Mi legyen az első autó egymillióért?

Válogatás olvasói levelekből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.06.29. 15.30

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Mi legyen az első autó egymillióért?

A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához. Az elmúlt időszak olvasói leveleiből válogattunk.

Hosszú utakra 700 ezerért

Olvasónk kérdez

Tisztelt Szakértő,

A tanácsát szeretném kérni. Használt autót akarunk venni, de bizonytalanok vagyunk, hogy milyen autót válasszunk. Szóba jött Volkswagen Golf IV, Mazda 323, Opel Astra, Ford Mondeo.
Inkább hosszú utakra használjuk majd, főleg autópályán. Fontos a megbízhatóság, mert az előtte lévő (Audi 100) többször cserbenhagyott az autópályán szervizelés után. A hengerűrtartalom 1.6 és 2.0 közöttire gondoltunk. Benzinesre és 15-16 évesre. A pénz, amit rá tudunk szánni az 700 000 forint.
Köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel: Katalin

Szakértőnk válaszol

85910_713031_1000x700
Kedves Katalin!

A típus kiválasztásakor szerintem jó úton járnak. A négy közül a Golfot kiejteném, mert egyetlen jó és észszerű benzines motor sincs hozzá, a dízelekben meg rengeteg kilométer van mára. A 323 fő baja az aljas rozsdásodás, ami az első és a hátsó rugótornyokat is érinti. A mechanikája megbízható, viszont a rövid váltóáttételezés miatt autópályára nem ideális, inkább országútra volna jó valamelyik benzines. A típusról itt olvashat.

Második helyre tenném a G Astrát alkarészára, kitűnő 1,4 literes motorja, a széles választék miatt. Bővebben ebben a cikkben mutatjuk be a G Astrát. Autópályás használatra messze a Mondeo a legvonzóbb, biztonsága, kényelme, tágassága miatt. Én Mondeót vennék ezzel a kerettel, csak benzinest, részletek itt.

Üdvözlettel, Szörényi András

Első autót egymillióig

Olvasónk kérdez

Kedves András!

Szeretném megvenni az első autómat (max. 1 M Ft-ért átírással, esetleges javítással), leginkább városban, de havonta autópályán is használnám, fontos még, hogy megbízható legyen és legyen benne klíma. Kinéztem a 2000-2005 közötti Toyota Yarisok közül az 1.3-as modellt, ami nagyon tetszik, vezettem is, nekem kényelmes, kézre áll. Azonban a Fordok, Skodák, Opelek és Suzukik között ugyanilyen autókat fele ilyen áron látok. Ön szerint van annyira jó ez a kis Yaris, hogy első autónak (3-4 évig tartanám meg), ahol az alacsony fenntartás a fontos, megéri ilyenre beruházni? Vagy ne a tetszés alapján vegyek autót és inkább keressek egy Skoda Fabiát. :)

Köszönöm :)
75972_626968_1000x700
Szakértőnk válaszol

Kedves Beáta!

Egymillliós kerettel 850 000 forinttal lehet autót keresni, a többi kell az átírásra és az első szervizmunkákra. A Yarist nagyon szokták szeretni a nők, de szerintem túlértékelt autó. Nem a minőségéhez képest, mert valóban tartós, kiszámítható szervizigényű típus, inkább kényelméhez mérten a rövid ülőlappal, hangos motorral, közepes rugózási komforttal. Szerintem nem ér százezrekkel többet a konkurenseknél.

Autópályás utakra a Fabia 1,4 16V, a 75 lóerős benzinessel sokkal alkalmasabb, szerintem jobb autó azonos árban, a Ford Fiesta 1,4 80 lóerővel szintén. A C Corsa kimondottan eltalált, praktikus és szerintem sikkes autó, jó kényelemmel. Hátránya, hogy az 1,2-es átlagosan fogyaszt. Ha a Suzuki az Ignis, azt csak földúton járni vennék, de ha a 2005 utáni Swiftre gondolt, az igazán jó megoldás lenne. Jók az alkatrészárai, kb. Opel-Ford szinten, egy aggasztó tényező van: az 1,3-as motort sújtó váltóhibák, a váltó nyelestengelycsapágyának gondja. Ez a munkadíj miatt kb. 90 000 forintból cseréltethető ki, maga az alkatrész nem a világ. A töréstesztje minden említett autónak négycsillagos.

