A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához. Az elmúlt időszak olvasói leveleiből válogattunk.

Érdekes villanyautót Svájcból

Olvasónk kérdez

Kedves Szörényi András Úr!

Kilátásba van részemre egy Svájcból származó 2 éves Renault Zoe. Annyi lenne a kérdésem, hogy tud e valamilyen elérhetőséget azzal kapcsolatba, hogy az akkumulátor bérlést hogy vagy hol kell elintézni, mert mindenhol csak azt látom, hogy 80.-Euro, de hogy hol lehet intézni azt nem írják sehol. A javítást Pécsett állítólag el merik vállalni, de az akku bérlésről nem tudtak felvilágosítást adni.

Várom megtisztelő válaszát!

51058_397535_1000x700

Szakértőnk válaszol

Tisztelt Bernhardt Úr!

Tudtommal a Zoé nemcsak akkubérléses konstrukcióban érhető el. Idővel a Renault elérhetővé tette akkumulátorokkal együtt is, tehát vásárolhat olyan autót, amelynél az akku és így a kockázat is az Öné lesz. A svájci behozatal miatt Eur1 vámigazolás híján az autót 10 százalék vám terhelheti, szemben az EU-országokból érkezőkkel és tudtommal áfát is fizetnie kell majd utána, ami több lesz a 27 százalékos magyar tarifával, mint amit Svájcban visszaigényelhet.

Azt javaslom, várjon pár hónapot, mert információink szerint a Renault Hungária Kft. erősen fontolgatja az autó bevezetését a magyar piacra és az állami kedvezménnyel a hazai ára érdekes lehet. Tehát nem döntenék a svájci Zoéról, amíg ez ki nem derül, mert a hazai forgalmazással márkaszerviz-hálózat is lesz rá.

Ha ezt nem tudja kivárni, a garancia megőrzése miatt inkább vinném az éves kötelező karbantartásra a legközelebbi külföldi Renault-márkaszervizbe, amely erre jogosult, mert Aradon és Temesvárott is van értékesítési pont a román Renault-honlap szerint. Szerviz több is lehet. Amennyiben feltétlenül most kell A-t vagy B-t lépnie, akkor a svájci Zoé helyett EU-országokból származó Zoét vennék illetve a Mitsubishi iMIEV és az Ion-C-Zéro trióból választanák egyet. Amennyiben komolyabb autót keres, akkor használt Nissan LEAF-et vennék vagy egy benzinmotoros hibridet nagy akkukkal, 60-80 km hatótávval, tehát egy Opel Amperát hoznék be mondjuk Hollandiából. Az EU-ból történő behozatal menetéről itt olvashat.

Üdvözlettel, Szörényi András

Első autót egymillióig

Olvasónk kérdez

Tisztelt szakértő!

Elmúltam 20 éves, és úgy érzem eljött az idő az első autó megvételére (természetesen saját jövedelmemből történne az autó megvétele és fenntartási költségei is).
Ebben szeretném kikérni a véleményét és tanácsát abban, hogy a leírtak alapján, ön melyik/milyen autót tanácsolna nekem megvételre?!
Az elvárt igényeim:
-Max 1M Ft lenne a vásárlási keret.
-Legyen erő a motorban (110-max160LE), a fenntartási költségekre ne menjen rá a nadrágom.
-Megbízható autó legyen.
-Ne fogyasszon sokat(itt megjegyezném hogy a gázos(lpg) autótanácsot is meghallgatom.) Itt még megjegyezném hogy a benzines 150LE-s autókat is néztem LPG átalakítás céllal.

De első sorban VW-golf4 PD TDI,-passat5 PD TDI, Seat-leon PD TDI cupra, Skoda-superb PD TDI autókat nézegettem, 130 lóerő körül.

Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Budai Márton

Szakértőnk válaszol

Kedves Márton!

A VW konszern 1,9-es TDI motorja tényleg tartós és takarékos, szervizelése sem olyan drága, mint sok más dízelé, tehát ezzel a motorral vennék egy Leont, amely közelebb áll a sportos igényhez, mint az Octavia, a Golf IV vagy a drágán karban tartható első futóműve miatt kieső Passat B5. Közös hátrányuk a rozsdásodás az első sárvédő mögött, a küszöbökön, de alkatrészeik olcsók és van mindenből bontott is.

