Mennyiért adják oda valójában a 15 milliós új autókat?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.06.07. 05.30

Elég pár emailt megírni, és máris potyognak le a milliók a vételárból.

Reméljük, önök tudatos autóvásárlók, és nem olyanok, mint a híres magyar filmes, aki használt terepjárót akart venni a birtokra járáshoz, ám a rafinált kereskedő rábeszélte egy vadonatúj kiskocsira. Évekig szívott vele, és bosszankodott a saját engedékenységén.

Szalonlátogatás előtt a minimum, hogy feltérképezik a lehetőségeiket, legelőször is a vágyott négykerekű árát. Hol mennyiért vehető meg valójában? Új autó megrendelése előtt különösen ajánlott versenyeztetni pár kereskedőt, milliós különbségek alakulhatnak ki teljesen azonos konfigurációjú autók között.

12 levelet küldtünk szét, hogy kiderüljön: mennyibe kerülnek valójában a német prémiumok

Sorozatunkban eddig 3,5 milliós kisautók és hatmilliós kompaktok esetén mutattuk be, hogyan lehet jóval olcsóbban megvenni a kinézett kocsit a márkaoldalak konfigurátorai által kiköpött összegnél. Most a 15 milliós luxusautók piacán néztünk szét: tényleg a kínált összegek az igazi árak, vagy megvehetik pár millióval olcsóbban a vevők?

Kitaláltunk egy nevet, készítettünk hozzá e-mail-fiókot, és szétküldtünk 12 levelet négy-négy Audi-, BMW- és Mercedes-szalonba. Amire árajánlatot és szállítási időt kértünk:
– A6 Limousine 2.0 TDI quattro DSG-vel (190 lóerő), ennek az alapára 13 920 850 forint
– 520d xDrive Limousine automata (190 lóerő) és 13 901 000 forint az alapára
– E 220 d Limousine automata (194 lóerő)  13 383 640 forintos indulóárral.

Kicsit kilóg a sorból a Merci, mert ehhez a motorhoz még nincs összkerékhajtás, másrészt vadonatúj jármű, és a piacra frissen belépőkre általában nem adnak jelentős kedvezményt – meglátjuk, hogy így van-e.

luxusJÓ4

A három közül az A6-ból adnak el a legtöbbet globálisan

Megneveztünk néhány alap extrát (bőr, nagyobb alufelni, ülésfűtés stb.), amelyek így együtt már 15 millió forint környékére emelik a fenti alapárakat, majd június eleji autórendelésre kértünk konkrét ajánlatot és lehetőség szerint pontos szállítási határidőt.

A cégek központi honlapjain talált 12 márkakereskedésből kilencen 24 órán belül visszaírtak, 4 BMW-, 3 Audi-, és 2 Mercedes-kereskedés, a többiek azóta sem. Egyik cím sem dobta vissza az emailt, így vagy nem törődnek a vevőjelöltekkel, vagy – ami valószínűbb – nem használt címeket dobnak fel a márkaoldalak. Érdemes lenne takarítani.

Mennyiért lehet kisautót venni?

Sorozatunk korábbi cikkében 3,5 milliós kisautókra kértünk álnéven ajánlatokat. Itt megtudhatja, azokat mennyiért adják oda.

Első kör, egyből mínusz 1,1 millió

Befutottak az első árajánlatok, többnyire olyan összegekkel, amiket mi magunk is konfigurálhatunk a márkák honlapjain. De jött az első körben pár ígéretes alkupozíciót tartalmazó ár is.

A három audis válaszlevél egyike telefonon szeretett volna egyeztetni, holott megírtuk, írásban kérünk árajánlatot. A másik kettő szinte forintra azonos összeget küldött: a 13,9 millióhoz hozzáadták a náluk 725 ezer forintos bőrüléseket, plusz beleraktak egy 2,4 milliós akciós csomagot is bőrkormánnyal, navival, amiben benne vannak az általunk kért egyéb extrák is. Ez a csomag ingyenes, írták, így 14,6 millió a vége. Legalábbis egyiküknél, a másik kereskedő kapásból adott ebből egymilliós „árengedményt”, így máris 13,6 millió lett az alapból 13,9 milliós autó 3 milliónyi extrával. A megrendelés után 8-10 héttel tudják leszállítani a kocsit.

Két BMW-értékesítő telefonos egyeztetést javasolt, míg a másik kettő itt is konkrét árajánlatot küldött. Egyikük a 13,9 millióhoz hozzáadta a 662 ezres bőrüléseket, a 300 ezres felniket, és 126 ezerért az ülésfűtést előre, így nála pontosan 14,98 millió lett a kért konfiguráció. Kollégája más utat járatott volna velünk. Ő a 13,9 millióhoz 1,3 milliós Luxury csomagot pakolt, plusz 233 ezerért bőrt (itt ennyi, az előbb miért annyi?), és még 364 ezerért egy Advantage csomagot is, aminek a vége már 15,78 millió, ám ebből 1,1 milliós kedvezményt adott. Így itt 14,69 az ajánlat 2,4 milliónyi extrával. Szintén 8-10 hét múlva vehető át a kocsi.

