Vizuális himnusz a Dacia Dusterhez

Autó és környezet csodás harmóniája

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 15.00

Ha Románia, akkor Dacia, ez egyértelmű, azt azonban mi se gondoltuk, hogy a Dustert ennyire szülőhazája igényeihez tervezte a gyártó.

Mint olvasóink már bizonyára tudják, pár hete egy Dacia Dusterrel Földes Attila kollégámmal átszeltük Romániát, Nagyváradon és a Transzfogarasi úton át Bukarestig hatoltunk, majd Szeged irányában tértünk haza. Jártunk autópályán, hóban és patakban, egy “itt balra” helyett “itt jobbra” miatt a Vidraru-tavat véletlenül nem az aszfaltos, hanem a köves-sáros oldalról kerültük meg, mintegy 30 kilométeres erdei bukdácsolással. Autóztunk zsúfolt, keletiesen nemtörődöm stílusú közlekedéssel súlyosbított nagyvárosban (ez Bukarest), stresszeltünk ész nélkül, bármikor előző helyiek között országúton (bárhol) és siklottunk csodás minőségű, háborítatlan sztrádán (itt-ott, ahol elkészült).

Az ülések tényleg csapnivalóak, pár száz kilométer után muszáj néha visszarendezni a belső szerveinket

A Duster végig kiváló útitársnak bizonyult. Nagy hasmagassága, nyomatékos dízelmotorja, kapcsolható 4×4-hajtása és általános, jó értelemben vett igénytelensége optimális, ha nem villogni, Autobahnon hasítani, komfortban kilométerek ezreit gyorsan letudni, hanem csak úgy kirándulni, nézelődni, néha a kitaposott utakról letérni vágyunk.

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Az olcsó, de jó gyári navigáció, a tempomat, az egyszerűségében is jól szabályozható klíma és a tágas kabin kellő komfortot nyújtott, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a LED-es fényszóró vagy a motoros csomagtérnyitás pedig egyáltalán nem hiányzott a túrán. Ez a kocsi ezen a vidéken így jó, így kerek. Régóta mondogatom, ha kérdezik ismerősök, rokonok, olvasók, hogy milyen autót vegyenek saját pénzből, hazai használatra: lehet jobbat kapni, de nagyon nehéz megmagyarázni, hogy ide, nekünk megéri-e bármi, ami ennél korszerűbb, selymesebb, komplikáltabb, és persze drágább.

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

De hogy a mérleg egyensúlyban legyen: vannak ám rossz tulajdonságai is. Az ülés kényelmetlen, hosszabb távon (200+ km) nagyon, főleg a jobb első. A rádió fahangú, a motor nagy tempónál hangos, elnyomja a zenét. A fogyasztás a röhejes 0,41-es alaktényező miatt autópályán nagyon el tud szaladni, 130 tempomatnál 7,5 literen sem kell elcsodálkozni. (Ha 120 alatt maradunk, simán megáll 6,5 alatt a 4×4-es dízel Duster.) A felezőt a rövid egyessel váltotta ki a gyártó, ezért egyesben ugrik, kettesben nehezen indul meg a kocsi elinduláskor. És nagyon nehéz alaposan kitakarítani a kocsit, mert a szőnyeg valamiféle olyan olcsó, ritka szőrű textil, ami szinte lerántja a szálak tövére a koszt és nemigen akarja elengedni többé.

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Mindez kerül itt és most legeslegdrágább, Exception kivitelben tízezer híján ötmillió forintba. Szerinted megéri?

Szavazás

Dacia Duster: fullos dízel 4x4 ötmillióért. Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Ha lemaradtál valamiről:

A Dacia 50 árnyalata: érdekes Dákók Romániából
50 éves a Dacia: márkatörténelem
A bukaresti Tiriac autógyűjtemény

Mielőtt Romániába indulsz kocsival, olvasd el!
Kabrió Daciától székely faautóig: a Bukaresti Autószalon
Átkelés Dusterrel a Transzfogarasi úton

Kommentek

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.