Autószervizek – Így kerüld el a lehúzást!

Szervizelés, karbantartás fix árakon

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2016.10.14. 15.48

Sokan megégették magukat az előre mondott összegnél végül sokkal többet követelő autószervizekkel, ahol a felkészültebb tulajdonosok sincsenek biztonságban. Hogyan kerülhető el a lehúzás?

Emberi természetünknél fogva kevés dolgot viselünk rosszabbul a bizonytalanságnál és a váratlan kiadásoknál. Egy autó fenntartásában is adott a kiszámíthatóság iránti igény, ami nemcsak a szervizidőpontok, de a költségek tervezhetőségére is vonatkozik. Utánanéztünk, hogy milyen konstrukciókat kínálnak az autóimportőrök és a márkaszervizek a bizonytalanság kivédésére.

Fix díj. De mi is a fix?

Rögzített szervizdíjról többféle felállásban beszélhetünk. Lehetnek fix árasak az egyes időszaki szervizek, olaj- és szűrőcserék. Az ajánlat vonatkozhat bizonyos karbantartási-javítási munkákra, amilyen az első féktárcsák és a vezérléskészlet cseréje. De átalánydíjat fizethetünk az autó összes kötelező szervizéért a garanciális időszakon belül, ami megtoldható a kopóalkatrészek cseréjével is.

Emlékeink szerint itthon a Ford újítása volt a kötelező karbantartásokat fix áron meghirdetni, még 2012-ben. Az ársávok a közös technikára épülő modellek esetében azonosak, tehát a Mondeo, a Galaxy és az S-Max kötelező szervizei egyformán 49 900, 59 900 vagy 69 900 forintba fognak kerülni. (Kivéve a 2015 utáni 2,0 TDCi-ket, mert ezek szervizperiódusa a korábbi 20 000 km/egy év helyett 30 000 km/két év, a szervizük pedig 30-90-120 ezer kilométernél 64 900, míg 60 és 150 ezer kilométernél 79 900 forintba kerül.)

Nyugalmat adnak a fix áras karbantartási csomagok, a köztes áremelések is kivédhetők velük

Hasonló konstrukcióban a Focus és a C-Max karbantartásáért évente vagy 20 000 km megtétele után 41 900, 49 900 vagy 62 900 forintot számláz a márkaszerviz. Az összeg az adott futásteljesítménynél szükséges munkákat fedezi, és ehhez adódik pluszban a használat függvényében szükséges kopóalkatrészek cseréje. Érdemes tudni, hogy a kötelező szervizek betartása a 2+3 éves garancia megőrzésének feltétele és elvégzésük egy évvel meghosszabbítja a Ford Assistance szolgáltatást. Maradva a Ford Focus és a C-Max példájánál, az előírt karbantartások lefutása az alábbi:

1 év vagy 20 000 km – 41 900 Ft
2 év vagy 40 000 km – 49 900 Ft
3 év vagy 60 000 km – 62 900 Ft
4 év vagy 80 000 km    – 49 900 Ft
5 év vagy 100 000 km – 41 900 Ft

Szervizcsomagok a teljes garanciális időszakra

Egyre több importőr kínál előre megváltható szervizcsomagokat, amelyek a teljes garanciális időszakra fedezik a kötelező szervizek árát. A fix áras karbantartás csomagára többnyire az autó újkori értékéhez igazodik, de nem feltétlenül korrelál az autó alapárával és erősen függhet a motorkonstrukciótól. Nézzünk pár példát a Nissantól, ahol a kiskategóriás Micrától a 370Z sportautón át a Navara pickupig több tucatnyi típushoz választhatók ezek a szervizcsomagok.

A garanciális időszakra szóló karbantartásokat előre, egy összegben rendezve összességében sokkal kedvezőbb lehet egy autó szervizeltetése, mint alkalmanként fizetve

A garanciális időszakra szóló karbantartásokat előre, egy összegben rendezve összességében sokkal kedvezőbb lehet egy autó szervizeltetése, mint alkalmanként fizetve

Egyformán öt-öt karbantartást alapul véve az ajánlati ár a kifutó, K13-as Micrára szívó benzines motorral 197 800 forint. Egy 370Z szervizelése, szintén öt alkalomra, 302 700 forintos átalánydíjjal tudható le előre, ami egy hátsókerék-hajtású, 328 lóerős, listaáron 13,2 millió forinttól induló sportautóra jól hangzik.

Ezzel szemben egy dízel Juke, Qashqai vagy X-Trail esetében a szervizcsomagok ára 342 500-371 500 Ft között mozog. A dízelek karbantartási költsége típuson belüli árakat összevetve is jóval magasabb lehet. A Pulsar esetében a turbós benzinesre 248 500, az 1,5 dCi-re 358 200 forintért váltható meg a nyugalom. Ennek egyik oka a gázolajszűrők ártöbblete.

