A legjobb téli gumik: 2016

Téligumi-teszt 2016

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.10.14. 06.00

Téligumi-teszt ügyben az ADAC idén is megmondta a tutit, íme a legjobban szereplő és a leghitványabb abroncsok tesztje.

A német autóklub, az ADAC a közeledő szezon előtt ismét letesztelte, melyik a legjobb téli gumi a piacon. Idén a 185/65R15-ös és a 225/45R17-es méretből vettek tesztalanyokat, azokat vizsgálták többféle szempontból. De nem csak ők végeznek ilyen vizsgálatokat, hanem jó nevű autós lapok is lezavarják a sajátjukat. Gyakran teljesen más végeredménnyel, nehogy a szerencsétlen autós egyértelműen megtudja, hogy mi az igazán jó. De nézzük az eredményeket:

ADAC

A 185/65 R16-os méretben nem meglepő módon a márkás abroncsok végeztek az élen, a Goodyear UltraGrip 9 vitte el a pálmát, a Michelin Alpin 4 a második legjobb. Csak ez a két téli abroncs kapott “jó” minősítést, már a bronzérmes Nokian is csak “megfelelő”-t kapott. Sőt, a sorban következő 10 versenyző is. Utánuk viszont a vízözön következik, a Firestone és a Kléber már kénytelen “elégtelen” minősítéssel beérni.

225-45r17

Kattints a képre a táblázatok nagyításához!

Teljesen más lett a végeredmény a 225/45 R17-es méretű gumiknál. Itt kiegyenlítettebb a küzdelem, de a jó minősítésű téli gumik száma egyre csökkent, viszont jó hír, hogy elégtelent sem kellett kiosztani. A Dunlop Winter Sport 5 lett a győztes, utána a Pirelli, Firestone Winterhawk – figyelem, a másik kategóriában ez a gumi végzett az utolsó előtti helyen! – majd a Goodyear terméke következik a sorban, megfelelő minősítéssel, míg a Matador és a BF Goodrich elégségesre vizsgázott.

(Az ADAC idei téligumi-tesztjei itt olvashatók eredetiben: ADAC téligumi-teszt 186/65 R15, 225/45 R17 )

Auto Bild

Az Auto Bild választása a 205/55 R16-os méretre esett. Itt a Continental Winter Contact TS 860-as nyert. Ezt követi a Goodyear UltraGrip 9, a harmadik pedig a Michelin Alpin 5. Az első három helyezett féktávkülönbsége 1,3 és 1,6 méter a legjobb 59,8 méteréhez mérten. Természetesen ennyivel hosszabbak. A sort a 26. helyen a Goodride SW601 Snowmaster, a 27. helyen pedig az Accelera X-Grip zárja, 67,7 és 69,8 méteres féktávval.

AutoBild

(Az Auto Bild tesztje itt olvasható: Auto Bild 205/55 R16 téligumi-teszt )

Auto Motor und Sport

Talán a legmélyrehatóbb vizsgálatot ennél a lapnál végezték el, itt ezerféle szempont alapján vizsgálták a téli gumikat minden versenyszámban megvannak a legjobbak, és persze összesítettben is van tesztgyőztes. Ennek segítségével a vevő eldöntheti, hogy az ő autózási szokásaihoz a hóban nyújtott teljesítmény, a menetkomfort, vagy az esőben nyújtott tapadás-e a fontos. Az AMS a 215/60 R17-es méretet választotta, ami a divatos szabadidő-kategóriára jellemző méret. A tesztet a Continental TS 850 P SUV nyerte, amit a Nokian WR D4 és a Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 követett.

 teligumi AMS

(Az Auto Motr und Sport tesztje itt olvasható eredetiben: Auto Motor und Sport 215/60 R17 )

Téli gumi? Hát az mi?

Téli gumiabroncsnak az olyan gumiabroncsot nevezzük, amelynek futófelületét, mintázatát és szerkezetét arra tervezték, hogy a normál – nyári – gumiabroncsnál jobb tapadást biztosítson sárban, hóban, latyakban. A téli gumi futófelületének mintázata hornyokból (bordából) és/vagy a normál gumiabroncsénál nagyobb közökkel elhelyezett blokkokból áll.

ThinkstockPhotos-462316233

Pontos meghatározásért érdemes a 6/1990. KöHÉM rendelet, II. fejezet 36. §-át átolvasni:

„(17a) * E rendelet alkalmazásában téli gumiabroncs az olyan gumiabroncs, amelynek
a) a gyártása során az anyagkeveréket, a futófelület mintázatát, a szerkezetét a téli időjárási körülményekhez és útviszonyokhoz választották meg annak érdekében, hogy alacsony hőmérséklet melletti rendeltetésszerű használata során fokozott kapaszkodóképességgel rendelkezzen,
b) a gyártója téli abroncsként jelölte meg az oldalfalán a következő jelölések valamelyikével: “M+S“, “M&S“, “M.S“, “MS”, “Winter“, “Winter Use” felirat, “Hópihe” ábra, “Háromágú hegycsúcs” ábra, és
c) a mintázat magassága (bordázat mélysége) meghaladja a 4 mm-t.”

Ha még mindig bizonytalankodik valaki, akkor egyszerűen az abroncs oldalfalát kell megnézni, a három hegycsúcs és hópihe ikon az abroncson azt jelzi, hogy hivatalosan tesztelt és elfogadott téli gumiról van az autón. Az M+S felirat (Mud + Snow) sem rossz, bár ezeket hivatalosan nem tesztelték téli körülmények között.

ThinkstockPhotos-87634163

Feltétlenül kell téli gumi?

Attól függ. Azt, hogy a nyári gumit hagyja fent valaki egész télen, épeszű ember nem javasolná, így mi sem. Aki viszont télen csak városban, vagy sík területen autózik, annak a négyévszakos abroncs is tökéletesen megfelel. Bár vannak már olyan télen-nyáron egyaránt használható gumik, amik tisztességesen helytállnak minden időben. Itthon, ahol tavaly sem esett számottevő hó, ezek a négyévszakos abroncsok ésszerű kompromisszumnak tűnnek.

Ha még mindig maradt kérdése, de mégsem a megbízhatatlan seftes szomszédtól, vagy az okoskodó apóstól, hanem igazi szakértőtől kérdezné meg, akkor irány ez az oldal és a Vezess magnéziumkoszorús gumitudósa biztosan megmondja majd a tutit! Hajrá!

Kommentek

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.