Vizuális himnusz a Dacia Dusterhez

Autó és környezet csodás harmóniája

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 15.00

Ha Románia, akkor Dacia, ez egyértelmű, azt azonban mi se gondoltuk, hogy a Dustert ennyire szülőhazája igényeihez tervezte a gyártó.

Mint olvasóink már bizonyára tudják, pár hete egy Dacia Dusterrel Földes Attila kollégámmal átszeltük Romániát, Nagyváradon és a Transzfogarasi úton át Bukarestig hatoltunk, majd Szeged irányában tértünk haza. Jártunk autópályán, hóban és patakban, egy “itt balra” helyett “itt jobbra” miatt a Vidraru-tavat véletlenül nem az aszfaltos, hanem a köves-sáros oldalról kerültük meg, mintegy 30 kilométeres erdei bukdácsolással. Autóztunk zsúfolt, keletiesen nemtörődöm stílusú közlekedéssel súlyosbított nagyvárosban (ez Bukarest), stresszeltünk ész nélkül, bármikor előző helyiek között országúton (bárhol) és siklottunk csodás minőségű, háborítatlan sztrádán (itt-ott, ahol elkészült).

Az ülések tényleg csapnivalóak, pár száz kilométer után muszáj néha visszarendezni a belső szerveinket

A Duster végig kiváló útitársnak bizonyult. Nagy hasmagassága, nyomatékos dízelmotorja, kapcsolható 4×4-hajtása és általános, jó értelemben vett igénytelensége optimális, ha nem villogni, Autobahnon hasítani, komfortban kilométerek ezreit gyorsan letudni, hanem csak úgy kirándulni, nézelődni, néha a kitaposott utakról letérni vágyunk.

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Medveveszélyes, elhagyatott környék, de gyönyörű

Az olcsó, de jó gyári navigáció, a tempomat, az egyszerűségében is jól szabályozható klíma és a tágas kabin kellő komfortot nyújtott, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a LED-es fényszóró vagy a motoros csomagtérnyitás pedig egyáltalán nem hiányzott a túrán. Ez a kocsi ezen a vidéken így jó, így kerek. Régóta mondogatom, ha kérdezik ismerősök, rokonok, olvasók, hogy milyen autót vegyenek saját pénzből, hazai használatra: lehet jobbat kapni, de nagyon nehéz megmagyarázni, hogy ide, nekünk megéri-e bármi, ami ennél korszerűbb, selymesebb, komplikáltabb, és persze drágább.

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

Dacia a Tarnszfogarasi út kanyargós útján

De hogy a mérleg egyensúlyban legyen: vannak ám rossz tulajdonságai is. Az ülés kényelmetlen, hosszabb távon (200+ km) nagyon, főleg a jobb első. A rádió fahangú, a motor nagy tempónál hangos, elnyomja a zenét. A fogyasztás a röhejes 0,41-es alaktényező miatt autópályán nagyon el tud szaladni, 130 tempomatnál 7,5 literen sem kell elcsodálkozni. (Ha 120 alatt maradunk, simán megáll 6,5 alatt a 4×4-es dízel Duster.) A felezőt a rövid egyessel váltotta ki a gyártó, ezért egyesben ugrik, kettesben nehezen indul meg a kocsi elinduláskor. És nagyon nehéz alaposan kitakarítani a kocsit, mert a szőnyeg valamiféle olyan olcsó, ritka szőrű textil, ami szinte lerántja a szálak tövére a koszt és nemigen akarja elengedni többé.

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Gyönyörű hegyek, csodaszép Dusterrel

Mindez kerül itt és most legeslegdrágább, Exception kivitelben tízezer híján ötmillió forintba. Szerinted megéri?

Szavazás

Dacia Duster: fullos dízel 4x4 ötmillióért. Szerinted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Ha lemaradtál valamiről:

A Dacia 50 árnyalata: érdekes Dákók Romániából
50 éves a Dacia: márkatörténelem
A bukaresti Tiriac autógyűjtemény

Mielőtt Romániába indulsz kocsival, olvasd el!
Kabrió Daciától székely faautóig: a Bukaresti Autószalon
Átkelés Dusterrel a Transzfogarasi úton

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.