Száguldás villanyrollerrel

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.06.12. 06.00

A roller mókás dolog. Ha meg még hajtani sem kell, az mégjobb

Száguldás villanyrollerrel
Röviden – Inmotion L6
Mi ez? Csinos roller, villanyhajtással
Mi tud? Könnyű, egész menő a külseje és gyors. Ja és felfér bármilyen tömegközlekedési eszközre.
Mibe kerül? 259 ezer forintot kérnek érte
Kinek jó? Akik a városban közlekednek, azok boldogok lehetnek egy ilyen rollerral

25 km/óra a csúcssebessége

Az elektromos roller furcsa, kicsit törvényen kívüli valaminek számít itthon. A KRESZ nem is ismeri mint jármű, így nagyjából bárhol lehet használni. Bringaúton, járdán, akárhol és méretei miatt a tömegközlekedési eszközökről sincs kitiltva, buszon, villamoson de még vonaton is simán hurcolható.

Mint majdnem minden kézzelfogható dolog, ez a roller is Kínában készült. Ennek ellenére a formája olyan, hogy bármelyik jobb nevű európai formatervező iroda is nyugodtan a nevére vehetné. Két apró kerék, aránylag hosszú utazófelület, elegáns, áttört kormányrúd és nagy, igazán igényes kivitelű műszeregység. Nagyjából ennyiből áll egy roller. Mindezt meggyőző kivitelben, jó fogású anyagokból, nyiszorgásmentesen összeépítve, egy kis vad zölddel megbolondítva. Igazán kívánatos darab.

Peckesen áll magától, nem kell falnak támasztani

Peckesen áll magától, nem kell falnak támasztani

Jó vele menni?

Hogy menet közben az apró kerekek ellenére is kényelmes legyen, elöl hátul rugózik a roller, így valóban nem rázkódik még a gazdagon térkövezett szakaszokon sem. A nagy tengelytáv miatt stabil is, álló helyzetben pedig kitámasztóval lehet állva hagyni. Bekapcsolni a gázkaron lévő gombbal kell, ilyenkor életre kel a kilométeróra szerű fedélzeti számítógép, és a jobb kéznél lévő karral már húzhatjuk is a gázt. Bal kéznél a fék van, ami a hátsó kereket fogja, egy komolytalan szalagfékkel. Mondjuk meg lehet vele állni, de nem az igazi. A tervezők gondoltak a sokat rollerezőkre is, nekik tempomattal kedveskednek. Értik, sebességtartó egy rolleren.

15 kilogramm az egész hóbelevanc

15 kilogramm az egész hóbelevanc

Sebessége imponáló, néha már a felelőtlenbe hajló, 25 km/óra, szinte teljesen néma üzem mellett. Bútorgörgő méretű kerekein ez néha már kihívás számba megy. Szerencsére a roller elég stabil, a rugózás miatt a kisebb göröngyökön sem pattog el. 400 wattos villanymotorjával papíron 30-35 kilométeres hatótávval lehet számolni, ami nagyban függ a felhasználás módjától is. Nehezebb emberrel, nehezebb – értsd meredek – terepen hamarabb elfogy a 6 Ah-s Sony akksipakk ereje. Tölteni nagyjából 4 órát kell, ha teljesen lemerült, így a munkahelyen is bőven megoldható a tankolás. A rollerhez mobiltelefonos applikáció is letölthető, ezzel néhány kényelmi funkciók mellet a riasztó is aktiválható.

és hátul is

és hátul is

Nem mindennapos rollerreklám, formás mellekkel, combokkal:

Mire jó?

Rollerezni nemcsak gyerekfejjel lehet szórakoztató dolog, hanem komolynak látszó felnőttként is. Városban tömegközlekedéssel kombinálva egész ütőképes megoldás lehet, ha gyorsan kell eljutni A-ból B-be. Napi 5-7 kilométeres ingázáshoz is tökéletesen megteszi, bátrabbak egy tízest is bevállalhatnak vele, ilyen táv mellett még nem kell attól tartani, hogy elgémberedik rajta az ember. Igaz, a hosszú utazófelület, az egymás mögé helyezett lábfejekkel nem a legkényelmesebb dolog, ha sokat kell vele gurulni.

Két mozdulattal összecsukható

Két mozdulattal összecsukható

Műszakilag teljesen átgondolt valami az Inmotion L6-os, két mozdulattal összecsukható – eggyel oldjuk a gyors-zár biztosítását, majd magát a zárat – majd a kormányt le lehet hajtani a deszkára, ahol magától reteszelődik. Innen már meg lehet ragadni a kormányrúdnál és vihető, csomagtartóba tehető. Már annak, aki a 15 kilós cuccot képes megemelni. Csomagtartóban, buszon, villamoson a széles kormány még okozhat kényelmetlenséget.

Könnyen beemelhető a csomagtartóba

Könnyen beemelhető a csomagtartóba

Akinek a bő negyedmilliós ár ledobta a láncot, annak van egy jó hírünk. Durván féláron egy másik elektromos rollert is kaptunk kipróbálni, az Airwheel Z3-ast. Ez kevésbé szexi, kicsit butácskán fest a kulacsszerű akksipakkal, viszont 5 kilóval könnyebb és szükség esetén tényleg jelentéktelen méretűvé lehet összehajtogatni. Igaz, nem is egy mozdulattal.

ai3

A Z3-as már közel nem tűnik annyira kidolgozott szerzetnek, mint az Inmotion gyönyörű rollere. Ezt mintha a gyárudvaron található kacatokból tákolták volna össze, de ez csak a megjelenésben érhető tetten, szerkezetileg ez is igen stabil valami. De szépnek nem nevezném. Ez is hátsókerék-hajtású, szintén szalagfékes, de itt már a rollerező lábai nem egymás mögé kerülnek haladásnál, hanem két, használaton kívül felhajtható lábtámasznak hála egymás mellett lehetnek. Állítólag kényelmesebb így.

Oldalra lehajtható lábtartók

Oldalra lehajtható lábtartók

A jóval kurtább tengelytávnak és a kisebb saját tömegnek hála sokkal agresszívebben gyorsul, és instabilabb is, mint a fenti roller. De meg lehet szokni. Nagy előnye, hogy az akksija pillanatok alatt kicserélhető – kapható is hozzá tartalék akkumulátor – így váltott lovakkal is lehet használni. Akinek mégsem annyira jön be ez a kisipari megjelenés, annak érdemes még egy kicsit várni, mert hamarosan érkezik a Z5-ös változat, gyári lámpával és átdolgozott csuklókkal, a könnyebb nyitás-csukásért. Addig viszont nehéz ennél jobb ár-érték arányú elektromos hajtású közlekedési eszközt találni a piacon.

Cserélhető külső akksi a Z3-ason

Cserélhető külső akksi a Z3-ason

A tesztrollreket és egyéb, elsőre nem földi eredetűnek tetsző villanyhajtású járgányokat az Airwheel hazai forgalmazójától kaptuk kipróbálásra.

Mellette – Ellene
  • Csinos külső
  • Könnyű kezelhetőség
  • Kényelmes használat
  • Stabil felépítés
  • Gyenge fék
  • A merev kormány miatt nehezen pakolható csomagtartóba
  • Nehéz

Szavazás

Szavazás

Kéne? Nem kéne? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.