Filléres eszköz traffipax ellen

Hogyan úszd meg a büntetést

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.08.30. 16.00

A rendőrségnek 15 milliárdjába került, de pár ezer forintos kütyüvel semlegesíthető a VÉDA.

Traffipaxba futni vacak dolog, és nem is kell feltétlenül ész nélkül száguldozni hozzá, hogy egy jól sikerült felvétel után lógó orral ballaghassunk a kasszához. Szerencsére megúszható a büntetés ezzel a pár ezer forintból némi ügyességgel otthon is összeépíthető szerkezettel.

Nagyjából 5000 forintból kijön az egész

Mi tud?

A lélektani 5000 forintos összegből kihozható TIVEDA névre keresztelt berendezéssel a rendőrségnek dolgozó, 15 milliárd forintos beruházással megvalósult VÉDA rendszert lehet hatástalanítani. Pontosabban a segítségével megúszni a büntetést. Az autóba szerelhető, cigarettásdobozba is beleférő eszköz a fix telepítésű traffipaxok ellen nyújt védelmet úgy, hogy előre jelzi, ha utunkba kerül egy. Sőt, a pillanatnyi, és a megengedett sebesség függvényében különféle módon riasztja a vezetőt, hogy még időben tudjon lassítani.

Tápcsatlakozó, vezérlő, fény- és hangjelző. Ennyi

Tápcsatlakozó, vezérlő, fény- és hangjelző. Ennyi

A profi leírásért, alkatrészlistáért érdemes ellátogatni a készítő oldalára. További kérdésekkel is őt lehet bombázni, mi csak kipróbáltuk a szerkezetet.

Bonyolult beszerelni?

Nem. A tesztkészülék csinos USB-csatlakozón keresztül kapja az energiát, se kapcsoló, se egyéb gomb, izé nincs a kütyün. A GPS-t is tartalmazó dobozt érdemes úgy elhelyezni, hogy rálásson az égre, a VÉDA-jelző LED-et pedig úgy, hogy arra pedig a vezető lásson rá. A hangszórót igény szerint el is lehet hagyni. Ha indulunk és feszültség alá kerül az USB-csatlakozó, elindul a TIVEDA is. Ha megvan a műholdkapcsolat – erről hangjelzés is tájékoztat -, akkor a 15 másodpercenként felvillanó piros LED-en kívül semmit nem érzékelni a működéséből. Ha traffipax felé közeledünk, akkor a pillanatnyi sebességtől függően riaszt, az alábbi táblázat szerint:

 

Pillanatnyi sebességünk a várható sebességhatárhoz képest Villogó Csipogó
-10 km/h vagy annál lassabb, például városban 40 km/h  alatt másodpercenként egy felvillanás másodpercenként egy csippanás
-10 km/h és -5 km/h között, azaz városban 40 és 45 km/h között másodpercenként két felvillanás másodpercenként két csippanás
-5 km/h és a sebességhatár között, azaz városban 45 km/h és 50 km/h között másodpercenként három felvillanás másodpercenként három csippanás
sebességhatár felett, de legfeljebb 15 km/h túllépés fokozódó sebességű bal-jobb villogás fokozódó sebességű “sziréna” hang
+15 km/h, vagy afelett (itt már csekkre számíthatunk!) sűrű villogás folyamatos csipogás
Egyszerű USB csatlakozón kapja az energiát a szerkezet

Egyszerű USB csatlakozón kapja az energiát a szerkezet

Sunyi sebességmérés?

