Reális áron mért használt autók családosoknak

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.16. 15.00

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához. Az elmúlt időszak olvasói leveleiből most a családi autót keresőket szedtük csokorba.

Egyterűt három gyerekhez?

Olvasónk kérdez

Tisztelt András!

Jelenleg 4 tagú a családunk(egy 2 éves és egy 7 hónapos fiunk van), később tervezünk még 1 gyermeket. Egy régi 1.6-os benzines A Vectránk van, viszont jövőre szeretnénk beruházni egy nagyobb, újabb autóra.

A keretünk sajnos maximum 1 millió(átírás nélkül). Egyre valószínűbb, hogy egyterűt kell vennünk. A kérdésem az lenne, hogy ami nagyon tetszik nekünk az a Toyota Corolla Verso, Ford Focus C-max, de nem tudom, hogy ezeknek az autóknak mennyire horror az üzemeltetési költsége.Valamint, hogy ha egyterű akkor legyen dízel, vagy valami nagyobb benzines(a dízel szervíz költségek úgy tudom nagyobbak)?Mindent összevetve, Ön melyik családi egyterűt tartja a legkiszámíthatóbb fenntartási költségű autónak?

Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Tibor

Szakértőnk válaszol

Kedves Tibor!

Mindig öröm családoknak segíteni. Alapvetően két értelmes autót választottak, de az egymilliós keret az adódó átírási költségek (az autó korától függően kilowattonként 450-550 Ft + a forgalmi és a törzskönyv 12 000 Ft), egy kis szervizes rendbetétel (fékek, olajszerviz, gyertyák, légszűrő, esetleg vezérműszíjkészlet-csere a Fordon) elvisznek 150-200 ezer forintot, ezért inkább 850 000 forintig lehet autót keresni és ennyiért nehéz jót találni bármelyikből.

Ezzel az összeggel az egyik legjobb megoldás szerintem az Opel Zafira A, az első generáció és a Citroën Xsara Picasso a sima 1,6-os benzinessel. Nemrég egy háromgyermekes munkatársunk kedvéért alaposan átrágtuk ezt a témát a Vezessnél és nem volt jobb ötletünk a Picassónál. De a tervezett három gyermekkel érdemes gondolni a nagyszülők-unokatestvérek utaztatására, amit csak a hétüléses Zafira nyújt, a használt Xsara Picasso nem.

Ha elegendő jóval kisebb csomagtér is, néha esetleg utánfutót vagy tetőcsomagtartót használva, akkor a Honda Jazz első generációját ajánlom. Mindkét motor nagyjából ugyanazt tudja, mert az 1,2-es majdnem 1,3 literes, az 1.4 pedig 1339 köbcentis. Kitűnő autó.

Nem vennék dízelt az Önök helyében egymilliós kerettel és rozsdásodási hajlama miatt a Mazda Premacyt és az MPV-t is kerülném.

A javasolt sorrend:

1-2: Xsara Picasso, Zafira A

3. Honda Jazz 2002

Üdv, Szörényi András

Családi kombit

Olvasónk kérdez

Üdvözletem!

Gépkocsivásárlás előtt állok, havi maximum 1500km-t vezetek, többnyire országúton illetve autóúton! Jelenlegi autóm egy 97-es Volkswagen Polo Classic 1.4 benzines. Egy olyan autó lenne a választásom, amibe nyugodtan tudok pakolászni(tehát akkor nyilván kombi), legyen benne nyomaték és lóerő(hogy bátran tudjak előzni),és hát nem tudom ekkora távon a fogyasztás mennyire meghatározó(havi 1500km), ja és nyugodt 130-140 km/órás tempónál egy viszonylag 6-7 literes fogyasztás legyen! Kinéztem egy Honda Accord Tourer 2.0 Sportot-erről mi a véleménye? Köszönöm a válaszát előre is!

7076_67732_784x523

Szakértőnk válasza

Kedves Árpád!

140-nél a 6 liter nem tűnik reálisnak, a 130-as hét sem biztos, hogy kijön vele, de a 2002-2006 közötti Accord szerintem is kitűnő választás. Ha nem talál megfelelőt, akkor az ötajtós vagy a kombi Opel Vectra C egy kevésbé sikkes, de masszív, kedvező alkatrészárú, strapabíró alternatíva az 1,8-as benzinessel és alig fog többet enni az Accordnál. Cikk róla itt.

1,8 milliós megoldás

Olvasónk kérdez

Tisztelt András!

Úton van a második gyermekünk , így a jelenlegi Skoda Fabia 1.4 pdtdi autónk már szűkös lesz. Szeretném lecserélni egy nagyobb csomagterű, akár három gyermekülés elhelyezésére is alkalmas autóra. Ezen kívül legyen viszonylag kis fogyasztású 5-8 liter ,valamint ( mindegy hogy disel vagy benzin) legyen megbízható . Főként vidéken használjuk, évi 15-18 ezer km-re.
Ráfordítható összeg maximum 1.8 millió. Eddig főként egyterűeket nézegettem de nem vagyok kompetens az autók műszaki megbízhatósága és fenntartási költségei terén. Ezért is szeretném kérni a segítségét, hogy Ön szerint mely típusok lennének optimálisak a számunkra.

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv: Ákos

opel_zafira-2005_r36.jpg

Szakértőnk válasza

Kedves Ákos!

Ha a Fabia Combi ugyanezzel a motorral nem merül fel, akkor nagyon értelmes autónak tartom a 2008 utáni Citroën Berlingo/Peugeot Partner párost az 1,6 HDi dízellel, mivel többnyire nem városban járnának vele. A másik tippem az 1,8 milliós keretből kényelmesen megvehető Opel Zafira B 1,8, tehát a 2005 utáni Zafira. Az 1,6-os benzines váltója nagyon rövid, de az autó így is rém gyenge, cserébe sokat pörög a motorja városon kívül, csak Budapestre lenne jó megoldás. Az 1,9 literes FIAT-dízelek sem rosszak a B Zafirában, ezeknél inkább a generátor, az ékszíjtárcsa, az EGR (kipufogógáz-visszavezető szelep) a macerás. Épp ezért érdekes inkább a benzines motor autógázzal etetve. Az 5-8 liternyi üzemanyag árából autógázzal ki tudnak jönni, az átalakításról és használt LPG-s autók vásárlásáról szól ez a cikk.

Ha kisebb autót terveztek, akkor egy 2006-tól gyártott Nissan Note 1,4 benzines a hátsó üléspad tologatásával jól variálható, kellően tágas és bőven kijön a megcélzott összegből, fogyasztása pedig ha nem is 5, de országúton 6 literre leszorítható.

Alternatívája a jóval kedvezőbb alkatrészárú Opel Meriva A, a 2003-2010 közötti modell. Ebből vagy a FIAT dízelt venném, az 1,25 literes motort vagy az 1,6-os Opel-benzinest. A kormányművet leszámítva hálás, igazán megbízható autó és okos belső tere kitűnően variálható, ebben fejlettebb a Note-nál.

A három gyermekülés elhelyezése néha egészen kis autókban is megoldható próbánk alapján, de itt az adott kocsiba kell belepróbálni a konkrét gyermeküléseket, mert nem egységesek. Háromgyermekes kollégám tapasztalatairól itt olvashat.

Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.