Előre fizetve olcsóbb

A többéves szervizcsomagokat az autó megvásárlásakor kell kifizetni. Ezt a jelentős kiadást a kiszámíthatóság mellett a nyomott árszinttel is vonzóbbá kell tenniük a márkaszervizeknek. „Az előre megváltott szervizcsomaggal az ügyfél kivédi a forint gyengüléséből fakadó alkatrészár-növekedést és az egyéb árváltozásokat sem tudjuk érvényesíteni, hiába kell masszívan emelni a szerelők bérét, hogy ne menjenek el nyugatra vagy maszekolni” – mondja erről egy több márkát ismerő szervizvezető Pest megyéből.

Hozzáértést, az ígért ár betartását és minőségi alkatrészeket kínálnak a márkaszervizek az idősebb autók kedvezményes szervizcsomagjaival

Hozzáértést, az ígért ár betartását és minőségi alkatrészeket kínálnak a márkaszervizek az idősebb autók kedvezményes szervizcsomagjaival

Kalkuláljunk évente nem is 6-8, hanem csak négy százalékos árnövekedéssel és öt éves periódusra. Az első és az utolsó év közötti különbség 21,7 százalék, amit a fix tarifával nem fog tudni tud áthárítani a márkakereskedés és az alkatrészeket forgalmazó importőr.

Nem mindegy, miről van papír

Előbb-utóbb minden autó eladóvá válik, ezért a márkaszervizes karbantartás befektetésként is felfogható. Nepperek potom pénzért bevesznek bármilyen autót, de aki normális áron szeretne megválni használt autójától, annak sokat segít, ha nem egy no name helyen, hanem márkaszervizben költ autója karbantartására.

Előbb-utóbb eladó lesz minden használt autó és ilyenkor nem mindegy, van-e szerviztörténete a kocsinak

Előbb-utóbb eladó lesz minden használt autó és ilyenkor nem mindegy, van-e szerviztörténete a kocsinak

Tényleg nagy tisztelet a számlát adóknak, de sok helyen, nem is apró garázsműhelyben futunk bele abba, hogy ha számla kell, akkor az előre megbeszélt összegre rögtön ráugrik 27 százalék, mert akkor plusz az áfa, miért nem mondtad előre. Az sem sokat segít, ha az alkatrészekről kapunk ugyan számlát, mert azt úgyis számlásan hozza ki a nagyker, de az elvégzett munkát nem hajlandó beírni és lepecsételni a maszek, mert ő meg az embere nem úgy vannak bejelentve, hogy az elvégzett munkának papíron is nyoma lehessen. Egy szál alkatrészszámlára azt mondja majd a kocsinkat mustráló, többnyire erősen bizalmatlan érdeklődő, hogy az nem is ebbe a kocsiba került bele.

Az internet révén a használtautó-vásárlók egyre felkészültebbek és valamiért a magyar vevőjelöltek olcsó, fél-egymilliós autóknál is egyre nagyobb arányban kérik számon a szervizkönyv meglétét. Még akkor is, ha saját autójukhoz nem tudnak semmit felmutatni és utoljára a két éves kocsival láttak belülről márkaszervizt.

Megkérdeztünk a témában egy komoly tapasztalttal bíró szervizvezetőt, aki a többmárkás csoportban japán, német (amerikai) és francia gyártók szervizköltségeire is rálát. Szerinte összességében 15-20 százalékkal olcsóbb a vevőknek előre kifizetni az autó karbantartását, mint alkalmanként.

Az idősebb autók kedvezményes szervizelése nem azonos garanciális kor kötelező karbantartásaival. A mobilitásgaranciát és a védőszárny-szolgáltatást csak utóbbiak hosszabbítják meg

Az idősebb autók kedvezményes szervizelése nem azonos a garanciális kor kötelező karbantartásaival. A mobilitásgaranciát és a védőszárny-szolgáltatást csak utóbbiak hosszabbítják meg, viszont a papíralapú füzetet leváltó elektronikus szervizkönyvben a Motorcraft-szervizek is szerepelnek, igazolható velük az autó karbantartása

Ezt a kedvezményt természetesen nem szívjóságból adják össze a márkaszervizek és az importőrök. Azért érdekük kisebb bevétellel dolgozni, mert így az autó az adott periódusban biztosan nem kopik ki a márkaszervizből. Amennyiben a kocsit megtartja a használója, legyen az tulajdonos vagy céges autóját a lízingkonstrukció kifutásakor megvásárló magánszemély, ha adott a többéves kapcsolat és elégedett a szervizzel, megmaradhat ügyfélként az előre kifizetett időszak után is.

Márkaszerviz a garancia után is?

