Meglepő lista a részeg magyar sofőrökről

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.01. 06.10

Megmutatjuk, hogy az ország melyik részein okoznak egyre több balesetet a részegen közlekedők, és azt is, hol csökken a számuk.

Közel tíz százalékkal több ittasan okozott baleset volt az év első felében, mint tavaly ugyanekkor. Annak ellenére emelkedett 681-ről 731-re a számuk, hogy eközben a súlyos sérüléses balesetek éppen hogy csökkentek országosan. Megnéztük, hol piáznak egyre többet a közlekedők.

A hivatalos rendőrségi statisztika Ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma címen összegzi az adatokat megyékre és Budapestre bontva. Nem súlyoz lakosságszám szerint, helyesen, mert a forgalom mérete ezzel nem feltétlenül arányos, így azt lehet megnézni, hogy az ország különböző területein önmagukhoz képest mi a változás.

Először nézzük meg balesetszám szerint az első 10-et:

1-2. Budapest és Pest megye 88-88 baleset 2016. január 1. és június 30. között
3. Bács-Kiskun megye 69 baleset
4. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 56 baleset
5. Győr-Moson-Sopron megy 43 baleset
6. Baranya megye 36 baleset
7. Zala megye 35 baleset
8. Borsod-Abaúj-Zemplén megye 33
9. Békés 32 baleset
10. Veszprém megye 31 baleset

pia1000-2

Elgondolkodtató, hogy Bácsban miért van kétszer annyi ilyen tragédia, mint mondjuk a kisebb Békésben, vagy a területre hasonló Borsodban. Az igazán érdekes azonban az a lista, amely az adott területeknél a változást nézi, mégpedig több év távlatában, 2013 első félévéhez képest 2016 első hat hónapját.

1. Zala 66 százalékos emelkedés (21-ről 35-re)
2. Heves 56,3 százalékos emelkedés (16-ról 25-re)
3-4. Baranya plusz 50 százalék (24-ről 36-ra), Komárom plusz 50 százalék (20-ról 30-ra)
5. Pest 22,2 százalékos emelkedés (72-ről 88-ra)
6. Budapest 20 százalékos emelkedés (73-ről 88-ra)
7. Veszprém 19,2 százalékos emelkedés (26-ról 31-re)
8. Bács 19 százalékos emelkedés (58-ról 69-re)
9. Csongrád 15,9 százalékos emelkedés (19-ről 22-re)
10. Szabolcs 3,7 százalékos emelkedés (54-ről 56-ra)

Természetesen megmutatjuk a pozitív listát is, sajnos 10 megye nem jön össze azokból a területi egységekből, ahol az elmúl években csökkent az ittasan okozott balesetek száma.

1. Tolna 44,4 százalékos csökkenés (18 baleset helyett 10)
2. Nógrád 40 százalékos csökkenés (22-ről 13-ra)
3. Fejér 32 százalékos csökkenés (25-ről 17-re)
4. Vas 25,9 százalékos csökkenés (27-ről 20-ra)
5. Hajdú 17,1 százalékos csökkenés (35-ről 29-re)

bike-accident784

A rendőrségi statisztika sajnos nem árulja el, hogy „ittas balesetokozó” alatt mikor kit ért, a feltételezhető arányok meghatározásakor A személysérüléses közúti közlekedési balesetek okozói nevű adatsor segíthet.

2016 első hat hónapjában 7444 sérüléses baleset volt, itt az okozók sorrendje:
1. 65 százalékban személyautó vezetője (4801 baleset)
2. 11 százalékban kerékpáros (834 baleset)
3. 8 százalékban teherautó sofőrje (600 baleset)
4. 4,3 százalékban segédmotoros (310 baleset)
5. 3,8 százalékban nagymotoros (277 baleset)

Ez még nem válasz a nagy kérdésre, és itt visszakanyarodunk a cikk elejére: mi lehet a magyarázata az ittasan okozott balesetek növekedésének? Az alkohol nem lett olcsóbb az elmúlt három évben, sőt.

A választ nem tudni, a sok összetevőjéből az egyik lehet a járművezetőkre vonatkozó italfogyasztási szabályok változása, 2014 nyarától elnézőbb a pálinkázó bringásokkal szemben a KRESZ. Számos civil szervezet tiltakozott az enyhítés ellen, de a kormány erősebb volt.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.