Ha a kényelem számít, akkor a Fabia az első, ha a vezetési élmény, ami elég fontos szempont, akkor csak a Fiesta és a Swift. Női autóként mégis a C Corsát tartom a leginkább vonzónak ár/érték alapon. Szerintem érdemes elengedni a Yarist, mert jobb állapotú autót kap a konkurensekből azonos áron. Ha japán legyen, szerintem a Yaris árában még Honda Jazzt is kap, amely sokkal tágasabb, kulturáltabb, sokoldalúbban használható autó, bár a tologatható hátsó üléspados Yarisok sem rosszak ebből a szempontból.

A témáról itt olvashat részletesebben:
SwiftFiestaFabiaYarisCorsa.

Biztonságos és nem drága használt autók.

Üdvözlettel, Szörényi András

Évi húszezer kilométerre

Olvasónk kérdez

Kedves Szerkesztő Úr!

Nagy dilemma előtt állok és ebben szeretném a segítségét kérni. Éves szinten minimum 20 000 km-es útra keresek autót maximum 1,4 milliós határig. Igazából egy igáslovat keresnék, amire nem feltétlen kell ráköltenem egyhavi fizetést vásárlás után rögtön, illetve legalább egy klíma legyen benne.

Első körben benzines autóban gondolkoztam a megbízhatóság szempontjából. A felszereltség megbízhatóság ár/érték arányban a 2002-2004-es Mazda 6-osokat találtam 1.8, 2000-es motorokkal. Formára is megtetszett, és egész jókat is olvastam róla. Aztán az egyik barátom javasolta a Skoda Octavia/VW Passat (2005-2007) PD TDI dízeleit, amik elmondása szerint egész megbízható dízelek, alkatrész is van hozzá, és a szervize se olyan macerás, mint a Mazdának. Szóval ebben kérném a segítségét, hogy melyik lenne jobb választás a három közül, illetve ilyen árkategóriában, ilyen elvárásokkal mit ajánlana?

Segítségét előre is nagyon köszönöm!

74628_615140_1000x700

Szakértőnk válaszol

Kedves Ádám!

Két kollégánknak van, illetve volt első generációs Mazda6-osa, és a félrehúzó kormánytól eltekintve egyiknek sem gond a szervizelése. A Mazda6 problémája az aljas rozsdásodás, de nem mindegyik rohad, csak ezt a ma már szokatlan bajforrást alaposan ellenőrizni kell. Az autó mechanikailag megbízható, csak azért javasolnám a modellfrissítés, 2005 utáni kétliteres benzinest, mert abban hatfokozatú a váltó, csendesebb és takarékosabb autópályán. A 2005 utáni Passatból a 2,0 PD TDI-t a Siemens PD TDI elemeivel messze elkerülném. Ebből a típusból az 1,9 TDI jöhetne szóba, vagy az Octavia, szintén az 1,9 literes, valóban nagyon tartós és takarékos dízelmotorral. Itt az a gond, hogy valós 300 000 kilométer alatti autót nehezen fog találni.

Az 1,4 milliós kerettel felvenném egyik kedvencemet a kategóriából: a 2002 utáni C Vectrát az 1,8 literes, 140 lóerős motorral. Nagy, kényelmes, halk, biztonságos autó, nagyon kedvező alkatrészárakkal, a benzineseknek nincs az a generátorbaja sem, ami az 1,9-es dízeleknek. Tehát észszerűbb és olcsóbban fenntartható autó lenne az Opel Vectra C 1,8, de élvezetesebb vezethetősége miatt a Mazda is jó választás.

Ha a Vectra nem megfelelő, a 2001-től kapható Mk3-as Ford Mondeo valamely szívó benzines négyhengeressel megbízható és kényelmes utazóautó, hatalmas belső térrel.

Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.