10 dolog, ami meglephet a SEAT Atecában

Bemutató: SEAT Ateca

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.09.19. 16.40

Nagyon későn jött, de jó autó lett a SEAT Ateca. A terepjáró hazai bemutatóján azt is megtudtuk, mennyibe kerül a Tihany-Szántód réven a különjárat.

Aligha meglepő, hogy a SEAT stratégiájának lényege a növekedés és a minél nyereségesebb működés, ami jelen állás szerint aszfaltterepjárókkal valósítható meg a legkönnyebben. Az első lépés ebbe az irányba a frissen bevezetett Ateca, amelyet jövőre követ egy Captur-Mokka-CX-3 méretű modell. Akit érdekel, milyen vezetni az autót, kattintson ide menetpróbánkhoz a 150 lóerős benzinesről és a hasonló teljesítményű dízelről, alább pedig tíz érdekesség következik az autóról.

1. Tényleg ez az első nekik

Alig hihető, de ez a márka legelső szabadidő-autója. 2016-ig a SEAT-nak tényleg nem volt városi terepjárója, aszfaltdzsipje, SUV-ja, nevezzük bárhogy ezt az autófajtát.

2. Ötmillió Ft alatt indul

Aki betölti az importőri weboldal konfigurátorát, 4 996 000 és 10 866 000 forint közötti árakkal találkozik. A légkondis, 115 lóerős alapverzió háromhengeres motorral megáll ötmillió Ft alatt. Összehasonlításképp a szívómotoros, 132 lóerős, de kisebb nyomatékú Hyundai Tucson 1,6 GDi listaára 6 099 000 Ft, kedvezményes ára 5,8 millió Ft.

Barcelona fő repterén volt látható a homokbl formázott SUV

3. Csehországban készül

Az Atecát nem a SEAT, hanem a Škoda gyártja Kvasinyban, ahol az új Yeti és a nála nagyobb, 5+2 üléses Kodiaq is készül majd. Ez nem szokatlan az impériumon belül, a Q3-at a SEAT gyártja Martorellben az Audi megbízásából, a Toledo csehországi, az itthon nem forgalmazott Mii pozsonyi termék.

4. Jégkaparó: csak a helye van meg

Az Autó Magazinban megjelenő összehasonlító tesztben olvastam, hogy a tanksapka fedelében ott van a jégkaparó helye, amit a Škoda ki is tölt jégkaparóval a saját autóihoz. A szomszéd Škoda-szalonban a tulaj az Atecához is keríthet egyet.

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

150 lóerős motortól rendelhető összkerékhajtás az autóhoz, a 190 lóerős TDI alapáron négykerék-hajtású

 

5. A 4×4-ért befér egy hátizsákba

A műszaki adatokat böngészve az összkerékhajtású modell csomagtartója összesen 25 literrel csekélyebb, mint az elsőkerék-hajtásos autóké. Ez nagyjából egy közepes méretű hátizsák térfogatának felel meg. A számok: 485-1579, illetve 510-1604 liter.

6. 1,2 tonna

Egy Ateca könnyebb, mint sokan gondolnák. A súlytakarékos autó alapmodellje a háromhengeres benzinessel 1205 kilós vezető és csomag nélkül.

7. Széles a rokonság

Mivel a VW-konszern leányvállalatai lehetőleg a keresztmotoros építőkészletből igyekeznek összelegózni aszfaltterepjáróikat, az Atecának van kisebb és nagyobb testvérmodellje is. Hosszuk szerinti sorrendben: Audi Q2: 4191 mm, SEAT Ateca: 4363 mm, Volkswagen Tiguan: 4486 mm, Škoda Kodiaq: 4697 mm. És ezek csak az SUV-k a közös MQB műszaki bázisról.

Kelleőn magasan, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában

Kellően magas az ülés, de az autóhoz képest mélyen is ülhetünk az Atecában, ha leengedjük a vezetőülést

 

8. Nem kap meg mindent

Szokás szerint a Volkswagen odafigyelt, hogy nagyobb méretei mellett a Tiguan az elérhető műszaki felszereltséggel is különbözzék az Atecától. A spanyol rokon nem vette át a 18 centis sínen tologatható hátsó üléspadot, a Tiguan privilégiuma a digitális műszerfal és az adaptív lengéscsillapítás és az online közlekedési infókkal dolgozó navigáció is, persze felárért.

9. Internet, nagyban

LTE-kapcsolatos telefonmodult rendelve az autó gyors wifi hotspottá tehető. A modern kor jegyében az Atecában benne van az USB-kábellel csatlakoztatott telefont az autó központi kijelzőjére tükröző Mirror Link, fut rajta az Apple CarPlay és az Android Auto. Utóbbival felolvastathatjuk a bejövő e-maileket és lediktálhatjuk a választ, okostelefonunk segítségével. A telefon kábel nélkül, indukciósan tölthető, a kocsihoz csatlakoztatva tetőantenna javítja a vételt és nyújtja meg az akkumulátor üzemidejét.

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

Különjárat vitte az autókat Szántódról Tihanyba. Az extra kör listaára 70 000 Ft

10: Különjárat a tihanyi réven

A vezetés során Szántód és Tihany között komp vitte át a tesztautókat. A különjáratnak igazán különleges szerep jutott, mert Tihany elé érve a hajó talpon megfordulva, egy helyben írt le egy tiszteletkört, amivel szezonzáráskor tisztelegnek a hajósok. Megkérdeztem, mennyibe kerül a különjárat, ami egy útra 70 000 Ft listaáron, de esküvőkre, más eseményekre jutányosabban is kivehető a balatoni komphajó, órabérben. Csak ne akarjunk a partról átugratni a távolodó hajóra, mint anno az Ötvös Csöpi-jelenetben.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.