Elektromos terep-gördeszkát teszteltünk. Nem, nincs április 1.

Teszt: MOTOTEC Xross

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.15. 06.00

Na jó, ilyen állat nincs, gondoltam, amikor megmutatta a forgalmazó ezt a szörnyet. Aztán kiderült, hogy nem csak van, de egész jól használható is – bár még mindig nem tiszta, hogy mire.

Járt nálunk korábban is elektromos gördeszka, de már az a mindössze tízkilós, csupán egy kerekét, azt sem túl erősen hajtó Airwheel M3 nevű dolog is erősen feszegette képességeim határait. Ilyesmire legkésőbb tízévesen kell először felszállni, hogy kellő rugalmassággal szerezzen rutint az ember, én meg idén voltam negyven…

Ezért aztán amikor megjött az ilyesfajta fura elektromos kerekes dolgok hazai specialistájától a következő jópofaság, a MOTOTEC Xross, egy nagykerekű, hatalmas, bazi nehéz terepgördeszka, először a fiataloknak engedtem át a kísérletezést. Lányaim gyorsan bele is jöttek:

Először ketten, ülve

Aztán egyedül, térdelve

Aztán egyedül, térdelve

És a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett

A 12 éves Kata és a 9 éves Csepi is pillanatok alatt ráérzett, pedig egyikük sem deszkás

Aztán jöttem én! Az 1600 wattos motorral (2,18 lóerő!) nagyon erős a gép, a bütykös gumikkal a tapadás is biztos. A távirányító pisztoly alakú, az elsütőbillentyű meghúzva gyorsítja, tolva a villanymotor erejével fékezi a rollert. A teljesítmény leszabályozható, de ha nem félünk, nem muszáj visszavenni még bemelegítésnél sem, a kis gázkar nagyon érzékeny, finoman adagolható a motorerő.

Érdemes alaposan berogyasztani és előredőlni induláskor, aztán, ha már gurul a szerkezet, hamar ellazul az ember. A nagy kerekeken, jó rugózáson megfelelő testsúly alatt (és nekem az van bőven) még füvön se ráz, akad, pattog a masina. Kifejezetten barátságos, jól kezelhető az Xross, bár a fordulókör a klasszikus gördeszkás testsúly-áthelyezéses kormányzással irdatlan nagy.

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

Papírforma szerint 27-35 km a hatótáv, de súlyosabb polgár alatt a 15 km is szép eredmény, pláne tempósan, terepen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

1,6 kW-os villanymotor a hátsó tengelyen

Olyan trükkökről, hogy a deszka végére állva billegetve késztetjük szűkebb kanyarra a gépet, kezdetben le kell tenni. A nehéz ólom-sav akkuval 32 kilós szerkezet közel sem az a pillekönnyű valami, mint a motor nélküli, kiskerekű normál deszka. Viszont a merev rétegelt lemez lap elbírja a kísérletezést: az elektromos kis vicikvacakok között ritkaság, hogy 150 kilós terhelhetőséget adjon meg a gyártó! Igazán csak idő kérdése, hogy elérjük ezt az ultracool szintet, amihez már ultracool módon vágott videó is jár (én kérek elnézést érte):

A hatalmas kerekű terepgördeszka listaára 229 ezer forint az importőrnél. Nem olcsó játék, szó se róla, de egy ilyen izé egészen új dimenziót nyit mind a gördeszkázásban, mind a modern kis személyi elektromos közlekedési eszközök választékában. Ha tini lennék, tuti megvesznék érte – és még így, meglett apukaként is nagyon szomorúan adtam vissza a forgalmazónak!

Kommentek

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.