kikapcsoltuk a kipörgésgátlót, hátha miután kidolgozta maga alól a nedves füvet, fogást talál a földön, és elkezd kapaszkodni. Sajnos ezúttal nem vált be, pedig jó ötlet ilyen helyzetben.

Szóval a Fullback, a platósokra jellemzően, igen sokoldalú. Alvázas felépítése és teherbírása robusztus szerkezettel ruházza fel. A Fullback minden kivitelének magassága 1780 mm, szélessége 1815 mm, tengelytávja 3000 mm.

Hossza konfigurációtól függ: a nyújtott fülkés kivitel 5275 mm hosszú, a dupla fülkés 5285 mm. A plató hossza is változó: előbbi változatnál 1850 mm hosszú, a dupla fülkésnél – amilyen tesztalanyunk is volt – 1520 milliméteres. A teherbírás meghaladja az egy tonnát; a legnagyobb vontatható tömeg pedig 3,1 tonna, természetesen fékezetten, fékezetlenül 750 kg.

A vontatmánystabilizáló rendszer, amely vontatáskor javítja a szerelvény stabilitását, alapfelszereltség, ahogy a sávelhagyásra figyelmeztetés, valamint a hét légzsák. (X)

Kommentek

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.