Gyerekeket gázolt, majd lelépett egy anyuka

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés  dr. Janklovics Ádám levél küldés 
Dátum: 2016.07.03. 05.30

Mivel mocskolták őt az elütött lányok, ott hagyta őket az árokban. Bírósági ügy lett belőle, elítélték.

Gyerekeket gázolt, majd lelépett egy anyuka

Tipikus nyári történet. Óvodából fuvarozta haza 4 éves, a kocsiban állandóan zajongó ikerfiait Eszter, amikor a Balaton-parti szűk bekötőúton tíz kamaszlány sétált előtte jókedvűen, hazafelé a strandról – így indul a közlekedési balesetek bírósági utóéletét bemutató sorozatunk eheti sztorija.

Többen fennakadtak a Mercedesen

Ismerjük mindannyian a strandok közelében a Balaton partját. Számos keskeny utcácska, amelyeket még tovább szűkítenek az egymás hegyén-hátán parkoló autók. Ezekből ki-be pakolnak a fürdőzők, rengetegen gyalogolnak a többnyire lépésben közlekedő járművek között.

Egy ilyen helyzetben volt óvatlan a harmincnyolc éves Eszter, aki lehet, hogy éppen a gyerekeit csitítgatta, amikor az előtte sétáló csporthoz ért vadiúj A-osztályos Mercijével. Sajnos annyira kicsi volt a hely, ráadásul a 13 éves lányok sem libasorban sétáltak, hogy hárommal összeütközött a kisautója.

Pontosabban kettőjüket belökte az útmenti árokba, ők a jobb első sárvédővel érintkeztek, míg egyikük ruhájába beakadt a Merci tükre, őt az autó kereke mellé rántotta Eszter kocsijának lendülete.

JÓ-látleletes

Fotónk illusztráció, másik balesethez készült

Fáj? Igen, te hülye kurva!

A hatalmas sikoltozás közepette azonnal megállt a szintén megriadt anyuka, kinyitva kocsija ajtaját, megkérdezte az elgázolt lányoktól, hogy fáj-e valamilyük. Felkászálódva a földről mindannyian egybehangzó igennel válaszoltak, majd egyből kurvázni, szidalmazni kezdték a nőt, amihez csatlakoztak a társaik is. Ketten belerúgtak a kocsi oldalába.

Eszter – akinek a gyerekei is sírni kezdtek – egy darabig hallgatta a szitkozódást, aztán becsapta kocsija ajtaját, és elhajtott. Segítségnyújtás nélkül távozott a baleset helyszínéről.

Jött a mentő, rendőrök, megvádolták az anyukát

A tinik természetesen feljegyezték a Mercedes rendszámát, és egyből kihívták a rendőröket, ezzel párhuzamosan a mentőket is. Kezüket, lábukat fájlalták, de az orvosi jelentés szerint szerencsére csak kisebb, 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedtek.

Eszter mindössze három utcával arrébb lakott, gyorsan kimentek hozzá a helyi kapitányság munkatársai. Nem sokkal később megvádolta az ügyészség, idézzük: „magatartásával megszegte a KRESZ 14. § (1) bekezdésének n) pontját, és az 58. § (1) és (2) bekezdéseket, amikor észlelve a gyermekek elütését és földre kerülését, mégis úgy távozott el a baleset helyszínéről, hogy segítségnyújtási kötelezettségének nem tett eleget, illetve a mentőket vagy a rendőrséget a történtekről nem értesítette.”

Tagadta a bűncselekmény elkövetését

Talán első hallásra meglepő, de védelmével a közlekedési ügyekre szakosodott Székely Ügyvédi Irodát megbízó Eszter a nyomozati szakban, és később a bíróság előtt is tagadta a bűncselekmény elkövetését.

Vallomásának a lényege a következő volt. Először is nem vitatta, hogy autójával érintőlegesen elütötte a lányokat, ezért a földre estek és sérülést szenvedtek. Erre a járművel rögtön megállt, annak ajtaját kinyitotta, érdeklődött arról, hogy fáj-e valakinek valahol. Habár igenlő választ kapott, miután felálltak, igencsak élénken szitkozódni kezdtek, ebből ő arra következtetett, hogy a horzsolásokon kívül komolyabb bajuk nem esett.

bírósági-kalapács1000

Illusztráció

Mi lett az ítélet?

A bíróság nem fogadta el Eszter érvelését. Bűnösnek mondta ki, és elítélte „segítségnyújtás elmulasztásának a veszélyhelyzetet előidéző által elkövetett bűntettében”. Három hónapra bevonta a jogosítványát, és 200 ezres pénzbírságot rótt ki rá.

Indoklásában kimondta a bíróság, hogy a sértegetés miatt nem távozhatott volna a vádlott, hiszen igenlő választ kapott arra a kérdésre, hogy fáj-e valamilyük az elgázoltaknak.

„Az anya ezen magatartását a segítségnyújtás szükségességéről történő komoly és alapos meggyőződésnek nem lehet minősíteni. A sértettektől kapott igenlő válasz miatt pedig nem volt alapos oka arra a feltételezésre, hogy nem sérültek meg, illetve nem szorulnak segítségre.”

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.