Vizuális himnusz a Dacia Dusterhez

Autó és környezet csodás harmóniája

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 15.00

Ha Románia, akkor Dacia, ez egyértelmű, azt azonban mi se gondoltuk, hogy a Dustert ennyire szülőhazája igényeihez tervezte a gyártó.

Mint olvasóink már bizonyára tudják, pár hete egy Dacia Dusterrel Földes Attila kollégámmal átszeltük Romániát, Nagyváradon és a Transzfogarasi úton át Bukarestig hatoltunk, majd Szeged irányában tértünk haza. Jártunk autópályán, hóban és patakban, egy “itt balra” helyett “itt jobbra” miatt a Vidraru-tavat véletlenül nem az aszfaltos, hanem a köves-sáros oldalról kerültük meg, mintegy 30 kilométeres erdei bukdácsolással. Autóztunk zsúfolt, keletiesen nemtörődöm stílusú közlekedéssel súlyosbított nagyvárosban (ez Bukarest), stresszeltünk ész nélkül, bármikor előző helyiek között országúton (bárhol) és siklottunk csodás minőségű, háborítatlan sztrádán (itt-ott, ahol elkészült).

Az ülések tényleg csapnivalóak, pár száz kilométer után muszáj néha visszarendezni a belső szerveinket

A Duster végig kiváló útitársnak bizonyult. Nagy hasmagassága, nyomatékos dízelmotorja, kapcsolható 4×4-hajtása és általános, jó értelemben vett igénytelensége optimális, ha nem villogni, Autobahnon hasítani, komfortban kilométerek ezreit gyorsan letudni, hanem csak úgy kirándulni, nézelődni, néha a kitaposott utakról letérni vágyunk.

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Az olcsó, de jó gyári navigáció, a tempomat, az egyszerűségében is jól szabályozható klíma és a tágas kabin kellő komfortot nyújtott, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a LED-es fényszóró vagy a motoros csomagtérnyitás pedig egyáltalán nem hiányzott a túrán. Ez a kocsi ezen a vidéken így jó, így kerek. Régóta mondogatom, ha kérdezik ismerősök, rokonok, olvasók, hogy milyen autót vegyenek saját pénzből, hazai használatra: lehet jobbat kapni, de nagyon nehéz megmagyarázni, hogy ide, nekünk megéri-e bármi, ami ennél korszerűbb, selymesebb, komplikáltabb, és persze drágább.

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

De hogy a mérleg egyensúlyban legyen: vannak ám rossz tulajdonságai is. Az ülés kényelmetlen, hosszabb távon (200+ km) nagyon, főleg a jobb első. A rádió fahangú, a motor nagy tempónál hangos, elnyomja a zenét. A fogyasztás a röhejes 0,41-es alaktényező miatt autópályán nagyon el tud szaladni, 130 tempomatnál 7,5 literen sem kell elcsodálkozni. (Ha 120 alatt maradunk, simán megáll 6,5 alatt a 4×4-es dízel Duster.) A felezőt a rövid egyessel váltotta ki a gyártó, ezért egyesben ugrik, kettesben nehezen indul meg a kocsi elinduláskor. És nagyon nehéz alaposan kitakarítani a kocsit, mert a szőnyeg valamiféle olyan olcsó, ritka szőrű textil, ami szinte lerántja a szálak tövére a koszt és nemigen akarja elengedni többé.

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Mindez kerül itt és most legeslegdrágább, Exception kivitelben tízezer híján ötmillió forintba. Szerinted megéri?

Szavazás

Dacia Duster: fullos dízel 4x4 ötmillióért. Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Ha lemaradtál valamiről:

A Dacia 50 árnyalata: érdekes Dákók Romániából
50 éves a Dacia: márkatörténelem
A bukaresti Tiriac autógyűjtemény

Mielőtt Romániába indulsz kocsival, olvasd el!
Kabrió Daciától székely faautóig: a Bukaresti Autószalon
Átkelés Dusterrel a Transzfogarasi úton

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.