luxusJÓ5

Az E-osztály a leginkább fényűző

Bejött a vadonatúj E-osztállyal kapcsolatos várakozás, összkerékhajtás nélkül is drágább valamivel a quattro A6-osnál és az xDrive ötösnél. Mivel a kért extrákat nem tudták az alapmodellhez hozzárakni (pl. a bőrt), „a legolcsóbb, Avantgarde csomaggal” kellett konfigurálni, így jött egy 15,6 milliós ajánlat. Pár napon belüli rendelésnél 10-12 hét múlva átvehető. Házon belüli riválisától érdekesebb levél jött, éppen áll a szalonjukban egy rendkívül hasonló autó, csak egy picit több extrával, 16,2 millióért. Fotókat is küldött. Hmm…, gyönyörű!

Nekik is, és mindenki másnak gyakorlatilag ugyanazt válaszoltuk. Természetes módon más márkakereskedéstől is kértünk ajánlatot, aki jobbat ad, ott rendeljük meg az autót.

Mennyiért lehet kompaktot venni?

Sorozatunk másik korábbi cikkében hatmilliós kompaktokra kértünk árajánlatokat álnéven. Itt megtudhatja, azokat mennyiért adják oda valójában.

Melyik autónak mennyi lett a vége? – levélben

Eldördült a startpisztoly, innentől kezdve mindenki előtt világos volt, hogy nem pénzzel kitömött balekbácsi érdeklődik a szomszéd utcából, hanem valaki tudatosan a legjobb ajánlatot keresve versenyezteti őket. Egyesek bedobták a törölközőt, ám az igazán jó értékesítők ekkortól jelezték, megdolgoznak minden egyes vevőjelöltért.

Kicsit meglepő, hogy a 2011 tavasza óta piacon lévő, vagyis a három modell közül a legöregebb Audiból engedtek a legkevesebbet a szalonok. Mintha itt fáradtak volna ki a legkönnyebben az értékesítők, ugyanis a kedvezményesnek mondott 14,6 millió helyett az A6-nál 13,3 lett a vége a két legtovább kitartó kereskedés vetélkedésének.

Izgalmasabb hajrát, és vastagabb kedvezményeket hozott a levelezgetés a BMW-sekkel, ahol a legvégére szintén két szereplő maradt. Egyikük 12,6 milliós ajánlatig jutott több kör levelezést követően, míg innentől már direktbe versenyeztek egymással, amit de facto maguk kértek. Mutassa meg a másik ajánlatát, én garantálom, hogy alá megyek, írta a 12,6 millióra riválisa. Mire ezt megírtam az ajánlatot tevő értékesítőnek, teljesen nyugodtan válaszolt: írjam meg a másik szalon konkrét összegét, márpedig ő fogja a kedvezőbbet tenni.

Hangsúlyozom, még egyiküket sem hívtuk fel, pláne nem mentünk be sehová, márpedig a személyes szalonlátogatás az igazán kedvező alkupozíció, mégis a 15 milliós BMW-nél bementünk 12,5 millió alá már így is.

Eredetileg csak két Mercedes-értékesítő válaszolt, de le a kalappal a munkájuk előtt, több opciót felkínálva küzdöttek meg a vevőjükért. A 16,2 millióért kínált szalonautót pár környi levélváltás után 14,7 millióért adták volna oda, míg az előzetesen kért extrákkal kalkulált autót 15,5 helyett 13,8-ért.

luxusJÓ2

Az 520d-t lehet a legolcsóbban megvenni közülük

Mennyire tudatos vásárló?

Könnyen kiderül abból, hogy egy 15 milliós autót 12,5 millióért, 15-ért, vagy inkább 16,5-ért vásárol, mert mondjuk ebbe az irányba vezeti a rafkós értékesítő, miközben vezethetné ön is tárgyalásokat. Csak pár levél, higgye el, megéri, és akkor nem jár úgy, mint a híres filmes.

Egyszer már megírtuk a sztoriját, röviden, íme, ismét.

Lovakat tart a fővárostól nem is annyira messze, dimbes-dombos a környék, és földutas, egy idő után belátta, hogy a heti többszöri lovaglást leginkább egy használt terepjáró megvásárlásával tudná megkönnyíteni. Ki is nézett a városszéli kavicsosban egy négyesztendős, pofás japánt. Kivette a pénzt a bankból, hóna alá csapta, és elindult, hogy megvegye.

Miután leparkolt a gazzal átnőtt kerítés előtt, úgy gondolta, van ideje, bekukkant a szomszédos szalonba, csak szétnéz a vadonatúj autók között is. Ott aztán beszélgetésbe elegyedett a vezető értékesítővel, őszintén elmondta, hogy mennyi pénzből mit akar venni, az meg csak faggatta, kilométerekről, lakhelyről, munkahelyről és egyebekről, mígnem „bebizonyította” neki, hogy sokkal jobban jár, ha vesz náluk egy francia, vadiúj kiskocsit.

Még a pénz fele is megmarad, mert a többit majd a hitelfelvétel után havonta törlesztheti.

 

Kommentek

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.