Fillérekért vitték a szellemjárta rendőrautókat

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.10.07. 05.45

Árverésen mérte össze bukszáját 60 darab összezúzott, szétégett, kibelezett BRFK-s járőrautóért néhány vállalkozó.

„Több ügyfelünk megijedt, amikor meglátta ezeket a járőrkocsikat. Nem ilyen minőségű használtautókhoz szoktak nálunk” – mondja a Vezessnek Jakab Attila, az AutoPark Maxabo Kft. ügyvezető igazgatója. Szerda délután az óbudai Bécsi út végén állunk egy kulturált használtautós telephelyen, körülöttünk 60 darab lepusztult rendőrségi jármű várja a másnapi árverést. Valóban szokatlan látvány a viharvert járőrflotta.

A legtöbb autó belsejében mintha szellemek fogócskáztak volna, közben szétszaggatva a kárpitot, letörve a napellenzőket, kilökve a kocsi orra elé a lámpákat, vagy éppen pusztító tüzet okozva. A rendeltetésszerű használat nemigen vág gallyra ilyen szinten egy személyautót. Többnek az orra, némelyiknek a teteje is össze van zúzva.

Már 24 óra sincs hátra, és csütörtökön ebédidőben a BRFK megbízásából elárverezi a Maxabo kft.-je a roncsokat. Ez itt most az előre meghirdetett nyilvános szemle ideje.

Jobbra tőlünk egy mackónadrágos vállalkozóforma jegyzetel, ahogy autóról autóra halad, hangosan odaveti táskahordójának a sorszámot és a típust. 6-os, Mondeo. Háta mögött fiatal srác böngészi a kétoldalas nyomtatványt a kocsikról, majd gyorsan válaszol: 2003-as, 120 ezer forint a kikiáltási ára. Ez szar. És az az Astra ott? 42-es a száma. Az 97-es, és 70 rugóról ugrik.

Nézzük meg mi is a kínálatot!

4

Korábban másik céggel végeztette az árverést a rendőrség, de most az Opeljeit részben szerelő Maxabóra váltott. Ezúttal Opelnél sokkal több Skoda kerül kalapács alá

5

Kezemben a lista a 60 tételről: sorszám, rendszám, típus, alvázsszám, évjárat, kikiáltási ár – motor sehol. Futásteljesítmény is csak egy-kettőnek olvasható a szélvédőjén, amelyiket esetleg még lábra lehet állítani. A négykerekűek többsége bontósok műtőasztalán végzi

6

De nem ez. Az árverés második legdrágább autója egy 2012-es Astra közepesen összezúzott orral. 730 ezer forintról indul majd a licitje, most valaki éppen arra kíváncsi, beindul-e

7

Alig látszik a felirat, 37 ezer kilométert futott, és igen, kinyílt a légzsákja

8

Sajnos a kívülről ígéretesnek tűnő rendőrautó nem szép belül, letört kapaszkodók és napellenzők hevernek az üléseken. Kiszúrták, hogy ebben már a speciális, deréktájon bőrrel erősített üléshuzat védte az eredeti kárpitot? 37 ezer kilométer, és pár év alatt is kidörzsölte a bőrt a fegyvertok, de az is lehet, a paprikaspré fityeg a rendőrök bal oldalán

9

Vajon mi a története ennek a – talán parancsnoki – autónak? Úgy tűnik, semminek nem ment neki a Grand Vitara, de mintha ugráltak volna a motorháztetején, és rugdosták volna az oldalát, miközben az utastere a fémvázig égett

10

Valószínűleg nem itt keletkezett a tűz

11

?????????????? Megkérdezzük az ORFK sajtóosztályát

12

2008-as, 190 ezer forint a kikiáltási ára vasban utazóknak

13

Ilyen egy enyhén megolvadt alufelni

14

A lepusztult flotta gerincét adó Octavia Combik jellemzően 2002/2003-asok, a kikiáltási áruk leginkább 100-150 ezer forintról indul

15

Hat darab 2003-as Mondeóra is lehet licitálni 120-170 ezer forint közötti összegről. Egyiknél sem bizsergett a tenyerem

16

Az egyes Focus pályafutásának végén, 2003-ban gyártották, 170 ezerről indul érte a verseny. Hiányos, de az egyik legígéretesebb darab

17

2004-ből három Wagon R+ is eladó, erre 120 ezertől lehet licitálni

18

Szomorú a közvagyon pusztulását látni. Szinte felismerhetetlenre tört négyéves Astra

