10 dolog, ami meglephet a SEAT Atecában

Bemutató: SEAT Ateca

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.09.19. 16.40

Nagyon későn jött, de jó autó lett a SEAT Ateca. A terepjáró hazai bemutatóján azt is megtudtuk, mennyibe kerül a Tihany-Szántód réven a különjárat.

Aligha meglepő, hogy a SEAT stratégiájának lényege a növekedés és a minél nyereségesebb működés, ami jelen állás szerint aszfaltterepjárókkal valósítható meg a legkönnyebben. Az első lépés ebbe az irányba a frissen bevezetett Ateca, amelyet jövőre követ egy Captur-Mokka-CX-3 méretű modell. Akit érdekel, milyen vezetni az autót, kattintson ide menetpróbánkhoz a 150 lóerős benzinesről és a hasonló teljesítményű dízelről, alább pedig tíz érdekesség következik az autóról.

1. Tényleg ez az első nekik

Alig hihető, de ez a márka legelső szabadidő-autója. 2016-ig a SEAT-nak tényleg nem volt városi terepjárója, aszfaltdzsipje, SUV-ja, nevezzük bárhogy ezt az autófajtát.

2. Ötmillió Ft alatt indul

Aki betölti az importőri weboldal konfigurátorát, 4 996 000 és 10 866 000 forint közötti árakkal találkozik. A légkondis, 115 lóerős alapverzió háromhengeres motorral megáll ötmillió Ft alatt. Összehasonlításképp a szívómotoros, 132 lóerős, de kisebb nyomatékú Hyundai Tucson 1,6 GDi listaára 6 099 000 Ft, kedvezményes ára 5,8 millió Ft.

Barcelona fő repterén volt látható a homokbl formázott SUV

3. Csehországban készül

Az Atecát nem a SEAT, hanem a Škoda gyártja Kvasinyban, ahol az új Yeti és a nála nagyobb, 5+2 üléses Kodiaq is készül majd. Ez nem szokatlan az impériumon belül, a Q3-at a SEAT gyártja Martorellben az Audi megbízásából, a Toledo csehországi, az itthon nem forgalmazott Mii pozsonyi termék.

4. Jégkaparó: csak a helye van meg

Az Autó Magazinban megjelenő összehasonlító tesztben olvastam, hogy a tanksapka fedelében ott van a jégkaparó helye, amit a Škoda ki is tölt jégkaparóval a saját autóihoz. A szomszéd Škoda-szalonban a tulaj az Atecához is keríthet egyet.

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

 

5. A 4×4-ért befér egy hátizsákba

A műszaki adatokat böngészve az összkerékhajtású modell csomagtartója összesen 25 literrel csekélyebb, mint az elsőkerék-hajtásos autóké. Ez nagyjából egy közepes méretű hátizsák térfogatának felel meg. A számok: 485-1579, illetve 510-1604 liter.

6. 1,2 tonna

Egy Ateca könnyebb, mint sokan gondolnák. A súlytakarékos autó alapmodellje a háromhengeres benzinessel 1205 kilós vezető és csomag nélkül.

7. Széles a rokonság

Mivel a VW-konszern leányvállalatai lehetőleg a keresztmotoros építőkészletből igyekeznek összelegózni aszfaltterepjáróikat, az Atecának van kisebb és nagyobb testvérmodellje is. Hosszuk szerinti sorrendben: Audi Q2: 4191 mm, SEAT Ateca: 4363 mm, Volkswagen Tiguan: 4486 mm, Škoda Kodiaq: 4697 mm. És ezek csak az SUV-k a közös MQB műszaki bázisról.

Kelleőn magasan, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában

Kellően magas az ülés, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában, ha leengedjük a vezetőülést

 

8. Nem kap meg mindent

Szokás szerint a Volkswagen odafigyelt, hogy nagyobb méretei mellett a Tiguan az elérhető műszaki felszereltséggel is különbözzék az Atecától. A spanyol rokon nem vette át a 18 centis sínen tologatható hátsó üléspadot, a Tiguan privilégiuma a digitális műszerfal és az adaptív lengéscsillapítás és az online közlekedési infókkal dolgozó navigáció is, persze felárért.

9. Internet, nagyban

LTE-kapcsolatos telefonmodult rendelve az autó gyors wifi hotspottá tehető. A modern kor jegyében az Atecában benne van az USB-kábellel csatlakoztatott telefont az autó központi kijelzőjére tükröző Mirror Link, fut rajta az Apple CarPlay és az Android Auto. Utóbbival felolvastathatjuk a bejövő e-maileket és lediktálhatjuk a választ, okostelefonunk segítségével. A telefon kábel nélkül, indukciósan tölthető, a kocsihoz csatlakoztatva tetőantenna javítja a vételt és nyújtja meg az akkumulátor üzemidejét.

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

10: Különjárat a tihanyi réven

A vezetés során Szántód és Tihany között komp vitte át a tesztautókat. A különjáratnak igazán különleges szerep jutott, mert Tihany elé érve a hajó talpon megfordulva, egy helyben írt le egy tiszteletkört, amivel szezonzáráskor tisztelegnek a hajósok. Megkérdeztem, mennyibe kerül a különjárat, ami egy útra 70 000 Ft listaáron, de esküvőkre, más eseményekre jutányosabban is kivehető a balatoni komphajó, órabérben. Csak ne akarjunk a partról átugratni a távolodó hajóra, mint anno az Ötvös Csöpi-jelenetben.

Kommentek

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.