Az ügyfelek garanciaidő utáni megtartását erősen nyomott árú szolgáltatásokkal támogatják az autóimportőrök, amivel el is értünk a fix áras karbantartás másik típusához. A garanciából kifutott modelleket jutányos szervizcsomagokkal igyekeznek megnyerni a márkaszervizek, amelyek korábbi körkérdésünk alapján nem egyszer kevesebbe kerülnek, mint a legálisan működő maszek műhelyek díjai.

4-5 év feletti autók karbantartása a márkaszervizekben ár/érték arányban és árban is versenyképes a számlát adó, legális márkafüggetlen műhelyekkel

4-5 év feletti autók karbantartása a márkaszervizekben ár/érték arányban és árban is versenyképes a számlát adó, legális márkafüggetlen műhelyekkel

Vegyünk példaként egy elterjedt márka, a Ford Motorcraft programját. Az Opel és a Toyota Szerviz 4+ vagy a Peugeot Főnix ajánlataihoz hasonló kezdeményezéssel a Ford 2014-ben jelent meg hazánkban, hogy visszacsábítsa a márkaszervizbe azokat a tulajdonosokat, akiknek a jó árak mellett a gyári minőségű alkatrészek használata, a képzett szakemberállomány, a légkondicionált ügyfélváró, a márkaszervizes szervizfüzet és az előre rögzített ár is fontos. A megadott díjak itt konkrét végösszegek, nem egy bizonyos modellre vagy motorváltozatra vonatkozó indulóárak.

Ezek a programok kiegészíthetők gyári felújított, garanciális pótalkatrészek használatával, mert a márkaszervizek számos nagy értékű tétel pótlására kínálnak gyárilag felújított alkatrészt. Ilyen lehet az önindító, a féltengely, a generátor, esetenként a kuplungszett. Gyűjtöttünk pár példát a személyautókhoz 4-5-6 éves kortól kínált, a munkadíjat is tartalmazó kedvezményes szervizcsomagokra. Ezekben az árakban nincs játéktér. Az autójukat csak használó, de egyáltalán nem ismerő tulajdonosok ugyanannyit fizetnek a márkaszervizekben, mint a szervizmunkákkal és az alkatrészárakkal tökéletesen tisztában lévő profik.

Kedvezményes árak

Ford Motorcraft

Olaj- és olajszűrőcsere, légszűrőcsere, 19 pontos biztonsági ellenőrzés – 23 900 Ft (Online szervizbejelentkezéssel 19 900 Ft)
Vezérműkészlet (szíjak, görgők) és a vízpumpa cseréje – 99 900 Ft
Kuplungcsere, komplett szett – 124 900 Ft
Mindkét első lengéscsillapító cseréje – 89 900 Ft
Generátorcsere – 79 900 Ft
Első fékbetétek cseréje – 20 900 Ft
Első fékbetét- és féktárcsacsere – 59 900 Ft
Fékfolyadékcsere – 6900 Ft
Ford Focusra. Más modellek esetén az árak csekély mértékben eltérhetnek

Kedvezőek a vezérléskészlet cseréjére szóló ajánlatok. A legtöbb autóban vízpumával együtt kell cserélni a vezérllést

Kedvezőek a vezérléskészlet cseréjére szóló ajánlatok. A legtöbb autóban vízpumával együtt kell cserélni a vezérllést

MyOpel, Szerviz 4+

Opel Astra G 1,4 olaj- és olajszűrőcsere, 10W40 – 9990 Ft-tól
Opel Astra H 1,6 5W30 – 13 990 Ft-tól
Astra H 1,4 szervizcsomag (GM 5w30 motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, utastérszűrő, gyertyák cseréje) 40 990 Ft-tól
Astra H első fékbetétcsere 16 990 Ft-tól

Renault, Szerviz 5+

Olajcsere 10W40 olajjal – 15 390 Ft-tól
Első fékbetétek cseréje – 16 900 Ft-tól
Vezérműszíjcsere – 95 500 Ft-tól
Mégane II 1,6 16V esetén

Jó dolog a fix ár, de még jobb, ha ez az ár kedvező. A 4-5 éves és idősebb autókra kitalált szervizcsomagok többnyire jutányosak

Jó dolog a fix ár, de még jobb, ha ez az ár kedvező. A 4-5 éves és idősebb autókra kitalált szervizcsomagok többnyire jutányosak

Toyota, Szerviz 4+

Corolla E12 1,4 és 1,6 VVTi olaj- és olajszűrőcsere, 5W30 – 25 700 Ft
Corolla E12 1,4 és 1,6 VVTi olaj, olajszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék, gyújtógyertyák cseréje – 51 100 Ft
Avensis 1,6 és 1,8 VVTi első lengécsillapítók cseréje – 57 400 Ft
Avensis 1,6 és 1,8 VVTi vízpumpa cseréje – 34 600 Ft

(x)

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.