Ferihegyi gyorsforgalmi út: szüntessük meg a káoszt!

Miért ilyen vacak itt a forgalomszabályozás?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.06.08. 15.00

Senki nem tudja, mennyivel szabad menni rajta, van, aki vánszorog, van, aki bőven 100 fölött előzget dühében. Valamit tenni kéne. De mit? Találjuk ki!

Ferihegyi gyorsforgalmi út: szüntessük meg a káoszt!

Aki rendszeresen autózik (motorozik, buszt, kamiont vezet, biciklizik) Magyarországon, pontosan tudja: a trehány táblázások, lekopott felfestések, végletesen túlzó korlátozások, az átgondolatlan forgalmi rend országa a miénk. Az pedig már valóságos hungarikum, hogy egyik legjobb példa erre az egészre az országimázs-szempontból és persze valós közúti közlekedési funkcióját tekintve is talán legfontosabb közutunk: a budapesti nemzetközi reptérre vezető út.

Már a neve is egy vicc. Bár a Ferihegyi Repülőteret emlékezetes körülmények között, erőből, a döntést kritizáló Földrajzinév-bizottság lefejezésével nevezte át a kormány 2011-ben Liszt Ferenc repülőtérre (amit persze azóta Liszt Ferihegynek hív a nép), az oda vezető gyorsforgalmi utat a mai napig Ferihegyi repülőtérre vezető út-nak hívják. De ez még a kisebbik baj.

A nagyobbik, hogy a rajta közlekedőknek fogalmuk sincs, hogy kéne használni, mennyivel szabad rajta menni. Ugye elvileg az út külterület, Lakott terület vége táblával kezdődik, bármelyik irányban is hajtunk fel rá, tehát alapértelmezésben 90 km/h a limit. De azért van 50-es és 70-es tábla is rajta gazdagon, nehezen értelmezhető feloldásokkal. Szóval a biztonság kedvéért az autósok többsége 60-70-nel megy végig rajta, hol feltartva a többieket, hol durva gyorshajtást elkövetve.

Az utókor számára nemrég az egészet végig is videóztam oda-vissza az egyik szerkesztőségi Garmin menetrögzítő kamerával, kommentáltam is a mérhetetlenül unalmas anyagot. Íme:

Hát ez így nem az igazi, valamit változtatni kéne, hogy egyértelmű és kevésbé veszélyes legyen itt a közlekedési rend. A  mi javaslatunk: legyen a sebességhatár a városból kifelé az Üllői út és a KÖKI közti szakaszra 60 km/h, a KÖKI és a Ferihegy 1 közötti szakaszon egységesen 80 km/h, végig kitáblázva és a gyorsforgalmi utáni Üllői úti szakaszra is kiterjesztve. Visszafelé pedig szintén a megelőző Üllői úti sebességhatár 70 km/h-ra emelése után a gyorsforgalmin a reptéri busz betéréséig 80 km/h, utána az Üllői útig 60 km/h a limit. Ez gyors, de nem olyan félelmetesen gyors az aluljáróban és a szalagkorlátok közti szűk helyen, hogy ne merjenek ennyivel menni a rutintalanabb autósok is, valamint kellően biztonságos a busz ki-behajtásának, a KÖKI forgalmának biztosításához.

Ezt a javaslatot hamarosan el is küldjük az út fenntartásáért felelős szervezetnek (vagy a Budapest Közút, vagy a Magyar Közút, vagy mindkettő – még nem tudjuk) – de csak akkor, ha nektek, kedves olvasóink, nincs ellenvetésetek. Vagyis először szavazásra bocsátjuk itt a kérdést, és ha szerintetek is jó lenne egyszer s mindenkorra letisztázni a helyzetet egy jól értelmezhető, betartható sebességhatárral, elkezdjük csesztetni az útkezelőt, hogy csináljon már végre valamit. Na, kedves Vezess-közönség, mit mondtok, jó lesz a végig 80, a KÖKI környékén 60?

Szavazás

Mi legyen a Ferihegyi repülőtérre vezető úttal?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

(Természetesen az előzési lehetőségeket is felül kellene vizsgálni, a magasságkorlátozás előzetes jelzését is úgy kellene megoldani, hogy ne ragadjanak be a kamionok – ezekkel a javaslatokkal is megkeressük az útkezelőt. Kedves olvasónk! Ha egyéb ötleted, javaslatod van a reptéri úttal kapcsolatban, küldd el nekünk a vezess kukac vezess.hu email-címre! Köszönjük!)

Kommentek

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.