19

Két Tauris Mambo, és hat BMW K 75 is eladó. A 2009-es robogók ára 80 ezer forint, az 1992-es és 1996-os nagymotoroké 215 és 265 ezer

20

Öregecskék, de legalább mennek, és egyik sincs összetörve. Ez a boxer 170 ezer kilométert futott eddig, másnap új gazdával, teljesen új életet kezd

21 másolata

Eljött csütörtök. 10 óra 45 perc, készülődünk az árverésre

22

A szerdai napsütést és langymeleg 18 fokot szemerkélő eső és 8 fokos hideg váltotta fel. Ebben a nyitott sátorban kezdődik mindjárt a móka

23

Nagyjából 20-an regisztráltak 50 ezer forint befizetésével, ami sikeres vásárláskor beszámítódik a vételárba, kudarc esetén visszajár. A versenyzők A4-es méretű sorszámot kaptak, ennek felmutatásával jelezhetik, ha tartják az árat. Középen a kikiáltási ár ugrál felfelé, fölötte a jármű adatai, de minden licitáló kezében ott a lista, többeknél a tétel mellé írva, hogy meddig mehet el érte a versenyben

24

Jobbról a második zöld dzsekiben Jakab Attila, ő vezeti a műsort Virág Judit hírnevét elhomályosító lendülettel, egy idő után már tegezve a mikrofonba a bontósokat, neppereket. Balról a második a közjegyző, akinek egyszer be kellett kapcsolódnia egy kisebb szóváltásba, ő mondta ki megkérdőjelezhetetlenül, hogy valaki tartotta-e az árat, vagy nem (a versenytárs vitatta)

25

Meglehetősen gyorsan pörgött a licit, az első négy tétel például senkit nem érdekelt (két Octavia, egy Felicia, és egy Astra)

26

Az első igazán nagy csata éppen a rozsdás vassá égett Grand Vitaráért (vagy csak a motorjáért?) zajlott sokáig két férfi között. A 100 ezer alatt induló járművek ára 5000 forintonként emelkedett, efölött 10 ezer forintonként. Ők sokáig kitartottak, a 190 ezres kikiáltási árról indulva 330 ezernél ütötték le a Suzukit

27

Ugyanaz a páros itt egy 1994-es VW Transporterért is összecsapott. Annyira sokáig nyomták a párharcot a 140 ezer forintról induló kisbuszért, hogy nem is vagyok száz százalékig biztos a végében. Ha jól rémlik, 330 ezerért ütötte le Jakab, aki egyszer közbeszólt: te most tartod? Emeld magasabbra!

30

Itt a nap legértékesebb autója, az utolsó, 60-as tétel. Na, mi ez?

31

A 2014-es, totálkáros, hátul is futómű-sérült Octavia Combi ára 840 ezer forint volt. Nem hozta lázba a tisztelt megjelenteket, ahogyan a cikk elején bemutatott 2012-es, enyhén sérült Astra sem. Utóbbit végül egy fiatal srác vitte el nem sokkal a meghirdetett 730 ezer fölött. Az volt a benyomásom, élete első autója lesz

29

Végül 33 jármű talált új gazdára a meghirdetett 60-ból, nagyjából egy új rendőr-Merci ára jött össze. A K 75-ös BMW-k 300 és 400 ezer között mentek el

Mindössze 25 perc alatt lepörgött az egész, ami Jakabot is meglepte, akivel az árverés után beszélgettem még egyszer. Összességében elégedett a jó 50 százalékos értékesítéssel, azt viszont nem volt hajlandó elárulni, hogy mennyi az általa igazgatott AutoPark Maxabo Kft. jutaléka. Pedig kétszer rákérdeztem, másodjára hangsúlyozva, hogy adóforintokból vásárolt közvagyonról van szó. Üzleti titok, mondta.

Szívesen elárulta ellenben, hogy hasonló árveréseken 5 és 20 százalék közötti a lebonyolító haszna a járművek értékétől függően. Minél ócskább a cucc, annál magasabb a jutalék.

Miközben ennyi folyik be a rendőrség kasszájába a levetett rendőrautókból, most megnézheti, mennyiért vettek prémiummárkás vadiúj kocsikat. A Vezess megszerezte a szerződéseket, mindent megmutatunk a 10 milliós Auditól a 15 milliós Mercedesen át a 46 milliós havi szervizköltségig.

 

 

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.