Nem, a VÉDA kapuk korrekt módon kitáblázva, fix helyszíneken lesik az autósokat. Így akár azt is mondhatnánk, hogy hülye az, aki a kitáblázás és a jól látható berendezés ellenére is képes belefutni egy húzós büntetést jelentő gyorshajtásba. De persze nem mindig van ez így. Nézzük meg például ezt a helyszínt. Ahogy a készülék kitalálója is írja, „itt az országúti 90-es tempóról érkezünk meg lakott területre, ahol egy 40-es tábla, majd alig 100 méter után egy VÉDA kapu fogad. Ha valaki elnézi a táblát és 55-el halad el, az már 30 000 forinttal rövidíti meg a családi kasszát.” A 40-es tábla pedig okosan egy másik tábla szélárnyékában lapít, nehogy látni lehessen. Na, ezt a legvadabb szabálytisztelő is simán benyelheti.

Jól kitáblázott sebességmérés. Kérdés, ha már a táblát látjuk, megúszhatjuk-e a büntetést?

Jól kitáblázott sebességmérés. Kérdés, ha már a táblát látjuk, megúszhatjuk-e a büntetést?

Büntetési tételek:

Az új eszközök közel tucatnyi szabálysértést képesek rögzíteni. Itt a lista, hogy mely szabálysértésért mennyit is kell fizetni:
Gyorshajtásért: 30 000-300 000 ft
Kihangosító nélkül telefonálásért: 30 000 ft
Biztonsági öv nélküli autózásért: 10 000, 15 000 vagy 20 000 ft (lakott terület, vidék, autópálya)
Jelzőlámpa tilosán áthajtásért: 50 000 ft
Vasúti átjárón tiltott áthajtásért: 60 000 ft
Záróvonal átlépéséért: 30 000 ft
Kötelező haladási irány megszegéséért: 50 000 ft
Tiltott behajtásért: 30 000 ft
Autópálya leállósávjában jogtalan megállásért: 40 000 ft
Autópálya leállósávjában haladásért: 100 000 ft
Buszsáv jogosulatlan használatáért: 20 000 ft
Buszsávban haladásért: 30 000 ft
Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le).

buntetes

 

Működik?

Igen. Két VÉDA-kapunál próbáltuk, mindkettőnél megbízhatóan, időben jelzett. Az M2-esen, ahol csak az egyik irányban van kapu, az ellenkező irányból érkezve nem adott fals riasztást, magyarul tudta, hogy nem jelent ránk veszélyt a traffipax. Mondjuk a hangja rettenetes, de ez a lényeg. Hogy felkapjuk a fejünket és vidáman mosolyogjunk a kamerába: tőlünk ugyan egy huncut krajcárt nem vesztek el, …. ! (tetszés szerinti megnevezéssel kiegészíthető)

A piros státusz LED. Ha minden rendben, csak 15 másodpercenként villan egyet

A piros státusz LED. Ha minden rendben, csak 15 másodpercenként villan egyet

Van értelme?

Logikus kérdés, hogy van-e létjogosultsága egy ugyan filléres, de mégiscsak egy újabb kütyünek az autóba, amikor a legtöbb navigációs berendezés ugyanúgy tudja a fix radarok helyét és még figyelmeztet is, ha ezek felé közeledünk. A Waze például nemcsak a fix telepítésű traffipaxoknál jelez, hanem a felhasználók által bejelentett mobil sebességméréseknél is.

Videón a TIVEDA működése:

Ugyanez motoron:

Ennek ellenére mégis bőven megérheti a fent bemutatott szerkezetet beszerelni az autóba. Persze nem mindenkinek. Aki a vécére is ablakra tapasztott telefonnal járnak és már a saját utcájukból sem találnak ki GPS nélkül, azoknak valóban nem jó semmire. Akik viszont még neki mernek vágni fejből egy balatoni útnak, vagy feltalálnak a Mátrába csupán az útjelző táblák alapján is, azoknak sokat spórolhat ez a szerkezet.

Persze az lenne a legjobb, ha mindenki betartaná a sebességhatárokat és akkor sem VÉDA-ra, se büntetésekre, se TIVEDA-ra nem lenne szükség. Blablabla…

Szavazás

Szerinted hasznos cucc? Kéne ennyiért?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

 

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.