Viszont egy öblösebb szívó benzinmotor mellé az itt részletesen bemutatott LPG-t, akár már a kocsiban van, akár a megvett autóba utólag beépítve, sokkal ésszerűbbnek tartom, mint megvenni egy jó sokat futott használt dízelt. Egy háromajtós vagy főleg Coupé G Astra 1,8 jó kompromisszum. Viszont G Astrából a 2,2 literes motort lehetőleg kerülném, az okokról a márkafórumokban olvashat részletesebben. A saját 700-800 ezer forintomat, ami az első szervizek, a vezérléscsere, rendes gumik és átírási költségek mellett marad az egymillióból, a Focus első generációjára költeném, akár 1,8-as, akár 2,0 literes benzinessel, ha nincs rögtön egy LPG-s belőle. Sokkal jobb, élvezetesebben vezethető autó a Golfnál és testvéreinél. A Focus I főleg az ajtók alján rozsdásodik, de érintheti a sárvédőívet és gyakran a csomagtérajtót is a barnulás, főleg a krómos Ghia kiviteleken.

Ha 130-150 helyett elég 110 lóerő, akkor a Honda Civic hetedik generációját vadásznám, amelyből az 1,6-os is komoly élményt ad és van esély találni egy épkézláb autót 850 ezer Ft körül.

Üdvözlettel, Szörényi András

A nem létező autó nyomában

Olvasónk kérdez

Kedves Szörényi András úr!

Azt hiszem, hogy egy olyan autót szeretnék venni, amilyen nincs is: kb. akkorát, vagy csak kissé nagyobbat, mint a feleségem jelenlegi Peugeot 206 autója, mert akkorával lehet csak gond nélkül beállni a garázsunkba. Ráadásul automata váltó jöhet csak szóba – és ami valószínűtlen: négy kerék-hajtás.

Sajnos mindketten rokkantak vagyunk: lakáson belül is csak könyökmankóval tudunk közlekedni és nagyon kicsi a „hatótávolságunk”. Tömeg közlekedni nem tudunk!
Nekem is van egy nagyobb autóm, amivel a kertünkben tudok parkolni, de havazáskor, vagy jeges időben nem tudjuk használni. A garázsból kell kiállni a kisebb kocsival.
Korábban kipróbáltunk több SUV-ot: a feleségem nem tud be/felszállni. Nagyon keveset használjuk az autókat: (orvos, kórház, stb.). Szűkek a lehetőségeink, – ezért kérem a segítségét! Használt autó is jó lenne, de utánajárni, szakértővel megnézetni, javíttatni, stb. nem megy. Ezért új, vagy keveset használt kocsiban gondolkodunk elsősorban.

6780_65178_784x523

Szakértőnk válaszol

Kedves Botka Úr!

A méretkorlátok miatt igyekeztem csekély kiterjedésű, nem túl széles és főleg gazdaságos autókban gondolkodni. Sajnos nem írt összeget és nem tudom, mennyire magas ülés jön még szóba. Én inkább a 4×4-ről mondanék le, mint az automatikus váltóról. Ha a másik kocsi mellé félmillió Ft alatti autót keresnek alacsony üléssel, akkor a 2003 előtti Suzuki Swift jön szóba. Nagyobb üléssel, ha van rá akár egymillió forint, akkor a Suzuki Ignis lenne ésszerű. Az Ignisből is van 4×4-es, ebben a GS felszereltségből fakadóan ülésfűtést is találnak, de az sajnos kézi váltós. Ha másfél-kétmillió forintig el tudnak menni, akkor az első generációs Suzuki SX4-et keresném. Feltétlenül márkakereskedésben, lehetőleg Suzuki-szalon használt autós üzletágában keresnék autót, ahol kisebb a csalódás veszélye, mint murvás-faházas/konténeres autókereskedésben, nagy tisztelet a kivételnek persze.

Ha nem kell a 4×4, akkor a 2006 utáni Opel Corsa generáció igen ésszerű típus és akad belőle automata váltós. 1,8 és hárommillió Ft között automata váltós autóként érdekes a Honda Insight hibrid, amely elég keskeny karosszériájával talán befér a garázsba. Új autóként is elvihető hárommillió Ft alatt a Suzuki Celerio automatikus váltóval, amely egy rendkívül gazdaságos kisautó. Remélem, a javasolt típusokkal tudtunk segíteni!

Üdvözlettel, Szörényi András