Ferihegyi gyorsforgalmi út: szüntessük meg a káoszt!

Miért ilyen vacak itt a forgalomszabályozás?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.06.08. 15.00

Senki nem tudja, mennyivel szabad menni rajta, van, aki vánszorog, van, aki bőven 100 fölött előzget dühében. Valamit tenni kéne. De mit? Találjuk ki!

Ferihegyi gyorsforgalmi út: szüntessük meg a káoszt!

Aki rendszeresen autózik (motorozik, buszt, kamiont vezet, biciklizik) Magyarországon, pontosan tudja: a trehány táblázások, lekopott felfestések, végletesen túlzó korlátozások, az átgondolatlan forgalmi rend országa a miénk. Az pedig már valóságos hungarikum, hogy egyik legjobb példa erre az egészre az országimázs-szempontból és persze valós közúti közlekedési funkcióját tekintve is talán legfontosabb közutunk: a budapesti nemzetközi reptérre vezető út.

Már a neve is egy vicc. Bár a Ferihegyi Repülőteret emlékezetes körülmények között, erőből, a döntést kritizáló Földrajzinév-bizottság lefejezésével nevezte át a kormány 2011-ben Liszt Ferenc repülőtérre (amit persze azóta Liszt Ferihegynek hív a nép), az oda vezető gyorsforgalmi utat a mai napig Ferihegyi repülőtérre vezető út-nak hívják. De ez még a kisebbik baj.

A nagyobbik, hogy a rajta közlekedőknek fogalmuk sincs, hogy kéne használni, mennyivel szabad rajta menni. Ugye elvileg az út külterület, Lakott terület vége táblával kezdődik, bármelyik irányban is hajtunk fel rá, tehát alapértelmezésben 90 km/h a limit. De azért van 50-es és 70-es tábla is rajta gazdagon, nehezen értelmezhető feloldásokkal. Szóval a biztonság kedvéért az autósok többsége 60-70-nel megy végig rajta, hol feltartva a többieket, hol durva gyorshajtást elkövetve.

Az utókor számára nemrég az egészet végig is videóztam oda-vissza az egyik szerkesztőségi Garmin menetrögzítő kamerával, kommentáltam is a mérhetetlenül unalmas anyagot. Íme:

Hát ez így nem az igazi, valamit változtatni kéne, hogy egyértelmű és kevésbé veszélyes legyen itt a közlekedési rend. A  mi javaslatunk: legyen a sebességhatár a városból kifelé az Üllői út és a KÖKI közti szakaszra 60 km/h, a KÖKI és a Ferihegy 1 közötti szakaszon egységesen 80 km/h, végig kitáblázva és a gyorsforgalmi utáni Üllői úti szakaszra is kiterjesztve. Visszafelé pedig szintén a megelőző Üllői úti sebességhatár 70 km/h-ra emelése után a gyorsforgalmin a reptéri busz betéréséig 80 km/h, utána az Üllői útig 60 km/h a limit. Ez gyors, de nem olyan félelmetesen gyors az aluljáróban és a szalagkorlátok közti szűk helyen, hogy ne merjenek ennyivel menni a rutintalanabb autósok is, valamint kellően biztonságos a busz ki-behajtásának, a KÖKI forgalmának biztosításához.

Ezt a javaslatot hamarosan el is küldjük az út fenntartásáért felelős szervezetnek (vagy a Budapest Közút, vagy a Magyar Közút, vagy mindkettő – még nem tudjuk) – de csak akkor, ha nektek, kedves olvasóink, nincs ellenvetésetek. Vagyis először szavazásra bocsátjuk itt a kérdést, és ha szerintetek is jó lenne egyszer s mindenkorra letisztázni a helyzetet egy jól értelmezhető, betartható sebességhatárral, elkezdjük csesztetni az útkezelőt, hogy csináljon már végre valamit. Na, kedves Vezess-közönség, mit mondtok, jó lesz a végig 80, a KÖKI környékén 60?

Szavazás

Mi legyen a Ferihegyi repülőtérre vezető úttal?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

(Természetesen az előzési lehetőségeket is felül kellene vizsgálni, a magasságkorlátozás előzetes jelzését is úgy kellene megoldani, hogy ne ragadjanak be a kamionok – ezekkel a javaslatokkal is megkeressük az útkezelőt. Kedves olvasónk! Ha egyéb ötleted, javaslatod van a reptéri úttal kapcsolatban, küldd el nekünk a vezess kukac vezess.hu email-címre! Köszönjük!)

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.