Százezret fizet Zsófi az autós Benny Hill miatt

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.11.07. 05.45

Mint a burleszkben: ággyal a tetőcsomagtartóján robog egy őrült autós a városban, és amerre jár, összetört autók jelzik útját.

„Én láttam a külső sávban a fekete Focust. Aztán már csak azt vettem észre, hogy belém jönnek” – emlékszik Zsófi az augusztus végi balesetre. A Kacsóh Pongrác úti felüljáró háromsávos szakaszán előzött a belső sávban, amikor jött a csattanás: a fekete Focus – amelynek egy ágy volt a tetején – bevágott a középső sávban autózó fehér Focus elé, ennek sofőrje ijedtében Zsófi Nissanjába kormányozta a kocsiját.

A két sérült autó egymás után leállt a belső sávban, a balesetet elindító fekete Focus viszont tovább robogott az ággyal a tetején. Olyan hirtelen történt minden, hogy a rendszámát senki nem tudta megjegyezni.

Én aztán nem vagyok hibás

Miután magukhoz tértek az ütközés okozta első sokkból, Zsófi javasolta, írják meg a papírokat. A belé kanyarodó fehér Focus sofőrje tiltakozólag felemelte karjait, ő ugyan nem ír alá semmit, hiszen nem hibás, bevágtak elé, ezért rántotta félre a kormányt. Oké, hívjuk ki a rendőröket!

Olyan 25 perc múlva érkezett ki a kerületi kapitányság egy szem munkatársa, majd körbe fényképezte a helyszínt. „Meglehetősen nehezen értette meg a rendőrnő, hogy pontosan mi történt, utólag több helyen bele kellett javíttatnom a jegyzőkönyvbe. Erre rávágta, akkor írjam le én a saját verziómat.”

Egyórányi papírgyártás után Zsófi újabb meglepetésére meg is hozta szóbeli ítéletét a rendőrnő: ezt a kárt be kell nyelni, mert ismeretlen a balesetet elindító jármű és a vezetője.

Kívülről nézve meglehetősen furcsa, hogy nem a szerda délutáni csúcsban is feltűnő, ággyal a tetején közlekedő balesetokozó majdani beazonosításáról beszélt. Ha valamit ki lehet szúrni a térfigyelő, útfigyelő kamrák képein, akkor egy ilyen autót. Zsófi persze akkor még reménykedett, hogy a jegyzőkönyv felvételét nyomozásféle követi, de facto elég lenne megnézni néhány környékbeli kamera felvételeit. Az sem egyértelmű innen nézve, hogy a középső autó manőverét miért ítélte egyből helyesnek a rendőrnő, talán egy satufék is elég lehetett volna. Nem voltunk ott, nem láttuk, de ez a jellemzőbb manőver, mint másba kormányozni az autót.

Kezét csókolom! Ismét baleset?

Zsófi másnap bevitte a Duna Autóhoz a Juke-ot. „Nagy szeretettel fogadtak, mert két nappal korábban már jártam náluk másik kasztnisérüléssel. Akkor egy nő jött belém hátulról. Sima ügy volt, többször elnézést kérve elismerte a hibáját.”

Teltek a napok, a jobb hátsó ajtóra is várni kellett, és a rendőrségi határozatra is, amellyel két hét múlva csengetett a postás. Betűhíven idézzük: „Ismeretlen Személlyel szemben kétrendbeli az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése miatt indított eljárást a szabálysértési hatóság – mivel az eljárás alá vont személy kiléte nem állapítható meg – megszünteti.”

2JÓ

A sértett 8 naptári napon belül fellebbezhet, írta még a zuglói kapitányság hadnagya, és részletesen végigvette a történteket. Arról viszont egy betű nincs a dokumentumban, hogy bármit tett volna a hatóság a rendkívül feltűnő jármű előkerítése érdekében, csupán annyi, hogy a baleset helyén nincs térfigyelő kamera.

„Tekintettel arra, hogy az eljárás adatai alapján az eljárás alá vont személy kiléte nem állapítható meg és az eljárás alá folytatásától sem várható eredmény, az eljárást a szabálysértési hatóság megszüntette” – zárul – ismét betűhíven idézve – a másfél oldalas határozat.

Ezek után elég egyértelmű a biztosító döntése

Szerencsére a Nissanon volt casco, kellett is a látszólag kevésbé komoly sérülések ellenére vaskos márkaszerviz-számlához. A rendőrség papírjának biztosítóhoz küldése után újabb várakozás kezdődött, ám megérkezett a jobb hátsó ajtó, a csereautót is előkészítették Zsófinak, így bevitte a Duna Autóhoz a kocsiját.

Jobb első ajtó 164 ezer forint, jobb hátsó ajtó 159 ezer, jobboldali küszöb szpojler 23 ezer, ajtómatrica jobb hátra 9 ezer, díszléc – kerékív 19,5 ezer, ajtómatrica jobb első 9 ezer, lakatos javítás 95 ezer, fényezés 69 ezer, fényezés anyag 65 ezer, apróanyag 6 ezer stb.. Mindez együtt áfával 619 ezer 596 forint.

1JÓ

A számla kifizetésének napján, október végén megjött a biztosító e-mailje. “Tárgyi kárügyben tájékoztatjuk, hogy a XXX-YYY rendszámú gépkocsi 2016.08.24-én történt káreseményének rendezésére csak a casco szerződésének terhére van lehetőségünk, mivel  a rendőrségi határozat értelmében az YYY-XXX rendszámú gépkocsi szabályosan közlekedett, vétlen volt a káresemény bekövetkeztében,  a veszélyhelyzetet az ismeretlen rendszámú gépkocsi idézte elő, ő az okozó.”

Eszerint a balesetben teljesen vétlen Zsófinak a rengeteg kellemetlenség és ügyintézés mellett 100 ezer forintot ki kell fizetnie azok után, hogy másfél éve havi közel 8 ezer forintot utal a biztosítójának. Ha ezt nem tette volna, most 620 ezret fizetne más miatt.

Mit lehet tenni?

Zsófi nonszensznek gondolja, hogy teljesen vétlen félként 100 ezer forintot fizessen, ezért fordult hozzánk. És ha megsérülök? Vagy ne adj Isten, meghal valaki? Akkor is ennyi? – sorolja a kérdéseket. Nincs felelős, és kész?

Megkérdeztünk két ügyvédet. Az egyik szerint esélytelen az ügy, ha nincs meg az eseménysort elindító autós, nincs kitől kártérítést kérni. A másik beleássa magát a biztosító és a rendőrség határozatába, nem zárja ki, hogy el lehet indítani egy fellebbezést, vagy kettőt.

Ha mégsem, akkor nagyon úgy tűnik, csak a rendőrség tehetett volna ebben az ügyben érdemi lépéseket. Átnézi a környék összes térfigyelő kamerájának mindössze 10-10 percnyi felvételeit, és kiszúr egy, a tetején ággyal közlekedő személyautót. Megtörtént? Nem tudjuk.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.