Százezret fizet Zsófi az autós Benny Hill miatt

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.11.07. 05.45

Mint a burleszkben: ággyal a tetőcsomagtartóján robog egy őrült autós a városban, és amerre jár, összetört autók jelzik útját.

„Én láttam a külső sávban a fekete Focust. Aztán már csak azt vettem észre, hogy belém jönnek” – emlékszik Zsófi az augusztus végi balesetre. A Kacsóh Pongrác úti felüljáró háromsávos szakaszán előzött a belső sávban, amikor jött a csattanás: a fekete Focus – amelynek egy ágy volt a tetején – bevágott a középső sávban autózó fehér Focus elé, ennek sofőrje ijedtében Zsófi Nissanjába kormányozta a kocsiját.

A két sérült autó egymás után leállt a belső sávban, a balesetet elindító fekete Focus viszont tovább robogott az ággyal a tetején. Olyan hirtelen történt minden, hogy a rendszámát senki nem tudta megjegyezni.

Én aztán nem vagyok hibás

Miután magukhoz tértek az ütközés okozta első sokkból, Zsófi javasolta, írják meg a papírokat. A belé kanyarodó fehér Focus sofőrje tiltakozólag felemelte karjait, ő ugyan nem ír alá semmit, hiszen nem hibás, bevágtak elé, ezért rántotta félre a kormányt. Oké, hívjuk ki a rendőröket!

Olyan 25 perc múlva érkezett ki a kerületi kapitányság egy szem munkatársa, majd körbe fényképezte a helyszínt. „Meglehetősen nehezen értette meg a rendőrnő, hogy pontosan mi történt, utólag több helyen bele kellett javíttatnom a jegyzőkönyvbe. Erre rávágta, akkor írjam le én a saját verziómat.”

Egyórányi papírgyártás után Zsófi újabb meglepetésére meg is hozta szóbeli ítéletét a rendőrnő: ezt a kárt be kell nyelni, mert ismeretlen a balesetet elindító jármű és a vezetője.

Kívülről nézve meglehetősen furcsa, hogy nem a szerda délutáni csúcsban is feltűnő, ággyal a tetején közlekedő balesetokozó majdani beazonosításáról beszélt. Ha valamit ki lehet szúrni a térfigyelő, útfigyelő kamrák képein, akkor egy ilyen autót. Zsófi persze akkor még reménykedett, hogy a jegyzőkönyv felvételét nyomozásféle követi, de facto elég lenne megnézni néhány környékbeli kamera felvételeit. Az sem egyértelmű innen nézve, hogy a középső autó manőverét miért ítélte egyből helyesnek a rendőrnő, talán egy satufék is elég lehetett volna. Nem voltunk ott, nem láttuk, de ez a jellemzőbb manőver, mint másba kormányozni az autót.

Kezét csókolom! Ismét baleset?

Zsófi másnap bevitte a Duna Autóhoz a Juke-ot. „Nagy szeretettel fogadtak, mert két nappal korábban már jártam náluk másik kasztnisérüléssel. Akkor egy nő jött belém hátulról. Sima ügy volt, többször elnézést kérve elismerte a hibáját.”

Teltek a napok, a jobb hátsó ajtóra is várni kellett, és a rendőrségi határozatra is, amellyel két hét múlva csengetett a postás. Betűhíven idézzük: „Ismeretlen Személlyel szemben kétrendbeli az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése miatt indított eljárást a szabálysértési hatóság – mivel az eljárás alá vont személy kiléte nem állapítható meg – megszünteti.”

2JÓ

A sértett 8 naptári napon belül fellebbezhet, írta még a zuglói kapitányság hadnagya, és részletesen végigvette a történteket. Arról viszont egy betű nincs a dokumentumban, hogy bármit tett volna a hatóság a rendkívül feltűnő jármű előkerítése érdekében, csupán annyi, hogy a baleset helyén nincs térfigyelő kamera.

„Tekintettel arra, hogy az eljárás adatai alapján az eljárás alá vont személy kiléte nem állapítható meg és az eljárás alá folytatásától sem várható eredmény, az eljárást a szabálysértési hatóság megszüntette” – zárul – ismét betűhíven idézve – a másfél oldalas határozat.

Ezek után elég egyértelmű a biztosító döntése

Szerencsére a Nissanon volt casco, kellett is a látszólag kevésbé komoly sérülések ellenére vaskos márkaszerviz-számlához. A rendőrség papírjának biztosítóhoz küldése után újabb várakozás kezdődött, ám megérkezett a jobb hátsó ajtó, a csereautót is előkészítették Zsófinak, így bevitte a Duna Autóhoz a kocsiját.

Jobb első ajtó 164 ezer forint, jobb hátsó ajtó 159 ezer, jobboldali küszöb szpojler 23 ezer, ajtómatrica jobb hátra 9 ezer, díszléc – kerékív 19,5 ezer, ajtómatrica jobb első 9 ezer, lakatos javítás 95 ezer, fényezés 69 ezer, fényezés anyag 65 ezer, apróanyag 6 ezer stb.. Mindez együtt áfával 619 ezer 596 forint.

1JÓ

A számla kifizetésének napján, október végén megjött a biztosító e-mailje. “Tárgyi kárügyben tájékoztatjuk, hogy a XXX-YYY rendszámú gépkocsi 2016.08.24-én történt káreseményének rendezésére csak a casco szerződésének terhére van lehetőségünk, mivel  a rendőrségi határozat értelmében az YYY-XXX rendszámú gépkocsi szabályosan közlekedett, vétlen volt a káresemény bekövetkeztében,  a veszélyhelyzetet az ismeretlen rendszámú gépkocsi idézte elő, ő az okozó.”

Eszerint a balesetben teljesen vétlen Zsófinak a rengeteg kellemetlenség és ügyintézés mellett 100 ezer forintot ki kell fizetnie azok után, hogy másfél éve havi közel 8 ezer forintot utal a biztosítójának. Ha ezt nem tette volna, most 620 ezret fizetne más miatt.

Mit lehet tenni?

Zsófi nonszensznek gondolja, hogy teljesen vétlen félként 100 ezer forintot fizessen, ezért fordult hozzánk. És ha megsérülök? Vagy ne adj Isten, meghal valaki? Akkor is ennyi? – sorolja a kérdéseket. Nincs felelős, és kész?

Megkérdeztünk két ügyvédet. Az egyik szerint esélytelen az ügy, ha nincs meg az eseménysort elindító autós, nincs kitől kártérítést kérni. A másik beleássa magát a biztosító és a rendőrség határozatába, nem zárja ki, hogy el lehet indítani egy fellebbezést, vagy kettőt.

Ha mégsem, akkor nagyon úgy tűnik, csak a rendőrség tehetett volna ebben az ügyben érdemi lépéseket. Átnézi a környék összes térfigyelő kamerájának mindössze 10-10 percnyi felvételeit, és kiszúr egy, a tetején ággyal közlekedő személyautót. Megtörtént? Nem tudjuk.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.