Elektromos terep-gördeszkát teszteltünk. Nem, nincs április 1.

Teszt: MOTOTEC Xross

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.15. 06.00

Na jó, ilyen állat nincs, gondoltam, amikor megmutatta a forgalmazó ezt a szörnyet. Aztán kiderült, hogy nem csak van, de egész jól használható is – bár még mindig nem tiszta, hogy mire.

Járt nálunk korábban is elektromos gördeszka, de már az a mindössze tízkilós, csupán egy kerekét, azt sem túl erősen hajtó Airwheel M3 nevű dolog is erősen feszegette képességeim határait. Ilyesmire legkésőbb tízévesen kell először felszállni, hogy kellő rugalmassággal szerezzen rutint az ember, én meg idén voltam negyven…

Ezért aztán amikor megjött az ilyesfajta fura elektromos kerekes dolgok hazai specialistájától a következő jópofaság, a MOTOTEC Xross, egy nagykerekű, hatalmas, bazi nehéz terepgördeszka, először a fiataloknak engedtem át a kísérletezést. Lányaim gyorsan bele is jöttek:

Először ketten, ülve

Aztán egyedül, térdelve

Aztán egyedül, térdelve

És a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett

A 12 éves Kata és a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett, pedig egyikük sem deszkás

Aztán jöttem én! Az 1600 wattos motorral (2,18 lóerő!) nagyon erős a gép, a bütykös gumikkal a tapadás is biztos. A távirányító pisztoly alakú, az elsütőbillentyű meghúzva gyorsítja, tolva a villanymotor erejével fékezi a rollert. A teljesítmény leszabályozható, de ha nem félünk, nem muszáj visszavenni még bemelegítésnél sem, a kis gázkar nagyon érzékeny, finoman adagolható a motorerő.

Érdemes alaposan berogyasztani és előredőlni induláskor, aztán, ha már gurul a szerkezet, hamar ellazul az ember. A nagy kerekeken, jó rugózáson megfelelő testsúly alatt (és nekem az van bőven) még füvön se ráz, akad, pattog a masina. Kifejezetten barátságos, jól kezelhető az Xross, bár a fordulókör a klasszikus gördeszkás testsúly-áthelyezéses kormányzással irdatlan nagy.

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

Olyan trükkökről, hogy a deszka végére állva billegetve késztetjük szűkebb kanyarra a gépet, kezdetben le kell tenni. A nehéz ólom-sav akkuval 32 kilós szerkezet közel sem az a pillekönnyű valami, mint a motor nélküli, kiskerekű normál deszka. Viszont a merev rétegelt lemez lap elbírja a kísérletezést: az elektromos kis vicikvacakok között ritkaság, hogy 150 kilós terhelhetőséget adjon meg a gyártó! Igazán csak idő kérdése, hogy elérjük ezt az ultracool szintet, amihez már ultracool módon vágott videó is jár (én kérek elnézést érte):

A hatalmas kerekű terepgördeszka listaára 229 ezer forint az importőrnél. Nem olcsó játék, szó se róla, de egy ilyen izé egészen új dimenziót nyit mind a gördeszkázásban, mind a modern kis személyi elektromos közlekedési eszközök választékában. Ha tini lennék, tuti megvesznék érte – és még így, meglett apukaként is nagyon szomorúan adtam vissza a forgalmazónak!

Kommentek

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.