Autósok a motorosok ellen

Ki a nagyobb majom?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.10.16. 11.20

Gyűlöli a szutykos, romos robogóval vánszorgó pizzafutárt? Esetleg a 20-as busz sofőrje érezte úgy, hogy halállal kell büntetnie az elé vágó motorost? Ki mit utál a másikban?

Autósok a motorosok ellen

A közlekedésnek nem kell feltétlenül a harcról szólnia. Nézzük, ki mit nem szeret a másikban, hátha így könnyebb lesz egy kicsit változni, hogy mindenki épségben érjen haza, függetlenül attól, hogy kettő, vagy négy keréken gördülve indult útjára.

Őrjítő dolgok, autós szemmel:

Talán a legidegesítőbb, amikor az autók között sunnyogva előkerül egy szerencsétlen, celluxszal egyben tartott robogó, majd vidáman beáll a kocsisor legelejére, feltételezve, hogy ő lesz a leggyorsabb. Majd a zöldnél kiderül, hogy még a mágikus 50-es sebességhatárt is képtelen elérni a köszörűvel. Tisztességes, közlekedésre alkalmas motorral ilyen biztosan nem fordul elő, tőlük nem kell tartani. Mire elérjük az ötvenet, ő már héthatáron túl lesz.

Ugrik a gép

Ugrik a gép

 

Városon kívül – ahová a robogósok már nem nagyon merészkednek – éppen a fürgeséggel van probléma. A nagy motorok a semmiből képesek egy pillanat előtt előkerülni, általában bőven túllépve a megengedett sebességhatárt – majd ugyanilyen gyorsan tovább is állni.

Az autók gyorsulásához, méretéhez szokott átlagsofőr pedig nehezen veszi őket észre. Ha egyáltalán van rá ideje. Hasznos lenne megtanulni, hogy az autósok többsége nincs felkészülve a cikázó, villámgyors motorosok keresésére a visszapillantóban.

Hétvégi motoros bolondok

Van aki szerint ez a Váci úton is vicces

Van aki szerint ez a Váci úton is vicces

 

Ők legalább olyan veszélyesek, mint az autójukat csak a hétvégi telekjáráshoz leporoló idősödő ámokfutók, de a motorosoknak mégis súlyosabb esetnek számítanak. Ugyanis ők meg vannak róla győződve, hogy a nagyteljesítményű gép mellé rögtön tudást is szereztek maguknak.

Ezek a hétvégi hősök persze évközben, esős, túl hideg vagy túl meleg időben nem ülnek motorra, mindössze néhány napon akarják bebizonyítani a világnak, mennyire keménylegények.

Jobb esetben megérik a következő szezont és időközben nem ölnek meg ártatlanokat sem. Rossz híre van  a mátrai hegyi útnak, ahol jó időben rajokban brummognak a motorosok fel, s alá. Közben néha egymást mészárolják le, de nagy ritkán autókba is bekukkantanak.

Motoros panaszok:

Az ő sirámaikat vegyük kicsit komolyabban. Ha okosabbak nem is vagyunk négy keréken, legalább azzal legyünk tisztában, hogy mi vagyunk a nagyobbak, kevesebb bajunk lehet, és inkább bölcsen hagyjuk békén a motorost.

Hiszen nincs akkora közlekedési parasztság a világon, ami miatt veszélybe sodorhatunk másokat. Ne feledjük, egy autó-robogó találkozásnak nagyjából egyféle kimenetele lehet.

Ne kezdjünk ki velük

Ne kezdjünk ki velük

 

Talán a legfontosabb, amit minden megkérdezett motoros elsőként említett, hogy semelyik autósnak sem lesz attól rövidebb a szerszáma, ha a dugóban, két autósor között eléjük kerül egy motoros. Ezt mégis sok vezető megbosszulandó sérelemként éli meg, és elkezdődik az értelmetlen üldözés.

Nagy motort persze nem kezdenek el kergetni – csak az igen ostobák hiszik, hogy utolérhetik őket -, de ha az amúgy tötymörgő városi forgalomba elmegy mellettük egy robogós, akkor komoly késztetést éreznek az iránt, hogy utána eredjenek, majd arasznyi követési távolságot se hagyva tolják a kis járgányt.

Ez azért nem vicces, mert egy váratlan első defekt és borulás után a motorost csak kiskanállal lehet az autó alól kibányászni. De az sem ritka, hogy a nagy nehezem megelőzött motorost egy büntető fékkel próbálják megleckéztetni.

Itt is elfér

Itt is elfér

 

Az autósok arra is figyelhetnének, hogy míg egyenesben baj nélkül megférhet az autós és a motoros egy sávban, addig kanyarban, – ahol teljesen eltérően viselkedik egy kétkerekű – ez másként van. Az egyenesben jól gyorsuló, nevetve elhúzó motorost még egy átlagos autóval is könnyedén megfoghatjuk, ha kanyarodásról, vagy fékezésről van szó.

Máshol másként van?

Világot járt közlekedők elsősorban a déli országokat hozzák fel jó példaként. Ott több példa akad olyan autósra, aki korábban motoron nevelkedett. Persze ehhez az is kell, hogy a motort közlekedési eszköznek és ne tudatmódosító szernek használják.

Motoros kollégák, barátok minden valós, vagy vélt sérelmük ellenére is elismerik, hogy bizony egy ideje az autósok jóval előzékenyebbek velük szemben, mint korábban. Félrehúzódnak, elengedik őket. De persze a motorosok között is mintha kevesebb lenne a közveszélyes félőrült, ami jó jel.

Helikopterről

Helikopterről

 

Tehát ne irigyeljük a motorostól azt a kis előnyt, amit itt-ott megszerezhet magának, mert igazából egyáltalán nem jó neki. Melege van, fázik, esik rá az eső és a bukósisakból kifelé tekintgetve a világ sem annyira szép.

Legalább hadd haladjon gyorsabban, mint az, aki kényelmesen pöffeszkedik a kocsiban. A lehetőség mindenkinek adott, lehet fürge robogóval, kismotorral is közlekedni a városban. Ja, hogy kényelmetlen és veszélyes?

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.